Auteur Topic: Formule 1  (gelezen 70519 keer)

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Formule 1
« Reactie #60 Gepost op: 8-07-2003, 11:28:08 »
Ik lees hier nergens iets terug over het probleem met de banden. Ben er namelijk van overtuigd dat de nieuwe Ferrari met Michellinbanden op geen enkele manier bij te houden is. Het enige wat het nu nog leuk maakt is dat Ferrari op Bridgestone's staat waardoor Schumi zich het licht uit de ogen moet rijden om in de buurt van de top te eindigen. En ook daarin steekt de man met kop en schouders uit boven de rest van het veld. Het feit dat hij op een gegeven moment de enige in de top tien is met Bridgestone banden zegt genoeg. Barrichello haakt steeds verder af en weer komt de ongekende klasse van Schumacher boven drijven.

Hoe de man prive is zal me niet echt interesseren. Wat hij met een auto kan is niet te geloven. Zelfs als je aanwezig bent bij een Formule 1 race, zie je hem zichtbaar harder rijden. Ik heb echt enorm veel respect voor de prestatie die hij keer op keer neerzet en hoop ook echt dat hij dit jaar zijn zesde wereldtitel pakt waarmee hij wederom een record vestigt.

En dat wilde ik even kwijt  :)







don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Formule 1
« Reactie #61 Gepost op: 9-09-2003, 11:59:41 »
Zo dit topic maar effe 'n schopje omhoog.  ;)

Ik lees hier nergens iets terug over het probleem met de banden.

De banden spelen idd 'n steeds grotere rol van betekenis. De afgelopen races is gewoon gebleken dat de Michelin-banden veel beter zijn dan de Bridgestone's. Ferrari maakt zich natuurlijk daarom ook grote zorgen....zie 't volgende nieuwsbericht op RTL Grand Prix:

Citaat

FIA moet snel in actie komen

In plaats van lekker ontspannen te speculeren over de komende wereldtitelstrijd en terug te blikken op eerdere jaren waarin het zo spannend was raakt de Formule 1-wereld langzaam maar zeker in de ban van de mogelijke ‘illegale’ band van Michelin.

Alle commotie lijkt zich in eerste instantie te beperken tot een emotionele oproep van Michelin-baas Pierre Dupasquier de Grand Prix van Italië te boycotten. De teams die op Michelinbanden rijden blijven rustig. In deze fase van het wereldkampioenschap willen zowel Williams als McLaren geen risico nemen. Dat verandert op het moment dat Ferrari bekendmaakt dat zij de FIA hebben getipt over de illegale band van Michelin.

Patrick Head zet zijn vraagtekens bij de timing van de Italianen en vindt dat zij de politiek in de Formule 1 altijd al op meesterlijke wijze bedrijven. "Maar misschien is dat wel een belangrijk onderdeel van de Formule 1 en moet je dat beheersen," voegt hij daar veelbetekenend aan toe.

Naar nu blijkt moet Williams dat sneller dan verwacht gaan bewijzen. Ferrari gaat namelijk een stap verder en onderzoekt de mogelijkheid om de resultaten van eerdere races aan te vechten op basis van de informatie die nu naar boven is gekomen. Stel je voor dat Fernando Alonso zijn eerste Grand Prix overwinning moet inleveren. Of dat Montoya wordt teruggezet in de uitslag van de Grand Prix van Duitsland.

Onwerkelijk of dichterbij dan je denkt? De bewijzen voor Hongarije zijn aanwezig. De FIA heeft daar het loopvlak van de Michelin banden na afloop gemeten. Voor eerdere Grands Prix wordt het lastig om bewijsmateriaal te vergaren, maar reken maar dat Ferrari met ‘onderzoeken’ bedoeld, dat de Scuderia hier druk mee bezig is.

Controverses zijn helemaal niet erg en horen in zekere zin bij de Formule 1. Iedere auto is illegaal. Teams zijn altijd op zoek naar de technische mazen in het reglement totdat de noviteit ontdekt wordt en het reglement wordt aangepast. Dat Ferrari zich zo druk maakt geeft aan dat de titelstrijd spannend is. Dat de belangen groot zijn. Dat alles uit de kast wordt gehaald om die strijd te winnen. De FIA moet hierbij de grenzen bepalen.

Zo ook nu. En veel tijd heeft de FIA niet. Over tien dagen wordt de Grand Prix van Italië gereden. Voor het aanzien van de sport is het belangrijk dat de huidige controverse dan weer naar de achtergrond is verdreven en de strijd op het circuit weer het middelpunt is waar de Formule 1 om draait.

Ik ben wel benieuwd hoe dit weer gaat aflopen en of 't 'onderzoek' van Ferrari iets gaat opleveren.  :-\

Ik heb iig weer zin in de GP aankomende zondag. Ik ben benieuwd wat onze Jos gaat maken en hoe spannend de strijd om 't wereldkampioenschap nog wordt. 't zou toch best leuk zijn als niet Schumi, maar 'ns iemand anders de kans krijgt om 't kampioenschap naar zich toe te trekken. Ik hoop dan ook op 'n overwinning van Montoya of Raikkonen zondag.  8)

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re:Formule 1
« Reactie #62 Gepost op: 9-09-2003, 18:40:55 »
Schumi wordt dit seizoen gewoon van de troon gestoten door of Montoya of Raikonnen.
Verwacht volgend jaar veel van AlonsO!
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Formule 1
« Reactie #63 Gepost op: 9-09-2003, 18:43:29 »
Schumi wordt dit seizoen gewoon van de troon gestoten door of Montoya of Raikonnen.

Laten we 't hopen.  8)

Citaat
Verwacht volgend jaar veel van AlonsO!

Ja ik ook wel eigenlijk. Hij is echt de Schumi van de toekomst geloof ik.  :)

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re:Formule 1
« Reactie #64 Gepost op: 9-09-2003, 18:51:03 »
Quote
Verwacht volgend jaar veel van AlonsO!

Ja ik ook wel eigenlijk. Hij is echt de Schumi van de toekomst geloof ik.


dan zal Ferrari hem wel weer wegkopen bij Renault.
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Formule 1
« Reactie #65 Gepost op: 9-09-2003, 22:14:06 »
dan zal Ferrari hem wel weer wegkopen bij Renault.

Ik vrees idd voor Rubens Barichello dat hij over 'n jaartje moet plaatsmaken voor Alonso of 'n ander 'nieuw' talent.  :-\

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re:Formule 1
« Reactie #66 Gepost op: 9-09-2003, 22:19:01 »
of ze laten Alonso nog ffies rijpen en als Schumi weg is komt ALonso en Raikonen willen ze dan ook hebben.
« Laatst bewerkt op: 14-09-2003, 17:41:39 door Nostradamus »
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re:Formule 1
« Reactie #67 Gepost op: 14-09-2003, 17:42:24 »
het is toch niet te geloven dat die Schumi weer wint!!
Ze kunnen alleen maar winnen als ze op de eerste rij staan.
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Formule 1
« Reactie #68 Gepost op: 14-09-2003, 18:18:01 »
Ja die gedachte ging vanmiddag ook door m'n hoofd.  :-\

Ik vond 't eigenlijk maar 'n saaie race. Jammer dat Raikonnen of Montoya niet voor wat meer spannende racemomenten konden zorgen. Maar op de een of andere manier vind ik 'n GP die Schumi wint eigenlijk nooit echt leuk om te kijken... Als 't zo door gaat dan wordt Schumi gewoon weer wereldkampioen.  :(

Jammer ook weer voor Jos. Die heeft toch ook altijd veel pech. 't was 'm gewoon weer niet gegund om 'n mooi plaatsje en misschien wel 'n puntje te behalen. Nog maar twee races te gaan, dus als hij Minardi nog aan dat ene puntje wil helpen, moet hij nu toch echt 'n beetje meer geluk gaan krijgen.

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re:Formule 1
« Reactie #69 Gepost op: 14-09-2003, 22:38:45 »
het is maar te hopen voor jos dat de oude arrows nog sneller is dan de minardi, anders zie ik het slecht voor hem in
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Formule 1
« Reactie #70 Gepost op: 15-09-2003, 11:21:41 »
Gelukkig heeft hij de titel nog lang niet op zak, het zal er nog om hangen. Vooral als hij de volgende keer níet wint. Ik hoop eigenlijk dat hij het niet word ;D
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re:Formule 1
« Reactie #71 Gepost op: 15-09-2003, 18:56:10 »
hij moet gewoon een zwaar ongeluk krijgen, maar das eigenlijk ook niet zo sportief
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Formule 1
« Reactie #72 Gepost op: 15-09-2003, 19:00:11 »
hij moet gewoon een zwaar ongeluk krijgen, maar das eigenlijk ook niet zo sportief

Ik vind dat je zoiets iemand niet eens mag toewensen, ook al is diegene je grootste vijand op aarde. Je mag er best aan denken, want dat doe je soms toch, maar hou dat dan lekker voor je. Ik vind dat echt niet kunnen, sorry.

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re:Formule 1
« Reactie #73 Gepost op: 15-09-2003, 19:02:12 »
sorry dat ik dat zei, maar is het zo dat Schumi bijna nooit iets overkomt?@? Dan maar hopen dat ie gauw met de sport stopt en dan Alonso, Raikonen of Montoya wereldkampioen wordt
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Formule 1
« Reactie #74 Gepost op: 17-09-2003, 13:51:30 »
Dus daarmee geef je aan dat ze enkel een kans hebben als Schumacher met Formule 1 stopt. Waarmee je dus ook aangeeft dat hij de beste rijder is. In mijn ogen verdient de beste rijder die wereldtitel en ik denk dat Schumacher ondertussen wel heeft bewezen dat hij dat is. Hij zal er dit jaar een stuk harder voor moeten werken en ik moet ook nog maar zien of hij het redt, maar als hij wederom wereldkampioen wordt, is het wel een hele fraaie en een zeer verdiende zesde titel!

En ik vond de race alles behalve saai. Er is de laatste tijd geen pijl op te trekken wie er met een overwinnig naar huis gaat. Er zijn al zoveel verschillende winnaars geweest dit seizoen. En dat Ferrari, na weken niet echt meegedaan te hebben, dan op het beslissende moment weer vooraan staat maakt het voor mij des te leuker om naar te kijken.
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Formule 1
« Reactie #75 Gepost op: 17-09-2003, 14:13:56 »
Dus daarmee geef je aan dat ze enkel een kans hebben als Schumacher met Formule 1 stopt. Waarmee je dus ook aangeeft dat hij de beste rijder is. In mijn ogen verdient de beste rijder die wereldtitel en ik denk dat Schumacher ondertussen wel heeft bewezen dat hij dat is. Hij zal er dit jaar een stuk harder voor moeten werken en ik moet ook nog maar zien of hij het redt, maar als hij wederom wereldkampioen wordt, is het wel een hele fraaie en een zeer verdiende zesde titel!

Ik denk dat Nostradamus bedoelde dat Schumi altijd alles mee lijkt te hebben en bijna nooit pech heeft. Hier ben ik 't eigenlijk wel mee eens. 'n kapotte auto of 'n andere coureur die tegen 'm aanrijdt, komt bijna nooit voor bij hem terwijl dit bij anderen wel geregeld voorkomt. Op die manier zou je kunnen denken dat Schumi z'n overwinningen ook 'n beetje aan 't geluk te danken heeft. Er is vaak genoeg voorgekomen dat hij de race gewonnen heeft doordat z'n belangrijkste concurrent uitgevallen is.

Dat neemt niet weg dat 't ook 'n goede coureur is, maar ik vind dat hij niet de enige goede is. Er zijn er in mijn ogen nog 'n aantal met dezelfde kwaliteiten, maar die door net iets meer pech geen wereldkampioen kunnen worden. Daarom zou ik 't leuk vinden als een van die coureurs (Montoya, Raikonnen...) dit jaar 'ns wat meer geluk aan de zijde heeft en 'ns wereldkampioen kan worden.

Citaat
En ik vond de race alles behalve saai. Er is de laatste tijd geen pijl op te trekken wie er met een overwinnig naar huis gaat. Er zijn al zoveel verschillende winnaars geweest dit seizoen. En dat Ferrari, na weken niet echt meegedaan te hebben, dan op het beslissende moment weer vooraan staat maakt het voor mij des te leuker om naar te kijken.

Op zich was 't niet zo'n heel voorspelbare race, maar ik vond 't gewoon jammer dat er niet iets meer spanning in de kop was. Schumi heeft eigenlijk bijna de hele race op kop gelegen en verder gebeurde er niet veel spectaculaire dingen (geen mooie inhaalacties ofzo). De inhaalacties, de pit-stops en ja spijtig ook de ongelukken maken voor mij 'n race interessant.  :)

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Formule 1
« Reactie #76 Gepost op: 17-09-2003, 14:29:03 »
Schumi heeft niet altijd geluk. Hij heeft zichzelf ook al eens in de bandenstapel geparkeerd en niet zo zachtjes ook :-X Ik vond het wel cool dat ondanks dat hij weggevoerd moest worden op de brancard ff zijn duim boven dat scherm stak.
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Formule 1
« Reactie #77 Gepost op: 17-09-2003, 14:33:22 »
Ik denk dat Nostradamus bedoelde dat Schumi altijd alles mee lijkt te hebben en bijna nooit pech heeft. Hier ben ik 't eigenlijk wel mee eens. 'n kapotte auto of 'n andere coureur die tegen 'm aanrijdt, komt bijna nooit voor bij hem terwijl dit bij anderen wel geregeld voorkomt. Op die manier zou je kunnen denken dat Schumi z'n overwinningen ook 'n beetje aan 't geluk te danken heeft. Er is vaak genoeg voorgekomen dat hij de race gewonnen heeft doordat z'n belangrijkste concurrent uitgevallen is.

Jeetje Han, dit meen je niet. Ben een aantal keren bij een race aanwezig geweest en drie van de vier keer werd hij van de baan gereden. Maar goed, ik begrijp dat dit geen goed argument is om aan te geven dat hij zeker niet altijd geluk heeft, dit was enkel mijn frustratie omdat ik hem graag een keer live had zien winnen.  :P

Maar zonder gekheid, ik kan me genoeg situaties herinneren waarin hij pech had, of een race ongeluk meemaakte. Ik denk dat veel mensen hun mening baseren op vorig jaar waar hij natuurlijk niet 1 keer uitviel en alles wat maar goed kon gaan ook daadwerkelijk goed ging. En ik kan me voorstellen dat dat een vertekend beeld oplevert.

Maar ik blijf erbij dat de man alles behalve altijd geluk heeft. Hij breekt een been waardoor hij bijna een compleet seizoen uit de running is (zoiets is bijv. Hakkinen, Villeneuve, Montoya, Coulthard, Hill enz. nooit gebeurd). Dat kost hem dus een wereldtitel want daar mag je toch wel vanuit gaan. Daarentegen heeft hij natuurlijk ook wereldtitels verkregen door andere van de baan te rijden. Wat natuurlijk ook niet helemaal de manier is….  ::)
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Formule 1
« Reactie #78 Gepost op: 17-09-2003, 14:35:42 »
Schumi heeft niet altijd geluk. Hij heeft zichzelf ook al eens in de bandenstapel geparkeerd en niet zo zachtjes ook :-X Ik vond het wel cool dat ondanks dat hij weggevoerd moest worden op de brancard ff zijn duim boven dat scherm stak.

Ja hè, dat beeld zal ik ook niet snel vergeten. En 1 van de eerste dingen die hij zei was dat ze naar Barrichello zijn auto moesten kijken omdat die wellicht hetzelfde probleem kon hebben. Dat vind ik dus echt top als je daar gelijk mee bezig bent voordat je weet hoe het eigenlijk met jezelf gaat!
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Formule 1
« Reactie #79 Gepost op: 17-09-2003, 14:40:01 »
Ik heb 't natuurlijk ook 'n beetje overdreven net. Hij lijkt de laatste jaren gewoon alles mee te hebben en bijna nooit problemen met z'n auto of wat dan ook te hebben. Ik weet heus dat er ook bij hem wel 'ns iets fout gaat en dat ook hij wel 'ns door iemand anders van de baan is gereden, maar dat lijkt de laatste jaren niet of nog maar nauwelijks voor te komen.

Ik vind 't gewoon jammer dat 't de laatste jaren onderhand geen eerlijke strijd meer lijkt, omdat andere potentiele wereldkampioenen altijd pech lijken te hebben als ze kans hebben op de overwinning. En dat Schumi er dan met de winst vandoor gaat (waar hij zelf eigenlijk natuurlijk niks aan kan doen), vind ik erg frustrerend. Maar goed, zoals ik al schreef is en blijft hij 'n goede coureur, maar 't is nu eenmaal niet mijn favoriet en ik hoop gewoon dat we dit jaar 'ns 'n andere wereldkampioen mogen huldigen.  :)