Auteur Topic: [finale] Het Mozaïekkanaal  (gelezen 77769 keer)

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #160 Gepost op: 8-05-2013, 19:06:19 »
Deels mee eens, als een pitch een verplicht onderdeel was had ik waarschijnlijk met tegenzin een pitch gehouden (omdat ik mezelf niet wil ophemelen ten overstaande van de andere deelnemers), maar zoals ik al zei: de juryleden hebben een groot deel van het spel meegemaakt/gevolgd. Op basis van dingen die ze in het spel gezien hebben kunnen ze vast wel een keuze maken lijkt me :)

Ik vind jouw redenering achter het niet willen pitchen wel een goede pitch ;)! Knap gespeeld tot dusver MV!
Ananas

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #161 Gepost op: 8-05-2013, 19:16:34 »
Waarom pitch jij voor MV en jezelf? Zo is de kans toch aanwezig dat de jury en/of anderen over jullie gaan spreiden waar mensen met persoonlijke pitches wel alle stemmen voor zichzelf winnen. Denk je niet dat dit je pitch/kansen afzwakt?

Als je moest kiezen, wie moest dan in de finale komen: jij of MV?
En als jullie beide in de finale zouden zitten, wie moet er dan winnen?

Goede vraag.

Op dit moment pitch ik voor ons beiden, omdat het nu 3 tegen 2 is en we nu juist samen tegen de rest moeten spelen, omdat we dan in mijn ogen de grootste kans hebben om samen de volgende ronde te halen. Als een van ons eruit vliegt, is het 3 tegen 1 en wordt het veel lastiger. En luidt het gezegde niet, samen sta je sterk? Zeker gezien de positie waar we vandaan kwamen.

De Hunger Games was dat betreft een echte eye opener hoe de verhoudingen er voor stonden. Alleen win je dit spel niet. Ik ben met hulp een heel eind gekomen en nu Mollenvanger en ik met z'n 2en nog over zijn, moeten we samen proberen dit spel te overleven en dan ligt alles weer open.

En natuurlijk, mochten we samen de finale halen, wil ik m natuurlijk winnen. Ik ben niet aan Zap begonnen voor de 2e plaats. Dan is het gewoon een open en eerlijke strijd en zal ik alles er aan doen om als winnaar uit de bus te komen. Aangezien er in de finale een stemming komt, ligt het lot ook een deels niet in mijn handen, maar ik denk dat ik me wel bewezen heb als een sterke Zap! speler. Ik heb dan wel geen 6 spellen gewonnen of het halve deelnemersveld verslagen in MP, maar heb wel degelijk een rol gespeeld in dit spel.

Mijn positie is redelijk steady geweest en als het moest stond ik er. Zo won ik de woordzoeker terwijl ik 8kg in de plus stond bij The Biggest Loser, heb ik 2 miljoen vogels neergeschoten, terwijl ik eigenlijk een examen wilde leren en knokte ik me uit verloren posities terug in beide Big Brother shows door een tactische zet. En dat ik 3x op het einde de kijkcijferpoll won was een kers op de taart. Ik heb geen idee waar al die stemmen vandaan kwamen, maar blijkbaar werd mijn rol in het spel geapprecieerd. In mijn ogen sta ik hier dus terecht.

Dus ja, op het einde zal ik voor de winst gaan, maar zonder Mollenvanger had ik hier niet gestaan, net als K@ren, Fabiann en KD. elkaar gesteund hebben als het moest. Dus ik ga hem nu niet laten vallen. En wil ik dus samen met hem naar de volgende ronde.

Hopelijk is hiermee je vraag naar tevredenheid beantwoord.

 ::zwaai::

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #162 Gepost op: 8-05-2013, 19:23:16 »
Dag Daisy,

Jouw verhaal maakt je pitch een stuk duidelijker, maar 2 vragen zijn nog niet beantwoord:
Denk je niet dat een pitch voor meerderen de pitch afzwakt?
En als het jij of MV naar het finalespel was (dus in de halve finale), wie moest dan winnen?

Extra: Of zelfs nu als bij dit spel 1 van jullie 2 zou moeten afvallen, wie moet dan naar de volgende ronde?

In elk geval nog bedankt voor de inzichten!  ::joehoe::
Ananas

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #163 Gepost op: 8-05-2013, 19:23:46 »
Of je kijkt naar wie je het meest gunt of naar wie het meest verdiend. De keuze is aan jou!

En als je er dan echt niet uitkomt, kun je altijd op safe spelen en K@rens lootje uit de schaal halen en één van de anderen er in doen.


Ja maar dat is niet objectief  :) Dan ga ik uit van persoonlijke voorkeur, terwijl ik geen kandidaat ben. Als kandidaat had ik dat natuurlijk wel gedaan, als jurylid heb ik daar weinig zin in. Verder heb ik geen overzicht van wie wat wanneer gewonnen heeft en hoe iemand heeft gespeeld, dus ik denk dat ik niet genoeg 'diep' in het spel bezig heb gezeten om te beslissen over het lot van de finalisten.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #164 Gepost op: 8-05-2013, 19:29:47 »
Voor we nu trouwens het hele spel gaan evalueren: is dat niet meer iets voor het ALLERlaatste spel (Survivor)?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #165 Gepost op: 8-05-2013, 19:33:57 »
Voor we nu trouwens het hele spel gaan evalueren: is dat niet meer iets voor het ALLERlaatste spel (Survivor)?
Inderdaad, ik ga pas pitchen als ik met KD. of K@ren in de finale sta.

The odds zijn op dit moment toch wel in mijn favour dankzij PE. Ik pitch voor nu dus alleen voor K@ren en KD.
🜃

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #166 Gepost op: 8-05-2013, 19:55:36 »
Als jij ervoor kiest om te slapen ipv het spel te spelen dan is dat toch jou eigen keus en dan moet jij toch de consequenties daarvan dragen? Of zie ik dat verkeerd?

En zoals nu duidelijk is geworden zijn er ook anderen die vandaag pas klaar waren! Volgens jouw theorie moet dan nu gevraagd worden wie er het laatst klaar was vandaag en die dan helpen! Of zie ik dat verkeerd?


Je zou idd kunnen zeggen dat je dan niet alles geeft voor het spel en dat is idd ook zo. Ik ben heel blij met mijn prestatie tot nu toe en zou het niet erg vinden om nu af te vallen. Dat neemt niet weg dat ik nog wil blijven vechten voor een laatste kans. De rest nam helemaal niet de moeite om een pitch te maken totdat ik opeens met een pitch kwam. Ik denk ook dat het niet erg is om soms risico's te nemen en ten alle tijde (bv. na een werkdag van 15 uur) proberen het spel te spelen is niet gezond. ;)

Helaas is mijn vertrouwen in Mollenvangers geloofwaardigheid behoorlijk gedaald na Big Brother UK, dus ik neem zijn woorden maar even met een korreltje zout als hij zegt dat hij niks heeft gedaan aan Peking Express gisteravond. Maar ik ben het idd met je eens, dat je na een 15-urige werkdag even kiest voor rust is logisch, maar onvoorstelbaar dat anderen geen inzet tonen en gelijk aan de slag zijn gegaan. (grapje hoor ;) )



Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #167 Gepost op: 8-05-2013, 20:03:48 »
Je hebt inderdaad gelijk dat gezondheid voor het spel gaat. Verder snap ik ook je punt dat jij risico's neemt. Beide punten kan ik erg waarderen.

Jouw pitch stelde echter dat jij als laatste klaar was en dat jij omdat jij laatste zou zijn bij PE hulp zou verdienen. Mijn vraag is dan: Stel dat je niet als laatste zou zijn (bijvoorbeeld doordat iedereen tegelijk zijn/haar inzettijd hier neerzet en het dan bleek dat jij niet de laatste was). Moet ik dan degene die laatste zou zijn helpen in plaats van jou?
Kortom sta je achter dat deel van je pitch?  ::)
Ananas

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #168 Gepost op: 8-05-2013, 20:04:58 »

Helaas is mijn vertrouwen in Mollenvangers geloofwaardigheid behoorlijk gedaald na Big Brother UK, dus ik neem zijn woorden maar even met een korreltje zout als hij zegt dat hij niks heeft gedaan aan Peking Express gisteravond.

Pardon? Ik snap dat jij na een lange werkdag kiest voor rust, maar ik heb toch weldegelijk tot half 2 nachts aan mijn scriptie gezeten (4000 woorden, 17 pagina's lang ;) )

En vandaag van 10 tot 16.00 ook eraan gewerkt omdat om 16.00 mijn eerste deadline stond. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om hierover te beginnen, maar gezien de woorden van KD en Fabiann neem ik aan dat KD en Fabiann jou vast wel hebben geholpen met PE :P
« Laatst bewerkt op: 8-05-2013, 20:08:54 door mollenvanger22 »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #169 Gepost op: 8-05-2013, 20:08:00 »
oh als ik erin had gezeten had ik dit wedstrijdje wie het langst wakker kan blijven sowieso gewonnen :\'(.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #170 Gepost op: 8-05-2013, 20:08:16 »
Inderdaad, ik ga pas pitchen als ik met KD. of K@ren in de finale sta.

The odds zijn op dit moment toch wel in mijn favour dankzij PE. Ik pitch voor nu dus alleen voor K@ren en KD.

Waar blijft je pitch dan voor (een van) beide?  ::)
Ananas

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #171 Gepost op: 8-05-2013, 20:10:51 »
Ehm, okee... Interessante berichten hier. ::)

Daisy wil met MV naar de finale, K@ren wil met Fabiann naar de finale. ::)

Blijkbaar sta ik er nu alleen voor: geen probleem, het maakt mij helemaal niets uit met wie ik naar de finale ga, als ik er zelf maar bij ben. ::jaja::

Maar daarom hoop ik dus dat de juryleden en oud-kandidaten mij geen extra lootjes geven. :)

Wil jij anders in je eentje naar de finale  ::rofl::?
Nee als je moest kiezen met wie zou je dan willen gaan en waarom?  ::)
Ananas

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #172 Gepost op: 8-05-2013, 20:12:34 »
En waarom wil je met Fabiann naar de finale en niet met iemand anders? Wat maakt die band zo sterk dat je hem zelfs in je eigen stempitch noemt?

Van de 4 overgebleven kandidaten heb ik met 2 intensief samen gespeeld en dat zijn KD en Fabiann. KD heeft dit spel echt als een held gespeeld en hij is voor mij de echte winnaar van dit spel. Hij heeft de meeste spellen gespeeld, heeft het spel niet vuil gespeeld en is altijd trouw gebleven aan zijn manier van spelen. Wat hij heeft gedaan is zonder meer de grootste prestatie van allemaal. Hij was zo goed, dat ik hem zelfs op een gegeven moment heb verraden omdat ik hem te sterk vond worden. Toen ik mijn verraad aan hem opbiechte, reageerde hij heel positief. Ik vind KD dan ook echt een kanjer en als hij de titel wint; helemaal terecht!

Maar KD kan zich zelf wel redden. Ik vind daarentegen dat Fabiann de meest onderschatte speler niet. Fabiann is tactisch zo ontzettend slim. Hij speurt de hele tijd naar mogelijkheden om verder te komen. Hij analyseert alles en is achter de schermen superfanatiek. Hij lag in het begin bijna uit het spel, maar zonder vrienden in het spel, zonder complotten, wurmde hij zich terug tussen de spelers en wist alle opdrachten glansrijk te overleven en sommigen zelfs te winnen. Hij is de enige speler die KD (tot KDs frustratie) soms te slim is afgeweest. Dus net als KD gun ik Fabiann ook de finale. En omdat mijn samenwerking met Fabiann wat intensiever was dan die met KD wil ik met hem naar de finale. Met mijn trouw aan Fabiann (en ook D*n) kan ik laten zien, na het verraad op KD, dat ik ook wel een echte teamspeler ben (en wil zijn.)

Maar ik wil ook even het volgende zeggen.
Hoewel ik het persoonlijk KD en Fabiann meer gun vanwege de samenwerkingen vind ik het ook zeer terecht als Daisy en Mollenvanger de finale halen.

Mollenvanger heeft het spel op een hele andere manier gespeeld dan mij. Hij heeft ervoor gekozen om low profile te spelen. Ik denk dat hij dacht: 'Zolang ik mijn hoofd niet boven het maaiveld uitsteek val ik ook niet op.' Daarom benadrukt hij ook telkens zijn underdog-positie. Het geeft hem een gigantische factor en terecht! Hij is de lieve, symphatieke gast die je de finale gunt. Maar laat niemand zeggen dat hij naief is, want achter de schermen had hij natuurlijk ook zijn complotten en speelde hij het spel net zo smerig als alle anderen, zoals hij bv. mij en D*n heeft voorgelogen. Niet dat ik hem dit kwalijk neem hoor, want dat hoort gewoon bij het spel.

Daisy ken ik niet zo goed, want ik heb tijdens het spel nauwelijk contact met haar gehad. De eerste keer dat zij mij opviel was tijdens The Hunger Games toen zij met Duck Hunt haar fanatisme liet zien. D*n, Fabiann en ik hebben daarna het plan opgezet om KD en Daisy het duel te laten spelen tijdens The Farm zodat wij een sterke kandidaat konden wegspelen. Daarna liet Daisy zien nog een gevaar te hebben: haar netwerk. Tijdens Big Brother UK kwam ik er pas achter dat ze samenwerkte met Mollenvanger. Een enorme blunder die ervoor zorgde dat ik in de mp terecht kwam. Tijdens The Farm, tijdens Big Brother UK, tijdens Big Brother USA en tijdens de finale hebben wij proberen haar uit het spel te krijgen, maar het lukt ons niet! En dan is het ook nog eens iemand die 'voor de schermen' altijd haar positieve eigenschappen weet te benadrukken.  Dus haar fanatisme, haar sympathie, haar netwerk, haar sluwheid, haar doorzettingsvermogen en haar taaiheid maken haar ook tot een geweldige finale-kandidaat, die de overwinning ook echt zou verdienen.

Maar uiteindelijk vind ik nog altijd dat ik het het meeste verdien, dus iedereen: lootjes voor K@ren uit de schaal!  ::joehoe::

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #173 Gepost op: 8-05-2013, 20:15:48 »
Ehm, okee... Interessante berichten hier. ::)

Daisy wil met MV naar de finale, K@ren wil met Fabiann naar de finale. ::)

Blijkbaar sta ik er nu alleen voor: geen probleem, het maakt mij helemaal niets uit met wie ik naar de finale ga, als ik er zelf maar bij ben. ::jaja::

Maar daarom hoop ik dus dat de juryleden en oud-kandidaten mij geen extra lootjes geven. :)

Ik gun jou de finale wel, maar ik wil niet met jou naar de finale, want dan heb ik de minste kans om te winnen.  :P

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #174 Gepost op: 8-05-2013, 20:19:25 »
Ik gun jou de finale wel, maar ik wil niet met jou naar de finale, want dan heb ik de minste kans om te winnen.  :P

Dank je... :-[ ::hug::

Wil jij anders in je eentje naar de finale  ::rofl::?
Nee als je moest kiezen met wie zou je dan willen gaan en waarom?  ::)

Maar ik moet helemaal niet kiezen, dus hier geef ik geen antwoord op.  ;) Nee, dit soort vragen laat ik lekker liggen tot Survivor, mocht ik zo lang in het spel blijven!  ::jaja::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #175 Gepost op: 8-05-2013, 20:20:25 »
Je hebt inderdaad gelijk dat gezondheid voor het spel gaat. Verder snap ik ook je punt dat jij risico's neemt. Beide punten kan ik erg waarderen.

Jouw pitch stelde echter dat jij als laatste klaar was en dat jij omdat jij laatste zou zijn bij PE hulp zou verdienen. Mijn vraag is dan: Stel dat je niet als laatste zou zijn (bijvoorbeeld doordat iedereen tegelijk zijn/haar inzettijd hier neerzet en het dan bleek dat jij niet de laatste was). Moet ik dan degene die laatste zou zijn helpen in plaats van jou?
Kortom sta je achter dat deel van je pitch?  ::)

Nee, ik sta er niet achter. Maar ik probeer het in mijn eigen voordeel te praten. Alles voor de winst. ;)

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #176 Gepost op: 8-05-2013, 20:22:00 »
Pardon? Ik snap dat jij na een lange werkdag kiest voor rust, maar ik heb toch weldegelijk tot half 2 nachts aan mijn scriptie gezeten (4000 woorden, 17 pagina's lang ;) )

En vandaag van 10 tot 16.00 ook eraan gewerkt omdat om 16.00 mijn eerste deadline stond. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om hierover te beginnen, maar gezien de woorden van KD en Fabiann neem ik aan dat KD en Fabiann jou vast wel hebben geholpen met PE :P

Goed goed, ik geloof je al. :) Had ik dat de vorige keer maar niet gedaan. :P

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #177 Gepost op: 8-05-2013, 20:35:54 »
Waar blijft je pitch dan voor (een van) beide?  ::)
Zie mijn interview in D*N's Talkshow. ;)
🜃

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #178 Gepost op: 8-05-2013, 20:44:47 »
Goed goed, ik geloof je al. :) Had ik dat de vorige keer maar niet gedaan. :P
Kijk en daar komt denk ik het verschil in speelstijl naar voren, jij benadrukt ook de gemene kanten van mensen in het spel, gaat confrontaties niet uit de weg en ik denk ja t is maar spelletje en ik zie wel hoe ver ik kom, t is een vorm van ontspanning voor mij :)

Dat low profile etc. zo zit ik ook in elkaar, net als dat ik mezelf dus oprecht niet wil gaan ophemelen voor de jury, omdat we die kans bij andere spellen ook niet gehad hebben. Alleen zodra mensen in het spel het spel gaan spelen, ga ik ook het spel spelen, dat hoort erbij. Maar toch is dit een beetje de pot verwijt de ketel.. want zelf ben je net zo met complotten en alles bezig geweest. :P

Maar ik heb niks anders dan respect voor de manier van spelen, alles voor de winst he K@ren? ;) Als nieuweling heb je je goed staande gehouden, moet ook wel, doe je dat niet kan je er zomaar snel uitliggen. LdH dacht dat je de to do list meende, ik kon er wel om lachen, geeft t spel wat meer kleur :P

Buiten t spel ben je waarschijnlijk totaal anders dan hoe je je nu voordoet. Dr zijn voor zover ik weet ook niet veel mensen geweest die spellen op deze manier hebben gespeeld zoals jij. Op de voorgrond, risico nemend en geen confrontatie uit de weggaand. Maar laten we alle ins-en outs bewaren voor na het spel goed? :)

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #179 Gepost op: 8-05-2013, 20:52:19 »
jij benadrukt ook de gemene kanten van mensen in het spel

Dat moet denk ik ook wel, met mijn manier van spelen. Als je confrontatie zoekt, ben je al snel de bitch. (ook al laat ik t ook altijd weten wat ik juist de goede kanten van mensen vind) Dus moet je wel laten zien dat anderen ook echt wel dirty aan het spelen zijn. Maar dat geeft ook niet, dat moet ook wel. Er zijn nu eenmaal afvallers in het spel en als je wil zorgen dat jij geen afvaller bent, moet je zorgen dat iemand  anders dat wordt, dat doen we allemaal.

Succes nog de laatste spelletjes!  ::zwaai::