Auteur Topic: [finale] Het Mozaïekkanaal  (gelezen 78388 keer)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #200 Gepost op: 9-05-2013, 10:36:17 »
Leuk, dus niet als je met MV of Daisy in de finale staat! Dat klinkt wel erg zelfverzekerd. En dat kan je ondergang worden...
Ik ga er voorlopig van uit dat ik ofwel met KD. de finale haal danwel met K@ren. Uiteraard zal ik ook pitchen als ik met Daisy of MV de finale haal. ::jaja::
🜃

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #201 Gepost op: 9-05-2013, 10:39:47 »
Een finale met KD en Daisy of MV (of Daisy en MV samen) kan ook zeer spannend zijn! Daar ben ik van overtuigd!
KD will eat them alive >:D ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #202 Gepost op: 9-05-2013, 10:43:51 »
Tja, maar dat maakt je absoluut niet de winnaar... Wij waren immers allmaal vrijsgesteld van eliminatie na dat spel... Als je het zo zou zien, konden wij niet eens dat spel winnen? Onzin.
Vind ik geen onzin. Alleen Swifty en ik konden dit spel winnen of verliezen, dankzij het vertrouwen die gegeven werd door 2 teamleden aan het begin van de opdracht. De prijs als teamleider is toch duidelijk groter (vrijgesteld voor eliminatie tijdens The Apprentice en Songfestival) dan die van de leden van het winnende team (enkel vrijgesteld voor eliminatie in The Apprentice)? Er is dus een gouden en een zilveren medaille in dezen.
🜃

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #203 Gepost op: 9-05-2013, 10:47:38 »
Wel grappig, ik zit het topic een beetje doorbladeren en iedereen heeft zichzelf wel een beetje gepresenteerd als een bepaald type speler. En als die eigenschappen passen enigzinds wel bij mij.

Mollenvanger is de underdog die zich, zeker de eerste helft van spel onopvallend door het spel heeft gespeeld. Dat past ook wel bij mij, K@ren schrijft niet voor niets dat ik bij de Hunger Games pas voor het eerste opviel. Dat was voor mij ook echt het omslag punt in dit spel (voor wie niet denk ik).

Fabiann is de man van strategieën en statistieken. Iedereen die mij een beetje kent, weet dat ik ook graag het overzicht bewaar, probeer in te schatten wie waar bij hoort en graag statistieken ergens van bij houdt (*Songfestival Excel lijstjes kuch*  ;D).

KD. is de fanatieke spelletjes man. Ik kan ook vreselijk fanatiek zijn in spelletjes als ik weet dat ik kans heb om te winnen. Vraag maar aan Mollenvanger hoe erg ik gebaald heb nadat KD. net de winst voor mijn neus wegkaapte bij Project Runway ::jaja::

En dan K@ren. Niets is haar te gek. En dat geldt ook voor mij. Als er gewonnen moet worden, dan is me niets te gek.

Kortom, misschien ben ik wel de ideale mix van alle finalisten. ;D En kan dus iedereen verslaan als het erop aankomt.
Maar goed, de wegen van de  Hunger Games en het lot zijn ondoorgrondelijk. Ben heel benieuwd naar de uitslag vanavond. ::jaja::


Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #204 Gepost op: 9-05-2013, 11:11:38 »
Heel verhaal

Daisy de All-rounder dus  ::ok::

Je bent idd de ideale mix van alle finalisten, er mist alleen één ingredient....soms moet je ook af en toe eens een spelletje winnen ;)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #205 Gepost op: 9-05-2013, 11:14:06 »
Daisy de All-rounder dus  ::ok::

Je bent idd de ideale mix van alle finalisten, er mist alleen één ingredient....soms moet je ook af en toe eens een spelletje winnen ;)


Ach, uiteindelijk telt er maar eentje en dat is de laatste. Daar ga ik dus voor. ;D

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #206 Gepost op: 9-05-2013, 11:30:07 »
Vind ik geen onzin. Alleen Swifty en ik konden dit spel winnen of verliezen, dankzij het vertrouwen die gegeven werd door 2 teamleden aan het begin van de opdracht. De prijs als teamleider is toch duidelijk groter (vrijgesteld voor eliminatie tijdens The Apprentice en Songfestival) dan die van de leden van het winnende team (enkel vrijgesteld voor eliminatie in The Apprentice)? Er is dus een gouden en een zilveren medaille in dezen.
Pure onzin. Zonder ons had je het niet gered. Okay, jouw prijs was groter, maar dat maakt jou toch niet de allerbeste van The Apprentice... Sorry, dat is pure onzin. Dit was een teamprestatie, waarbij jij, enkel omdat jij door ons als leider was gekozen, nog een extra bonus kon winnen... Zo doe je net onze bijdrage af alsof het niks voorstelde. Maar goed, jij ziet het zo, ik zie het anders.
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #207 Gepost op: 9-05-2013, 11:30:46 »
Ik ga er voorlopig van uit dat ik ofwel met KD. de finale haal danwel met K@ren. Uiteraard zal ik ook pitchen als ik met Daisy of MV de finale haal. ::jaja::
Jij bent wel erg zeker van je zaak... Te zeker wat mij betreft...
Ich bin ein Bärliner!

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #208 Gepost op: 9-05-2013, 11:38:33 »
Ach, uiteindelijk telt er maar eentje en dat is de laatste. Daar ga ik dus voor. ;D

Natuurlijk, maar het is wel je zwaktepunt. Ik won 7 spellen (waarvan 5 in de mp), KD won er 6, Fabiann won er 5 (waarvan 2 in de mp) en Mollenvanger won er 1 (of naja een halve, want BB Uk kende niet echt 1 winnaar)

Dus qua overwinningen zou jij de meeste lootjes in de bokaal verdienen.  :P

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #209 Gepost op: 9-05-2013, 11:57:43 »
Dat zou een argument zijn ja. Echter draait het in dit spel om meer zaken dan alleen maar winnen in mijn ogen. TV programma's draaien om kijkplezier en kijkcijfers. En bij dat laatste heb ik hoog gescoord.

En ik heb wel degelijk zaken gewonnen.
- Het was mijn idee om een Facebook pagina over TV ring op te starten, ik zat in het winnende team. Ja, Fabiann was de leider, maar er hebben meer mensen een steentje bijgedragen aan zijn/onze overwinning (net maar hoe je bekijkt). Ik vond het een team overwinning en Fabiann kreeg als leider een bonus, omdat ie als leider voor een risicovolle positie had gekozen.
- Ik won de woordzoeker in The Biggest Loser. Ik had m zeker nog anderhalve minuut sneller kunnen maken, als niet had lopen klooien in Photoshop. Daarom was ik ook zeer verrast dat er niemand sneller was.
- Ik won de Arcade Games, wat idd met fanatisme heeft aangetoond. Het was een belangrijke ronde met heel veel muntjes.d

Misschien niet de allround overwinningen die in de statistieken verschijnen, maar het waren wel belangrijke overwinningen binnen een spel. En dat telt ook, iig voor mij. Zonder die zeges had ik er misschien al na 3 spelletjes uitgelegen (ik weet dondersgoed waar al die stemmen in de verdiktpoll vandaan kwamen  :P).

En daarnaast vind ik het van KD., mollenvanger en mezelf extra knap dat we de hele PT uitgespeeld hebben.  ::jaja::

Ik denk dat we nog 1001 argumenten er tegenaan kunnen gooien, maar ik denk dat de meeste juryleden en ex-kandidaten nu wel gestemd hebben.

Hopelijk zijn 'the odds in my favour' vanavond. ::jaja:: ;D

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #210 Gepost op: 9-05-2013, 12:01:54 »
Succes!!  ::joehoe::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #211 Gepost op: 9-05-2013, 12:08:02 »
Natuurlijk, maar het is wel je zwaktepunt. Ik won 7 spellen (waarvan 5 in de mp), KD won er 6, Fabiann won er 5 (waarvan 2 in de mp) en Mollenvanger won er 1 (of naja een halve, want BB Uk kende niet echt 1 winnaar)

Dus qua overwinningen zou jij de meeste lootjes in de bokaal verdienen.  :P
Echter, Daisy, MV en KD zijn de enigen die alle spellen in Prime Time hebben overleefd... Dat telt zwaarder dan winnen van MP-spelletjes, zeker omdat dat meestal man tegen man (of tegen 2 tegenstanders was)...
Ich bin ein Bärliner!

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #212 Gepost op: 9-05-2013, 12:16:05 »
Echter, Daisy, MV en KD zijn de enigen die alle spellen in Prime Time hebben overleefd... Dat telt zwaarder dan winnen van MP-spelletjes, zeker omdat dat meestal man tegen man (of tegen 2 tegenstanders was)...

Dat klopt. Maar een mp-ronde overleven is veel moeilijker en zwaarder dan een pt-ronde overleven. Je hebt elke keer een kans van 50% om te overleven, terwijl die bij pt elke keer veel groter was.

Mijn kansen:
Winnen van Lukie: 50% kans op het behalen van de finale.
Winnen van Lukie en D*n: 25% kans
Winnen van Lukie, D*n en Vieffan: 12,5% kans
Winnen van Lukie, D*n, Vieffan en Swifty: 6,25% kans
Winnen van Lukie, D*n, Vieffan, Swifty en Ldh: 3,1% kans

Vanaf het moment dat ik de pt verliet waren er nog 9 kandidaten over. Er waren 5 finaleplekken, dus hun kansen waren 55,5% kans.

Dus ik had 3,1% kans op de finale en de rest 55,5% kans op de finale. Zij hadden dus bijna 18x meer kans om de finale te bereiken dan mij!!  Vandaar dat ik het wat makkelijk vind om de prestaties vanuit de mp te bagataliseren.
« Laatst bewerkt op: 9-05-2013, 12:18:18 door K@ren »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #213 Gepost op: 9-05-2013, 12:28:07 »
Wat een gezelligheid!  ::regenboog::

Ik ga even verder met de volgende vakjes:
7: The Biggest Loser - ik ga weer eten posten. En dat doe ik op meerdere keren per dag vanaf vandaag. Ik post meer gerechten dan er personen zijn. Omdat het in Nederland (denk ik) geen vrije dag is vandaag en morgen en sommige dus misschien op smartphones meespelen en het zo quasi onmogelijk is om plaatjes te posten, sta ik het ook toe dat jet het nummer post. Ik zal namelijk nummers bij de gerechten zetten. Deze keer ga ik héél streng zijn wat betreft het editten van je post. Als ik zie dat je post ge-edit werd, is hij niet meer geldig. Als je dus iets wil corrigeren of een ander gerecht wil posten, moet je het opnieuw posten. Degene die de minste calorieën eet, krijgt 5 punten. De volgende 4, dan 3, 2 en 1
8: Junior Songfestival - Ik moet volgens mij nog inzendingen ontvangen van mollenvanger22 en Fabiann. De best scorende krijgt 5 punten. De volgende 4, dan 3, 2 en 1.
----> De scores van Biggest Loser en Junior Songfestival worden opgeteld en dan is de nieuwe afvaller bekend.

9: The Bachelor - De begeerde vrijgezel aan wie jullie een liefdesbrief moeten schrijven is een fictief iemand die je zelf mag invullen. De juryleden en ik zullen hem beoordelen. De beste krijgt 4 punten, dan 3, 2 en 1. Er zullen uiteindelijk maar drie personen in dit programma terechtkomen, maar aangezien de opdrachten al op voorhand gemaakt moeten worden, worden er nog wel aan 4 mensen punten gegeven(of zelfs aan 5, afhankelijk van of iedereen iets instuurt, dan krijgt de 5e gewoon 0 punten).
10: Lingo - Deze wordt via pm gespeeld. Er moeten drie woorden geraden worden. Aangezien ik geen controle heb op het feit of jullie al dan niet de juiste woorden aan elkaar doorgeven om zo elkaar te helpen, ga ik voor iedereen andere woorden loten. Jullie moeten doorspelen tot alle drie de woorden geraden zijn (dus geen game over als je na vijf pogingen het nog niet weet). Daarna tel ik het aantal pogingen die je hebt gedaan bij elkaar op. Degene die de minste pogingen nodig had, krijgt de meeste punten, namelijk 6, de volgende krijgt 5 dan 4, 3 en 2.
----> De scores van The Bachelor en Lingo worden opgeteld en dan zijn de 2 finalisten bekend!

11: De Farm: aangezien jullie hier nog met 2 zijn, vindt er een duel plaats! Het gaat hetzelfde duel zijn als in De Farm werd gespeeld. Alleen met moeilijkere puzzels. Hier ga ik wachten tot jullie nog maar met 3 of zelfs 2 zijn, zodat niemand elkaar kan helpen, want dat zou heel nadelig voor jezelf kunnen zijn.
12: Survivor: De afvallers stemmen op wie zij vinden dat de winnaar moet worden. Ook de juryleden mogen nog stemmen op de winnaar!
----> De winnaar van De Farm krijgt 2 extra stemmen om te winnen bij Survivor. Degene met de meeste stemmen in Survivor, is de winnaar van Zap!



Jullie mogen dus vanaf nu ook al de brief voor The Bachelor schrijven, opletten voor eten dat gepost gaat worden, Junior Songfestival lied inzenden als je het nog niet gedaan hebt en Lingo met me spelen via pm. Ik stuur je de opgaves door.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #214 Gepost op: 9-05-2013, 12:33:57 »
Ik wil best de begeerde vrijgezel spelen hoor, voor als je niet weet aan wie je moet schrijven ::hypocriet::.


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #215 Gepost op: 9-05-2013, 12:34:13 »
Het is hier wel een vrije dag vandaag (althans, t wordt geteld als zondag)   ::jaja:: hopelijk ga je nu geen eten posten want ben tot 18,00 minimaal afwezig zometeen  ;D :P Inzending songfestival kijk ik vanavond wel even naar :)
« Laatst bewerkt op: 9-05-2013, 12:36:21 door mollenvanger22 »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #216 Gepost op: 9-05-2013, 12:40:56 »
Ik wil best de begeerde vrijgezel spelen hoor, voor als je niet weet aan wie je moet schrijven ::hypocriet::.
Oorspronkelijk was het de bedoeling dat ze aan mij moesten schrijven. Maar één van de juryleden merkte terecht op dat het dan moeilijker is om te beoordelen, omdat het dan persoonlijker is.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #217 Gepost op: 9-05-2013, 12:42:11 »
Oorspronkelijk was het de bedoeling dat ze aan mij moesten schrijven. Maar één van de juryleden merkte terecht op dat het dan moeilijker is om te beoordelen, omdat het dan persoonlijker is.

En wat vond je van mijn reactie daarop  :-X?
Ananas

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #218 Gepost op: 9-05-2013, 12:43:53 »
Beetje jammer dat Jann er al uit is, anders had ie nu een liefdesbrief aan Aapje kunnen schrijven ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #219 Gepost op: 9-05-2013, 12:48:00 »
Als je dus iets wil corrigeren of een ander gerecht wil posten, moet je het opnieuw posten.

Robbie, dit vond ik de vorige keer behoorlijk irritant, want dan kan het gebeuren dat je een keuze aan het maken bent op basis van wat anderen al hebben gepost, maar dat iemand dan tóch nog snel even iets nieuws post en de oude post verwijdert.

Kun je niet gewoon zeggen: gepost is gepost?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.