Auteur Topic: Expeditie Poolcirkel  (gelezen 141174 keer)

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #120 Gepost op: 24-05-2014, 18:40:29 »
Tim heeft zich wel  'opgeofferd' maar aan de andere kant: Curt zei tegen hem: wil je met mark pegels vangen? waarna Tim zei 'Jahoor'.
Ik vond dat best arrogant overkomen. Hij had natuurlijk al vaak gewonnen, maar hij liet het klinken als of hij er al vanuit ging dat hij ging winnen. en bij opofferen denk ik toch meer aan dat niemand het wil en dat hij het dan maar doet omdat het niet anders kan ofzo.
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #121 Gepost op: 24-05-2014, 21:42:00 »
Ik vind het niet onsportief.
Ten eerste is het allemaal binnen de regels van het spel verlopen. Sterker nog, de spelregels voorzagen in tactische spelletjes (sterkste/zwakste schakel) Daarbij ga je voorbij aan het feit (dat ik eerder noemde) dat Mark ook tactisch heeft gespeeld (zoals in een flashback was te zien in afgelopen uitzending)
Ten tweede is in de sport tactiek een manier om je tegenstander te verslaan. Daar waar je niet kan winnen van een ander, probeer je zijn zwakke punt uit te spelen. En het zwakke punt van Mark is dat het een solist is, geen teamplayer. Dat is ook de reden dat hij buiten het groepje viel, buiten het feit dat hij fysiek de sterkste is en de anderen zich niet als makke lammetjes naar de slachtbank gevoerd wilden worden. Dan moet je toch iets verzinnen om zo'n sterke speler uit te schakelen.

Nogmaals, in mijn ogen niks onsportiefs aan.

Binnen de kaders van de spelregels van deze editie EP-2014 is het niet onsportief. Daarmee heb je helemaal gelijk. Dat zeg ik ook niet in mijn post. (ondanks, dat mijn persoonlijke mening is, dat het 'sterkste/zwakste-schakel' een miskleun van de eerste orde is m.b.t. EP)

Wat ik zeg: Mark probeert alle mogelijkheden om de ééndracht van de drie te verzwakken, inclusief morele en/of sportiviteits-argumenten, of die valide zijn of niet, of ze waar zijn of niet, medelijden opwekken of niet.
Je kunt beweren, dat dit gezeur is, enz. Hij grijpt op zijn manier ook elke mogelijkheid om de uitkomst in zijn voordeel te beïnvloeden
Binnen de regels is dit allemaal geoorloofd. Uiteindelijk staat hij waar hij staat en dat is in de finale.

Ook al was Mark een team-speler, dan nog hadden de anderen een blok tegen hem gevormd. Het solist-argument wordt, m.n. door Esther en Curt, aangegrepen om zichzelf vrij te spreken van schuldgevoelens. Ook het argument van Tim, dat Mark het ook deed, was niet erg sterk, omdat hij en Esther zich allang hadden verenigd, eigenlijk vanaf het allereerste begin.
Het was eerder zo, dat de zwakke vogeltjes, Chaffa en m.n. Leonie zich vooral aan Mark vastklampten.
Daarnaast werd Mark door de programma-leiding ook iedere keer gekoppeld aan zwakke spelers in 'het andere team'. Er is dus ook bewust op aangestuurd om tot een situatie te komen van 'Mark vs. de rest'.

Naast zijn fysieke overwicht, is hij véruit de sterkste op mentaal vlak. Hij is niet kapot te krijgen.
Wat dat betreft fietst hij fluitend, met 2 vingers in de neus, om iedereen heen.
Vooral hierdoor is hij voor mij, nú al, de ultieme winnaar.
De archetypische Held, die doorbikkelt, ongeacht welk obstakel hem voor de voeten wordt geworpen door tegenstanders, omstandigheden of het (nood)lot.
« Laatst bewerkt op: 25-05-2014, 15:16:58 door Brinta »

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #122 Gepost op: 29-05-2014, 21:30:20 »
Terechte finale: Mark tegen Esther.

Schitterende eerste opdracht, gewonnen door de sterkste deelnemer.

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #123 Gepost op: 29-05-2014, 21:50:13 »
Ik begrijp niet helemaal goed geloof ik. Waarom alles geven als je al zo'n grote voorsprong hebt opgebouwd. Ik zou zelf proberen mijn krachten te sparen voor het resterende deel van de opdracht.


Edit: hij heeft me gehoord ;) en/of meegelezen
« Laatst bewerkt op: 29-05-2014, 21:55:31 door Dolfie »
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #124 Gepost op: 29-05-2014, 22:10:58 »
Regelmatig lijdend voorwerp van Esther, Curt en Tim, maar toch weet hij tot het bittere eind overeind te blijven en de finale te winnen ::ok::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #125 Gepost op: 29-05-2014, 22:11:58 »
Wat een beest, wat een winnaar. Knap gedaan :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #126 Gepost op: 29-05-2014, 22:15:21 »
Geweldig! Ik ben blij dat Mark gewonnen heeft, maar diepe buiging voor Esther. Wat een doorzettingsvermogen heeft die meid. Super. 
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #127 Gepost op: 29-05-2014, 22:39:16 »
Ik kan me geheel bij Dolfie en Lukie aansluiten Mark is een Topper!

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #128 Gepost op: 30-05-2014, 00:36:49 »
Ik was even bang, dat Mark teveel op achterstand was gezet met die stemrondes, zodat hij Curt niet meer in kon halen, hoe goed hij zich ook zou inzetten in het eerste gedeelte van de finale, maar gelukkig met de hakken over de sloot via het pegelspel.

Hij heeft de laatste afleveringen iedereen verslagen in persoonlijke duels. Niets gestolen en niets cadeau gekregen.
De allersterkste kandidaat heeft gewonnen. Hij kan waarlijk trots op zichzelf zijn.

Daarnaast vind ik hem ook een inspirerende persoonlijkheid, vanwege zijn niet-te-breken karakter & doorzettingsvermogen. Geen negatieve energie verspillen aan randzaken en tegenslagen, maar jezelf herpakken en doorbikkelen.
Alles wat nodig is om Olympisch Judo-goud te winnen. Mark, je bent een top-sportman en een super-kandidaat! ::ok:: ::ok::

Esther heeft goed partij gegeven, maar kwam eenvoudig tekort om Mark serieus te bedreigen.
« Laatst bewerkt op: 30-05-2014, 00:40:57 door Brinta »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #129 Gepost op: 30-05-2014, 15:00:45 »
Wat ben ik blij dat Mark heeft gewonnen. Een terechte winnaar, die het erg zwaar heeft gehad tijdens de expeditie (grotendeels door de programmamakers als je het mij vraagt). Ik had een erg negatieve nasmaak gehad als Curt of Esther had gewonnen. Beiden zijn alleen zo ver gekomen door het tactische spelletje; ik denk dat Esther wel 5000 euro heeft 'gekregen' door de stemmingen. Vooral Esther viel mij qua mentaliteit erg tegen, vooral omdat ze mijns inziens ook op eigen kracht ver had kunnen komen.

- Neem alleen (ex)sporters of helemaal geen sporters. Of maak teams van een sporter en niet sporter. Wel zo eerlijk. Of pas anders (enkele) opdrachten zo aan dat ook niet sporters een eerlijke kans maken op de eindoverwinning.

- Laat de sterkste schakel een imuniteit/voordeel krijgen ipv geld en geef de zwakste schakel bijv. een nadeel bij de volgende opdracht ipv eerlijk verdiend geld af te nemen.

Helemaal mee eens. Het ging nu wel erg om fysieke kracht, waardoor sommige kandidaten al bij voorbaat kansloos waren. En dat hele stemmen om geld mag van mij inderdaad ook wel de deur uit. Pijnlijk om naar te kijken en ook voor de kandidaten erg oneerlijk. Nog een verbeterpuntje: Lieke's presentatie, ze groeide gaandeweg wel in haar rol, maar het was toch nog wel erg klungelig.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #130 Gepost op: 30-05-2014, 18:30:09 »
Je kon wel zien dat de tacticus Tim het spel had verlaten, want als Esther of Curt hadden nagedacht hadden ze Mark alsnog voor de finale kunnen wippen. Als Curt namelijk tweede was geworden en Esther derde was het zwaai zwaai Mark geweest.

Maar goed, dat is niet gebeurd en uiteindelijk is Mark qua fysiek en doorzettingsvermogen de terechte winnaar. Maar goed, wat wil je. Niemand kan wat dat betreft tegen hem op.
Ik was blij met de taktische mogelijkheden dit seizoen. Het had ook bijna gewerkt. Stel dat deze mogelijkheden er niet waren geweest dan hadden we vanaf aflevering 1 al geweten wie de winnaar was geweest en was geen spanning geweest en wat mij betreft een dodelijk saai seizoen.
« Laatst bewerkt op: 30-05-2014, 18:31:51 door Test »
Geniet nooit met mate...

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #131 Gepost op: 30-05-2014, 20:17:43 »
- Neem alleen (ex)sporters of helemaal geen sporters. Of maak teams van een sporter en niet sporter. Wel zo eerlijk. Of pas anders (enkele) opdrachten zo aan dat ook niet sporters een eerlijke kans maken op de eindoverwinning.

Deze keer waren de krachtsverschillen tussen de zwakste en de sterkste kandidaat immens. Aan de andere kant moeten in de groepsopdrachten de sterkere sporters wel extra diep gaan, omdat ze de rest van de groep op sleeptouw moeten nemen, waardoor zij dus ook een zware klus hebben.
In het algemeen ben ik met je eens, dat men gewoon beter over de opdrachten moet nadenken, door naast uithoudingsvermogen en fysieke belasting ook behendigheid, intelligentie, enz, in de proeven te verwerken. Wat ik zelf interessant vind, is om meer opdrachten, zoals in de finale in te voeren. Dus door tijdens de opdracht diverse vragen, vaardigheidjes, enz. uit te moeten voeren, waardoor je bij een fout antwoord een tijds-straf krijgt van bijv. 30 sec. Zo heb je als organisatie ook meer variabelen om gelijkwaardige teams te formeren.

- Laat de sterkste schakel een imuniteit/voordeel krijgen ipv geld en geef de zwakste schakel bijv. een nadeel bij de volgende opdracht ipv eerlijk verdiend geld af te nemen.

Was inderdaad een veel betere oplossing geweest.

Je kon wel zien dat de tacticus Tim het spel had verlaten, want als Esther of Curt hadden nagedacht hadden ze Mark alsnog voor de finale kunnen wippen. Als Curt namelijk tweede was geworden en Esther derde was het zwaai zwaai Mark geweest.

Maar goed, dat is niet gebeurd en uiteindelijk is Mark qua fysiek en doorzettingsvermogen de terechte winnaar. Maar goed, wat wil je. Niemand kan wat dat betreft tegen hem op.
Ik was blij met de taktische mogelijkheden dit seizoen. Het had ook bijna gewerkt. Stel dat deze mogelijkheden er niet waren geweest dan hadden we vanaf aflevering 1 al geweten wie de winnaar was geweest en was geen spanning geweest en wat mij betreft een dodelijk saai seizoen.
[/quote]

Inderdaad niet zo slim van Curt en Esther.
Ik ben ook blij met een tactisch element. Ik hoop ook dat ze ermee doorgaan, maar dan niet van dit knullige niveau.


Als het aan Mark gelegen had, dan had hij vooraf voor de eer bedankt om mee te doen:

Deelnemer Mark Huizinga kreeg aan het begin van het programma een onplezierige verrassing te verwerken. "Het stemelement is onverwacht ingevoerd," vertelt de Olympisch judokampioen.
"Als ik had geweten dat we moesten stemmen had ik niet meegedaan. Ik ga graag uit van eigen kracht. Nu moest je rekening houden met allerlei andere factoren die je niet goed in de hand hebt. Ik voelde me belazerd."
http://www.nu.nl/media/3728627/van-lexmond-kent-niet-iedere-deelnemer-expeditie-poolcirkel.html
 

« Laatst bewerkt op: 30-05-2014, 20:19:29 door Brinta »

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #132 Gepost op: 27-08-2014, 18:12:44 »
Er komt een nieuw seizoen van Expeditie Poolcirkel. Met een iets andere opzet én een nieuwe presentatrice: Yolanthe Cabau.

Bron: Facebook

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #133 Gepost op: 27-08-2014, 19:22:55 »
Verdorie. Dacht ik net dat Yolanthe niet (meer) populair was op dit moment. En zij en realityprogramma's presenteren? Ik ben diep teleurgesteld ::ohno::.

Verder: andere opzet? Dan hoop ik op 'zwakste schakel/sterkste schakel' weg, dat was erg jammer het afgelopen seizoen.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #134 Gepost op: 27-08-2014, 20:20:01 »
Er komt een nieuw seizoen van Expeditie Poolcirkel. Met een iets andere opzet én een nieuwe presentatrice: Yolanthe Cabau.

Bron: Facebook

Zo ontzettend jammer dat zij het gaat presenteren ::niet-ok::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #135 Gepost op: 27-08-2014, 20:22:30 »
eerst zien, misschien doet ze het wel heel leuk ::rofl:: ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #136 Gepost op: 27-08-2014, 21:05:45 »
Psies!, gewoon een kans geven.
Laten we haar niet gelijk afschieten. Dat kan later altijd nog.  ::zweep::

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #137 Gepost op: 27-08-2014, 21:33:19 »
Psies!, gewoon een kans geven.
Laten we haar niet gelijk afschieten. Dat kan later altijd nog.  ::zweep::

Helemaal mee eens :)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #138 Gepost op: 28-08-2014, 00:34:47 »
Laat Yolanthe dan Robinson presenteren, nu zit ze helemaal ingepakt :(

nee grapje laat haar alsjeblieft nooit ER presenteren
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #139 Gepost op: 11-11-2014, 22:09:30 »
John de Wolf (ex voetballer van o.a. Feyenoord en het Nederlands elftal) en Hein Vergeer (ex schaatser, meervoudig Europees en Wereldkampioen) doen mee aan het nieuwe seizoen van Expeditie Poolcirkel. Dat heeft Albert Verlinde bekendgemaakt in RTL Boulevard.

Samen met nog zes andere bekende Nederlanders moeten zij acht weken lang tijdens hun artic experience bizarre weersomstandigheden en fysieke uitdagingen doorstaan. 

Vorig jaar presenteerde Lieke van Lexmond het programma, dit jaar is het aan Yolanthe Sneijder-Cabau om het programma aan elkaar te praten.

Het nieuwe seizoen is vanaf 5 januari 2015 te zien bij RTL 5.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.