Auteur Topic: Expeditie Poolcirkel  (gelezen 141339 keer)

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #80 Gepost op: 7-05-2014, 13:19:40 »
Ik vind het een stom programma
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #81 Gepost op: 7-05-2014, 16:10:14 »
Het gaat; vorige seizoen vond ik een stuk beter. Vooral de presentatie is zeer matig. En qua spel blijf ik het vreemd vinden dat een van de winnaars zijn geld verliest aan een van de verliezers...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #82 Gepost op: 8-05-2014, 20:46:38 »
Zonet alle posts eens wat gelezen.....wat een stel zeikerds zijn jullie!
Het heeft er veel van, dat als er eerst een paar azijnpissers geweest zijn, dat dan vervolgens iedereen hier denkt, "dan moet ik niet achterblijven!". Verwende bankzitters.


Dit is een forum waarop iedereen mag reageren met zijn of haar mening. Jij kunt niet beoordelen of die mening gebaseerd is op berichten die op dit forum geplaatst worden, of dat dit een mening is die gebaseerd is op eigen waarneming,

In de tweede plaats vind ik het erg aanmatigend om andere forummers als zeikerds te bestempelen, dus ik zou je willen verzoeken dit vanaf nu niet meer te doen.

In de derde plaats mijn eigen mening over dit programmma: de presentatie door Lieke van Lexmond vind ik zeer matig. Een paar deelnemers (waaronder Immanuelle) hebben een iets te grote mond en zijn mij iets te dominant aanwezig.
Leonie heb ik niet anders gezien als een angsthaas die door andere deelnemers op sleeptouw genomen moest worden. Die had al in de eerste aflevering naar huis kunnen gaan wat mij betreft.
Mark en Esther zijn inderdaad topsporters met een tomeloze inzet, waarvoor ik mijn petje wel wil afnemen.
De deelnemers die nu nog over zijn, zijn terecht zo ver gekomen.

Ik zit het programma nu weer te kijken, en zit me weer te ergeren aan de manier waarop het in beeld gebracht wordt. Veel te langdradig waardoor veel van de spanning, die er heus wel inzit, weggehaald wordt.

Een duidelijk voorbeeld van een programma gemaakt door de commerciële omroep.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #83 Gepost op: 9-05-2014, 10:06:32 »
De voorgaande afleveringen vond ik best leuk, op de tenenkrommend slechte presentatie van Lieke na. De aflevering gisteren daarentegen vond ik echt oneerlijk. Niet dat ik per se op de hand van Mark of Chava ben, maar door de programma-opzet maakten ze echt geen kans. Die blinddoekopdracht is met zijn tweeën veel moeilijker dan met drie: met drie kan 1 persoon de route bepalen terwijl de ander zich ontfermd over de geblinddoekte kandidaat. Ook kan met drie de last iets beter verdeeld worden: Tim kon even achterblijven zonder dat dat de groep tijd zou kosten. Sowieso vond ik dit wederom een nogal onverantwoorde proef, waardoor ik niet echt met plezier heb gekeken. Dit had zo gemakkelijk echt fout kunnen gaan, als bijv. Mark was gevallen en Chava had meegetrokken. Ook de kandidaten vonden dit volgens mij: ze vroegen zich naderhand bijna allemaal af waar ze in hemelsnaam mee bezig waren geweest.

De blinddoekopdracht vond ik al oneerlijk, maar daarna kwam het stemmen er nog overheen. De programmamakers wisten dat het drie tegen twee was en hebben er in mijn ogen bewust voor gekozen om Mark daarmee te benadelen. Door bij de stemming nog eens 1000 euro weg te geven en weg te halen, is bewust een groot gat geslagen. Ik snap Mark's onvrede dat het erg raar is om deze stemming de gehele ranking te laten bepalen. Het gaat dan niet meer om kracht, maar om verbondjes. In het voorstukje lijkt het erop alsof Curt ook nog bewust de komende groepsopdracht verpest, om Mark maar te benadelen. Ik snap dat de programmamakers niet verantwoordelijk zijn voor het gedrag van de spelers, maar dat zou voor mij wel een stap te ver zijn. Bovendien hebben de programmamakers deze situatie zelf gecreëerd met die rare uitgestelde stemming (waarvan ze op voorhand hadden kunnen uittellen hoe die zou verlopen).

Door deze ingebouwde oneerlijkheid heb ik de laatste aflevering niet met veel plezier gekeken. Ik ben echt niet op de hand van Mark (hoewel dat misschien wel zo lijkt), maar ik houd er gewoon niet van dat kandidaten bewust het spel onmogelijk wordt gemaakt, zeker als de programmamakers daar toch best een grote hand in hebben. Ik vind dat echt jammer, want ik vond de vorige afleveringen wel leuk!

Offline Martin70

  • Forumlid
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #84 Gepost op: 9-05-2014, 13:02:15 »
Helemaal mee eens. De productie van het programma, maakt de echte strijd kapot. Wat nou sterkste en zwakste. Het gaat puur om wie wordt de winst gegund en wie niet. Het heeft niets meer met strijd te maken. Helaas gaat dit tegenwoordig bij veel realityprogramma's zo. Niet de sterkste wint, maar diegene die de grootste mond en de meeste vrienden heeft en zo het meeste stemmen kan vergaren.
Ik hoop toch dat Mark uiteindelijk wint. Dat heeft hij eerlijk verdiend en niet Tim die hem heel onsportief volgende week dwars gaat zitten door wanneer hij bij hem in het team zit niets te doen.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #85 Gepost op: 9-05-2014, 14:58:52 »
Als Tim in de finale komt zo ik dat eigenlijk niet eerlijk vinden. Hij staat vanaf aflevering 3 al bijna elke week bij de onderste 2 (1x niet). Als hij dus tegen bijvoorbeeld Mark zou moeten duelleren, wint hij waarschijnlijk wel omdat hij zo goed met vangen is. Dan zou Tim dus ten koste van Mark naar de finale gaan, en dat alleen maar omdat hij goed is in ijspegels vangen.   ::ohno::
I will follow my inner gold

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #86 Gepost op: 9-05-2014, 17:22:30 »
Brinta's mening

 

Hoi Brinta, kom de volgende keer wat eerder meepraten. Altijd fijn om tegengas te krijgen ::zwaai::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #87 Gepost op: 9-05-2014, 19:39:28 »
Dit is een forum waarop iedereen mag reageren met zijn of haar mening. Jij kunt niet beoordelen of die mening gebaseerd is op berichten die op dit forum geplaatst worden, of dat dit een mening is die gebaseerd is op eigen waarneming,

In de tweede plaats vind ik het erg aanmatigend om andere forummers als zeikerds te bestempelen, dus ik zou je willen verzoeken dit vanaf nu niet meer te doen.


Dolfie, jouw reactie is tenminste een reactie met een redenering / verklaring, waar je verder mee kunt. Het overgrote deel van de posts is van het niveau "ik vind stom" of "ik vind leuk". Alsof er even een plasje tegen een boompje gepleegd moet worden. Even erbij vermelden van het 'waarom?', zodat er een discussie kan ontstaan, is toch wel het minste.
Wellicht ligt daar een taak voor jullie als moderator om mensen aan te sporen om iets meer toe te voegen dan 'even een boertje laten'. Dit forum is tot nu toe zo goed als dood, en vooral erg negatief van toon. En dat is jammer.
Expeditie Poolcirkel alleen maar afzeiken vind ik zwak, want daarvoor zitten er veel te mooie en uitdagende spelelementen in. Ook daar kun je als moderator enige sturing in hebben.
Maar ik zal niemand meer 'Z......' noemen. Was meer als 'knuppel in het hoenderhok' bedoeld

Hoi Brinta, kom de volgende keer wat eerder meepraten. Altijd fijn om tegengas te krijgen ::zwaai::
Hoi Lukie4, helaas ben ik pas vorige week begonnen met kijken via Uitzending gemist.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #88 Gepost op: 9-05-2014, 19:44:54 »
Even een boertje laten.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #89 Gepost op: 9-05-2014, 20:01:13 »
De aflevering gisteren daarentegen vond ik echt oneerlijk. ....

Door deze ingebouwde oneerlijkheid heb ik de laatste aflevering niet met veel plezier gekeken.....

Helemaal mee eens, Jolmolletje. Dat de anderen het gevoel hebben tegen Mark alleen maar kans te maken door samen te spannen, is evident. Maar om Mark steeds bij de teamindeling met de zwakste deelnemers in te delen is van de programmaleiding een uiterst zwakke manipulatie, en ook iets té opzichtig. Maak de proeven dan minder fysiek en meer op basis van intelligentie of vaardigheden. Of gewoon met een geluksfactor. Beter nadenken bij het ontwerpen van het programma.
Met de vorige quad-proef had men bijv. Tim kunnen diskwalificeren om zijn roekeloze actie, of puntenaftrek geven aan het hele team. Even zijn branie-achtige opschepperij een draai om de oren geven.

En dat 'zwakste/sterkste schakel' is zo'n zot idee. Kan geen groot licht zijn, die dat heeft bedacht. Noem het dan 'wie gun je het meest'.
Mark moet nu niet alleen de tegenstanders verslaan, maar daarnaast ook nog eens de programmaleiding. Schande!
Dat hij zich desondanks niet van zijn stuk laat brengen siert hem. Voor mij is hij nu al de absolute winnaar, ook al zou hij via het spelbederf van Curt volgende week uiteindelijk vóór de finale eruit gewerkt worden.

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #90 Gepost op: 10-05-2014, 17:44:51 »
Dit programma is zo oneerlijk.
Al dat sterke/zwakke schakel gedoe slaat nergens op.
Vorig seizoen was stukken beter.

Jammer dat Tim, Esther en Kurt allemaal tegen Mark samenspannen.
Erg zwak, vooral van Esther. Als sportvrouw zou je toch een spel op eigen houtje willen winnen, zou je verwachten.

De enige echt leuke kandidaat, Chava, is er nu uit dus nu kan het programma me helemaal niet meer boeien.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #91 Gepost op: 11-05-2014, 00:19:36 »
sjaak afhaak ::zwaai::

duurt allemaal zo lang, vind het gewoon vermoeiend om naar te kijken
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #92 Gepost op: 14-05-2014, 20:51:09 »
Ik vind dat vorig seizoen Expeditie Poolcirkel mooier was. Dit jaar zitten er ook wel mooie elementen in maar, het is soms wel een beetje eentonig naar mijn mening. Ik vind het wel leuk om naar te kijken en hopen dat Mark wint, hij is gewoon de beste dit seizoen.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #93 Gepost op: 15-05-2014, 21:48:52 »
Ik vind het inderdaad niet zo leuk dat het nu helemaal niet meer op het spel aankomt, maar dat het nu alleen nog tactisch is. Bij ER kun je het tactische stemmen nog omzeilen door proeven te winnen, hier kan dat dus niet. Ja, of je moet winnen met pegels vangen. Op zo'n manier wordt het wel heel erg moeilijk voor Mark om te winnen, terwijl dat toch echt de terechte winnaar zou zijn. Ik vind het best leuk dat er een tactisch element nu bij zit, maar hier moeten ze toch nog even over nadenken. Nu maar hopen dat Mark even wint bij pegels vangen.  ::ok::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #94 Gepost op: 15-05-2014, 21:49:38 »
hup Mark ::bravo::

hij neemt het wel als een geweldige sportman op.

diep respect ::respect::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #95 Gepost op: 15-05-2014, 21:51:10 »
Ja, echt hè? Volgens mij kunnen topsporters echt niet tegen hun verlies. Maar hij neemt het hartstikke goed op. Ook sportief dat hij dan ook mee ging stemmen op Curt.  ::rofl::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #96 Gepost op: 15-05-2014, 21:59:20 »
Wel raar dat er soms mensen ineens niet naar huis gaan. Maar vandaag vind ik het niet erg.  ::bravo::

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #97 Gepost op: 15-05-2014, 22:00:06 »
Nou, en de zoveelste twist in het programma. Ik krijg het idee dat ze dit programma kunnen rekken tot de kerstvakantie :)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #98 Gepost op: 15-05-2014, 22:01:49 »
 ::rofl:: Die kop van Esther, die spreekt echt boekdelen.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #99 Gepost op: 16-05-2014, 14:49:27 »

Voor de eerste keer live gekeken (niet teruggekeken) en vond het wel leuk. Mark, Esther en Curt zijn sympathiek  wat we van Tim niet kunnen zeggen, heel verveld dat hij er bij is. Hoe hij het spel speelt, mwah, maar de reactie als ze 'weten' dat Mark naar huis moet vond ik wel lullig.
Aan de presentatie van Lieke niet heel veel op te merken eigenlijk.... Misschien was het vorige afleveringen slechter  :o