Auteur Topic: De Eilandraad  (gelezen 124018 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #240 Gepost op: 7-11-2014, 15:50:28 »
Eilandraad #9 Nephele

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #241 Gepost op: 7-11-2014, 16:44:31 »
Twist aflevering 10:

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #242 Gepost op: 12-11-2014, 22:42:47 »
Eilandraad #10 Nephele


Welkom Nephele bij de eerste eilandraad van deze week. Bij de eilandraad worden de acties die je hebt ondernomen verantwoord. Dus voordat jullie je stem gaan uitbrengen, heb ik nog wat vragen voor jullie. Wie zal er het spel verlaten om het vierde jurylid te worden?

Laten we ook de jury erbij halen (vergeten vorige keren lol): MiekeG, Jann en Hillo weggestemd laatste eilandraad




Molcrazy: Gefeliciteerd met het winnen van immuniteit! Volgens mij de eerste in alle drie de seizoenen, dus extra speciaal. Denk je dat je het nodig had?
Hadewychisdemol: Goede zet vorige ronde, je kreeg een overduidelijke meerderheid aan stemmen maar dankzij de idol ben je er nog. Nog steeds lijkt het erop dat er eenzelfde samenstelling was qua stemmen 5-3, nu 4-3. Ervan uit gaande dat dit nu weer zo is, ga je natuurlijk op zoek naar wie er bij de vier aan de bottom van de alliantie zit. Wie zit er volgens jou nu aan de bottom en zou moeten switchen?
Catshee: Drie mensen zijn naar Penguin Island geweest deze ronde, extra veel kans dat er een idol wordt gevonden dus. Zijn er vermoedens wie hem zou kunnen hebben of dat hij überhaupt is gevonden?
Robbieazerty: Langzaam aan begint de power te switchen naar de jury. De inzet en het goed zijn in proeven is vaak één van de onderdelen waar de jury op let en een reden dat ze willen dat je wint. Ik stel deze vraag nu even aan jou omdat je met zowel de poker als met de cocktailbar vrijwel niets hebt gedaan. Waarom denk je dat er niet heel erg actief wordt meegedaan met de proeven deze ronde?
Bjorrn: Over de jury gesproken. Op dit moment, van wie denk jij dat je een jury vote kan winnen?
De Witte: Is je stem voor deze ronde al bepaald, ben je stabiel of ben je nog open voor suggesties? Voel jij je een swing vote op het moment?
Miek1999: Als je nu zou mogen gokken, wie zouden dan de final 3 zijn volgens jou?


Tijd om te stemmen!

Regels stemmen:
- Gestemd=Gestemd. Je kan je stem niet veranderen als die eenmaal gegeven is.
- Je stemt voor de deadline, ben je te laat of stem je niet, dan stem je automatisch op jezelf.
- Bij een gelijke stand word er eerst gekeken naar de verkregen stemmen op voorgaande eilandraden. Is het dan nog steeds gelijk dan volgt er een re-vote/ tie-breaker.
- Je kan een hidden immunity idol inzetten wanneer je maar wilt, tot de deadline. Deze mag je zowel op jezelf als op iemand anders spelen. Alle stemmen voor die persoon gelden dan niet meer.
- Wanneer je bent weggestemd, heb je geen contact meer met deelnemers nog in het spel over spelgerelateerde zaken.

Er kan op iedereen gestemd worden, behalve op Molcrazy
Deadline: Vrijdag 14 november 13.00 bij D*N en Nieky
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #243 Gepost op: 12-11-2014, 23:09:37 »

De Witte: Is je stem voor deze ronde al bepaald, ben je stabiel of ben je nog open voor suggesties? Voel jij je een swing vote op het moment?


De definitieve beslissing is nog niet gemaakt, maar het moet wel raar lopen wil ik niet op degene stemmen die ik nu in gedachten heb. Swing vote? je bedoelt dat het zonder mij 3-3 is? Dat zou zomaar eens kunnen...
Wit is ook een kleur!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #244 Gepost op: 12-11-2014, 23:56:47 »
Robbieazerty: Langzaam aan begint de power te switchen naar de jury. De inzet en het goed zijn in proeven is vaak één van de onderdelen waar de jury op let en een reden dat ze willen dat je wint. Ik stel deze vraag nu even aan jou omdat je met zowel de poker als met de cocktailbar vrijwel niets hebt gedaan. Waarom denk je dat er niet heel erg actief wordt meegedaan met de proeven deze ronde?
Moeten we eigenlijk een Survivor antwoord geven? Dan zeg ik: tja ik had last van diarree.

Maar het echte antwoord: ik kan niet voor anderen spreken, maar mijn persoonlijke reden was dat ik op een gezellig weekend in Londen zat met mijn beste vriendin. De eerste avond op restaurant betrapte ik mezelf erop dat ik tijdens het eten de berichtje soo whatsapp over het spel zat te lezen en daardoor toch weer op het forum snel ging kijken. Totaal asociaal en ongezellig en op dat moment heb ik besloten dat ik even een totale break van het spel ging nemen. Mijn sociale leven gaat nog nét voor. Enkel 's morgens en 's avonds in de hotelkamer heb ik af en toe gekeken en voor de rest van het lange weekend genoten.
En die lijn heb ik dinsdag ook nog doorgetrokken. In België was het een feestdag dus ik moest niet werken en het was zo heerlijk om eens niet 24/7 met het spel bezig te zijn, dat ik gewoon nog een dagje vrij genomen heb van dit alles. Het is het meest time consuming spel dat ik ooit gedaan heb. Dat komt niet door jullie overigens hoor en ik vind het nog steeds überleuk. Ik had denk ik gewoon mijn nummer nooit door mogen geven om via whatsapp te kunnen overleggen.  ;D

Dus dat is mijn reden. Misschien kost het mijn hoofd wel, na het winnen van twee opdrachten vorige keer én het hele idol gedoe in de vorige eilandraad waardoor velen mij mogelijk niet meer vertrouwen, ookal heb ik alles uitgelegd. Misschien had ik harder mijn best moeten doen om immuniteit te winnen.
Gelukkig mag ik dankzij de inzet van HIDM wel naar de Hidden Immunity Idol zoeken. :)
Wat jammer dat ik hem niet kan vinden alleen!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #245 Gepost op: 13-11-2014, 00:53:56 »
De definitieve beslissing is nog niet gemaakt, maar het moet wel raar lopen wil ik niet op degene stemmen die ik nu in gedachten heb. Swing vote? je bedoelt dat het zonder mij 3-3 is? Dat zou zomaar eens kunnen...
En waarom weet je vrij zeker dat je op deze persoon gaat stemmen? Wat is het criteria dat maakt dat je diegene weg wilt hebben?

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #246 Gepost op: 13-11-2014, 01:07:00 »
En waarom weet je vrij zeker dat je op deze persoon gaat stemmen? Wat is het criteria dat maakt dat je diegene weg wilt hebben?



uhmmm, het is niet zozeer dat ik juist die persoon weg wil hebben maar meer dat ik denk dat mijn overlevingskansen groter zijn wanneer ik op die persoon stem
Wit is ook een kleur!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #247 Gepost op: 13-11-2014, 01:12:22 »
uhmmm, het is niet zozeer dat ik juist die persoon weg wil hebben maar meer dat ik denk dat mijn overlevingskansen groter zijn wanneer ik op die persoon stem
*D*N is vandaag in een vervelende bui Ik wil van iedereen een verzadigend antwoord krijgen deze keer en geen vage shizzle ::hypocriet::.

Net zei je nog dat het raar moest lopen dat je niet op een bepaalde persoon ging stemmen en nu is het weer niet zeker. Oftewel, dan twijfel je tussen twee opties. Wat brengt dan de twijfel? Wat maakt dat je overlevingskansen groter zijn als je een bepaald iemand wegstemt?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #248 Gepost op: 13-11-2014, 07:57:38 »
Miek1999: Als je nu zou mogen gokken, wie zouden dan de final 3 zijn volgens jou?

Oei, lastige vraag. We hebben gemerkt dat er tactisch gestemd wordt, dus ik heb echt geen idee wat dat betreft.
Maar als ik kijk naar wie er uitblinken in proeven, zouden Robbie, Hidm en uhm...de witte denk ik de final 3 halen
I will follow my inner gold

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #249 Gepost op: 13-11-2014, 09:05:54 »
Oei, lastige vraag. We hebben gemerkt dat er tactisch gestemd wordt, dus ik heb echt geen idee wat dat betreft.
Maar als ik kijk naar wie er uitblinken in proeven, zouden Robbie, Hidm en uhm...de witte denk ik de final 3 halen
Wat ga jij proberen te doen om in deze final 3 terecht te komen? (behalve je best doen in proeven)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #250 Gepost op: 13-11-2014, 09:54:04 »
*Rolt met ogen bij een zekere uitspraak en fluistert iets onverstaanbaars tegen MiekeG. De ondertiteling verstond het gelukkig wel ;D
Nieky grab a life vest!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #251 Gepost op: 13-11-2014, 11:22:32 »
*D*N is vandaag in een vervelende bui Ik wil van iedereen een verzadigend antwoord krijgen deze keer en geen vage shizzle ::hypocriet::.

Net zei je nog dat het raar moest lopen dat je niet op een bepaalde persoon ging stemmen en nu is het weer niet zeker. Oftewel, dan twijfel je tussen twee opties. Wat brengt dan de twijfel? Wat maakt dat je overlevingskansen groter zijn als je een bepaald iemand wegstemt?


zijn spelleiders altijd zo vervelend? ::oink::

nou ja, de vorige stemming kreeg ik 1 stem, dus ik denk als ik die persoon wegstem dat mijn overlevingskansen groter worden.
Wit is ook een kleur!

Offline catshee

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #252 Gepost op: 13-11-2014, 12:28:12 »
*zwaait naar de jury


Catshee: Drie mensen zijn naar Penguin Island geweest deze ronde, extra veel kans dat er een idol wordt gevonden dus. Zijn er vermoedens wie hem zou kunnen hebben of dat hij überhaupt is gevonden?


Vorige ronde dacht ik dat dat ding onvindbaar zou zijn met maar 1 clue. Uiteindelijk had iemand die niet eens op Penguin Island zat hem ::oink::

In mijn ogen zou zelfs Monty the Monkey de idol kunnen hebben ::love::


*knuffelt Monty

Wie is mijn liefste verbondje? Wie is dat?


Dat ben jij ja!

*beseft zich dat er mensen naar hem kijken en dat hij op TV is ::schaam::

Maar goed... Monty zou het me vertellen als hij een idol had. Toch Monty?


Zo schattig... Ik vertrouw hem ::jaja::

Maar misschien heeft iemand anders hem. Of is hij niet gevonden. Ik weet het niet. Ik ben geen helderziende en heb geen röntgenvisie. Hoewel dat laatste in sommige gevallen wel awesome zou zijn ::wenkbrauw::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De Eilandraad
« Reactie #253 Gepost op: 13-11-2014, 15:16:30 »
Ik heb het even niet allemaal zo goed gevolgd - maar gaat Aapje nu meedoen met Idols? ???



Ik ben tevens vergeten of ik hier nu mocht posten of niet. Onbetrouwbaar, mijn geheugen. ::ohno::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #254 Gepost op: 13-11-2014, 16:29:35 »
Wat ga jij proberen te doen om in deze final 3 terecht te komen? (behalve je best doen in proeven)

Ik weet het niet eigenlijk. De mensen die nu met 4 een meerderheid hebben, zullen waarschijnlijk niet ineens voor de andere kant kiezen, maar je weet het maar nooit.
Ik hoop dus gewoon dat ik ooit nog eens op het juiste moment een proef win, en verder wacht ik gewoon af wat er gebeurt.
I will follow my inner gold

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #255 Gepost op: 13-11-2014, 17:22:07 »

Bjorrn: Over de jury gesproken. Op dit moment, van wie denk jij dat je een jury vote kan winnen?

Ik denk dat ik kan winnen van mensen die op tactisch gebied niet veel hebben gedaan en ook geen proeventijgers zijn.
Wie dat allemaal zijn weet ik nog niet precies, maar ik denk dat de witte daar wel een van is.
Verder is het voor mij nog erg onduidelijk allemaal.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: De Eilandraad
« Reactie #256 Gepost op: 14-11-2014, 00:24:47 »
Eilandraad #10 Nephele
Molcrazy: Gefeliciteerd met het winnen van immuniteit! Volgens mij de eerste in alle drie de seizoenen, dus extra speciaal. Denk je dat je het nodig had?

Dankjewel!

In een spel als Survivor ben je nooit veilig, het zou dwaas zijn om dat te denken. Alleen door het hebben van immuniteit voel ik me veilig. Wel relaxed om zo een eilandraad tegemoet te gaan ::jaja:: dus volgens mij heb je de immuniteit altijd nodig want je weet nooit wat er gaat gebeuren.
2024: wie is de Mol?

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De Eilandraad
« Reactie #257 Gepost op: 14-11-2014, 11:33:47 »
Hadewychisdemol: Goede zet vorige ronde, je kreeg een overduidelijke meerderheid aan stemmen maar dankzij de idol ben je er nog. Nog steeds lijkt het erop dat er eenzelfde samenstelling was qua stemmen 5-3, nu 4-3. Ervan uit gaande dat dit nu weer zo is, ga je natuurlijk op zoek naar wie er bij de vier aan de bottom van de alliantie zit. Wie zit er volgens jou nu aan de bottom en zou moeten switchen?
Het is niet 4-3 geworden maar 5-2 ;)

De samenstellingen zijn alleen een beetje veranderd.

Het was eerst Robbie-Molcrazy-hillo-catshee-de_wite tegen Bjorrn-miek-HIDM.

Nu zou het 4-3 worden omdat Robbie flipte, namelijk Robbie-Bjorrn-miek-HIDM tegen catshee-Molcrazy-de_witte. Bjorrn vond het echter slimmer om zijn enige 'vriend' en trouwste bondgenoot weg te stemmen. (ik zeg enige vriend omdat Bjorrn bij mij de andere deelnemers vaak belachelijk maakt achter hun rug om. Miek denkt bijvoorbeeld dat Bjorrn haar totaal niet zwak, naïef of irritant vindt ::hug::)

De uiteindelijke samenstellingen zijn dus wss Bjorrn-catshee-miek-Molcrazy-de_witte (de minst actieve/zwakste kandidaten) tegen Robbie en mij, 5-2 dus.

Als Robbie toch met hun meestemt is hij dus overduidelijk on the bottom.

Als Robbie met mij meestemt is hij dus de volgende die gaat tenzij hij immuniteit wint, dan gaat Bjorrn namelijk. Want hoewel Bjorrn waardeloos is in proeven en daarbij matige tot redelijke inzet toont, tactisch speelt ie het goed. Niet dat hij mijn stem krijgt natuurlijk want dat hoef je ook niet te verwachten van 1 van je 3 final 2 deals die je wegstemt, maar hij kan die van mij ongetwijfeld missen als hij de finale haalt zonder Robbie.

Ik denk dus dat Robbie en Bjorrn on the bottom zijn (heerlijk, de enige twee mensen die me écht genaaid hebben) en dat degene die de volgende ronde overleeft wint. (minder heerlijk)

Tenzij catshee, die zegt liever van een sterke speler te verliezen dan van een zwakke speler, nog roet in het eten gooit natuurlijk en een zwakke kandidaat die hem toch kan verslaan (iedereen behalve Robbie en Bjorrn op tactisch gebied dus eigenlijk?) weg wil stemmen, wat natuurlijk al helemaal game over zou zijn voor hem.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De Eilandraad
« Reactie #258 Gepost op: 14-11-2014, 11:52:01 »
Oh en Molcrazy vind ik ook stom. Wacht ik ook al heel lang op om dat te zeggen ::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: De Eilandraad
« Reactie #259 Gepost op: 14-11-2014, 11:53:49 »
Oh en Molcrazy vind ik ook stom. Wacht ik ook al heel lang op om dat te zeggen ::jaja::

 ::rofl::
2024: wie is de Mol?