Auteur Topic: De Eilandraad  (gelezen 124039 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #340 Gepost op: 8-12-2014, 18:20:04 »
Deel 2

Tot mijn verbazing haalde ik de samensmelting. Helaas viel Molbelg af.
Het werd een week vol complotjes: Jann, Bjorrn, Hidm en ik vertrouwden Catshee niet meer, dus maakten we een aparte groepspm aan zonder hem, maar we deden tegenover catshee alsof we hem nog wel vertrouwden.
Ook zocht de witte die week contact. Ik deed alsof ik dacht dat ik in de gevarenzone zat, en hij dacht ook dat hij zelf in de gevarenzone zat, dus ‘gingen we samenwerken’. Op dat moment had ik dus 3 complotten: Het complot met de boefjes (dus met catshee), het complot zonder catshee en een complot met de witte.
En toen zocht hillo ineens ook contact, waardoor ik ineens 4 complotjes had. Tegenover Hillo en de witte deed ik alsof ik op MC zou stemmen, tegenover catshee deed ik alsof ik op hidm ging, want dat deden de heroes ook. In werkelijkheid stemden we op MiekeG, want zij had toch al 2 zwarte stemmen en met z'n vieren hadden we geen meerderheid.
De week erna werd het oorlog om catshee. Wij waren met 4 en de anderen waren met 5, waardoor ik ging proberen catshee naar ons te flippen. Na heel wat gepm leek het te lukken doordat ik hem beloofde de week erna zélf te flippen, om dan hidm, bjorrn en jann weg te stemmen (als hij dus eerst met ons meestemde op hillo). Dat ging ik natuurlijk niet echt doen ;D
Ook zocht hillo opnieuw contact. Ik deed weer alsof ik met hem mee ging stemmen. Catshee hield zich stil bij hillo en dus vroeg hillo of ik hem kon overhalen. Ik heb toen Catshee een nepbericht naar mij laten sturen waarin hij deed alsof hij met hillo ging meestemmen, en dat bericht heb ik naar hillo doorgestuurd als een soort ‘bewijs’.
Ik stemde gewoon met de boefjes op Hillo, en we dachten dat catshee dat ook deed. En tegenover Hillo deed ik alsof ik op Bjorrn stemde (hidm kon niet wat hij had immuniteit). Nou, dat mislukte compleet want ze stemden ineens allemaal op Jann. Dus toen was Jann weg en hadden wij een probleem.
Maar toen leek het er ineens op dat Robbie en MC met ons wilden meestemmen op Hillo omdat ze hem te sterk vonden. Dus wij dachten: Nou, dat is mooi. Maar uiteindelijk stemden ze helemaal niet op Hillo, maar op hidm. Gelukkig had hidm de idol gevonden, waardoor hillo weg moest.
De week erna zocht Robbie contact met hidm en zei dat hij alleen op hem stemde omdat MC ineens terugkrabbelde. We maakten toen een pm aan met Robbie, en we wilden op catshee stemmen. Maar later zocht Robbie contact met bjorrn en zei dat hij toch heel erg twijfelde. Toen hebben Bjorrn en ik ook op hidm gestemd, zodat de ronde daarna alles weer open lag eigenlijk.
Die week pmde Molcrazy Bjorrn en mij en stelde voor om samen te werken. We dachten dat het de laatste kans zou zijn om te stemmen, en catshee en de witte zijn allebei sterk. We wilden op catshee stemmen, maar hij won immuniteit. De witte deed heel obvious dat hij de idol had, dus dat geloofden we niet. De witte kwam ook nog vragen op wie ik ging stemmen, en ik zei dat ik op Bjorrn zou gaan, en MC had op zijn beurt tegen Catshee gezegd dat ik op Bjorrn ging. Dus ook nu had ik weer een dubbelcomplot, waar ik volgens mij best geloofwaardig ben overgekomen.
Achteraf bleek dat de witte de idol echt had, en toen moest Bjorrn vertrekken, wat ik erg jammer vond.
Oh ja, en Molcrazy deed tegenover mij en Bjorrn alsof hij de idol had gevonden, maar dat bleek niet zo te zijn. Dus ik vertrouwde MC niet meer.
Na die eilandraad kreeg ik een pm van catshee. Catshee wilde weer met me samenwerken. Ik heb daarmee ingestemt omdat ik MC niet meer vertrouwde. We besloten MC weg te stemmen omdat hij het volgens ons tactisch het beste had gespeeld. Vervolgens heb ik ook de witte kunnen overhalen om op MC te stemmen, en werd MC dus weggestemd.

Dat was mijn tactische verhaal. Wat betreft de proeven: Ik ben geen proeventijger, dat is wel duidelijk. Maar als je kijkt naar de uitslagen, was het niet zo dat ik altijd laatste werd ofzo. Ik vind mezelf gemiddeld in de proeven, als je de Geografie week even niet meerekent   :P  .

Kortom, waarom ik denk dat ik kan winnen:
•   Ik was binnen mijn complot met de boefjes vaak degene die de meeste dubbelcomplotten had, en ik heb daar best overtuigend gespeeld. Het geeft ook aan dat ik geen slaafje was van Bjorrn, omdat ik zélf best veel werk heb moeten verzetten.
•   Ik was niet slecht in de proeven (vond ik zelf, en als je erbij bedenkt dat ik vijftien ben helemaal)
•   Ik heb na het vertrek van MiekeG met 8 mannen op het eiland gezeten  ::hypocriet::
•   Ik hoop dat ik jullie positief heb kunnen verrassen als nieuweling.
•   Ik heb mijn eerste complot (met de boefjes) nooit verraden. Ook niet die week dat hidm eruit ging: Robbie twijfelde, en als hij op hidm zou stemmen zou hidm sowieso weggaan dus maakte het niet uit wat ik deed. Ik heb dus op hidm gestemd om ervoor te zorgen dat alles daarna weer open lag.
•   Ik heb in het hele spel maar 1 tegenstem gekregen


Ik ben benieuwd naar jullie vragen, ik zal ze eerlijk beantwoorden.
I will follow my inner gold

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #341 Gepost op: 8-12-2014, 19:13:22 »
EDIT: Ik zie dat ik nog niks mag zeggen dus heb mijn reactie verwijdert  :P
Lezen.... ::), het is een vak apart
ik denk  dat ik deze hele eilandraad niks mag zeggen  :-X
  ::megafoon:: Je mag in de bar reageren
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #342 Gepost op: 9-12-2014, 17:29:59 »
Deel 3:

De eerste aflevering na de samensmelting ging over overleven. Bij de Karmaproef miste ik de deadline. Ik had dat weekend iets te veel schaakwedstrijden…. De nachtproef kon ik wel meedoen en het lukte mij om heel wat krabbetjes te vangen. HidM was de enige die er meer had en kon daardoor immuniteit winnen. Dat had hij ook wel nodig want het algemene plan was om hem weg te stemmen. Ook ging HidM op bezoek bij de pinguins waar hij de Idol vond. Binnen de inmiddels ontstane samenwerking werd druk gediscussieerd of onze stemmen naar Jann of Bjornn moesten gaan. Zelf neigde ik naar Jann omdat ik daar het moeilijkst hoogte van kon krijgen. Zonder dit al te obvious te vertellen probeerde ik de groep in de richting van Jann te sturen en dat is gelukt. Misschien door mij, maar misschien ook wel omdat iedereen toch al die mening had of omdat iedereen wel doorhad dat de kans dat HidM de idol op Bjorrn ging zetten groter was dan de kans dat hij de idol op Jann zou zetten. Uiteindelijk bleek het een goede keuze en moest Jann het eiland verlaten.

In de schaakproef was ik iets te enthousiast en werd ik bovendien aardig dwarsgezeten (bewust of onbewust?) door enkele medekandidaten. Daardoor liep ik al snel vast en was het Robbie die op bezoek mocht bij de pinguins. In de immuniteitsproef had ik een voordeel (gekocht bij de krabbenveiling) en besloot ik om al mijn tactische wapens tot de finale te bewaren. Helaas ging er eerder al een bom af die ik in mijn handen had. Robbie won ook deze proef en had immuniteit. Op een of andere manier kreeg HidM de idol in handen en moest Hillo, als eerste kopstuk, tot ieders verrassing het veld ruimen.

De volgende twee eilandraden was het niet heel erg moeilijk om de stem te bepalen. Iedereen was het erover eens dat HidM en Robbie moeilijk te verslaan zouden zijn en beiden werden ze dan ook unaniem weggestemd. MC won het pokeren en had dus immuniteit. Dat betekende dat de weg vrij was om HidM weg te spelen. Hoewel, HidM was erg actief met het vangen van ingrediënten voor cocktails. Daardoor mochten Robbie en hij samen met mij tussen de pinguins naar een munt gaan zoeken. Het bericht hierover kwam rond middernacht en niet lang daarna had ik de munt in mijn bezit!

Met de munt in mijn bezit en de quasi-zekerheid dat de volgende ronde Robbie de klos zou zijn, zat ik toch een stuk lekkerder in het spel. Dat de jurkenopdracht op vrijdag kwam was dus niet zo erg. Het enige wat niet moest gebeuren was dat Robbie immuniteit zou winnen. Dat zou me mijn munt kosten. Gelukkig was Bjorrn de enige die die middag vrij had zo leek het en hij won vrij eenvoudig immuniteit. Jammer voor Robbie natuurlijk, maar hij werd er unaniem uitgestemd.

Dan de aflevering voor de halve finale, of tenminste dat dacht iedereen. Met mijn munt op zak dacht ik dus al zeker te zijn van de halve finale en was het alleen nog bedenken wie ik daarin het liefste tegen zou komen. In ieder geval Catshee, met wie ik al het hele spel goed contact had en waarvan ik inschatte dat ik gemiddeld in proeven ietsje beter zou zijn. Want ja, om de finale te halen moet je toch in de halve finale een proef winnen. Bovendien hadden we op tactisch gebied steeds dezelfde keuzes gemaakt. Nog iemand waarvan ik dacht wel een proef te kunnen winnen was miek, bovendien was zij net als ik iemand die in het tactische spel een beetje op de achtergrond is gebleven.
Bjorrn of Molcrazy dus. En dat was ook de discussie die ik met Catshee, die inmiddels immuniteit had omdat hij de beste prater was,  had. Tactisch zijn ze allebei sterk. Molcrazy leek beter in kennisproeven terwijl Bjorrn beter leek in snelheidsproeven. Zelf had ik het idee dat er een kennisproef zou komen terwijl Catshee een snelheidsproef verwachtte. Bovendien had ik uiteraard met beiden contact en probeerden ze mij op elkaar te laten stemmen. Dat ze zelf uiteindelijk allebei op mij hebben gestemd is natuurlijk niet lief ;-). Vooral aan Bjorrn heb ik trouwens proberen duidelijk te maken dat ik de idol in bezit had. Toen hij dat na 36 nog niet geloofde besloot ik om niet op MC te stemmen maar op Bjorrn. Zoals hij gevraagd had hem ik hem dat ook netjes medegedeeld.

In de betreffende luxeproef heb ik nog wel een beetje meegedaan. Voornamelijk om een beetje verwarring te scheppen, maar ook omdat de opdrachten best wel leuk waren om te doen. Maar de macarena zul je mij niet zien dansen hoor. Zeker niet als het nergens voor nodig is.
Wit is ook een kleur!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #343 Gepost op: 9-12-2014, 17:31:27 »
En het laatste deel:

En dan dus de halve finale. Of nee, de final 4. De spelleiding had besloten om nog een gewone ronde te organiseren. Met eilandraad en immuniteitsproef. Ai, even snel rekenen leerde me dat ik bij 2 tegenstemmen het spel zou moeten verlaten. Ik had immers nog steeds de meeste tegenstemmen verzameld gedurende het spel. Het was dus zaak om immuniteit te winnen, en dat lukte. Geen stemmen op mij deze ronde.
Het was wel duidelijk nu dat Catshee en MC op elkaar zouden gaan stemmen, en de sleutel dus in handen lag van mij en miek. Catshee en MC hadden beiden eerder 1 stem tegen gekregen dus bij een gelijke stand zou er een beslissingsproef komen. Natuurlijk wilde ik graag mijn maatje Catshee verder zien komen. Tegenover miek beweerde ik echter dat ik op hem zou stemmen, gewoon om te kijken wat ze zou zeggen en in de hoop dat dat haar juist zou bewegen om op MC te stemmen. Dat plannetje lukte (of zou miek sowieso al van plan geweest zijn op MC te stemmen?) en MC moest het spel net voor de halve finale verlaten.

De halve finale bestond uit twee proeven. De eerste heb ik grandioos verknald. In tegenstelling tot miek die veel beter de juiste quotes bij de juiste mensen kon plaatsen en zo een finaleplaats verdiende.
De tweede proef was een zware en duurde ook best lang. Ik denk dat Catshee dat misschien niet helemaal goed heeft ingeschat en gedurende de proef een dag pauze moest nemen terwijl de tijd bleef doorlopen. Zelf begon ik aan het eind van de middag en was ik tegen het eind van de avond klaar, wat me de overwinning opleverde in deze proef. Catshee kreeg de bronzen medaille omgehangen.

Nu sta ik dus in de finale samen met miek en jullie vragen je af waarom ik zou moeten winnen.

-   Goed in de proeven (winst individuele proef sportweek, winst immuniteit geografieweek, winst zware halve-finaleproef,  zeer belangrijk aandeel in winst immuniteit onderhandelen-week en samenwerken-week, idol gevonden na cocktailproef, in veel proeven dicht bij de winnaar geëindigd)
-   De twee mensen waarmee ik afspraken heb gemaakt voor en rond de samensmelting (Catshee en Hillo)  altijd proberen verder te krijgen.
-   Op de juiste momenten kunnen schakelen tussen de diverse samenwerkingsverbanden.
-   Door mijn vroege tegenstemmen was ik in sommige situaties een makkelijk target geweest maar steeds heb ik dat kunnen voorkomen (voornamelijk door onder de radar te blijven en op juiste momenten de proeven te winnen)
-   Als nieuweling in het spel tussen allemaal mensen die al voor het begin van het spel allemaal complotten hebben met elkaar is niet simpel.
-   Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk de mensen met mij mee te laten stemmen en dat is ook aardig gelukt, vooral door ze tijdens gesprekken in een bepaalde richting proberen te sturen.

 
Wit is ook een kleur!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #344 Gepost op: 9-12-2014, 17:33:16 »
Voor de mensen die vragen willen stellen:

verwacht vanavond geen antwoord, vanavond ben ik er niet! Ook op vrijdagmiddag/avond en zaterdagmiddag/avond ben ik er niet (wellicht kan ik tussendoor op mijn telefoon nog wat korte antwoorden geven)
Wit is ook een kleur!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #345 Gepost op: 9-12-2014, 18:26:04 »
Mogen we al commentaar geven?  :D
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Eilandraad
« Reactie #346 Gepost op: 9-12-2014, 18:28:27 »
Finale eilandraad

Hierna mag elk jurylid een speech geven. Je mag hierin vragen stellen aan de finalisten of gewoon commentaar geven. De invulling staat geheel open. Je mag meerdere vragen stellen, aan beide of aan slechts één van beiden. Dit is de kans voor jou om een goede afweging te maken wie jij je stem wilt geven dus gebruik hem.
::jaja::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #347 Gepost op: 9-12-2014, 18:37:03 »
Mogen de witte en ik ook op elkaar reageren?

lijkt me vrij logisch maar ik dacht ik vraag het maar even

I will follow my inner gold

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #348 Gepost op: 9-12-2014, 18:39:19 »
 ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Eilandraad
« Reactie #349 Gepost op: 9-12-2014, 18:40:18 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #350 Gepost op: 9-12-2014, 18:41:25 »
Okee, dan heb ik een vraag aan de witte: Vind je na het lezen van mijn pleidooi nog steeds dat ik op tactisch gebied op de achtergrond ben gebleven?  ;)
I will follow my inner gold

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #351 Gepost op: 9-12-2014, 18:47:07 »
Okee, dan heb ik een vraag aan de witte: Vind je na het lezen van mijn pleidooi nog steeds dat ik op tactisch gebied op de achtergrond ben gebleven?  ;)

Voor mij ben je op de achtergrond gebleven, en dat vind ik nog steeds. Wellicht dat dat tegenover anderen niet zo was. Ik kan alleen oordelen hoe het tegenover mij is overgekomen gedurende het spel.
Wit is ook een kleur!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #352 Gepost op: 9-12-2014, 18:48:06 »
Lukie ::) ::megafoon::
Lezen.... ::), het is een vak apart  ::megafoon:: Je mag in de bar reageren
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #353 Gepost op: 9-12-2014, 18:51:36 »
Chillings, dan doe ik dat  :)

Het verbaast me niet zoveel dat jullie in de finale staan, wat me wel verbaasd is dat één van jullie dit spel nog wint ook.
Volgens mij is de enige rede dat jullie hier staan dat iedereen in de jury terecht dacht dat ze van jullie zouden winnen in de finale.
De witte, je hebt er niet voor gezorgd dat veel mensen met jou meestemde, die vele mensen hebben ervoor gezorgd dat jij met hun meestemde.
Om even in te gaan op je argumenten:
-   Goed in de proeven (winst individuele proef sportweek, winst immuniteit geografieweek, winst zware halve-finaleproef,  zeer belangrijk aandeel in winst immuniteit onderhandelen-week en samenwerken-week, idol gevonden na cocktailproef, in veel proeven dicht bij de winnaar geëindigd)
-   De twee mensen waarmee ik afspraken heb gemaakt voor en rond de samensmelting (Catshee en Hillo)  altijd proberen verder te krijgen.
-   Op de juiste momenten kunnen schakelen tussen de diverse samenwerkingsverbanden.
-   Door mijn vroege tegenstemmen was ik in sommige situaties een makkelijk target geweest maar steeds heb ik dat kunnen voorkomen (voornamelijk door onder de radar te blijven en op juiste momenten de proeven te winnen)
-   Als nieuweling in het spel tussen allemaal mensen die al voor het begin van het spel allemaal complotten hebben met elkaar is niet simpel.
-   Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk de mensen met mij mee te laten stemmen en dat is ook aardig gelukt, vooral door ze tijdens gesprekken in een bepaalde richting proberen te sturen.

-Je was inderdaad redelijk in proeven, iets beter dan miek ook wel, dus daar geef ik je gelijk in, maar die halve finaleproef heb je alleen gewonnen omdat catshee geen tijd had en het daarom heel makkelijk werd om voor hem te finishen.
-Die 2 mensen aan wie jij loyaal wilde blijven, hillo en catshee, zijn ook de 2 mensen die als ze de finale haalden, 100% zeker het hele spel gewonnen hadden, en jij zou ernaast zitten zonder ook maar 1 stem te krijgen. Dat jij deze mensen mee wilde nemen naar de finale zie ik dus helemaal niet als iets goeds, maar als iets superdoms.
-Op de juiste momenten kunnen schakelen tussen samenwerkingen?
Die moet je me even uitleggen.
Tussen wie schakelde je dan en heeft dat überhaupt enig effect gehad voor het verloop van het spel?
-Die vroege tegenstemmen zijn het gevolg van je tactiek om met niemand samen te werken in het begin, dus als die tactiek zo goed was, zouden die tegenstemmen geen probleem zijn.
-Miek is ook een nieuweling en haar is het wel gelukt om goede samenwerkingen met mensen te creeëren.
-Wie heb je in wat voor richting gestuurd dan?

Dan miek, jij komt zo  :)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #354 Gepost op: 9-12-2014, 18:56:44 »
Voor mij ben je op de achtergrond gebleven, en dat vind ik nog steeds. Wellicht dat dat tegenover anderen niet zo was. Ik kan alleen oordelen hoe het tegenover mij is overgekomen gedurende het spel.

Dus eigenlijk zeg je hiermee dat ik het tactisch goed heb gespeeld  ;) omdat ik niet heb laten merken dat ik veel verbondjes had (je had het zelf niet door zeg je indirect)
Of begrijp ik je nu verkeerd?  :)
I will follow my inner gold

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #355 Gepost op: 9-12-2014, 19:14:23 »
Ik zal ook even ingaan op jou argumenten miek:
Kortom, waarom ik denk dat ik kan winnen:
•   Ik was binnen mijn complot met de boefjes vaak degene die de meeste dubbelcomplotten had, en ik heb daar best overtuigend gespeeld. Het geeft ook aan dat ik geen slaafje was van Bjorrn, omdat ik zélf best veel werk heb moeten verzetten.
•   Ik was niet slecht in de proeven (vond ik zelf, en als je erbij bedenkt dat ik vijftien ben helemaal)
•   Ik heb na het vertrek van MiekeG met 8 mannen op het eiland gezeten  ::hypocriet::
•   Ik hoop dat ik jullie positief heb kunnen verrassen als nieuweling.
•   Ik heb mijn eerste complot (met de boefjes) nooit verraden. Ook niet die week dat hidm eruit ging: Robbie twijfelde, en als hij op hidm zou stemmen zou hidm sowieso weggaan dus maakte het niet uit wat ik deed. Ik heb dus op hidm gestemd om ervoor te zorgen dat alles daarna weer open lag.
•   Ik heb in het hele spel maar 1 tegenstem gekregen


Ik ben benieuwd naar jullie vragen, ik zal ze eerlijk beantwoorden.

-Je was inderdaad degene met de meeste dubbelcomplotjes denk ik miek, dus dat laat zien dat je het spel wel speelde, maar de rede dat je al die dubbelcomplotjes maakte, was omdat ik/de boefjes wilden dat je dat deed.
En tijdens het liegen tegen iedereen, de mensen die nu op je moeten stemmen, vroeg je na elke pm die je kreeg aan mij wat je moest doen, omdat je het zelf niet wist.
Het geeft wel een beetje aan dat je een ''slaafje'' van mij was, je moest veel werk verzetten, dat is wat slaven doen, vel werk verzetten voor hun baasje.
-Je was volgens mij wel een van de slechtste in proeven, maar aangezien je 15 bent begrijp ik het wel, je hebt wat minder kennis over sommige zaken en dat werkt in je nadeel.
Wel erg knap dat je de halve finaleproef wist te winnen, daar heb je me wel mee verrast dus good job.
-Met 8 zeer aantrekkelijke mensen van het andere geslacht op een eiland zitten zie ik niet als een straf  ;)
-De week dat hidm eruit ging heb je hem wel degelijk verraden, we wisten niet goed wat Robbie ging doen en als robbie niet op hidm stemde lag hij eruit dankzij ons.
Aangezien we beide hidm niet konden verslaan in de finale was het een goede move van je om hem weg te stemmen, maar als je het zelf geen goede move vindt, dan is dat ook best.
-Dat je maar 1 tegenstem kreeg komt volgens mij omdat je geen treat was, maar de witte was dat ook niet en hij kreeg wel de meerderheid van de stemmen dus wat dat betreft doet hij het slechter.

Als jullie het niet eens zijn met dingen die ik zeg mogen jullie jezelf natuurlijk verdedigen.
Aangezien ik vind dat geen van jullie het verdient om te winnen en niet weet op wie ik moet stemmen ga ik mijn keuze baseren op wie het best antwoord geeft op mijn vragen die ik ga stellen, dus als je mijn stem wil zou ik de tijd nemen om goede antwoorden te geven.

Deze vragen zijn voor jullie allebei:
-Waarom verdient je tegenstander het niet om te winnen?
-Welke 2 juryleden hebben het spel volgens jou het slechtst gespeeld en waarom?
-Welke 2 juryleden hebben het spel het best gespeeld en verdienen het dus eigenlijk om in de finale te zitten ipv jou?

Hoe uitgebreider je antwoord geeft hoe beter, succes beide.  ::ok::

(Persoonlijk heb ik niks tegen jullie, hoop dat dat duidelijk is  ;))
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #356 Gepost op: 9-12-2014, 19:16:38 »
Ohja de witte, dat je iedereen liet denken dat je te stom was om een idol te vinden, heb je wel knap gedaan, ik had je echt niet door  ::ok::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: De Eilandraad
« Reactie #357 Gepost op: 9-12-2014, 19:39:56 »
Miek en de_witte,

Gefeliciteerd met het halen van de finale ::bravo::

Mijn eerste vragen.

Voor allebei:
- waarom zou mijn stem naar je tegenstander moeten gaan?

Voor Miek:
- dat je me nadat Bjorrn eruitvloog niet meer vertrouwt, snap ik nog wel hoewel ik wel met jullie meegestemd had. Dat je mij uit het spel stemt als er nog bv 9 kandidaten inzitten, zou ik begrijpen maar dat je met de finale voor de deur een sterke tactische speler als catshee in het spel laat, slaat helemaal nergens op. Wat bezielde je om op mij te stemmen? Ik dacht dat het in die fase wel duidelijk was dat catshee de grootste bedreiging was. Kom niet af met het verhaal dat ik de grootste bedreiging was of als laatste Hero veel stemmen zou gaan winnen ::)

Voor de_witte:
- je staat dankzij je immuniteit in de finale en er is nog één stemronde te gaan. In plaats van de grootste bedreiging, i.e. catshee, weg te stemmen, besluit je op mij te stemmen: strategisch een blunder van formaat. Jah, je staat nu in de finale tegenover miek maar je had net zo goed tegenover catshee kunnen staan. Final Two of niet - wat catshee overigens ook met mij had -, volgens mij speel je dit spel om te winnen, niet om tot het einde te gaan en dan genoegen te nemen met een tweede plaats (wat volgens mij het geval was geweest als catshee naast je had gestaan). Ook voor jou: waarom stem je mij eruit net voor de finale? Hopelijk niet om je loyaliteit tov catshee te tonen ::)

Ow ja, in deze persoonlijke vragen leid ik de discussie naar mij terug, maar in het algemeen is de vraag voor jullie twee dus ook waarom je een sterkere speler mee zou nemen naar een latere ronde.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: De Eilandraad
« Reactie #358 Gepost op: 9-12-2014, 19:40:42 »
Ohja de witte, dat je iedereen liet denken dat je te stom was om een idol te vinden, heb je wel knap gedaan, ik had je echt niet door  ::ok::

Is inderdaad zo, waarvoor dank want als Bjorrn toen zeker wist dat je de idol had, was ik kunnen vertrekken ::tandpastasmiley::
2024: wie is de Mol?

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De Eilandraad
« Reactie #359 Gepost op: 9-12-2014, 21:10:27 »
Miek, heb jij in het dagelijks leven vaker last van passiviteit of van oprecht niet zelf kunnen nadenken?
En kun je zo slecht tegen kritiek of trek je je alles persoonlijk aan?

De_witte, ben ik briljant in gedachten lezen of ben jij een slechte leugenaar? En hoe is het voor jou goede gameplay om informatie over je complot te lekken als je met anderen praat zonder daarbij ook maar iets aan je social game te doen?
Wist je echt niet dat de winnaar bepaald wordt door een jury en denk je nog steeds dat die jury oordeelt op proeven en eerlijkheid? En zo ja, waarom denk je dan dat ik als jurylid op jou als grootste leugenaar in dit spel moet stemmen? Ik ken miek veel beter dan jou omdat ik alleen maar contact met jou had als ik dat zelf zocht en dan nog moest ik vragen stellen aan jou waar jij antwoord op gaf en dan was het weer stil. Voer jij in het dagelijks leven ieder gesprek alsof het een interview is of had je gewoon geen zin om met me te praten?

Miek en de_witte, is alles wat jullie hier tot nu toe gezegd hebben de waarheid? (en ik weet wat de waarheid is dus niet proberen te liegen) Je antwoord mag 1 woord bevatten, ja of nee.

Lieve miek en de_witte, omdat jullie allebei als lieverds van het spel hopeloos waren in de roast, wil ik jullie nog een tweede kans geven: schrijf een pleidooi van minstens 300 woorden waarin je uitlegt waarom het een slecht idee voor de andere was om mee te doen aan Survivor. Als ik ook maar 1 compliment of lieve opmerking bespeur ben je af.


En voeg ook een selfie met badeendje toe.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.