Auteur Topic: [VERLIEZEND FINALIST] Annemieke Schollaardt  (gelezen 72209 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #60 Gepost op: 24-01-2016, 13:33:12 »
Eigenlijk wel, maar bij hem kwam het er nooit uit met de verdenkingen op de officiele site. En eerlijk gezegd vond ik het bij hem nooit zo bijster verdachtmakend wat ze lieten zien. We zijn hier meer op Klaas gaan letten door die hint. Daardoor wordt alles uitvergroot. Je zou verwachten na zo'n megahint dat de verdenkingen er op de site ook wel uitschieten. Maar dat doen ze niet.
Ofwel :
Remy was nr.1 verdachte tot hij afviel.
Vorige week schoot Rop omhoog naar nr.1
Nu is Annemieke naar 1 geschoten en Rop op 2.
Klaas blijft gewoon steeds op hetzelfde percentage staan, niet onverdacht, maar zeker niet meest verdacht.

Ik moet zeggen dat ik Klaas ook helemaal niet zo verdacht vind overkomen. Zonder die hint(s) zou ik niet snel zeggen dat hij de mol is (ik hoop overigens ook van harte dat hij het niet is). Als hij het is speelt hij eea behoorlijk goed naar mijn mening.

Offline Neintje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #61 Gepost op: 24-01-2016, 20:33:20 »
Ik plaats nooit iets op het forum maar bij het terugkijken van aflevering 1 viel me iets op. Tijdens de biecht van Annemieke die tussen de topitotrek opdracht gemonteerd zit zegt ze het volgende:

"We waren binnen no-time bij die €500,- Ik "blij" want ik stond in dat onderste vak."

Terwijl ze blij zegt, maakt ze aanhalingstekens met haar vingers. Nu doe ik dat zelf ook vaak, dus daar zie ik op zich niets in. Maar het viel me op dat er een geluidje onder gemonteerd is als ze haar vingers zo houdt.  ::vergroot::

Misschien kan iemand hier iets mee  ::tandpastasmiley::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #62 Gepost op: 24-01-2016, 21:17:34 »
Zonder Klaas-hint is zij de mol  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #63 Gepost op: 24-01-2016, 21:47:07 »
Waarom? In aflevering 1 ging ze de mist in in de metro en wilde ze in een geldvak blijven. In 2 had ze het goede zout in de goede zoutkar en die kwam aan de finish, in drie commandeerde ze Rop terug om de 500 compleet te maken en in 4 brengt ze met de kajak een plus terug. Is dat niet wat te onnodig voor een mol?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #64 Gepost op: 24-01-2016, 23:21:05 »
Waarom? In aflevering 1 ging ze de mist in in de metro en wilde ze in een geldvak blijven. In 2 had ze het goede zout in de goede zoutkar en die kwam aan de finish, in drie commandeerde ze Rop terug om de 500 compleet te maken en in 4 brengt ze met de kajak een plus terug. Is dat niet wat te onnodig voor een mol?

+1

Staat al sinds aflevering 1 onderaan in mijn lijstje. Met een normaal seizoen zonder grote hint zou ik ondertussen al een streep gezet hebben door haar naam om de redenen die je noemt.

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #65 Gepost op: 24-01-2016, 23:49:51 »
Nog even zitten knutselen in photoshop. Annemiekes ogen lijken toch wel goed te passen in het masker.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #66 Gepost op: 30-01-2016, 19:56:28 »
Nog even zitten knutselen in photoshop. Annemiekes ogen lijken toch wel goed te passen in het masker.

Jazeker!
 ::ok::

*er is hoop*

Edit:
@20.35...maar zo ook bij alle biechten...haar ogen..in spiegelbeeld...passen ze denk ik.
6e mystieke gast?


Edit2; Hellevuur, kun je wat met dit gespiegelde plaatje (tijdens de biechten)? Ik zie die ogen...
Edit3; "ik ben terug gefietst met Rop" @17.10 (Annemieke loopt...).
« Laatst bewerkt op: 31-01-2016, 03:28:03 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #67 Gepost op: 31-01-2016, 12:12:04 »
Fietsopdracht: merkt op dat het wel erg lang duurt voordat ze wat van Taeke horen, waardoor bij de groep het idee ontstaat dat er aan het begin van het parcours geen enveloppen te vinden zijn.

Schatzoeken: vindt (samen met Rop en Marjolein) geen juiste symbolen.

Verhalen vertellen: lijkt goed haar best te doen, maar deze opdracht was toch al gedoemd om te mislukken. Voegt foutieve zin toe.

Aflevering 4, Bakjes: "Drie jokers en min 500 euro, de hoofdprijs."


Zonder de kloosterhint had ik nu waarschijnlijk hier gezeten.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #68 Gepost op: 31-01-2016, 12:16:31 »
Zonder de kloosterhint had ik nu waarschijnlijk hier gezeten.

Echt? Meest onverdachte kandidaat voor mij.

Verhalen vertellen: lijkt goed haar best te doen, maar deze opdracht was toch al gedoemd om te mislukken. Voegt foutieve zin toe.

Zij is net de enige sinds Taeke in de 2e positie die lijkt te beseffen dat het een correctie is voor 1 van de voorgaande zinnen, want ze zegt dat ze geen secretaressedag heeft staan. Het is Rop die daarna zegt: 'Nee, het is een zin die moet je opschrijven'.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #69 Gepost op: 1-02-2016, 21:52:31 »
Echt? Meest onverdachte kandidaat voor mij.
Eens, maar dat muziekje onder haar biecht op 20:33: "Want je zal toch die sukkel zijn die een pact met de duivel sluit."
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #70 Gepost op: 5-02-2016, 10:16:10 »
Oke tegen beter weten in, kom ik toch maar weer even dit tunneltje in...Zij doet werkelijk niks goed eigenlijk.... :-X

Vanaf het moment dat ze geld gaan verdienen na de Macht over de Test ga ik pas kijken, dus vanaf aflevering 4:
- Kiezen of delen: ze pakt mingeld als enige, en speelt het daarna heel handig
- Kajak: ze komt met 1 koker terug, kan mingeld zijn (ben niet overtuigd dat Rop het was)
- Klauteren: ze heeft goede sleutels, gaat vervolgens niet omhoog, en is zo ook weer snel bij de groep om antwoorden te sturen
- Tekens: ze zit in de groep die werkelijk niks heeft opgehaald....
- Brug: ze staat aan de goede kant, als mol kun je hier namelijk nog dingen opschrijven, mocht alles goed gaan
- Fietsen: we zien haar weinig in beeld, ik weet niet wat ze aan het doen is.

Oke, ik vond haar eigenlijk het minst verdacht, en het is Klaas, maar wat een MOLLENDE KANDIDAAT.  ::tandpastasmiley::
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #71 Gepost op: 5-02-2016, 10:54:07 »
Oke, ik vond haar eigenlijk het minst verdacht, en het is Klaas, maar wat een MOLLENDE KANDIDAAT.  ::tandpastasmiley::

Ik vind haar nog steeds het minst verdacht. Ik kan er niet bij dat zij de Mol zou zijn. En ook al lijk jij dat ook te weten, ik wil toch even terug komen op de punten die je aanhaalt. ;)

- Kiezen of delen: ze pakt mingeld als enige, en speelt het daarna heel handig

Ze ging als eerste (met Mol Klaas die het geen barst kan schelen wat ie heeft) en de 3 jokers waren zo wat het meeste waardevolle waar je geen code voor nodig had. Ik denk dat van de 7 kandidaten (zonder Mol dus) die in het spel waren er zeker 4 hadden gekozen voor die 3 jokers met mingeld. Marjolein pakt nu bijvoorbeeld geld, maar als de jokers met mingeld er nog lagen dan had ze die gepakt en met dat mingeld staan zwaaien voor ieders ogen omdat ze graag verdacht was.

- Kajak: ze komt met 1 koker terug, kan mingeld zijn (ben niet overtuigd dat Rop het was)

Hoe zo niet? ;D Ok, het is niet onomstotelijk, maar het is een vaststelling dat er 2 kokers weg zijn van een bepaald trosje boeien waar Rop was en dat 1 van die kokers ook een verkeerde koker was. Maar goed, deze geef ik je nog. ;)

- Klauteren: ze heeft goede sleutels, gaat vervolgens niet omhoog, en is zo ook weer snel bij de groep om antwoorden te sturen

Ze heeft slechte sleutels. Er zitten geen 96 dominostenen in een dominospel zoals Rop beweert, maar slechts 28. Bovendien is ze 1 van de minst actieve kandidaten bij het oplossen van de raadsels. Rop, Ellie, Klaas, Taeke en Marjolein zijn veel actiever.

- Fietsen: we zien haar weinig in beeld, ik weet niet wat ze aan het doen is.
- Tekens: ze zit in de groep die werkelijk niks heeft opgehaald....

Dat is inderdaad wel een minpuntje aan haar. Dat ze de voorbije aflevering niets deed. Anderzijds is zulk passief gedrag alles behalve een mollenstreek voor mij. Bovendien, haar bootje was als laatste in het speelveld te vinden en de andere 2 groepen haalden al 8 van de 9 tekens uit het water.
Weet je wie er 2 keer haar gedrag kopieerde? Rop

- Brug: ze staat aan de goede kant, als mol kun je hier namelijk nog dingen opschrijven, mocht alles goed gaan

Dat is natuurlijk heel hypothetisch. Wanneer Rop zegt dat die correctie van Cécile een nieuwe zin is, lijkt ze ook als enige te beseffen dat het een instructie is om de tekst aan te passen. Je kan niet zoveel uit die opdracht halen, omdat het gewoon onmogelijk is om op 20 minuten de tekst 2 kanten op te sturen en alles juist te hebben. Je moet al 7 mensen samen zetten die een goed geheugen hebben en goed kunnen multitasken om de opdracht een reële kans op slagen te geven.

Conclusie: Als je in een andere tunnel dan die van Klaas wil zitten, dan lijkt de Rop-tunnel me stabieler. ;D Daar zou ik in gezeten hebben zonder Kloosterhint. ;)

Offline SuperFurry

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #72 Gepost op: 5-02-2016, 14:07:02 »
Eens, maar dat muziekje onder haar biecht op 20:33: "Want je zal toch die sukkel zijn die een pact met de duivel sluit."

Maar zoiets zit er elk jaar in. En meestal is diegene dan niet de mol. Dat is de kracht van de montage, dat je toch gaat twijfelen. :-)
Ma how zeg!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #73 Gepost op: 5-02-2016, 14:12:23 »
Oke tegen beter weten in, kom ik toch maar weer even dit tunneltje in...Zij doet werkelijk niks goed eigenlijk.... :-X

Welkom. ::bravo::

Die kloosterhint negeren we gewoon.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #74 Gepost op: 5-02-2016, 18:38:15 »
Nog even zitten knutselen in photoshop. Annemiekes ogen lijken toch wel goed te passen in het masker.

Later aan tafel zegt Annemiek: Ik heb het idee dat iedereen van ons binnen is geweest.
Uit. Gemist vanaf 47:14
Hint???

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #75 Gepost op: 7-02-2016, 03:14:10 »
Ok.... even weer wat credits ri. Annemieke als mol;

*Hoezo spreekt Annemieke geen Spaans? Zou willen dat ik het kon. Zie metro-opdracht -afl. uno-!

*De auto van de chauffeur (mevrouw Schollaardt) raakt oververhit. Lijkt me toch dat productie zorgt voor goede automobielen in verband met een eerlijke strijd.. Of heeft de Mol gemold? De auto wordt niet afgeleverd door Art (zoals we wel zien bij de Kever). Dus wie weet..Zien we misschien in afl. 10.

*Annemieke is diegene die doorgeeft aan de spiegelzijde (in theateropdracht) dat het gaat om 1 mtr. en 5 centimeter i.p.v. Inches (@ 07.15u.).

*Bij de laatste opdracht, als alle foto's zijn gevonden en de groepsfoto gemaakt wordt....is Annemieke's portret niet te zien...Misplaatst? Titelverklaring afl. 6 ? Zie bijlage (@47.52u.).

*Nu is het laat maar las ergens hier op het forum een verhaal m.b.t. het getal 35. Vergeef me, zoek binnenkort op of het nut heeft en wat het te betekenen heeft. Maar mócht het zoals ik meende wat betekenen;
Zie pop-up van Annemieke in de stad met de bus die aankomt met nr.: 99557 (maakt 35).Zie bijlage 2.


*zo...nu kan ik lekker slapen en dromen over het feit dat de Mol Klaas helemaal niet hoeft te zijn...*
Omnia vincit amor

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #76 Gepost op: 7-02-2016, 03:31:11 »
*Hoezo spreekt Annemieke geen Spaans? Zou willen dat ik het kon. Zie metro-opdracht -afl. uno-!
Maar ze spreekt wel Papiaments (ze heeft op Curaçao gewerkt), wat veel op Spaans lijkt.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #77 Gepost op: 7-02-2016, 08:46:26 »
Ze weet een aantal woorden zo al en noteert die ook, doet moeite om woorden uit haar hoofd te leren en reproduceert 60% goed.

Ze stuurt de auto naar de goede locatie, als eerste, terwijl er aanleiding genoeg was om hem aan de kant te zetten.

Opnieuw zeer onmols.

Offline El_Stisco

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #78 Gepost op: 7-02-2016, 19:24:30 »
Ik wil het niet verpesten voor degenen in de Annemieke-tunnel, maar het is tijd om hem te verlaten:

Check bij aflevering 6 rond de 18 minuten. Hier vind de uitleg van de opdracht plaats. In het eerste shot, en in de eerste fractie van dat shot, zie je de groep staan en Annemieke's blik verraadt eigenlijk alles. Ik had haar hoog staan, maar ik weet nu zeker dat zij het in ieder geval NIET is. De manier waarop zij 'smooth' de acties van Klaas even wil checken zegt gewoon dat zij het niet kan zijn.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #79 Gepost op: 13-02-2016, 21:47:11 »
2 plausibele hints naar Annemieke.

Annemieke noemt het restaurant molina, wat een vrouwelijk woord is in het Spaans.

In een ander topic gelezen:
Annemieke zit elke aflevering achter de afvaller, wat in tegenspraak is met Art's antwoord of de mol weet wie afvalt.