Auteur Topic: [VERLIEZEND FINALIST] Annemieke Schollaardt  (gelezen 72663 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #80 Gepost op: 13-02-2016, 22:36:18 »
Annemieke zit elke aflevering achter de afvaller, wat in tegenspraak is met Art's antwoord of de mol weet wie afvalt.

En daarom is ze de Mol dus juist niet...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Flux

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #81 Gepost op: 13-02-2016, 22:37:59 »
En daarom is ze de Mol dus juist niet...

dit is trouwens niet waar. Annemieke zit niet achter Ellie. Dus ik denk dat deze theorie weg kan :(

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #82 Gepost op: 13-02-2016, 23:23:56 »
Annemieke in de finale! Gefeliciteerd Annemieke!  ::feest::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #83 Gepost op: 14-02-2016, 01:28:45 »
"Who's in control?"; De Mol...ze knikt nog "Ja" ook.
En een schaduw die we eerder hebben gezien.
@16.32

Edit;
kan iemand lezen wat er op de bierflesjes staat? De etiketten lijken mij niet identiek
en ik meen nu echt hoofdletter A op de 1e en op de 2e een hoofdletter M te zien. Annemiek Mol.

*van mij mag het*
« Laatst bewerkt op: 14-02-2016, 01:37:49 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #84 Gepost op: 14-02-2016, 01:36:05 »
"Who's in control?"; De Mol...ze knikt nog "Ja" ook.
En een schaduw die we eerder hebben gezien.
@16.32


::bravo::  ::bravo::  ::bravo::

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #85 Gepost op: 14-02-2016, 02:14:20 »
In opdracht 3:
Vond het vreemd dat Annemieke 3x la cuenta (tellen) zegt en vervolgens zegt dat ze overal die rekening moest gaan verrekenen. De productie heeft niet laten zien of Taeke kassacontrole hield.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #86 Gepost op: 14-02-2016, 03:47:40 »

En een schaduw die we eerder hebben gezien.
@16.32


Bedoel je deze schaduw?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #87 Gepost op: 14-02-2016, 06:09:48 »
Citaat
Vond het vreemd dat Annemieke 3x la cuenta (tellen) zegt en vervolgens zegt dat ze overal die rekening moest gaan verrekenen. De productie heeft niet laten zien of Taeke kassacontrole hield.

La cuenta is de rekening, dus volgens mij was daar niets vreemds aan.

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #88 Gepost op: 14-02-2016, 06:15:52 »
La cuenta is de rekening, dus volgens mij was daar niets vreemds aan.

In Google translate werd alleen tellen als vertaling opgegeven, maar dan nog vind ik de opmerking dat zij de rekeningen moest verrekenen apart.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #89 Gepost op: 14-02-2016, 09:02:06 »
kan iemand lezen wat er op de bierflesjes staat? De etiketten lijken mij niet identiek
en ik meen nu echt hoofdletter A op de 1e en op de 2e een hoofdletter M te zien. Annemiek Mol.
Die bierflesjes kwamen inderdaad wel prominent in beeld. Het lijkt Presidente bier te zijn en de krul van de P lijkt weg te vallen op het linker flesje door de lichtinval. Op de HD beelden zal het wel beter te zien zijn.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #90 Gepost op: 14-02-2016, 09:03:08 »
Als de kandidaten lang zal ze leven zingen, is duidelijk te zien dat Annemieke niet hiep hiep hoera maar hiep hiep mol zingt. (rond 20.30) ..

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #91 Gepost op: 14-02-2016, 16:17:48 »
Als de kandidaten lang zal ze leven zingen, is duidelijk te zien dat Annemieke niet hiep hiep hoera maar hiep hiep mol zingt. (rond 20.30) ..

dat zou wel iets te obvious zijn. ik zou het niet aan dergelijke theorien koppelen. ik ga ervan uit dat ze dat alleen zegt omdat ze in het mol-programma zitten.
"niets is wat het lijkt"

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #92 Gepost op: 14-02-2016, 16:26:30 »
"Who's in control?"; De Mol...ze knikt nog "Ja" ook.
En een schaduw die we eerder hebben gezien.
@16.32

Edit;
kan iemand lezen wat er op de bierflesjes staat? De etiketten lijken mij niet identiek
en ik meen nu echt hoofdletter A op de 1e en op de 2e een hoofdletter M te zien. Annemiek Mol.

*van mij mag het*

Ik zie niets bijzonder. Het is haar schaduw, dus? Op die flesjes staat gewoon Presidente. Het is wat onscherp, maar duidelijk geen A of M :)

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #93 Gepost op: 14-02-2016, 16:35:45 »
Ik zie niets bijzonder. Het is haar schaduw, dus? Op die flesjes staat gewoon Presidente. Het is wat onscherp, maar duidelijk geen A of M :)

houd annemieke van bier? zo ja is dit spaans bier? in dat geval zou het een hint kunnen zijn.
"niets is wat het lijkt"

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #94 Gepost op: 14-02-2016, 16:45:15 »
Het enige wat ik wel verdacht vind is haar arm op de rug, terwijl dat 'achter je rug' zowel terug komt in de leader als in een praatje van Art.

Maar tegelijk ook wel erg obvious...






Ik ben voor de afwisseling en om het spel voor mezelf wat leuker te houden Annemieke eens beter gaan bekijken.

Naast bovenstaande foto, waar zij als énige (zichtbaar) met een arm op haar rug staat, zijn me nog wat zaken opgevallen:

Toch de twee puntjes in de eerste moltweet, na het laatste woord "ondergronds". Zij stapt als tweede in de metro.

Haar achternaam, Schollaardt. Een oudere vorm van aalscholver (scholarend). Aalscholvers en veel andere (visetende) vogels zijn te zien in meerdere afleveringen (zeker ook de nodige kruisen, maar dit terzijde). Ook komt er een duikende aalscholver in de leader van iedere aflevering voorbij.

Tijdens één van haar biechten heeft zij het over "vissen naar geld".

Ze heeft vijf jaar "vissen geteld" op Curaçao, volgens de site van Jan Vis (!) (een artiesten- en evenementenbureau), zie http://www.janvis.nl/artiest/annemieke-schoolaard/, via welk bureau zij kennelijk gecontracteerd kan worden. Jan spelt overigens in zijn url haar naam verkeerd, maar goed.

In het spel "Zoek de koffers" zien we langbenige, slanke piccolo's voorbijkomen met onherkenbare gezichten.
In minuut 16:08 van aflevering 7 wordt heel even een piccolo in een manshoge spiegel in beeld gebracht (edit: uiteraard later ingemonteerd, als mijn idee klopt; ook Annemieke kan maar op één plaats tegelijk zijn). De houding van deze piccolo is bevallig en vrouwelijk, één been een beetje schuin naar voren. Lijkt sterk op de houding van Annemieke op bovengenoemde groepsfoto (alleen gespiegeld..).
(De schaduw van) een piccolo zien we ook steeds in de leader.

Ze vertoont vaak overduidelijk, naar mijn idee té duidelijk, kandidatengedrag. We moesten toch meer op zoek naar "de kandidaten" dit jaar?
Ze weet vrijwel iedere opdracht (edit: aan de anderen) perfect uit te leggen (duidt op voorkennis) en neemt vaak het voortouw (wil de touwtjes in handen en kandidaats overkomen).

Vóór het spel "Vier op een rij" zegt Annemieke: "O jee, een spel. Het hart (?) zonk me in de schoenen", terwijl ze in het spel als een routinier te werk gaat en heel exact weet ("ik had het heel snel door") dat ze steeds niet als derde moet aanleggen.

Het verjaardagsliedje voor Cécile ook, waarbij ze het woord "Mol" toch echt wel lijkt uit te spreken. De verwijzing naar Céciles verjaardag in de laatste regel van het nieuwe Dagboek van de Mol duidt hier eveneens op.

Last but not least: haar door Hellevuur fraai geshopte, prima passende, ogen in het zesde witte mollenmasker.

Al met al toch een hele reeks "toevalligheden" die mij bijna bepaalde hints laten vergeten.



« Laatst bewerkt op: 15-02-2016, 19:45:34 door Marisa »

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #95 Gepost op: 14-02-2016, 16:57:07 »

hele goede verhaal van Marisa




daarnaast: toen art de mol in ging wijden (begin afl. 1) zagen we aan het einde een shot van de mol achter een wand. wat we wel konden zien waren blonde haren. dit wad niet stekelig (zoals van klaas en tim), maar golvend en het zag er lang uit. dit zou een aanwijzing kunnen zijn...
« Laatst bewerkt op: 14-02-2016, 17:02:13 door Lukie4, Reden: quote ingekort, vergroot leesbaarheid »
"niets is wat het lijkt"

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #96 Gepost op: 14-02-2016, 17:29:57 »
Ze vertoont vaak overduidelijk, naar mijn idee té duidelijk, kandidatengedrag. We moesten toch meer op zoek naar "de kandidaten" dit jaar?
Ze weet vrijwel iedere opdracht perfect uit te leggen (duidt op voorkennis) en neemt vaak het voortouw (wil de touwtjes in handen en kandidaats overkomen).

Annemieke is gewoon een slimme vrouw. Bovendien is het geen kunst om achteraf in een biecht uit te leggen wat je die dag gedaan hebt. ;D En geef eens een voorbeeld van 'te duidelijk' kandidatengedrag? ;D Als iemand te duidelijk kandidaat is, dan is hij/zij waarschijnlijk ook gewoon kandidaat hoor. ;)

Vóór het spel "Vier op een rij" zegt Annemieke: "O jee, een spel. Het hart (?) zonk me in de schoenen", terwijl ze in het spel als een routinier te werk gaat en heel exact weet ("ik had het heel snel door") dat ze steeds niet als derde moet aanleggen.

Dat je nooit als 3e iets mag leggen, had iedereen door. Annemieke is gewoon de enige die we het horen zeggen. ;)

Het verjaardagsliedje voor Cécile ook, waarbij ze het woord "Mol" toch echt wel lijkt uit spreken. De verwijzing naar Céciles verjaardag in de laatste regel van het nieuwe Dagboek van de Mol duidt hier eveneens op.

In het parallelle universum dat Annemieke de Mol is: Annemieke staat tussen 4 mensen waarvan slechts 2 haar verdenken en ze gaat daar even 'Mol' roepen? Meest gewaagde Molactie ooit.

Al met al toch een hele reeks "toevalligheden" die mij bijna bepaalde hints laten vergeten.

Leuk dat je het voor jezelf toch nog spannend wil houden, maar Annemieke is echt een kandidaat. ;) Bovendien zie ik enkel 'hints' staan, terwijl de Mol toch echt de persoon is die opdrachten saboteert. Daar zie ik geen bewijzen van in je betoog.

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #97 Gepost op: 14-02-2016, 18:19:15 »
Annemieke is gewoon een slimme vrouw. Bovendien is het geen kunst om achteraf in een biecht uit te leggen wat je die dag gedaan hebt. ;D En geef eens een voorbeeld van 'te duidelijk' kandidatengedrag? ;D Als iemand te duidelijk kandidaat is, dan is hij/zij waarschijnlijk ook gewoon kandidaat hoor. ;)

Dat je nooit als 3e iets mag leggen, had iedereen door. Annemieke is gewoon de enige die we het horen zeggen. ;)

In het parallelle universum dat Annemieke de Mol is: Annemieke staat tussen 4 mensen waarvan slechts 2 haar verdenken en ze gaat daar even 'Mol' roepen? Meest gewaagde Molactie ooit.

Leuk dat je het voor jezelf toch nog spannend wil houden, maar Annemieke is echt een kandidaat. ;) Bovendien zie ik enkel 'hints' staan, terwijl de Mol toch echt de persoon is die opdrachten saboteert. Daar zie ik geen bewijzen van in je betoog.

en dab blijkt dat annemieke toch de mol is... ::rofl:: ::rofl::
"niets is wat het lijkt"

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #98 Gepost op: 14-02-2016, 18:21:34 »
Citaat
Ik ben voor de afwisseling en om het spel voor mezelf wat leuker te houden Annemieke eens beter gaan bekijken.

Snap ik, maar wat ik lees is vooral gebaseerd op aanwijzingen buiten het spel om. Wat doe je met:

- het goed scheppen en naar de finish brengen van een zoutkar?
- een Molbiljet van 500 in de binnenstad compleet maken door Rop terug te roepen?
- met de reuzentopito willen stoppen in een geldvak?

En nog een handvol andere dingen...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #99 Gepost op: 14-02-2016, 18:33:25 »
en dab blijkt dat annemieke toch de mol is... ::rofl:: ::rofl::

Wel, dan wil ik de vraag van Tarballs ook aan jou stellen:

Snap ik, maar wat ik lees is vooral gebaseerd op aanwijzingen buiten het spel om. Wat doe je met:

- het goed scheppen en naar de finish brengen van een zoutkar?
- een Molbiljet van 500 in de binnenstad compleet maken door Rop terug te roepen?
- met de reuzentopito willen stoppen in een geldvak?

En nog een handvol andere dingen...

Annemieke heeft zowel voor als na het potleegtrek-moment altijd geprobeerd om geld in de pot te krijgen. Ik mag er niet aan denken dat je grootste molactie is om de andere bootjes de Taïnotekens te laten ophalen. ;D