Auteur Topic: [MOL] Thomas Cammaert  (gelezen 339199 keer)

Offline Hansiemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #900 Gepost op: 21-02-2017, 13:10:01 »
Leuk gevonden. Hij beeld weliswaar al vele afleveringen lang het nummer van de aflevering uit met zijn vingers, enkel niet voor aflevering 1 & 3, als ik het goed gezien heb, zie hieronder. Omdat het een beetje typisch is, zou er best een hint in kunnen zitten zoals jij gevonden hebt.

Natuurlijk had ik de eerdere aankondigingen ook gezien. Echter: Juist omdat hij nu zijn mond specifiek mee laat doen viel het mij op.
Ik zie er nu MOL in (met de L gespiegeld), dat is volgens mij een hint, door Thomas zelf geplaatst op zijn twitter.

Offline MichaV

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #901 Gepost op: 21-02-2017, 13:35:03 »
https://twitter.com/thomascammaert/status/832950038171103232

Aflevering 7 alweer!! Wie is de mol? Met de heerlijke ethordiscipline (op z'n Ellies 😉) #widm #wieisdemol

Uit het dagboek van de mol:

Betekont ?

Mmmmm.... Hint ?

« Laatst bewerkt op: 22-02-2017, 12:41:00 door MichaV »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #902 Gepost op: 21-02-2017, 14:10:58 »
Maar voor mij betekent dit nu al.. BAM! Case Closed!  ::zwaai::
(of je mag me wegdragen naar het gesticht, samen met Geinstein ;-)

Als je de hoofdwond van Art als hint ziet lijkt me dat niet onverstandig.

Offline eilandgek

  • Forumlid
De trui van Thomas
« Reactie #903 Gepost op: 21-02-2017, 14:48:19 »
Wegens drukte nu pas de aflevering aan het bekijken... En ik zit eigenlijk niet op Thomas als mol (hoewel hij bij de portofoonopdracht wel domme dingen zegt, maar ja, wie niet?!), en de kledingtheorie lijkt me ook al een oude. Maar toch, op de trui van Thomas:
"DE PIJP"
Ik denk aan:
"Ceci n'est pas une pipe"
Ofwel:
"Niets is wat het lijkt"

Toch een spoortje??

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #904 Gepost op: 21-02-2017, 15:33:39 »
Don't get me wrong. Ik zeg niet dat de wond niet echt is. Die ongelukkige toevallighied kan achteraf gebruikt zijn als deel van de rode draad hint.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #905 Gepost op: 21-02-2017, 15:52:38 »
leuk Annebeestje :) heerlijk creatief denken.. Of het iets is, who knows ;)
er was eens......

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #906 Gepost op: 21-02-2017, 16:14:33 »
leuk Annebeestje :) heerlijk creatief denken.. Of het iets is, who knows ;)

Creatief denken is het zeker en daar is natuurlijk helemaal niks mis mee. Alleen kan je makkelijk uit de bocht vliegen en een beetje het perspectief verliezen op wat wel en niet plausibel is als echte hint. Vandaar dat ik nog wel eens een nuchtere tegenreactie wil geven. Niet verkeerd bedoeld en annebeestje kan er vast tegen aangezien ze zelf al over een gesticht begint. ;)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #907 Gepost op: 21-02-2017, 16:31:30 »
Daar kan ik goed tegen hoor Heinz. En ik ken je langer dan vandaag.
Ik plaats deze theorie natuurlijk ook om van jullie aanvulling ofwel een reality check te krijgen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #908 Gepost op: 21-02-2017, 20:34:53 »
Ik let normaal eigenlijk helemaal niet op hints, maar kijk naar het spel in de hoop daar iets uit te halen. Hints zijn te gemakkelijk elke kant op te redeneren als je maar wilt. Deze sprong er echter voor mij ook meteen uit. Tshirt met 'een pijp'. Deed mij ook meteen denken aan het schilderij van Magritte: "Ceci n'est pas une pipe". Heel letterlijk: dit is niet wat je ziet. Ik keur hem goed  ::rofl::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: De trui van Thomas
« Reactie #909 Gepost op: 21-02-2017, 21:32:55 »
"Ceci n'est pas une pipe"
Ofwel:
"Niets is wat het lijkt"

Toch een spoortje??

Denk ik ook steeds. Mogelijk een spoortje van (kampvuurtjes-)as, verbrande turf of eventueel een zware pijp die nog gerookt moet worden.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #910 Gepost op: 22-02-2017, 04:38:08 »
Iets in mij zegt dat alles wel erg overduidelijk op Thomas wijst....

Denk toch dat Thomas de mol is en hoewel er vaak wordt gezegd dat niets is wat het lijkt, is altijd frappant dat sommige dingen in aflevering tien exact blijken te zijn wat ze al leken. Zo dacht ik nooit dat de bloemen bij de geheime molopdrachten werkelijk naar Margriet zouden verwijzen. Het lag zo bizar voor de hand. Maar het werd gewoon genoemd als hint.

Toch kriebelt het bij mij ook. Het lijkt wel alsof de kijker Diederik teveel verdacht en niemand Thomas zag dus de regie heeft besloten duidelijk te maken dat Diederik de mol niet kan zijn en Thomas ineens zich op de voorgrond dwingt om verdacht te worden.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #911 Gepost op: 22-02-2017, 08:46:13 »
Vlak voordat Thomas te zien is in de bioscoop (afl1) zie je de lichten in de bioscoopzaal extra oranje oplichten.
Thomas <> Soldaat van Oranje <> Mol



Klopt.
Als je de gehele opdracht bekijkt dan gebeurd dit alleen bij Thomas, is dit en moet een aanwijzing zijn.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #912 Gepost op: 22-02-2017, 13:10:31 »
Deze sprong er echter voor mij ook meteen uit. Tshirt met 'een pijp'. Deed mij ook meteen denken aan het schilderij van Magritte: "Ceci n'est pas une pipe". Heel letterlijk: dit is niet wat je ziet. Ik keur hem goed  ::rofl::

Hij heeft die trui al vaker aangehad en toen kwam dezelfde opmerking langs. Als het echt een hint is, vind ik het wel flauw dat hij 'm nu weer draagt.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #913 Gepost op: 22-02-2017, 15:12:17 »
Klopt.
Als je de gehele opdracht bekijkt dan gebeurd dit alleen bij Thomas, is dit en moet een aanwijzing zijn.

Juist!
Ik zou het ook echt niet vreemd vinden als de Rode Draad hint verwijst naar Soldaat van Oranje. Die musical heeft zo onderhand half Nederland wel gezien. En binnenkort op 3 april wordt 100 jaar Erik Hazelhoff Roelfzema gevierd. Daardoor zal er de komende weken weer wat extra aandacht voor zijn levensverhaal zijn in de media.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #914 Gepost op: 22-02-2017, 15:56:57 »
Op dit shirt ontbreken nog 3 Romeinse cijfers

D  M  L




Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #915 Gepost op: 22-02-2017, 16:18:54 »
Ik onder andere deze parallellen:
- De tijdelijke opsluiting van Diederik in het Hotel na zijn ontvoering = het opppakken en opsluiten van Erik HR in het Oranje Hotel.

Ik ben gek op het zoeken naar deze, in mijn ogen toch wel vergezochte, hints. Al is het maar omdat je weer even wat na te kijken en na te denken hebt :) De enige moeite die ik wel heb is dat in je verhaal niet Thomas, maar Diederik in het hotel "opgesloten" zit zoals je hierboven schrijft. Maakt het minder sterk.

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #916 Gepost op: 22-02-2017, 16:22:41 »
Op dit shirt ontbreken nog 3 Romeinse cijfers

D  M  L





En het shirt is een aanwijzing zoals Thomas zelf aangaf ergens (ik dacht in een extra filmpje) :)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #917 Gepost op: 22-02-2017, 23:58:07 »
En dan verschijnt er in de preview AFl8 ineens een Haasje in he veld. Ofwel een Hazelhoff-je? (draag mij maar weg.. ::oink::)


Voor de echte molloten... je kunt mijn Rode draad theorie rodom Soldaat van Oranje hier volgen...
https://docs.google.com/document/d/1-kli6NatpePMLM5rLJsyC94Jz_9O5Y76MOHqLSol3uU/pub
« Laatst bewerkt op: 23-02-2017, 11:41:05 door annebeestje »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #918 Gepost op: 23-02-2017, 14:01:50 »
De verdenking van Thomas nam op dit forum stormachtige proporties aan: http://nos.nl/artikel/2159638-storm-thomas-of-doris-bij-ons-gewoon-naamloos.html

 ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline djerdjo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #919 Gepost op: 23-02-2017, 20:52:10 »
[quote
(...)

Voor de echte molloten... je kunt mijn Rode draad theorie rodom Soldaat van Oranje hier volgen...
https://docs.google.com/document/d/1-kli6NatpePMLM5rLJsyC94Jz_9O5Y76MOHqLSol3uU/pub
[/quote]

Mooi uitgewerkt annebeestje! ::bravo::