Auteur Topic: [kandidaat] Emilio Guzman  (gelezen 44319 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #180 Gepost op: 25-01-2018, 01:12:58 »
Emilio lijkt na afl. 3 wat weg te zakken als Molverdachte. Toch is er iets wat misschien Mols kan zijn bij hem. In afl. 1 komt hij direct met 'operagebouw' op de proppen bij de aanwijzing 'Een klassieke locatie die als muziek in de oren klinkt'. Misschien ben ik de enige, maar ik zou gelijk denken aan een concertgebouw. Ik zou echt nooit aan opera's hebben gedacht. Er is een groot concertgebouw niet heel ver van de geldlocatie. Uitgaande van Emilio als Mol was hij misschien bang dat Stine en hij al zoekende te veel (reis)tijd zouden verbruiken, waardoor er onvoldoende tijd overbleef voor het vinden van de kluis? (Door jokers te vinden kweek je in elk geval goodwill.) Ze waren al minder snel dan andere kandidaten. Emilio drukt ook echt door dat Stine en hij éérst naar het operagebouw gaan ('Ik zeg: éérst klassieke muziek'). Dit verhaal komt op losse schroeven te staan als meerderen van jullie als eerste aan een operagebouw moesten denken  ;D
Als operaliefhebber denk je daar aan. Maar concertgebouw ligt meer voor de hand. Voorkennis dus?
Emilio wil flaneren in de winkelstraat en probeert Stine weg te houden van de boulevard, enz.
Tegen Bella; " Is it me you're looking for?" Met een glimlach.
Als het lijkt dat hij ergens op betrapt wordt is zijn reactie gelijk van Hmmm, oh ja (of zoiets), en dan past hij zich direct aan. nergens een tegenzet. Argumenteert niet. Dat is ook een reden waarom ik hem blijf zien als de MOL.
Zijn MOLgedrag is niet erg opvallend, maar in iedere opdracht is wel iets te vinden. Hij vertoont in ieder geval weinig kandidatengedrag.





Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #181 Gepost op: 25-01-2018, 04:47:47 »
Emilio lijkt na afl. 3 wat weg te zakken als Molverdachte. Toch is er iets wat misschien Mols kan zijn bij hem. In afl. 1 komt hij direct met 'operagebouw' op de proppen bij de aanwijzing 'Een klassieke locatie die als muziek in de oren klinkt'. Misschien ben ik de enige, maar ik zou gelijk denken aan een concertgebouw. Ik zou echt nooit aan opera's hebben gedacht. Er is een groot concertgebouw niet heel ver van de geldlocatie. Uitgaande van Emilio als Mol was hij misschien bang dat Stine en hij al zoekende te veel (reis)tijd zouden verbruiken, waardoor er onvoldoende tijd overbleef voor het vinden van de kluis? (Door jokers te vinden kweek je in elk geval goodwill.) Ze waren al minder snel dan andere kandidaten. Emilio drukt ook echt door dat Stine en hij éérst naar het operagebouw gaan ('Ik zeg: éérst klassieke muziek'). Dit verhaal komt op losse schroeven te staan als meerderen van jullie als eerste aan een operagebouw moesten denken  ;D

Ik zou eerder aan het operagebouw denken dan aan het concertgebouw, vanwege de 'klassiek' in de aanwijzing. En als je toevallig een folder of iets ervan gezien hebt, al is het maar onbewust, is het ook het eerste waar je toevallig aan denkt.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #182 Gepost op: 25-01-2018, 17:14:55 »
Hij vertoont in ieder geval weinig kandidatengedrag.
En toch.

Stel dat je Emilio ziet als de mol. Hoe verklaar je dan zijn opmerking op de markt-opdracht tegen het einde dat het erg dom is om de vakjes dubbel te beleggen. Zijn opmerking heeft volgens mij het eindbedrag van die opdracht behoorlijk opgekrikt. En de mol had er m.i. absoluut mee weggekomen daar niets te zeggen. Eén gouden regel bij wie is de mol lijkt toch steeds te zijn: de mol komt niet op eigen initiatief met een idee dat geld oplevert.

Eén kandidatenactie is wat zwak bewijs, maar ik vond dat zó onmols dat ik hem eigenlijk vooral daarom al niet verdenk.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #183 Gepost op: 25-01-2018, 20:38:28 »
En toch.

Stel dat je Emilio ziet als de mol. Hoe verklaar je dan zijn opmerking op de markt-opdracht tegen het einde dat het erg dom is om de vakjes dubbel te beleggen. Zijn opmerking heeft volgens mij het eindbedrag van die opdracht behoorlijk opgekrikt. En de mol had er m.i. absoluut mee weggekomen daar niets te zeggen. Eén gouden regel bij wie is de mol lijkt toch steeds te zijn: de mol komt niet op eigen initiatief met een idee dat geld oplevert.

Eén kandidatenactie is wat zwak bewijs, maar ik vond dat zó onmols dat ik hem eigenlijk vooral daarom al niet verdenk.


Maar hij komt er wel mee nadat Olcay het al had geopperd. Niet dat Emilio mijn hoofdverdachte is, maar ik durf Emilio niet afschrijven door die opdracht.

anoniem 24971

  • Gast
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #184 Gepost op: 25-01-2018, 20:55:31 »
En toch.

Stel dat je Emilio ziet als de mol. Hoe verklaar je dan zijn opmerking op de markt-opdracht tegen het einde dat het erg dom is om de vakjes dubbel te beleggen. Zijn opmerking heeft volgens mij het eindbedrag van die opdracht behoorlijk opgekrikt. En de mol had er m.i. absoluut mee weggekomen daar niets te zeggen. Eén gouden regel bij wie is de mol lijkt toch steeds te zijn: de mol komt niet op eigen initiatief met een idee dat geld oplevert.

Eén kandidatenactie is wat zwak bewijs, maar ik vond dat zó onmols dat ik hem eigenlijk vooral daarom al niet verdenk.


Waarom niet? De Mol weet tenslotte dat er de aflevering daarop waarschijnlijk weer geld zal worden verloren door de opdracht met de bakjes. In aflevering 2 zal de Mol dus af en toe proberen wat geld in de pot te brengen met de kennis dat deze de aflevering erna toch vast weer zal verdwijnen.




Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #185 Gepost op: 25-01-2018, 22:20:24 »
Die redenatie zou alleen opgaan als het geld dat verloren werd bij de bakjes afhankelijk zou zijn van het gewonnen geld op de markt. Aangezien dat geen invloed op elkaar heeft, zal elke mol proberen om individueel bij elke opdracht het gewonnen bedrag zo laag mogelijk te houden. Anders gezegd: die 1250 euro bij de bakjes was óók verloren als ze bij de markt niets hadden verdiend, en dat is voor de mol altijd beter dan -1250 en wèl geld bij de markt verdienen.

Een mol die in aflevering 2 geld verdient omdat het er in aflevering 3 weer uit zou kunnen, is oneerlijk voor de kandidaat die bij de test in aflevering 2 rood krijgt, want die kan dat niet weten.

Sorry, ik ga simpelweg niet mee in theorieën als "de mol verdient hier geld omdat het er daar weer uitgaat". Dat is namelijk niet hetzelfde geld. Het duidelijkste voorbeeld dat ik ken van een mol die dit wèl doet, is Anne-Marie in aflevering 4, maar daar was het wèl hetzelfde geld (want hoeveel geld er uit kon bij het Hofdihuis was hier wèl afhankelijk van hoeveel geld er in de pot zat, en bovendien was dat in één en dezelfde aflevering, zodat bij de test niemand benadeeld is.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #186 Gepost op: 26-01-2018, 02:12:11 »
Waarom niet? De Mol weet tenslotte dat er de aflevering daarop waarschijnlijk weer geld zal worden verloren door de opdracht met de bakjes. In aflevering 2 zal de Mol dus af en toe proberen wat geld in de pot te brengen met de kennis dat deze de aflevering erna toch vast weer zal verdwijnen.


Wat Erik zegt, én het gaat er toch om dat de mol opdrachten saboteert (met als logisch gevolg dat de pot zo laag mogelijk wordt gehouden) en niet om de lage pot an sich? De mol die niet molt ‘omdat het er toch wel uitgaat’, dat zou het failliet zijn van het concept widm.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #187 Gepost op: 26-01-2018, 02:15:01 »
De mol die niet molt ‘omdat het er toch wel uitgaat’, dat zou het failliet zijn van het concept widm.
::jaja::

Offline Mallemol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #188 Gepost op: 26-01-2018, 14:04:00 »
Ik twijfel nu ook wel heel erg... :(

Wat ik wel een grappig moment vond met Emilio. Toen Art vroeg wie er bij de dapperen wilde, stak Emilio als 6e zijn hand op, net na Loes. Maar als Art aan hem vraagt of hij mee wil, zegt hij "nee, zeker niet, haha".  ::rofl::

Terwijl Art in beeld komt en zegt "Dat ging heel snel" hoor je Emilio nog zeggen "Organisatie"
Hij steekt dus zijn hand op en zegt dat hij bij organisatie wil.

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #189 Gepost op: 26-01-2018, 16:42:54 »
leuke kandidaat.. in ieder opzicht.  :)
« Laatst bewerkt op: 26-01-2018, 16:50:25 door Mit »

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #190 Gepost op: 27-01-2018, 19:25:53 »
En toch.

Stel dat je Emilio ziet als de mol. Hoe verklaar je dan zijn opmerking op de markt-opdracht tegen het einde dat het erg dom is om de vakjes dubbel te beleggen. Zijn opmerking heeft volgens mij het eindbedrag van die opdracht behoorlijk opgekrikt. En de mol had er m.i. absoluut mee weggekomen daar niets te zeggen. Eén gouden regel bij wie is de mol lijkt toch steeds te zijn: de mol komt niet op eigen initiatief met een idee dat geld oplevert.

Eén kandidatenactie is wat zwak bewijs, maar ik vond dat zó onmols dat ik hem eigenlijk vooral daarom al niet verdenk.


Kan me herinneren dat volgens sommigen vorig jaar Thomas ook niet de mol kon zijn, omdat hij geld in bracht. Emilio komt dermate laat met die opmerking dat er toch al veel tijd verloren is. Bovendien stond de pot nog op nul...

Ik twijfel steeds meer, maar dit is niet voldoende om hem af te schrijven.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #191 Gepost op: 27-01-2018, 21:06:49 »
Ik denk dat Emilio naar huis gaat.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #192 Gepost op: 27-01-2018, 21:26:16 »
Jup, Helaas... :\'(

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #193 Gepost op: 27-01-2018, 21:26:35 »
Dat was wel vrij duidelijk ja, nadat hij zoveel in beeld kwam deze aflevering.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline ikwilmolletje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #194 Gepost op: 27-01-2018, 21:26:43 »
Ik denk dat Emilio naar huis gaat.

Goed ingeschat, wel jammer.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #195 Gepost op: 27-01-2018, 21:26:49 »
 :\'(

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #196 Gepost op: 27-01-2018, 21:27:14 »
Stond nog vrij bovenaan het lijstje dus in dat opzicht is het wel ok dat hij er uit moet. Jammer voor hem natuurlijk.

Ik denk dat Emilio naar huis gaat.

Goeie ::ok:: Had de signalen niet gezien.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #197 Gepost op: 27-01-2018, 21:29:45 »
EMILIO  ::schaam:: ::schaam::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #198 Gepost op: 27-01-2018, 21:31:12 »
Erg jammer, maar dat hoort erbij.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #199 Gepost op: 27-01-2018, 21:33:41 »
Ben ik dus net op tijd van Mol geswitcht. Wat jammer dat ie eruit ligt! ::zwaaisip::