Auteur Topic: [kandidaat] Emilio Guzman  (gelezen 44306 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #120 Gepost op: 16-01-2018, 18:01:27 »
In het seizoen van Kees Tol is die hint (spiegelbeeld in zonnebril) al gebruikt. Hoop dat ze die er niet nog een keer ingooien  ::)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #121 Gepost op: 16-01-2018, 19:04:43 »
Elk jaar opnieuw: Men kiest de Mol niet op basis van zijn/haar naam. ;)
Dat hoeft ook helemaal niet het geval geweest te zijn. Misschien een (on)gelukkig toeval.
Ik heb er nog niets over gelezen dat iemand dat heeft opgemerkt.Overigens baseer ik mijn (voorlopige) voorkeur hier niet alleen op.
Opdracht 1 Emilio vind heel gemakkelijk de jokers.
Hij wil naar een winkelstraat om te flaneren, Stine corrigeert hem.
Op de boulevard ziet hij de envelop hangen, zo lijkt het. Hij woelt door zijn haar om Stine af te leiden. Hij wil haar weg hebben van de muurtjes en zegt ;"Hier is het niet". Hij loopt naar de andere kant en doet alsof hij op een grasveldje zoekt.
Op het moment dat Stine in de buurt van de kluis komt, waar Emilio naar keek (zo lijkt het) loopt hij snel er naar toe.
Afl. 2 Emilio loopt met iedereen mee en neemt geen initiatief op de markt.
In het theater maakt het niet uit waar hij zit, als hij inderdaad de MOL is doet dat er ook niet toe. Hij kan zien dat het toch fout gaat.
Met de graafmachine is hij weinig in beeld en schept grint waar het niet veel uithaalt voor het einddoel.
Dus Hulpmol, het is echt niet zoals elk jaar hoor!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #122 Gepost op: 16-01-2018, 21:04:03 »
Emilio staat op dit moment nog steeds hoog op mijn verdachtenlijstje. Vooral omdat hij zich voortdurend achter de onkunde van anderen verschuilt terwijl hij zelf niets bijdraagt. Hij maakt wel opmerkingen over vreemde/verkeerde aanwijzingen van medekandidaten, maar doet dat ofwel te laat, of hij doet er zelf vervolgens niets aan om de situatie te veranderen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #123 Gepost op: 16-01-2018, 23:38:54 »
Ik zet zeker nog geen streep door Emilio Guzman heen als mol, maar tot nu toe zie ik hem echt als kandidaat. Vooral zijn reactie toen hij die jokers vond in aflevering 1, en zich daarna voor zijn kop sloeg dat hij er eentje aan Stine gaf. Als dat achteraf gespeeld bleek te zijn, verdient hij echt applaus daarvoor.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #124 Gepost op: 17-01-2018, 02:52:11 »
In het seizoen van Kees Tol is die hint (spiegelbeeld in zonnebril) al gebruikt. Hoop dat ze die er niet nog een keer ingooien  ::)

Tja, een aantal hints herhalen toch om de zoveel tijd. En misschien is het gewoon geen hint maar een leuk misleidend plaatje ;)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #125 Gepost op: 17-01-2018, 08:31:05 »
Ik zet zeker nog geen streep door Emilio Guzman heen als mol, maar tot nu toe zie ik hem echt als kandidaat. Vooral zijn reactie toen hij die jokers vond in aflevering 1, en zich daarna voor zijn kop sloeg dat hij er eentje aan Stine gaf. Als dat achteraf gespeeld bleek te zijn, verdient hij echt applaus daarvoor.

Dat kwam op mij dus nogal geacteerd over, net als zijn biechten. Maar ik ken hem niet zo goed, misschien is hij gewoon zo.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #126 Gepost op: 17-01-2018, 09:20:55 »
Tja, een aantal hints herhalen toch om de zoveel tijd.

???

anoniem 24971

  • Gast
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #127 Gepost op: 17-01-2018, 21:17:42 »
Dit blijft voorlopig mijn hoofdverdachte. Ik ben het niet eens met wat gezegd wordt, dat hij op Klaas/Thomas zou lijken qua Molgedrag. Feit is dat de Mol nu niet zoveel hoeft te doen en ik denk dat de Mol zichzelf daarom ook niet in de kaart laat spelen en het oprecht rustig aandoet.

Mols gedrag naar mijn mening:
- Wegkijken terwijl je weet - ook als kandidaat - dat er iets op de televisieschermen te zien zal zijn en je door een medekandidaat op het Mollogo laten attenderen
- Voortdurend hameren op terugkeren naar Art om de opdracht te vertragen en inmiddels zelf niet mee gaan zoeken om de vindkans te verkleinen
- Zodra je de juiste persoon gevonden hebt en wacht op Simone met de foto, toch terug willen keren naar Art om de foto te overhandigen om vervolgens wederom terug te moeten keren naar de juiste persoon, wat tijd kost
- Als alle briefjes liggen zeggen dat 'de groep mal doet' en daarna aangeven dat het enkel gaat om bedekken van de briefjes, wat tevens tijd kost
- Op Jans bevel naar het einde van de berg rijden om daar te gaan scheppen, en pas als je daar bent aangekomen zeggen dat het onzin is, en weer terugrijden, wat eveneens tijd kost

Je hoeft als Mol nu echt niet veel te doen, maar je moet je wel enigszins laten zien. Het enige bezwaar dat ik tegen Emilio als Mol kan hebben is dat hij naar mijn mening minder dan de andere kandidaten in beeld komt. Dat hoeft niets te betekenen, maar Carolina kwam in 2015 ook zeer weinig in beeld en een Mol moet zich toch regelmatig in de afleveringen laten zien.


Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #128 Gepost op: 17-01-2018, 23:12:06 »
Mijn grootste argument voor Emilio als mol is dat Heinz hem verdenkt.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #129 Gepost op: 17-01-2018, 23:14:22 »
Mijn grootste argument voor Emilio als mol is dat Heinz hem verdenkt.
  ::) ::) ::)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #130 Gepost op: 17-01-2018, 23:15:38 »
Mijn grootste argument voor Emilio als mol is dat Heinz hem verdenkt.

Ik heb wel eens betere argumenten gehoord.  ::rofl::

Ook slechtere. :P

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #131 Gepost op: 17-01-2018, 23:47:56 »
Ik heb wel eens betere argumenten gehoord.  ::rofl::
Je hebt gelijk. Ik zie net dat je Simone niet eens in je top 3 hebt staan. Ik kan je eigenlijk helemaal niet serieus nemen!
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #132 Gepost op: 18-01-2018, 00:40:18 »
De Mol zou nooit een paar minuutjes voor het einde van de markt-opdracht nog melden hoe ze wel de biljetten moesten plaatsen. Emilio zorgde daar dat ze veel meer geld in de pot haalden.


Waarom niet? Een MOL moet af en toe ook eens wat zinnigs zeggen en ook wel eens wat geld verdienen om geloofwaardig over te komen als kandidaat. De Mol probeert toch om het geld weer uit de pot te krijgen!

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #133 Gepost op: 18-01-2018, 01:50:27 »
Exact!

Juist om die reden èn omdat hij zich zo lekker, bijna onopvallend opstelt, staat hij in mijn top 3 van verdachten.
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #134 Gepost op: 18-01-2018, 11:17:15 »
Mijn grootste argument voor Emilio als mol is dat Heinz hem verdenkt.
  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

En mooi overzicht anoniem_24971, precies de reden dat hij mijn mol is na aflevering 1. Maar goed, geen tunnelvisie opbouwen. Ik houd mijn vizier nog even op de top 3. Hij gaat telkens mee in fouten, is op achtergrond, maar stookt soms wel lekker de boel op.
Meer L

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #135 Gepost op: 18-01-2018, 16:52:24 »
Emilio zag ik vooraf al als mogelijke mol, maar nu zeker. Hij is het type relaxede, aardige, grappige jongen en ook slim. Zoals hij op de markt het doet lijken alsof anderen alles verkeerd doen en dan op het eind gaan roepen: Alle vakjes afdekken en leg die briefjes nou neer alsof hij heel fanatiek meedoet. Maar intussen loopt de boel in het honderd en heeft hij er zelf niet veel aan gedaan.. Dat is natuurlijk een mooie tactiek voor een mol. Als het mis gaat gewoon roepen hé wat is dit nou, dan leg je niet de nadruk op jezelf maar op de anderen. In afl.1 (met Stine) zou hij de enveloppen gezien kunnen hebben. In ieder geval wilde hij daar wel snel doorlopen. Ik dacht even dat Ruben de mol was omdat ie een beetje vreemd doet af en toe en nerveus lijkt, maar verder vind ik hem niet echt het type mol. Overstappen dan maar  ::).

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #136 Gepost op: 18-01-2018, 18:40:01 »
Op het moment dat hij eindelijk helpt met het neerleggen van de briefjes, blijft hij de portofoon vasthouden. Misschien onbewust, of hij wil het ding niet in de modder leggen of zo, maar hij heeft dat apparaat toch helemaal niet meer nodig? Met twee handen zou hij een stuk behulpzamer zijn.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2018, 18:44:20 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #137 Gepost op: 18-01-2018, 20:01:27 »
Ter sprake nog even dit beruchte shot. Ik vermoed eerlijk gezegd niet dat Emilio hier kon zien dat er een envelop in (als er al een envelop hing daar). Wel denk ik dat we dit shot terug gaan zien in aflevering 10 als hij de Mol is. Bij wijze van zo'n mooie subtiele verrading die gewoon in beeld is, á la Klaas en de tafel of dat andere voorbeeld dat ik even vergeten ben.
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #138 Gepost op: 18-01-2018, 20:55:47 »
Ter sprake nog even dit beruchte shot. Ik vermoed eerlijk gezegd niet dat Emilio hier kon zien dat er een envelop in (als er al een envelop hing daar). Wel denk ik dat we dit shot terug gaan zien in aflevering 10 als hij de Mol is. Bij wijze van zo'n mooie subtiele verrading die gewoon in beeld is, á la Klaas en de tafel of dat andere voorbeeld dat ik even vergeten ben.

Moest het niet in Moltalk geweest zijn en enkel hier, dan stond Emilio bij mij ook op 1, maar ik heb de voorbije jaren geleerd om acties die uitgesmeerd worden door het programma zelf of Moltalk te zien als lokaas voor een verkeerde tunnel.

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #139 Gepost op: 18-01-2018, 22:13:16 »
Precies dàt wat Hulpmol zegt!