Auteur Topic: [kandidaat] Emilio Guzman  (gelezen 44332 keer)

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #60 Gepost op: 11-01-2018, 19:23:29 »
De voice-mail van Art zegt :... ik ben iets  op het spoor.  Lijkt wel een pauze te zitten tussen iets en op.
Iets op het spoor is een trein, en Emilio heeft regelmatig een optreden bij de thuisbasis van de Comedytrain. 
Een hint of te ver gezocht, maar vind het wel toevallig.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #61 Gepost op: 11-01-2018, 19:52:48 »
De voice-mail van Art zegt :... ik ben iets  op het spoor.  Lijkt wel een pauze te zitten tussen iets en op.
Iets op het spoor is een trein, en Emilio heeft regelmatig een optreden bij de thuisbasis van de Comedytrain. 
Een hint of te ver gezocht, maar vind het wel toevallig.


Loes en Ron zaten op het spoor.

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #62 Gepost op: 11-01-2018, 22:48:18 »
Een aanvulling:
Art zegt : ik ben iets op het spoor
Dus feitelijk ; Art trein.
Art betekend kunst in het Engels.
Aangezien comedie een kunstvorm is betekend de zin letterlijk :Comedy Train.
Een duidelijke verwijzing naar Emilio.


Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #63 Gepost op: 11-01-2018, 22:53:28 »
Een aanvulling:
Art zegt : ik ben iets op het spoor
Dus feitelijk ; Art trein.
Art betekend kunst in het Engels.
Aangezien comedie een kunstvorm is betekend de zin letterlijk :Comedy Train.
Een duidelijke verwijzing naar Emilio.

Als je dit op een podium zou vertellen zou ik zeker lachen maar nu weet ik niet zeker of je een grap maakt. :P

Maar na aflevering 1 kies ik Emilio wel als Mol. Met Stine verantwoordelijk voor geld uit de pot, lijkt zich graag niet te verdacht te maken en met zijn relaxte uitstraling goed in de groep te gaan liggen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #64 Gepost op: 11-01-2018, 23:03:11 »
In de leader zie en hoor je dat groepje mannen in die zwarte pakjes vlak voordat Emolio in beeld komt en ik zweer dat ik ze ‘ mol ‘ hoor zingen terwijl hij vervolgens in beeld komt. Ik kan t ook niet meer onthoren laat maar zeggen.

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #65 Gepost op: 12-01-2018, 08:59:39 »
Hoi Heinz, zeker geen grap, denk dat ik al in de tunnel zit  ::tandpastasmiley::

Ik denk namelijk dat alle duo's een aanwijzing krijgen naar de Mol.
Deze aanwijzing zit dus in de Voicemail want ieder duo had deze hint redelijkerwijs kunnen horen.

Verder de aanwijzing in de Titel:
EE  N is een verwijzing naar M18, EE N, kan gelezen worden als Dubbel E een N = Dubbele eenen = Dubbel 11 = 22.
Dus 22 M18. Bij Emilio zie je een spiegelbeeld, dus spiegel 22 M18 = 81 M 22. Emilio is geboren 22 Maart 1981.

Ook zijn ieder jaar aanwijzingen te vinden die verwijzen naar de Mol.

Bij Suzan Visser, waren het Visser.
Bij Thomas, verwijzingen naar Soldaat van Oranje
Bij Margriet, waren er bloemen in beeld.

Nu viel mij op dat de kleur Blauw en Geel in beeld waren:
* Zie mensen op het terras in Rusland. (2X)
* Driehoekige gele servetten bij Olcay en Ruben

Emilio is geboren op Las Palmas Grand Canaria. De vlag van Las Palmas is een Geel driehoek en een Blauw driehoek.
Goed deze is misschien wat ver gezocht, maar ik ga de komende afleveringen wel kijken naar geel en blauwe driehoeken en naar treinen.  ::rofl::

Aanvulling: bedoel de vlag van Gran Canaria.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2018, 16:43:30 door Klimduin »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #66 Gepost op: 12-01-2018, 09:13:16 »
Mijn mol na aflevering 1, in mijn inziens in het groepje waar de mol zou zitten (jokers vinden, geld voorbij, wel op tijd bij de kluis). En redelijk onverdacht in beeld gebracht. Enige puntje van twijfel: ze lopen voorbij de enveloppe, ik weet niet of je dat bij een mol zo in beeld zou brengen als montage zijnde. Stine en Emilio hadden wel de plek waar het geld het moeilijkst was te vinden (naar mijn mening), dat vind ik dan wel weer Mols aandoen. Enfin, mijn gevoel gaat vooralsnog uit naar Emilio als mol.
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #67 Gepost op: 12-01-2018, 10:11:46 »
Mijn mol na aflevering 1, in mijn inziens in het groepje waar de mol zou zitten (jokers vinden, geld voorbij, wel op tijd bij de kluis). En redelijk onverdacht in beeld gebracht. Enige puntje van twijfel: ze lopen voorbij de enveloppe, ik weet niet of je dat bij een mol zo in beeld zou brengen als montage zijnde. Stine en Emilio hadden wel de plek waar het geld het moeilijkst was te vinden (naar mijn mening), dat vind ik dan wel weer Mols aandoen. Enfin, mijn gevoel gaat vooralsnog uit naar Emilio als mol.

Ik heb me die bedenking ook al gemaakt. Voorgaande jaren zocht ik mijn Mol deels met het principe 'Het is de persoon die het minst verdacht wordt gemaakt door de productie in de eerste 4 afleveringen'.
Alleen hebben we dat vorig jaar hier zo hard benadrukt dat de productie (die hier meeleest) misschien toch besloten heeft om iedereen even verdacht in beeld te laten komen en dus dat onschuldig kijken naar die enveloppe in beeld te laten komen.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #68 Gepost op: 12-01-2018, 11:10:41 »
Alleen hebben we dat vorig jaar hier zo hard benadrukt dat de productie (die hier meeleest) misschien toch besloten heeft om iedereen even verdacht in beeld te laten komen

Wij molloten zullen de kwaliteit van het programma zeker wel beïnvloeden (ze weten precies hoe er over alles gedacht wordt). Maar de eersten die ze zullen willen bedienen zijn de kijkers op primetime zaterdagavond.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #69 Gepost op: 12-01-2018, 11:17:14 »
Wij molloten zullen de kwaliteit van het programma zeker wel beïnvloeden (ze weten precies hoe er over alles gedacht wordt). Maar de eersten die ze zullen willen bedienen zijn de kijkers op primetime zaterdagavond.

Daar ben ik het volledig mee eens. Al heb ik na 2 jaren zaterdagavond-WIDM de indruk dat die "normale" kijker zich sowieso altijd laat vangen aan de talloze red herrings die in het programma zitten.

Toen we hier 2 jaren geleden met een Klaas-hint zaten die ook zijn weg buiten het forum gevonden had, stonden daar nog altijd mensen op die live-ontknoping te beweren dat Annemieke wel de Mol moest zijn omdat ze in 1 opdracht misschien eens wat trager over iets deed.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #70 Gepost op: 12-01-2018, 11:21:55 »
Ik ga voorlopig voor Emilio als mol. Komt inderdaad rustig en onopvallend over, zoals hiervoor door anderen ook al gezegd.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #71 Gepost op: 12-01-2018, 11:29:31 »
Wat mij nog opviel bij zijn voorstelfilmpje is hoe hij zich voorstelt: “Ik ben eeh Emilio Guzman.” Dat hoor je vaak bij iemand die zenuwachtig / niet zeker van zichzelf is en even dacht ik, dat is mols. MAAR voor een mol hadden ze wel even een retake gedaan, om hem zelfverzekerd neer te zetten, dus dit is een van de redenen dat ik nu niet denk dat hij de mol is. Beetje ver gedacht misschien maar toch.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #72 Gepost op: 12-01-2018, 11:39:41 »
Wat mij nog opviel bij zijn voorstelfilmpje is hoe hij zich voorstelt: “Ik ben eeh Emilio Guzman.” Dat hoor je vaak bij iemand die zenuwachtig / niet zeker van zichzelf is en even dacht ik, dat is mols. MAAR voor een mol hadden ze wel even een retake gedaan, om hem zelfverzekerd neer te zetten, dus dit is een van de redenen dat ik nu niet denk dat hij de mol is. Beetje ver gedacht misschien maar toch.

Tenzij van de 237retakes dit de minst zenuwachtige versie is...

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #73 Gepost op: 12-01-2018, 11:47:05 »
Het geklungel van Stine & Emilio en Jan & Jean-Marc ligt er wat mij betreft een beetje dik bovenop.
Alsof de programmamakers er alles aan willen doen dat we hen verdenken. Ik verdenk ze daardoor juist eigenlijk wat minder.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #74 Gepost op: 12-01-2018, 12:23:00 »

Nu viel mij op dat de kleur Blauw en Geel in beeld waren:
* Zie mensen op het terras in Rusland. (2X)
* Driehoekige gele servetten bij Olcay en Ruben

Emilio is geboren op Las Palmas Grand Canaria. De vlag van Las Palmas is een Geel driehoek en een Blauw driehoek.

Ik wist niet dat blauw en geel bij Las Palmas hoorden. Die mensen op het terras waren mij ook opgevallen, maar ik kon de kleuren niet plaatsen. Nu dus wel. Dank.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #75 Gepost op: 12-01-2018, 12:25:25 »
Blauw en geel is trouwens ook gewoon Oekraïne en Kazachstan.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #76 Gepost op: 12-01-2018, 12:29:20 »
Klopt, dus als het al een aanwijzing is kun je er verschillende kanten mee op. Maar ik ga wel in de gaten houden of we deze kleuren in de volgende afleveringen vaker gaan zien.

EDIT: voor mogelijke toekomstige referentie zijn dit de vlag en het wapen van de Canarische Eilanden. De zeven driehoekige vormen in het schild stellen de zeven Canarische Eilanden voor. De naam van de eilanden zou afkomstig zijn van het Latijnse Canis, wat hond betekent. Vandaar de honden.



...en dit het wapen van Las Palmas. Hier meer info daarover.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2018, 13:02:47 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #77 Gepost op: 12-01-2018, 13:11:28 »
Emilio heeft er aanvankelijk wat moeite mee hoe je de naam Tbilisi schrijft of uitspreekt. Hij heeft het eerst over 'Tibli' en bij het invoeren van de stad op het kistje wil hij er 'Tiblisi' van maken ('Ti .... bli ...') in plaats van 'Tbilisi'. (Stine gaat daar overigens in mee.) Tuurlijk kan een Mol net doen alsof hij de schrijfwijze niet weet, maar kandidatengedrag ligt misschien toch eerder voor de hand. Ik vond het een logische vergissing, die op mij naturel overkwam. Knap wanneer je dit als Mol van tevoren of ter plekke bedacht hebt. Na het correct invoeren van de naam spreekt hij de naam fonetischer uit. Ik sluit Emilio zeker niet uit als Mol, maar ik verdenk hem hierdoor toch net wat minder.

Offline Vonnisch

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #78 Gepost op: 12-01-2018, 13:22:03 »
Even wat anders, kan iemand een nieuw batterijtje regelen voor Emilio?

Ongeveer 27 minuten in de aflevering, waar hij aan het puzzelen is. Je krijgt dan een close-up van zijn horloge. Weer 2:05 uur.

 :o :o :o

Hallo tunnel! Ik kom ook hier wonen!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #79 Gepost op: 12-01-2018, 13:44:01 »
Wat is er dan zo schokkend aan een horloge dat stilstaat op 2:05 uur?

3:07 uur had ik interessanter gevonden. ::vergroot::