Auteur Topic: [kandidaat] Emilio Guzman  (gelezen 44337 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #20 Gepost op: 7-01-2018, 00:21:11 »
Oneens met het laatste. Als je elke aanwijzing in het spel zou wegsnijden, blijft er niets dan onzin over. Aan het spel moet je uiteindelijk als 'gemiddelde' kijker kunnen zien wie de mol is.

Klaas zijn tafelverschuiven zat ook in de uitzending, Jenny die een verkeerde lamp uitdraait zat ook in de uitzending.

Grote acties zoals geld wegmoffelen (Kees, Klaas, George) zullen de uitzending niet halen.
De onopvallendere wel.
klaar voor de strijd

Offline KaiNL

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #21 Gepost op: 7-01-2018, 12:45:41 »
Subtiele weerspiegeling van Emilio in de intro. En zoals eerder aangegeven dat het best raar is dat het eerste shot uit hun kamer gespiegeld is (LG).
« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 12:52:38 door KaiNL »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #22 Gepost op: 7-01-2018, 13:35:01 »
Emilio komt op mij over als een fanatieke kandidaat, geen molgevoel.
Ik ben dus niet de enige met die gedachte. Ik zie op dit moment werkelijk niks mols aan hem.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #23 Gepost op: 7-01-2018, 14:11:40 »
Toen Ron en Loes belden naar hem en Stine zei hij: de tips zijn plaatsgebonden.

Dit is overgenomen door Stine en daarna ook door Ron en Loes.

Hierdoor hebben Loes/Ron en Jan/Jean-Marc ook nog naar Art gebeld.

Het was toch ook een voicemail van Art... geen persoonlijk gesprek? Dus hij wist dat de tips niet plaatsgebonden waren.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #24 Gepost op: 7-01-2018, 14:22:58 »
Het was toch ook een voicemail van Art... geen persoonlijk gesprek? Dus hij wist dat de tips niet plaatsgebonden waren.

Hij wist inderdaad dat het de voicemail van Art was. Echter, je zou toch ook kunnen denken dat Art voor ieder duo apart de voicemail had ingesproken. Je zou het pas zeker kunnen weten als de kandidaten de nummers met elkaar zouden gaan vergelijken lijkt mij.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #25 Gepost op: 7-01-2018, 14:39:33 »
Voor mij leek het zo dat hij het als plaatsgebonden zou benoemen omdat hij dan meer kans maakt om door te komen want:
Stel dat ze de kluis niet vonden op de locatie en je geeft de cruciale locatietip door aan een ander team en die vinden het wel, dan heb je dus ipv 1/4e kans om eruit te gaan 1/2e kans.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline siz

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #26 Gepost op: 7-01-2018, 18:20:36 »
Coördinaten op een landkaart zijn toch altijd plaatsgebonden? Behalve in dit uitzonderlijke geval dan.Maar dat hadden ze toen denk ik gewoon nog niet begrepen.

Offline MolstopperNL

  • Forumlid
  • Ik ben de mol. Ik ben de mol.
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #27 Gepost op: 7-01-2018, 18:31:29 »
Subtiele weerspiegeling van Emilio in de intro. En zoals eerder aangegeven dat het best raar is dat het eerste shot uit hun kamer gespiegeld is (LG).

Dit zou gewoon een montage/opname technisch een ding kunnen zijn. Het komt wel vaker voor dat shots worden omgedraaid als dat er beter uitziet.
In dit geval is het shot van De Mol logo misschien opgenomen toen Emilio en Stine de kamer uit waren en de crew tijd had om de kamer goed te filmen.

Als dit ook daadwerkelijk het geval is zou het wel een klein beetje slordig zijn om dan ook het LG logo omgekeerd in beeld te hebben, maar er zijn wel eerder kleine foutjes gemaakt. Bijv het verkeerd spellen van Daniël Boissevain in een van de leaders in 2013

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #28 Gepost op: 7-01-2018, 22:24:31 »
dit is niet een gewone montage of technische opname.
Het beeld wordt volledig in spiegelbeeld getoond. 'De Mol' is echter gewoon leesbaar, wat dan vreemd is..
ik heb even een foto toegevoegd, waarbij ik het gespiegelde beeld heb gewijzigd naar het normale niet gespiegelde beeld. (LG logo nu goed leesbaar). Je ziet dan 'De Mol' in spiegelbeeld staan.
Is dit een hint dat de mol een spiegelbeeld is? 





Dit zou gewoon een montage/opname technisch een ding kunnen zijn. Het komt wel vaker voor dat shots worden omgedraaid als dat er beter uitziet.
In dit geval is het shot van De Mol logo misschien opgenomen toen Emilio en Stine de kamer uit waren en de crew tijd had om de kamer goed te filmen.

Als dit ook daadwerkelijk het geval is zou het wel een klein beetje slordig zijn om dan ook het LG logo omgekeerd in beeld te hebben, maar er zijn wel eerder kleine foutjes gemaakt. Bijv het verkeerd spellen van Daniël Boissevain in een van de leaders in 2013

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #29 Gepost op: 7-01-2018, 22:35:03 »
Ze hebben het waarschijnlijk het shot omgedraaid en daarna het mol logo weer apart omgedraaid, dat is allemaal goed te doen met kennis van editing.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #30 Gepost op: 8-01-2018, 14:58:04 »
'De coördinaten op de stadskaart wijken af van die van een gewone kaart.'

Emilio en Stine begrijpen de voicemailhint van 500 euro compleet verkeerd. Emilio denkt gelijk dat ze het moeten combineren met het antwoord 'Tbilisi' dat ze net hebben gevonden en concentreert zich daarom alleen maar op de landenkaart. Maar daar is niets mis mee, (het begint gewoon bij A1) dus ze concluderen dat het een waardeloze aanwijzing was.
Blijkbaar checken ze daarna niet één keer de hoe de coördinaten van de stadskaart zitten, want dan waren ze er toch wel achter gekomen dat er iets niet klopte? ???
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #31 Gepost op: 8-01-2018, 15:02:03 »
'De coördinaten op de stadskaart wijken af van die van een gewone kaart.'

Emilio en Stine begrijpen de voicemailhint van 500 euro compleet verkeerd. Emilio denkt gelijk dat ze het moeten combineren met het antwoord 'Tbilisi' dat ze net hebben gevonden en concentreert zich daarom alleen maar op de landenkaart. Maar daar is niets mis mee, (het begint gewoon bij A1) dus ze concluderen dat het een waardeloze aanwijzing was.
Blijkbaar checken ze daarna niet één keer de hoe de coördinaten van de stadskaart zitten, want dan waren ze er toch wel achter gekomen dat er iets niet klopte? ???

Merkte ik ook al op dat die 2 totaal geen moeite lijken gedaan te hebben om die hint even rustig te analyseren.

Wat ik ook leuk vond aan dat telefoontje is dat ze met 2 staan aan 'coffee station' met als logo een locomotief en dat Art zegt dat hij 'iets op het spoor is'. Misschien wel een hint, of gewoon een toevalligheidje.

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #32 Gepost op: 8-01-2018, 17:06:24 »
Er zijn een aantal spiegelingen te zien, mogelijk is dit door de opname automatisch gebeurd, maar je weet maar nooit:
- LG logo.
- Schaakboord.
- Logo El Sky bar is E en een gespiegelde E.
En er waren nog meer spiegelingen.

Art zegt : De oplossing komt van alle kanten.
Wat als je nu eens spiegeld, bv de hint M18 = 81M
Geboorte jaar van Emilio is 81. ( net als Loes)
Geboorte maand van Emilio is Maart, mogelijk de M.
Geboortedag van Emilio is 22, Deze kan ik nog niet vinden, maar mogelijk in de titel waar de twee E,s naast elkaar staan met een n erachter. Kan je lezen als Twee-E-N Tweeen = 22.

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #33 Gepost op: 8-01-2018, 17:07:59 »
Aan het begin van de aflevering noemt Jean-Marc de naam Emilio Guzman, het volgende shot hoor je Stine zeggen: Ja, dat is hem.  
Waarschijnlijk is het niks maar ik vond het toch opvallend.
 

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #34 Gepost op: 8-01-2018, 17:28:14 »
Tot nu toe een zeer prettige man ::ok::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #35 Gepost op: 8-01-2018, 17:48:20 »
Er zijn een aantal spiegelingen te zien, mogelijk is dit door de opname automatisch gebeurd, maar je weet maar nooit:
- LG logo.
- Schaakboord.
- Logo El Sky bar is E en een gespiegelde E.
En er waren nog meer spiegelingen.

LG logo klopt wel. En dat logo van die bar is gewoon van zichzelf zo.
Opname van het schaakbord is niet gespiegeld: klok is normaal leesbaar, evenals het woord 'espresso' achter bij de bar.
Wel staan de zwarte en witte schaakstukken inderdaad gespiegeld. Maar het LG-logo beschouw ik als een slordigheidje en op dat logo van de El Sky bar hebben de programmamakers natuurlijk helemaal geen invloed gehad. Blijft dus over dat schaakbord.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #36 Gepost op: 9-01-2018, 14:36:39 »
LG logo als slordigheidje lijkt me raar. Je kan ook aan de muur zien dat het hele beeld gespiegeld is, maar vervolgens is het beeld in de tv er wel normaal in gezet. Het lijkt me toch dat dit bewust moet zijn gedaan, wat het ook maar betekent.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #37 Gepost op: 9-01-2018, 15:07:13 »
Dat de tv gespiegeld werd lijkt mij vrij logisch. Het geeft een prettiger beeld namelijk.
De opnames in de kamer werden vooral gemaakt vanaf links van de tv. Als er ook een shot tussenkomt die van rechts is gefilmd, dan oogt dat onrustig. Het spiegelen van het beeld lost dat makkelijk op.
Als het echt een hint zou zijn, dan was dat een grote fout. De makers kennen ons langer dan vandaag.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2018, 15:09:38 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #38 Gepost op: 9-01-2018, 21:44:52 »
behalve dat hij zichtbaar is achter Art op de TV viel me nog op dat hij nogal haast heeft om Stine de verkeerde kant op te sturen.

Aan het tafeltje in de bar wil hij op een gegeven moment heel graag zsm weg. "We nemen de telefoon mee en we gaan". Als ze dat hadden gedaan hadden ze zonder kaart etc gezeten. Niet handig.

Na de jokers gaan ze op zoek naar het geld. Emilio zegt "We moeten denk ik zsm naar die winkelstraat gaan." Maar ze moeten niet naar een winkelstraat maar naar de Boulevard. Het is dat Stine hem begint tegen te spreken..

Op de Boulevard gaat hij op een gegeven moment zo ver mogelijk weg van de palen waar het geld op hangt, helemaal naar de ander kant. Als ze in de buurt komen zegt hij "nee, hier is het niet" en leidt daarmee Stine. En kijkt vervolgens nog even om of het geld op de afgesproken plek hangt..

Ik hou 'm nog even in de gaten.. ::vergroot::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #39 Gepost op: 10-01-2018, 19:55:25 »
Als Emilio als Mol goed over de opdracht heeft nagedacht, snap ik niet waarom hij de jokers niet voor zichzelf houdt. Zoals hij zelf al zegt: had hij ze prima kunnen pakken en vervolgens nog lekker met Stine door blijven zoeken naar niks om tijd te rekken. Ze hadden nu zelfs als enige duo nog tijd om naar de tweede locatie van hun hint te gaan.
...óf niet!