Auteur Topic: [kandidaat] Emilio Guzman  (gelezen 44344 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #40 Gepost op: 10-01-2018, 21:19:57 »
Aangenomen, dat ze niet de moeite hebben genomen met het logo op de tv te knoeien... Dan is dus alleen het beeld/shot gepiegeld en dus niet datgene wat de kandidaten zagen. Zij zagen de tv zoals die is met het logo zoals het hoort, maar met het logo van de Mol in spiegelbeeld. Zouden wij dat ook zo zien, dan waren alle alarmbellen afgegaan. En dus hebben ze het hele shot gespiegeld (ook muur is gespiegeld, las ik hier ergens) waardoor voor ons in beeld alleen het kleine LG-logo gespiegeld leek. In werkelijkheid klopt alles, op het Mol-logo na.

Het lijkt of alleen het Mol-logo correct is. Door de spiegeling blijkt dat echter het enige dat de kandidaten als incorrect zagen. We zouden ons dan moeten focussen op de vraag waarom het Mol-logo gespiegeld is en niet meer op de vraag waarom er iets met het logo is gedaan.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #41 Gepost op: 10-01-2018, 21:27:26 »
Aangenomen, dat ze niet de moeite hebben genomen met het logo op de tv te knoeien... Dan is dus alleen het beeld/shot gepiegeld en dus niet datgene wat de kandidaten zagen. Zij zagen de tv zoals die is met het logo zoals het hoort, maar met het logo van de Mol in spiegelbeeld. Zouden wij dat ook zo zien, dan waren alle alarmbellen afgegaan. En dus hebben ze het hele shot gespiegeld (ook muur is gespiegeld, las ik hier ergens) waardoor voor ons in beeld alleen het kleine LG-logo gespiegeld leek. In werkelijkheid klopt alles, op het Mol-logo na.

Het lijkt of alleen het Mol-logo correct is. Door de spiegeling blijkt dat echter het enige dat de kandidaten als incorrect zagen. We zouden ons dan moeten focussen op de vraag waarom het Mol-logo gespiegeld is en niet meer op de vraag waarom er iets met het logo is gedaan.

Er is met niets geknoeid hoor. Stine en Emilio zagen een normale LG-tv (dus geen GL-tv ;) ) en ze zagen een normaal Mol-logo. Ze hebben echter in de montagekamer, voor redenen waarover we hier kunnen speculeren, besloten om ons de beelden gespiegeld te laten zien met het normale filmpje hierover gemonteerd.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #42 Gepost op: 10-01-2018, 22:31:22 »
Dan nog is de kans dat alles gespiegeld is op het Mol-logo na niet praktisch. Ik geloof dat alleen het Mol-logo gespiegeld was en daarna het hele beeld. Daardoor lijkt het Mol-logo recht en de rest gespiegeld.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #43 Gepost op: 10-01-2018, 22:36:31 »
Op de Boulevard gaat hij op een gegeven moment zo ver mogelijk weg van de palen waar het geld op hangt, helemaal naar de ander kant. Als ze in de buurt komen zegt hij "nee, hier is het niet" en leidt daarmee Stine. En kijkt vervolgens nog even om of het geld op de afgesproken plek hangt...

De envelop met geld hangt aan de betonnen paal met het rode plakaat met 'Baku 2017' erop. Emilio kijkt een paar tellen recht naar de plek waar het geld hangt, maar ziet blijkbaar niets. Kan zijn dat hij echt niets gezien heeft (Rik en Chris!), maar het is wel opvallend.



~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #44 Gepost op: 10-01-2018, 22:45:12 »
Ja, het is zo opvallend onopvallend in beeld, dat ik er weinig waarde aan hecht.

De envelop hangt vrij ver naar achteren, achter een paar ijzeren stangen ook, plat tegen het paaltje aan. In dit shot zie je aan de schaduw dat Emilio die pilaar niet ver voorbij is. Je ziet de zijkant van zijn gezicht, wat impliceert dat hij opzij kijkt en niet schuin naar achteren. Daarvoor had zijn hoofd meer gedraaid moeten zijn. De kans dat hij naar de pilaar kijkt, vind ik groter dan de kans dat hij de envelop ziet. En dan nog is het een aanname dat het dezelfde is. Is daar bewijs voor?

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #45 Gepost op: 10-01-2018, 23:12:04 »
Lijkt mij heel erg moeilijk te bewijzen dat het dezelfde pilaar is. Verderop zie je weer een groene plakaat dus het lijkt mij logisch dat Emilio voor een rode loopt waardoor je die dus niet ziet. Lijkt mij dat de boulevard vol met dat soort plakaten hangt. Een poging van het team om een kandidaat verdacht te maken, zo zie ik het.

Edit; volgens mij heb je ook nog blauwe en misschien zelfs nog andere kleuren, maar dat is niet van belang  ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #46 Gepost op: 10-01-2018, 23:13:57 »
Er zijn vier kleuren posters die zich afwisselen: rood, groen, blauw, geel. Alleen wanneer er een vuilnisbak voor een kolom staat, hangt er geen poster. In de verschillende shots, zijn er al 5 rode posters te zien. Over die hele boulevard zullen dat er een heel stuk meer zijn.
Als we de envelop zien, zijn er weinig referentiepunten waaruit te bepalen valt welke kolom het is.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2018, 23:25:15 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #47 Gepost op: 10-01-2018, 23:24:40 »
Er zijn vier kleuren posters die zich afwisselen: rood, groen, blauw, geel. Alleen wanneer er een vuilnisbak voor een kolom staat, hangt er geen poster. In de verschillende shots, zijn er al 5 rode posters te zien. Over die hele boulevard zullen dat er een heel stuk meer zijn.
Als we de envelop zien, zijn er weinig referentiepunten waaruit te bepalen valt welk kolom het is.

Heb ik me gisteravond mee bezig gehouden. Ik heb niets definitiefs, maar dit heb ik wel:

Op het shot van het geld zie je rechts op je scherm een stuk autoweg en ook rechts zien we helemaal in de verte het Hilton hotel van Baku. Er is op heel die boulevard maar 1 stukje waar een autoweg langs loopt en dat is net op dat stukje waar Stine en Emilio wandelen en ook het oogpunt van waaruit we het Hilton hotel zien, moet ongeveer op dat stukje boulevard zijn.

Dus Stine en Emilio hebben het juiste stukje van die 26km lange boulevard als bij wonder gevonden, maar of Emilio nu exact naar de juiste rode poster keek, dat is niet met zekerheid te zeggen0

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #48 Gepost op: 10-01-2018, 23:27:14 »
Heb ik me gisteravond mee bezig gehouden. Ik heb niets definitiefs, maar dit heb ik wel:

Op het shot van het geld zie je rechts op je scherm een stuk autoweg en ook rechts zien we helemaal in de verte het Hilton hotel van Baku. Er is op heel die boulevard maar 1 stukje waar een autoweg langs loopt en dat is net op dat stukje waar Stine en Emilio wandelen en ook het oogpunt van waaruit we het Hilton hotel zien, moet ongeveer op dat stukje boulevard zijn.

Dus Stine en Emilio hebben het juiste stukje van die 26km lange boulevard als bij wonder gevonden, maar of Emilio nu exact naar de juiste rode poster keek, dat is niet met zekerheid te zeggen0
Ik heb in mijn vorige bericht nog 1 foto toegevoegd. Op dat korte stukje zijn 5 rode posters
« Laatst bewerkt op: 10-01-2018, 23:34:02 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #49 Gepost op: 10-01-2018, 23:31:17 »
Ik heb in mijn vorige bericht nog 1 foto toegevoegd. Op dat korte stukje zijn 5 rode posters

Ja. Dus 1 op 5 kans dat Emilio goed kijkt, niets concreet helaas. Ik heb nog gedacht om te proberen in het shot van het geld te kijken wat uiterst links staat om zo te proberen de kijkrichting te bepalen, maar dat lijkt me echt superveel werk voor mogelijk een erg mager resultaat.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #50 Gepost op: 10-01-2018, 23:34:25 »
Ja. Dus 1 op 5 kans dat Emilio goed kijkt, niets concreet helaas. Ik heb nog gedacht om te proberen in het shot van het geld te kijken wat uiterst links staat om zo te proberen de kijkrichting te bepalen, maar dat lijkt me echt superveel werk voor mogelijk een erg mager resultaat.

Beide shots zijn ongeveer vanaf dezelfde hoogte gemaakt (alleen is de eerste meer ingezoomd). Het zou me niets verbazen als links naast de cameraman de bewuste rode poster is. (Dan staat hij in de buurt)

De kijkrichting bepalen is superlastig, daarvoor hangen die posters te dicht op elkaar. Een minimale afwijking laat je al op een andere kolom uitkomen
« Laatst bewerkt op: 10-01-2018, 23:36:52 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #51 Gepost op: 10-01-2018, 23:47:15 »
Beide shots zijn ongeveer vanaf dezelfde hoogte gemaakt (alleen is de eerste meer ingezoomd). Het zou me niets verbazen als links naast de cameraman de bewuste rode poster is. (Dan staat hij in de buurt)

De kijkrichting bepalen is superlastig, daarvoor hangen die posters te dicht op elkaar. Een minimale afwijking laat je al op een andere kolom uitkomen

Kunnen we geen rode posters elimineren? Dit shot toont een paar kolommen die het zeker niet zijn. ::rofl::

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #52 Gepost op: 10-01-2018, 23:50:37 »
Ik weet niet op welke hoogte dat is. De vlag als referentiepunt komt alleen in dit shot voor. Volgens mij is dit een stukje eerder op de boulevard
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #53 Gepost op: 10-01-2018, 23:55:35 »
Ik weet niet op welke hoogte dat is. De vlag als referentiepunt komt alleen in dit shot voor. Volgens mij is dit een stukje eerder op de boulevard

Ik denk dat dit zo ongeveer het punt moet zijn waar Stine staat.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #54 Gepost op: 11-01-2018, 00:11:11 »
Emilio zegt: wij gaan nu naar de winkelstraat.
Stine: Het had iets met flaneren te maken,een plek waar veel mensen flaneren.
Emilio: Iets met flaneren, dat moet een boulevard zijn.
Beiden lopen een eind(je) op de boulevard. Emilio loopt weg van de muurtjes met de plakkaten.
Stine: Er kan zomaar een envelop in een van die dingen (vuilbakken) liggen.
Emilio: In een vuilnisbak? Veel plezier!
Hij kijkt rond zonder echt te zoeken.
Hij zegt: Ik geloof niet dat het hier is.
Stine: Even kijken.
Emilio kijkt (zo zie ik het toch echt)naar de envelop en wrijft opzichtig door zijn haar.
Emilio zegt: Dit is echt zinloos en loopt vlug (vlugger dan hiervoor) door.

Stine neemt vaak de leiding over en laat zich niet meenemen door Emilio. Zij vindt de koffieshop en de tafel met aanwijzingen.
Emilio vindt de oplossing van de puzzel met de stokjes.
Emilio en Stine besluiten samen om Art te bellen.
Stine wil niet aan de andere duo's de tip van Art M 18 doorgeven.

Dit is zo goed als woordelijk opgeschreven.
Het kan toeval zijn maar het lijkt alsof ze ongeveer op de juiste plek op de boulevard terecht zijn gekomen. Emilio loopt een paar keer naar de andere kant van de boulevard en doet alsof hij bij een paar struikjes zoekt. Hij lijkt mij wel dat hij probeert Stine weg te krijgen bij de muurtjes.
Het kan best dat hij (als hij de MOL is)dat hij weet bij welke poster hij de enveloppe kan vinden. Er is ook een vuilbak vlakbij en misschien wel één of ander teken wat wij niet kunnen zien.
Het vinden van de kluis kan afleiding zijn want Stine hield hem goed in de gaten.
Dit voor wat het waard is, misschien helemaal niets maar ik wilde het toch delen.
het is te vroeg om te zeggen dat Emilio de MOL kan zijn, maar ik ga hem wel in de gaten houden.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #55 Gepost op: 11-01-2018, 00:14:08 »
Ik denk dat dit zo ongeveer het punt moet zijn waar Stine staat.
Dat is een paar meter eerder. Emilio loopt daar ook nog aan de andere kant, kunnen we dus niets mee uitsluiten. Ik geeft dit hoofdstuk op. Kans 1 op 5 dat hij het gezien heeft (die kans is voor mij te klein)
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #56 Gepost op: 11-01-2018, 00:58:35 »
Even wat anders, kan iemand een nieuw batterijtje regelen voor Emilio?
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #57 Gepost op: 11-01-2018, 01:00:37 »
Even wat anders, kan iemand een nieuw batterijtje regelen voor Emilio?

Ok, dat verklaart inderdaad waarom het tijdstip niet mooi overeen komt met de tijdstippen die in beeld zijn in Kiev en Almaty. ;D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #58 Gepost op: 11-01-2018, 01:18:51 »
Het verklaard misschien ook de laatste zin uit het dagboek van de mol. “Het is tijd.... mijn tijd .... want ik ben de mol

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #59 Gepost op: 11-01-2018, 01:37:15 »
Het verklaard misschien ook de laatste zin uit het dagboek van de mol. “Het is tijd.... mijn tijd .... want ik ben de mol
Eens wachten op de volgende aflevering. Kijken of z'n klokje het weer doet of een andere tijd aangeeft. Kunnen we daarmee gaan puzzelen #vergezochtehints
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit