Auteur Topic: [kandidaat] Emilio Guzman  (gelezen 44323 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #100 Gepost op: 14-01-2018, 00:21:21 »

Aan de andere kant kan je het als onmols zien als je ervan uitgaat dat de Mol al wist dat dit zou kunnen gebeuren en hij niet zo van slag zou zijn door het harde spel.

Ik herinner mij dat een Belgische mol ook dacht dat een kandidaat ging terugkeren, maar ook onder de indruk was van de groepsneen.
klaar voor de strijd

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #101 Gepost op: 14-01-2018, 00:23:14 »
Ik herinner mij dat een Belgische mol ook dacht dat een kandidaat ging terugkeren, maar ook onder de indruk was van de groepsneen.

Klopt ja, een Mol is ook een mens. (Maar ik wou wat tegenwicht aan mijn verhaal bieden om niet te tunnelig over te komen. :P)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #102 Gepost op: 14-01-2018, 01:05:57 »
Emilio is mijn nummer twee vooralsnog. Maar wat iemand anders ook zei, dan gebruikt hij wel dezelfde tactiek als de vorige een of twee mollen. Kan me niet goed voorstellen dat het team daarvoor zou kiezen.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #103 Gepost op: 14-01-2018, 03:50:04 »
Wordt nu een opvallende niet opvallende kandidaat dus stijgt in mijn mollijstje....

Stil, "braaf", achteraf-opmerkingen, kat uit de boom en zichzelf nog zeker niet op de kaart zetten.



*Hmmm... maar wil er niet aan, die Mollen hebben we gehad...*
Omnia vincit amor

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #104 Gepost op: 14-01-2018, 09:16:20 »
Hmm Emilio deed inderdaad veel denken aan Kees/Klaas/Thomas deze aflevering. Subtiel en te laat aankaarten dat dubbele briefjes nergens voor nodig is, bij de stoelendans zijn sociale gezicht tonen naar Ron maar wegens groepsdruk niet opstaan. Eigenlijk alleen bij de derde opdracht kan ik weinig molligs vinden. Ja misschien tijd rekken om na de finish te gaan zitten graven. En dan als alibi hebben dat Jan hem stuurde? Hmm.. voor mij genoeg gedrag om de molvibes die ik al had te bevestigen ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 14-01-2018, 11:28:27 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #105 Gepost op: 14-01-2018, 11:27:33 »
De Mol zou nooit een paar minuutjes voor het einde van de markt-opdracht nog melden hoe ze wel de biljetten moesten plaatsen. Emilio zorgde daar dat ze veel meer geld in de pot haalden.


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #106 Gepost op: 14-01-2018, 11:30:00 »
De Mol zou nooit een paar minuutjes voor het einde van de markt-opdracht nog melden hoe ze wel de biljetten moesten plaatsen. Emilio zorgde daar dat ze veel meer geld in de pot haalden.


eens. Hier krijgt mijn mol wat minpunten .. begin hierdoor zelfs te twijfelen aan hem als mol  :-\\

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #107 Gepost op: 14-01-2018, 11:38:39 »
De Mol zou nooit een paar minuutjes voor het einde van de markt-opdracht nog melden hoe ze wel de biljetten moesten plaatsen. Emilio zorgde daar dat ze veel meer geld in de pot haalden.

Maar op dat moment waren de briefjes op. Lekker makkelijk om dan met de goede oplossing te komen.

(Toch is de persoon die met het idee kwam om twee briefjes tegelijk te doen verdachter. Loes en Simone beginnen hier fanatiek aan en door de biecht van Loes lijkt het of het idee van haar kwam. Olcay oppert al snel tussendoor één briefje per vakje te doen maar daar wordt niet naar geluisterd.)

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #108 Gepost op: 14-01-2018, 11:43:42 »
Op de markt door de portofoon zegt Emilio: “ Stine dit is best wel mal....(mol), etc.

Ik vind “mal” best een “mal” woord. Niet veel mensen gebruiken het...

Tot zover mijn malle opmerking.
Een Mal-zoeker.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #109 Gepost op: 14-01-2018, 11:45:01 »
Maar op dat moment waren de briefjes op. Lekker makkelijk om dan met de goede oplossing te komen.

(Toch is de persoon die met het idee kwam om twee briefjes tegelijk te doen verdachter. Loes en Simone beginnen hier fanatiek aan en door de biecht van Loes lijkt het of het idee van haar kwam. Olcay oppert al snel tussendoor één briefje per vakje te doen.)

Door zijn opmerking werd er nog een flink aantal vakjes gecorrigeerd.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #110 Gepost op: 14-01-2018, 11:47:17 »
Door zijn opmerking werd er nog een flink aantal vakjes gecorrigeerd.

Akkoord, maar als hij zijn mond gehouden had was iemand anders enkele seconden later toch ook wel op dit idee gekomen? Dan kan je je als Mol volgens mij beter als fanatieke kandidaat profileren en maar voor lief nemen dat dit iets meer geld oplevert.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #111 Gepost op: 14-01-2018, 11:54:20 »
Akkoord, maar als hij zijn mond gehouden had was iemand anders enkele seconden later toch ook wel op dit idee gekomen? Dan kan je je als Mol volgens mij beter als fanatieke kandidaat profileren en maar voor lief nemen dat dit iets meer geld oplevert.

Misschien wel, maar persoonlijk zou ik het jammer vinden als de mol deze opdracht heeft ‘gered’.

Ik vind Emilio tot nu toe trouwens helemaal niet zo stuntelig en onhandig als hij zelf aangeeft...

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #112 Gepost op: 14-01-2018, 12:30:47 »
Ik vind wel dat Emilio sommige opdrachten wat halfbakken deed, anderen een beetje beschuldigd van het niet slim spelen, maar pas na een tijdje ingrijpen (maar dus wel ingrijpen). Ik krijg totaal geen molgevoel erbij, maar eerder een beetje laksheid.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #113 Gepost op: 16-01-2018, 09:33:04 »
Wie is de MOL?
eMiLiO = de MOL
Zijn naam zegt het al e M i L i O

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #114 Gepost op: 16-01-2018, 13:36:27 »
Wie is de MOL?
eMiLiO = de MOL
Zijn naam zegt het al e M i L i O

Elk jaar opnieuw: Men kiest de Mol niet op basis van zijn/haar naam. ;)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #115 Gepost op: 16-01-2018, 13:50:01 »
Emilio lijkt hier uit te dragen dat zelf gaan geen optie is. Dit zou je als Mols kunnen zien: de sociale mens Emilio zou graag naar Ron gaan maar kan niet omdat hij de Mol is en zich onnodig verdacht zou maken omdat de opdracht toch al mislukt is.

Aan de andere kant kan je het als onmols zien als je ervan uitgaat dat de Mol al wist dat dit zou kunnen gebeuren en hij niet zo van slag zou zijn door het harde spel.
Ik denk dat de Mol met de crew heeft afgesproken dat hij in ieder geval niet gaat, om niet te verdacht te worden en ook om het geen doorgestoken kaart te maken. Dan is het heel zuur als je het Ron eigenlijk ontzettend gunt...
...óf niet!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #116 Gepost op: 16-01-2018, 14:12:15 »
Ik vind wel dat Emilio sommige opdrachten wat halfbakken deed, anderen een beetje beschuldigd van het niet slim spelen, maar pas na een tijdje ingrijpen (maar dus wel ingrijpen). Ik krijg totaal geen molgevoel erbij, maar eerder een beetje laksheid.

Dit en dat hij in afl. 1 aan Stine was gekoppeld, vooraf op papier de meest slimme deelnemer, maken het wel heel erg onwaarschijnlijk dat Emilio de mol is.

Wat voor een risico neem je dan als produktie? 

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #117 Gepost op: 16-01-2018, 16:49:59 »
Emilio: "Ik ben daar iets te sociaal voor dus ik kan dat toch niet over mijn hart verkrijgen. Maar ik zag al meteen dat niemand ging."

Dat is eigenlijk een vreemde opmerking van hem. Stine stond namelijk op toen ze bij hem in de loge zat, omdat ze (als we haar mogen geloven) best naar Ron toe wilde:

Stine: "Toen kwamen bij mij de emoties. Ik dacht: Jeetje, die Ron...misschien moeten we hem gewoon terughalen. Waarom ook niet? Maar ik kon niet bewegen. Ik werd gegrepen door de reactie van de groep."

Het is vervolgens Emilio die nee schudt tegen Stine en blijft zitten. Dat hij 'al meteen zag dat niemand ging' klopt dus niet.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #118 Gepost op: 16-01-2018, 16:55:33 »
Dat is eigenlijk een vreemde opmerking van hem. Stine stond namelijk op toen ze bij hem in de loge zat, omdat ze (als we haar mogen geloven) best naar Ron toe wilde:

Stine: "Toen kwamen bij mij de emoties. Ik dacht: Jeetje, die Ron...misschien moeten we hem gewoon terughalen. Waarom ook niet? Maar ik kon niet bewegen. Ik werd gegrepen door de reactie van de groep."

Het is vervolgens Emilio die nee schudt tegen Stine en blijft zitten. Dat hij 'al meteen zag dat niemand ging' klopt dus niet.

Daar heb je deels gelijk in. Als ik het goed voor ogen heb schudt Emilio nee maar kijkt hij Stine niet aan. Zijn hele houding is gesloten, alsof hij de beslissing aan de anderen overlaat. Het nee schudden kan ook een teken van ongeloof zijn in plaats van een duidelijk signaal naar Stine wat zij moet doen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emilio Guzman
« Reactie #119 Gepost op: 16-01-2018, 17:05:43 »
Wissel inmiddels erg over Emilio.

Er staan een aantal dingen duidelijk verkeerd om geplaatst in beeld. Het zou kunnen verwijzen naar Emilio. Emilio staat van achter naar voor in de woordzoeker. Het woord mol komt bovendien uit op zijn naam. In de zonnebril van de willekeurige mijnheer net na de marktopdracht aflevering 2, lijkt het dat we Emilio van achteren weerspiegeld zien (omgedraaid?). Verder zien we hem weinig, wordt hij in het begin in de luwte gehouden door de regie?

Aan de andere kant lijkt hij vrij kandidaats zijn best te doen. Ik krijg geen molvibe van hem. Dat zegt niets, ik zit best vaak volkomen verkeerd :)