Auteur Topic: [kandidaat] Loes Haverkort  (gelezen 50368 keer)

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #20 Gepost op: 6-01-2018, 22:30:47 »
Ik kan me echt niet voorstellen dat zij de Mol is. Stel dat Ron niet terugkomt en stel dat zij het enige duo waren geweest dat de kluis niet had gevonden, dan zou Ron dus gewoon de sjaak zijn omdat ie toevallig in een duo bij de mol is gestopt. Als Ron terugkomt is de kans weer iets groter dat zij de mol is. Maar dan nog is ze zeker niet mijn hoofdverdachte.

Dat zou je voor elk duo kunnen zeggen aangezien je niet weet als maker van te voren of de mol de kluis vindt en hoe veel duo's de kluis vinden stel dat Jan en Jean-Marc het enige duo was geweest dat de kluis niet vond en een van hun is de mol dan is het net zo oneerlijk

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #21 Gepost op: 6-01-2018, 22:31:49 »
Ja, dat klopt. Daarom denk ik dus ook dat de Mol wel de kluis heeft gevonden.  ;)

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #22 Gepost op: 6-01-2018, 22:47:02 »
Loes kunnen we wel afstrepen, een mol die de kluis niet vindt, nee dat wil er bij mij niet in.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #23 Gepost op: 6-01-2018, 22:55:59 »
Ze deed té verdacht. Nepmol  ::jaja::

Offline Sylvain

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #24 Gepost op: 6-01-2018, 22:59:39 »
Ik vind het zeer opvallend dat Loes constant hardop denkt. Ik kan niet anders dan dit zien als een geweldige moltactiek. Wat zullen we doen? Wat moeten we nu? Is dit het, of niet? Hiermee lok je de reactie uit van de kandidaat, die je altijd de schuld kan geven (en die kunt uitvergroten) als het misgaat waardoor je als mol alleen maar hoeft mee te gaan in de fouten van de niet-mollen.Ze is ook al actief bezig met willekeurige kandidaten vragen om hulp bij je eigen probleem. Dit vind ik een uitstekende tactiek aangezien zij hiermee 1) een dom beeld van zichzelf neer kan zetten 2) sympathie kan kweken bij de medekandidaten (vond haar ook uiterst vriendelijk en meegaand over de telefoon, niet kandidaats) 3) het gesprek met Ron kan vermijden over waar ze heen zullen gaan en 4) om de kandidaten af te leiden en tijd te rekken (waar stine terecht nee tegen zei). Misschien zoek ik er te veel achter maar als ze de mol is (wat ik vrij aannemelijk vind) is ze enorm goed voorbereid op haar rol als mol. Oké tunnelvisie :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #25 Gepost op: 7-01-2018, 00:28:41 »
Ik vind het zeer opvallend dat Loes constant hardop denkt. Ik kan niet anders dan dit zien als een geweldige moltactiek. Wat zullen we doen? Wat moeten we nu? Is dit het, of niet? Hiermee lok je de reactie uit van de kandidaat, die je altijd de schuld kan geven (en die kunt uitvergroten) als het misgaat waardoor je als mol alleen maar hoeft mee te gaan in de fouten van de niet-mollen.Ze is ook al actief bezig met willekeurige kandidaten vragen om hulp bij je eigen probleem. Dit vind ik een uitstekende tactiek aangezien zij hiermee 1) een dom beeld van zichzelf neer kan zetten 2) sympathie kan kweken bij de medekandidaten (vond haar ook uiterst vriendelijk en meegaand over de telefoon, niet kandidaats) 3) het gesprek met Ron kan vermijden over waar ze heen zullen gaan en 4) om de kandidaten af te leiden en tijd te rekken (waar stine terecht nee tegen zei). Misschien zoek ik er te veel achter maar als ze de mol is (wat ik vrij aannemelijk vind) is ze enorm goed voorbereid op haar rol als mol. Oké tunnelvisie :)

Goeie analyse!  ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

anoniem 24971

  • Gast
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #26 Gepost op: 7-01-2018, 01:53:03 »
Loes kunnen we wel afstrepen, een mol die de kluis niet vindt, nee dat wil er bij mij niet in.

Tenzij ze dus als Mol weet dat Ron de volgende aflevering terugkomt - ook als ze de kluis niet vinden. Dan kan ze de kluis wel of niet vinden, ze weet in elk geval dat Ron terugkomt en dat het dus niet haar schuld is dat er iemand het spel moet verlaten.

Persoonlijke noot: lijkt me niet de Mol, puur vanwege haar reactie omwille van het feit dat ze eerst de kaart en de opdracht voorbij was gelopen, die duurde me net iets te lang veel te enthousiast voor een Mol. 

Offline Juffiee

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #27 Gepost op: 7-01-2018, 05:51:25 »
Tenzij ze dus als Mol weet dat Ron de volgende aflevering terugkomt - ook als ze de kluis niet vinden. Dan kan ze de kluis wel of niet vinden, ze weet in elk geval dat Ron terugkomt en dat het dus niet haar schuld is dat er iemand het spel moet verlaten.

Persoonlijke noot: lijkt me niet de Mol, puur vanwege haar reactie omwille van het feit dat ze eerst de kaart en de opdracht voorbij was gelopen, die duurde me net iets te lang veel te enthousiast voor een Mol. 

Dan kunnen we jan en jean-marc ook afstrepen

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #28 Gepost op: 7-01-2018, 11:45:55 »
Wat dingetjes die naar Loes zouden kunnen wijzen :
-Ze zit in een stad met een metro en reist daar ook mee (mol wil toch liefst ondergronds blijven)
-Ze bevindt zich in Moskou, verreweg de bekendste stad van allemaal. Het was nu niet nodig, maar zou het te lang duren voordat de anderen doorhadden dat ze niet in dezelfde stad en zelfs land waren had zij alleen maar hoeven zeggen door de telefoon : "ja we zijn nu op het Rode Plein bij het Kremlin en het graf van Lenin dus als jullie daar nu ook heen gaan..." en iedereen had meteen begrepen dat hier iets heel erg niet klopte...(zelfs Olcay  ;) )


Offline mb10

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #29 Gepost op: 7-01-2018, 12:05:49 »
In de leader steekt een toneelspeler een mes in de rug van een ander. Daarna komt Loes in beeld. Is zij de verrader?

In de leader van afl 1 is dit stukje verplaats na emilio en voor Stine!?
« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 12:07:36 door mb10 »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #30 Gepost op: 7-01-2018, 12:12:24 »
Citaat
en iedereen had meteen begrepen dat hier iets heel erg niet klopte...(zelfs Olcay)

Tsja. Olcay is degene die direct en in haar eentje verantwoordelijk is voor het feit dat drie groepen binnen no time weten dat er aanwijzingen op de achterkant van de kaarten staan.

Wat tegen Loes als Mol spreekt... Ze wil meteen tempo maken omdat ze maar twee uren hebben. Bovendien is zij degene die de items vindt. Niet snel, maar ook weer niet verschrikkelijk traag.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #31 Gepost op: 7-01-2018, 12:23:25 »

Wat tegen Loes als Mol spreekt... Ze wil meteen tempo maken omdat ze maar twee uren hebben. Bovendien is zij degene die de items vindt. Niet snel, maar ook weer niet verschrikkelijk traag.

Deze opdracht was uitermate geschikt voor een mol om zich te profileren als ijverige, min of meer fanatieke en goed meewerkende kandidaat. Wat mij vooral opviel is dat ze wel heel snel doet (dit zegt en meteen op stap gaat en zo) maar dat dit eigenlijk nergens toe leidt. De items vinden is helemaal prima, als het resultaat maar 0 is.

Offline debbiegoudveld

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #32 Gepost op: 7-01-2018, 12:48:16 »
Tureluurs merkt terecht op dat de mol liever onder de grond is (in de metro). Verder zegt Loes in minuut 45, nadat het telefoontje naar Art € 1.000 heeft gekost: "Oh wat goed".

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #33 Gepost op: 7-01-2018, 13:23:15 »
Waarom doet Loes zo overdreven lacherig. Zijn het zenuwen of een soort act. Ze is haar zelf niet lijkt me. ???

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #34 Gepost op: 7-01-2018, 14:00:23 »
Waarom doet Loes zo overdreven lacherig. Zijn het zenuwen of een soort act. Ze is haar zelf niet lijkt me. ???

Ik vond haar ook zenuwachtig overkomen. Anderzijds kan het ongemakkelijke gevoel dat ze mogelijk had bij het vinden van de kaartjes ervoor kunnen zorgen dat ze aan het lachen was

Offline Sylvain

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #35 Gepost op: 7-01-2018, 14:11:35 »
Is het trouwens normaal dat we kandidaten zien leren voor de test? Zet de productie bewust het beeld neer dat Loes een fanatieke kandidate is? Zij is in ieder geval de enige van de 4 waarvan de voorbereiding op de test getoond werd. Ook vind ik het opvallend dat uitgerekend degene die haar een kopje koffie aanbiedt en ''Loes, Loes??'' roept er de eerstvolgende test uitligt. Verbondjes die kapot gaan is kenmerkend voor de mol (Klaas & Remy) (Susan & Aaf), behalve natuurlijk als de bondgenoot al min of meer weet dat de ander de mol is (Patrick & Art). Er zijn uitzonderingen, waaronder Thomas & Diederik, maar dat kan alleen voorkomen als de mol sowieso al heel weinig verdacht wordt. Nou is het altijd lastig te achterhalen wie iemand verdenkt, en dat beeld wordt mede bepaald door de montage, maar ik zie Ron verder niet de touwtjes zelf in handen nemen, dus hij lijkt op haar te vertrouwen.

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #36 Gepost op: 7-01-2018, 14:19:25 »
In aflevering 1 gaat sowieso degene die met de Mol in een team zat er vaak uit, omdat je dan nog helemaal geen idee hebt, en de test niet op jezelf gaat invullen, en op die manier dus al snel de meeste vragen fout hebt.
Dat gaat nu wellicht alleen niet helemaal op, omdat wellicht het groepje van de Mol het gewoon heeft gehaald en zijn/haar groepsgenoot de test niet heeft hoeven maken
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #37 Gepost op: 7-01-2018, 14:38:59 »
Op het moment dat Ron en Loes bij coffeemania weg willen lopen, zegt Loes: ' Ik wil nog even Stine&Emilio bellen, om te weten waar zij zijn.' Waarom zou ze dat doen? Je hebt je hints, kan op zoek naar de kluis/geld/jokers en dan ga je nog even een ander team bellen voor informatie die je altijd nog kan krijgen  ???. Ik vond het best verdacht, volgens mij wilde ze tijdrekken.
Frankje Lapi

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #38 Gepost op: 7-01-2018, 14:45:55 »
Loes kunnen we wel afstrepen, een mol die de kluis niet vindt, nee dat wil er bij mij niet in.

ben erg geneigd hierin mee te gaan, denk dat de mol altijd de kluis opent en niet direct wil opvallen

daarentegen is het wel traditie dat de eerste afvaller veel met de mol optrekt   ::)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #39 Gepost op: 7-01-2018, 15:02:59 »
Deze opdracht was zo opgezet, dat (als Loes de Mol is) naast de Mol alleen de afvaller informatie over haar kon hebben. Wel heel kras dat twee mensen met een informatieachterstand de test allebei overleven ten koste van de enige die iets zou kunnen weten, bij de test gespreid heeft en Loes als verdachte noemt.