Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt  (gelezen 76390 keer)

Offline Wulsie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #260 Gepost op: 29-01-2018, 13:23:12 »
Art zei: De Mol kwam vlak langs.
Zou de naam van de Mol op het keuzeschema te vinden zijn? Als je de 1Ja 2Nee route volgt, kom je bij de vraag: Ben jij de mol? Als een kandidaat dan brutaal Ja had gezegd, zou je dan de naam van de Mol kunnen lezen als in: dat kan niet, want (...) is de Mol? Dan kwam de Mol langs op het vlak, via de 'Wil je nu al weten wie de Mol is?' route.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #261 Gepost op: 29-01-2018, 15:02:23 »
Ik ben niet zo van de terugkerende kandidaten. Maar op facebook beweert iemand dat Ron door het park liep.

Die persoon koppelt dit meteen aan het feit dat Ron de mol dan ook is. Ik heb geschreven dat dat laatste uitgesloten is.

Een kandidaat, en dus ook de mol, kan niet ongestraft 3 afleveringen niet meedoen, was mijn antwoord.

Toch ben ik even gaan kijken, omdat het natuurlijk wel mogelijk is dat hij als figurant wel in het park is geweest. En inderdaad loopt er iemand achter Art langs, als Emilio vanachter gefilmd wordt. De persoon heeft een blauw hemd aan, en kijkt nadrukkelijk in de camera.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2018, 15:47:15 door Bodejos »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #262 Gepost op: 29-01-2018, 15:09:02 »
Nee nee nee we zijn klaar met Ron >:(.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #263 Gepost op: 29-01-2018, 15:23:42 »

twee foto's toegevoegd van Olcay en Simone. Alleen bij deze twee waren regendruppels te zien op de tafel. Bij Simone zie je er meer, dus zij heeft als laatste de vragen beantwoord.


Of Simone was eerst en de tafel was nog nat van de bui. Bij Olcay waren er dan minder druppels omdat het al wat opgedroogd was. Het shirt van Art was ook natter bij Simone, maar daarvoor kan hetzelfde opgaan. Dat Simone 'dus' de laatste was, hoeft dan ook niet persé.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #264 Gepost op: 29-01-2018, 15:46:37 »
Nee nee nee we zijn klaar met Ron >:(.
weet ik. Daar is die persoon die dat beweerde, nu ook van overtuigd.

Offline sarafouk1

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #265 Gepost op: 29-01-2018, 16:48:23 »
Ik gaf aan dat de laatste die de vragen beantwoord had wel de mol moest zijn. DAcht zoiets te lezen in het dagboek van de mol. Maar heb het verkeerd gelezen. Dus vergeet mijn opmerking maar. Wel denk dat de mol of als eerste of als laatste gegaan is vanwege het 'verkleden". Zeker gezien de tijden was er weinig tijd om weer terug verkleden tussendoor. Dus blijven we met zijn allen nog steeds in de Stine/Simone tunnel  ::oink::

Wat betreft uit elkaar halen van de groep. De groep moet ook tussendoor biechten. Denk dat ze dat wel tussendoor doen?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #266 Gepost op: 29-01-2018, 16:52:30 »
Ik zie zoveel mensen praten over 'verkleden' en 'dat daar tijd in kruipt', maar ik heb nu 10 keer een hoodie aan en uit gedaan en het lukte me perfect onder de 10 seconden iedere keer.
Jullie beelden je volgens mij veel te waanzinnige verkleedpartijen in.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #267 Gepost op: 29-01-2018, 16:54:46 »
 ::rofl::  ::rofl:: ::bravo::
Je bent ook zó snel, Hulpmol! ::hug::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #268 Gepost op: 29-01-2018, 16:55:09 »
Knap van je, Hulpmol.  ;)
Daarom denk ik ook dat de mol met (bijvoorbeeld) een capuchon en een zonnebrilleke op heeft rondgelopen, maar dan wel tussen/naast enkele opvallend geklede/verklede crew-leden.

Desalniettemin viel me, tijdens de ondervraging van Emilio, op dat rond 25:27 een in blauw-grijs gehulde figuur snel achter hem langs naar rechts loopt. Even later meen ik deze persoon, die een wat uitstekend achterwerk lijkt te hebben (Jan? sorry, Jan) en (daardoor?) een wat eigenaardig loopje heeft te zien vlak voor de in oranje geklede fotograaf. Als jullie begrijpen wat ik bedoel....  ;)
« Laatst bewerkt op: 29-01-2018, 17:09:04 door Marisa »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #269 Gepost op: 29-01-2018, 16:59:38 »
::rofl::  ::rofl:: ::bravo::
Je bent ook zó snel, Hulpmol! ::hug::

Ik oefen dan ook elke dag op aankleden. Ik ben er vrij goed in geworden. Ik doe ondertussen zelfs al mijn kousen aan mijn voeten, enkel de kleuren nog leren matchen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #270 Gepost op: 29-01-2018, 17:01:00 »
als georgische priester met portofoon op zak moet transformeren in clown met camera in rood tuinpak en in stevige madame met een rode paraplu  en in blonde dame met pet zijn daar heel wat verkleedpartijen voor nodig toch :-).

Ik ben t met je eens als hier de mol in beeld is geweest, moet dat bijna wel de hoodie zijn. vaker in beeld, makkelijk als vermomming.
voor mij persoonlijk zie ik in de hoodie geen simone, ruben of stine. de andere 3 zouden best kunnen zijn, al zou olcay dan normaal wat schoudervulling moeten dragen , want de schouders van olcay  op groepsfotos ogen wat breder dan die van hoodie.

en hulpmol begin niet over sokken, we moeten hier nog bijkomen van de annassokken van Jan


Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #271 Gepost op: 29-01-2018, 17:15:09 »
En van zijn witte, van veelzeggende pijltjes voorziene nachtkledij met preuts kraagje.

Maar Tarbozan, het is toch zeker geen éénpersoonscrew?

Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #272 Gepost op: 29-01-2018, 17:28:11 »
Heel mooi! Ik heb het meteen even gecheckt en je hebt gelijk. Maar een dingetje maakt het wat minder overtuigend: je kan ook ongeveer zo'n hint (wat minder sterk) naar Loes in de opdracht zien. Bij haar zien we eerst een close-up van de vraag "wil je nu al weten wie de Mol is?" en dan pas Loes in beeld.
Ah ja, dat maakt hem inderdaad wat minder overtuigend. Die van Loes vind ik inderdaad ook iets minder sterk, maar het zou op dezelfde manier een hint kunnen zijn. Toch hoop ik de hint naar Stine in aflevering 10 terug te zien, dat zou voor mij de eerste keer zijn dat een zelf gevonden hint terugkomt en niet één die ik al op internet had gelezen  ::rofl::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #273 Gepost op: 29-01-2018, 17:47:33 »
Knap van je, Hulpmol.  ;)
Daarom denk ik ook dat de mol met (bijvoorbeeld) een capuchon en een zonnebrilleke op heeft rondgelopen, maar dan wel tussen/naast enkele opvallend geklede/verklede crew-leden.

Desalniettemin viel me, tijdens de ondervraging van Emilio, op dat rond 25:27 een in blauw-grijs gehulde figuur snel achter hem langs naar rechts loopt. Even later meen ik deze persoon, die een wat uitstekend achterwerk lijkt te hebben (Jan? sorry, Jan) en (daardoor?) een wat eigenaardig loopje heeft te zien vlak voor de in oranje geklede fotograaf. Als jullie begrijpen wat ik bedoel....  ;)

:D




Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #274 Gepost op: 29-01-2018, 18:04:08 »
Die bedoel ik inderdaad, Amethyst. Hij loopt nogal snel voorbij, vandaar misschien dat blurry beeld...  ::tandpastasmiley::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #275 Gepost op: 29-01-2018, 18:14:43 »
Die bedoel ik inderdaad, Amethyst. Hij loopt nogal snel voorbij, vandaar misschien dat blurry beeld...  ::tandpastasmiley::

Mooi werk, Marisa. Gelukkig hebben de experts me ingepeperd dat Jan de mol niet kan zijn. Blijft het toch nog spannend. ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 29-01-2018, 18:17:36 door Amethyst »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #276 Gepost op: 29-01-2018, 20:14:58 »
Waarom krijgt Simone eigenlijk vier vragen? Als enige krijgt zij tussen 'Ben je bereid ... weg te werken' en '5000 euro of een groepsvrijstelling' nóg een vraag: ben jij de Mol? Dat is geen dilemma zoals alle andere vragen. Ik zie het wel voor me dat we in aflevering 10 dit fragment terug zien tijdens de ontknoping en dat ze dan volmondig 'Ja!' antwoordt.
Het kan ook gewoon aan het pad liggen, maar het is opmerkelijk dat het ene pad meer vragen oplevert dan het andere.

(Ik ben een beetje van tunnel aan het wisselen merk ik...)
...óf niet!

Offline Wulsie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #277 Gepost op: 29-01-2018, 20:27:37 »
Kandidaten kunnen door hun keuzes een 'paadje' volgen. Dan is het toch aantrekkelijker om de keuzes met de meeste hokjes te nemen. Maar goed, het pad: 'willen weten wie de mol is' en 'je spelmaatje voor de bus duwen' is natuurlijk het meest voor de hand liggende. Daarom ben ik ook benieuwd wat er was gebeurd als je als kandidaat bij de vraag Ben jij de Mol? ja had geantwoord. Ik denk op de één of andere manier dat dat een sleutel is naar de jackpot in dat spel.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #278 Gepost op: 29-01-2018, 20:35:39 »
PAC Simone krijgt die extra vraag omdat zij de enige is die haar kandidaat ( Ruben) niet uit  het spel zegt te willen werken, waar de rest allemaal ja zegt en dus verder links op t bord blijft. 

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #279 Gepost op: 29-01-2018, 20:39:19 »
PAC Simone krijgt die extra vraag omdat zij de enige is die haar kandidaat ( Ruben) niet uit  het spel zegt te willen werken, waar de rest allemaal ja zegt en dus verder links op t bord blijft. 
Klopt, zij heeft een ander pad. Maar waarom levert het ene pad meer vragen op dan het andere? Het voelt onnatuurlijk. Misschien draai ik door, hoor.
...óf niet!