Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten  (gelezen 28915 keer)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #100 Gepost op: 21-02-2018, 13:37:56 »
Haha die 5111 zou helemaal meesterlijk zijn ;D

Ik dacht ook eigenlijk toen de opdracht begon, oh dan moet je 9's maken (hoog bedrag) of 1'en (weinig lampjes). Maar toen bleek dus dat niet alle lampjes het deden en dacht ik oh.. dit is niet zo tactisch als ik dacht, maar gewoon lampjes indraaien.

Als ik 577 had gemaakt en het niet goed was gekeurd, had ik nog wel geprotesteerd als kandidaat. Maar goed dit is allemaal hypothetisch want de kandidaten hebben dat niet gedaan en misschien was er ook wel specifieke uitleg die wij niet gehoord hebben dat er maar één juist antwoord was .

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #101 Gepost op: 21-02-2018, 16:14:13 »
Ik vind Ruben helemaal geen mol, hij haalt veel geld binnen, maar er zit wel een raar iets als hij alleen in de 500 euro kamer is. Het lijkt alsof hij daar maar kort is, 2 korte shots, met daartussen korte shots van Simone en Stine. Je ziet Ruben ook niks uitvoeren in die kamer. Hij loopt naar binnen, kijkt wat rond, en gaat weer naar buiten als Jan hem oproept via de porto. Maar er is wel degelijk een boel veranderd aan de lampendoosjes! En dat zonder dat er een extra lamp is ingedraaid.

Ook op de tonnen is het een en ander veranderd. Zie foto's. Ik krijg ze niet scherper, maar het lijkt erop alsof er in de korte tijd dat Ruben er stond één of twee doosjes van de ton zijn verdwenen. Er is ook een afwijkend wit doosje te zien links op de ton als hij weer vertrekt. Ik kan dat niet zo thuisbrengen. Heeft iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?

Het extra doosje tussen de doosjes op de grond zou wel eens nìet leeg kunnen zijn. Hij vertrekt in elk geval zonder lampje of doosje in zijn hand, voor zover ik heb kunnen zien. Misschien werd zijn porto daar eerder voor aangezien? Maar of hij nu een vol doosje uit het raam heeft gegooid of gewoon tussen de lege op de grond: het lijkt me goed mogelijk dat de afleveringstitel "schijn werper" inderdaad slaat op wat er hier gebeurd is.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #102 Gepost op: 21-02-2018, 17:19:00 »
Bedenk me net dat zelfs 51111 mogelijk was. Hoppa, in the pocket  ;D
Oei, ik ben heel benieuwd wat Art dan gedaan had. Je kan niet ontkennen dat er een goed leesbaar bedrag staat.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #103 Gepost op: 21-02-2018, 17:24:08 »
Bedenk me net dat zelfs 51111 mogelijk was. Hoppa, in the pocket  ;D
Jammer voor de kandidaten dat ze niet zo slim zijn als jij!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #104 Gepost op: 21-02-2018, 18:03:23 »
Dan had de molactie beter geweest om lampen er bij te leggen zodat ze zeker niet stoppen bij 51111. ::rofl::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #105 Gepost op: 21-02-2018, 20:58:46 »
Raar getal idd, vandaar mijn vraag eerder.
Maar een hint? Nou ja, ben geen codekraker, ik wacht wel rustig af dan  ::rofl::
Iets voor BigBoots ofzo  ::ok::
Precies tussen 250 en 500 is 375. Bij wie is de mol wordt alles afgerond op een tientje.
Het was een best lastige opdracht maar niet de belangrijkste van 'Oplichten'.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #106 Gepost op: 21-02-2018, 21:01:17 »
Precies tussen 250 en 500 is 375. Bij wie is de mol wordt alles afgerond op een tientje.
Het was een best lastige opdracht maar niet de belangrijkste van 'Oplichten'.

Als Stine er nog in zat, ging die opdracht wel gebruikt worden om aan te tonen hoe verdacht ze wel niet was door er zo dicht naast te zitten. ;D

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #107 Gepost op: 21-02-2018, 21:28:53 »
Oh Simone mijn mol sinds vele weken.....ik ben juist door deze opdracht gaan twijfelen. Ja ze staat op de goede positie bij de lampen laten 'oplichten', dus dat is Mols. Wat weer minder is, is dat ze roept: Jan kom je met mij mee? Waarom zou je pottenkijkers willen? Of wil ze laten zien dat ze haar best doet, een soort schijn opwekken? Jan stuurt Simone op een gegeven moment ook weg: Simone ga jij anders even kijken naar de tijd. Dat vind ik dan weer Mols van Jan. Ook al draait hij daarna een gloeilampje in die werkt (schijn werpen), hij heeft ook al de tijd gehad om lampen weg te werken dus dat ene lampje maakt niet meer uit. Maar ik vind het o zo onmols dat Simone in de loop van de opdracht initiatief neemt om die lamp te laten branden met 3 knoppen ingedrukt, voor 250E. Ze gaat hier actief achteraan, en roept mensen bij elkaar. Dat had ze gewoon kunnen skippen  ::ohno:: Ze zegt letterlijk: en dan gaan we daarna terug naar die ruimte met de lamp, daar hebben we 3 mensen voor nodig. Dat is echt totaal onnodig...Ze zegt na de groepsfoto ook nog eens heel duidelijk: iedereen achter MIJ aanlopen. Waarom zooooo fanatiek? Tevens nog even klokje laten indrukken door iedereen.
Meer L

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #108 Gepost op: 21-02-2018, 21:51:39 »
Ik weet eerlijk gezegd niet of 't al ergens ter sprake is gekomen maar het viel mij dit op:  er werd overlegd door de deelnemers over wie in de 'control room' moest komen in deze opdracht en ineens bleek dat Olcay het werd. Dit werd alleen niet beeld gebracht (helaas!). Roos Schlkker bracht het in MolTalk ook ter sprake. Waarom zou dat door de regie geskipt zijn?  ??? ???
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #109 Gepost op: 21-02-2018, 21:54:29 »
Oh Simone mijn mol sinds vele weken.....ik ben juist door deze opdracht gaan twijfelen. Ja ze staat op de goede positie bij de lampen laten 'oplichten', dus dat is Mols. Wat weer minder is, is dat ze roept: Jan kom je met mij mee? Waarom zou je pottenkijkers willen? Of wil ze laten zien dat ze haar best doet, een soort schijn opwekken? Jan stuurt Simone op een gegeven moment ook weg: Simone ga jij anders even kijken naar de tijd. Dat vind ik dan weer Mols van Jan. Ook al draait hij daarna een gloeilampje in die werkt (schijn werpen), hij heeft ook al de tijd gehad om lampen weg te werken dus dat ene lampje maakt niet meer uit. Maar ik vind het o zo onmols dat Simone in de loop van de opdracht initiatief neemt om die lamp te laten branden met 3 knoppen ingedrukt, voor 250E. Ze gaat hier actief achteraan, en roept mensen bij elkaar. Dat had ze gewoon kunnen skippen  ::ohno:: Ze zegt letterlijk: en dan gaan we daarna terug naar die ruimte met de lamp, daar hebben we 3 mensen voor nodig. Dat is echt totaal onnodig...Ze zegt na de groepsfoto ook nog eens heel duidelijk: iedereen achter MIJ aanlopen. Waarom zooooo fanatiek? Tevens nog even klokje laten indrukken door iedereen.
Je haalt volledig de woorden uit de mond. Ik begrijp ook wel dat er geen geld verdient is tijdens de derde opdracht, maar in de tweede opdracht is er ook niet (veel) gemold. Dus dat excuus vind ik om eerlijk te zijn een beetje zwak.. Hoewel ik de hints subliem vind qua geloofwaardigheid, vind ik haar gedrag enorm tegenspreken op haar Molschap.  Maar misschien eet ik mijn woorden op en verander ik van mening na aflevering 10.  ::vergroot::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #110 Gepost op: 21-02-2018, 21:56:29 »
Ik weet eerlijk gezegd niet of 't al ergens ter sprake is gekomen maar het viel mij dit op:  er werd overlegd door de deelnemers over wie in de 'control room' moest komen in deze opdracht en ineens bleek dat Olcay het werd. Dit werd alleen niet beeld gebracht (helaas!). Roos Schlkker bracht het in MolTalk ook ter sprake. Waarom zou dat door de regie geskipt zijn?  ??? ???
Het zou kunnen dat de productie dat heeft bepaald door de timer van Olcay in de controle room te zetten
(Al kan dat natuurlijk ook achteraf zijn gedaan nadat de verdeling was gemaakt)
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #111 Gepost op: 21-02-2018, 22:12:05 »
Het zou kunnen dat de productie dat heeft bepaald door de timer van Olcay in de controle room te zetten
(Al kan dat natuurlijk ook achteraf zijn gedaan nadat de verdeling was gemaakt)
Het is toch alleen een kwestie van kaartjes bij de juiste timer plaatsen? Dat is binnen een minuut gedaan dus de verdeling lijkt mij gewoon gedaan te zijn door de kandidaten.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #112 Gepost op: 21-02-2018, 22:25:20 »
Het is toch alleen een kwestie van kaartjes bij de juiste timer plaatsen? Dat is binnen een minuut gedaan dus de verdeling lijkt mij gewoon gedaan te zijn door de kandidaten.
Denk ik ook  ::jaja::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #113 Gepost op: 24-02-2018, 02:09:27 »
Oh Simone mijn mol sinds vele weken.....ik ben juist door deze opdracht gaan twijfelen. Ja ze staat op de goede positie bij de lampen laten 'oplichten', dus dat is Mols. Wat weer minder is, is dat ze roept: Jan kom je met mij mee? Waarom zou je pottenkijkers willen? Of wil ze laten zien dat ze haar best doet, een soort schijn opwekken? Jan stuurt Simone op een gegeven moment ook weg: Simone ga jij anders even kijken naar de tijd. Dat vind ik dan weer Mols van Jan. Ook al draait hij daarna een gloeilampje in die werkt (schijn werpen), hij heeft ook al de tijd gehad om lampen weg te werken dus dat ene lampje maakt niet meer uit. Maar ik vind het o zo onmols dat Simone in de loop van de opdracht initiatief neemt om die lamp te laten branden met 3 knoppen ingedrukt, voor 250E. Ze gaat hier actief achteraan, en roept mensen bij elkaar. Dat had ze gewoon kunnen skippen  ::ohno:: Ze zegt letterlijk: en dan gaan we daarna terug naar die ruimte met de lamp, daar hebben we 3 mensen voor nodig. Dat is echt totaal onnodig...Ze zegt na de groepsfoto ook nog eens heel duidelijk: iedereen achter MIJ aanlopen. Waarom zooooo fanatiek? Tevens nog even klokje laten indrukken door iedereen.

Ik ben overtuigd dat ze de 'schijn' wilde 'werpen' dat ze toch echt heus een fanatieke kandidaat is, wetende dat ze 500 euro of meer van het perron kon afhouden. Als zij de mol is (natuurlijk is zij het!) dan heeft ze 500 weer weggespeeld en 1500 uit de pot gehouden.

Vind het ook niet helemaal de manier maar het is al veel vaker gebeurd. Even kandidaats lijken en wat geld verdienen omdat het er een opdracht later toch weer uit gaat.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #114 Gepost op: 4-03-2018, 23:41:41 »
Bij het terugkijken van deze opdracht valt me op dat Jan vooral Simone voor wilde zijn. Simone neemt mensen mee naar de lichtknoppen, dus Jan is er meteen als de kippen bij. Simone is onderweg naar de verlengsnoeren, dus Jan zorgt dat hij daar nét iets eerder aankomt. Die onderdelen zouden sowieso lukken en op deze manier kon hij zichzelf minder verdacht maken.
Daarnaast stuurde hij iemand weg bij de peertjes, het onderdeel dat het meeste geld waard was.
Hmmm.
Brevis esse laboro, obscurus fio.