Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten  (gelezen 28925 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #40 Gepost op: 18-02-2018, 21:06:57 »
Daarnaast was het al vrij snel duidelijk dat het 500 moest worden gezien de contoueren en de omschrijving vd opdracht. Het moest een getal worden en dat zou gewonnen worden indien goed uitgevoerd.

Was idd te zien ah begin vd opdracht ook toen de opdrachten de revue passeerden.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #41 Gepost op: 18-02-2018, 21:10:08 »
Dat zijn je ogen die je bedriegen want er zou 500 komen te staan ;)

Zie ik hier nou S 00 staan? Simone 00(geen geld)?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #42 Gepost op: 18-02-2018, 21:12:15 »
Zie ik hier nou S 00 staan? Simone 00(geen geld)?
Nee  ::rofl::

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #43 Gepost op: 18-02-2018, 23:06:53 »
In de video op de Avro Site: op 4:21 krijgt Simone te horen dat haar tijd nog 55 seconden is, terwijl ze met Jan bij de lampen bezig is. Ze roept "ik ga terug"  en rent linksaf de gang door. Komt ook langs het balkon met een aantal tablets met tijden en rent door. Ik neem aan naar een volgend balkon, want het lijkt alsof ze in tweetallen op de balkons stonden.
Je zou dus denken dat ze ergens rechts erin duikt. Op 4:37 komt ze echter van een andere kant en rent links een balkon op. Ze drukt op de timer en vervolgt haar weg weer de andere kant op. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, maar het lijkt wel alsof Simone een extra rondje gerend heeft?

Op 5:07 zie je Jan echter wel uit de goede richting komen rennen. En op 6:24 komt Simone ook uit de juiste richting gerend. Ze waren hierbij nog met die lampenopdracht bezig.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #44 Gepost op: 19-02-2018, 00:02:50 »
In de video op de Avro Site: op 4:21 krijgt Simone te horen dat haar tijd nog 55 seconden is, terwijl ze met Jan bij de lampen bezig is. Ze roept "ik ga terug"  en rent linksaf de gang door. Komt ook langs het balkon met een aantal tablets met tijden en rent door. Ik neem aan naar een volgend balkon, want het lijkt alsof ze in tweetallen op de balkons stonden.
Je zou dus denken dat ze ergens rechts erin duikt. Op 4:37 komt ze echter van een andere kant en rent links een balkon op. Ze drukt op de timer en vervolgt haar weg weer de andere kant op. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, maar het lijkt wel alsof Simone een extra rondje gerend heeft?

Op 5:07 zie je Jan echter wel uit de goede richting komen rennen. En op 6:24 komt Simone ook uit de juiste richting gerend. Ze waren hierbij nog met die lampenopdracht bezig.

Ik weet niet of we het dan over hetzelfde beeld hebben (nog niet teruggekeken) maar als Simone haar timer indrukt staat er op het balkon rechts van haar een ton zonder tablet terwijl Jan rechts van haar stond. Wellicht is dit hetzelfde moment? Heeft ze tijd laten lopen door een ander rondje te lopen?

Offline WIDM fan

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #45 Gepost op: 19-02-2018, 00:05:54 »
Logischerwijs had ze ook een klok (de makers konden niet weten dat Olcay daar bleef of dat niemand wou wisselen), maar ze hebben bij mijn weten of alles gedaan om haar klok niet te laten zien (je ziet maar 4 schermen met tijden in de controlroom, ze moet hem nooit resetten etc.) of ze hadden de persoon in de controlekamer er geen gegeven en ze wisselt van klok mocht er vervanging komen.
Toegegeven ik heb hem nog niet zo uitgepluist, als anderen hier vast uitgebreid zullen doen
Jaa hoor ook Olcay had een klok, die stond achter haar.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #46 Gepost op: 19-02-2018, 00:08:07 »
Bij de opdracht van Ruben en Stine met de ton met geld is een kabelhaspel zichtbaar met een snoer naar de ton met geldkokers. Ook op de ton is het snoer aanwezig. Zouden ze bij de ton een stekker moeten inpluggen waardoor de ton verlicht werd en het eindbedrag zichtbaar? Dan molt Ruben hier enorm tenzij hij kandidaat is en het evenals Stine gemist heeft.

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #47 Gepost op: 19-02-2018, 08:04:43 »
Bij de opdracht van Ruben en Stine met de ton met geld is een kabelhaspel zichtbaar met een snoer naar de ton met geldkokers. Ook op de ton is het snoer aanwezig. Zouden ze bij de ton een stekker moeten inpluggen waardoor de ton verlicht werd en het eindbedrag zichtbaar? Dan molt Ruben hier enorm tenzij hij kandidaat is en het evenals Stine gemist heeft.

Er brand al licht in de ton, ik denk dat de kabel daarvoor is.

Overigens ondanks dat ik Jan compleet niet verdenk, wat als hij degene is die lampjes heeft verduisterd?
Eerst de opdracht verkeerd starten met Simone, dan een lampje verstoppen en met het juiste systeem komen. Wetende dat er zo mensen mee aan de slag gaan terwijl het niet meer te halen valt. Ook bij de groepsfoto die eerst mislukt, neemt hij de foto? Probeerde hij Stine er niet op te zetten om het te laten mislukken? (Ik geloof dat Olcay zag dat Stine er niet opstond?)

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #48 Gepost op: 19-02-2018, 09:58:22 »
Er brand al licht in de ton, ik denk dat de kabel daarvoor is.

Overigens ondanks dat ik Jan compleet niet verdenk, wat als hij degene is die lampjes heeft verduisterd?
Eerst de opdracht verkeerd starten met Simone, dan een lampje verstoppen en met het juiste systeem komen. Wetende dat er zo mensen mee aan de slag gaan terwijl het niet meer te halen valt. Ook bij de groepsfoto die eerst mislukt, neemt hij de foto? Probeerde hij Stine er niet op te zetten om het te laten mislukken? (Ik geloof dat Olcay zag dat Stine er niet opstond?)

Je hebt gelijk, er was licht in de ton, beetje dom van mij  :-\\
Bij de lampjes verdenk ik Jan totaal niet. Hij vindt het goede systeem, werkt goed aan de verlengsnoeren, maakt de groepsfoto en helpt Simone met de rode knoppen.  Stine stond echt aan de zijkant bij de eerste foto dus daar vond ik Jan ook niet verdacht. Ik krijg geen groepsfoto geplaatst maar van wie (Simone?) is die rare hand in de lucht rechts?
Ruben spurtte meteen naar de donkere kamer, ook niet erg mols en Olcay scheen echt haar best te doen bij de klokken. Simone rent van de enen opdracht naar de andere maar is succesvol bij de rode knoppen en de verlengsnoeren.
Stine was het meest verdacht maar dat weten we nu.
Ik blijf maar bij Simone, who else?

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #49 Gepost op: 19-02-2018, 13:59:12 »
Ik zit nog even met dat Mogul overal (ja het is een Tsjechisch merk). Heb ik niet eerder gelezen dat dit ook in het molboekje stond? Die heb ik dot jaar niet. Mogul is namelijk ook een Engels woord. Ik heb langdurig in het buitenland gewoond en dit woord gaf vaak een rijk persoon aan die een bepaalde guru was op een vlak (bv John de mol is een echt media Mogul). Weet niet wat we er verder mee kunnen, behalve dat ik er opeens aan moest denken toen ik het weer zo prominent in beeld zag...

Een mogul is ook een bobbel of een hobbel, in Nederland vooral bekend van snowboarden. In de betekenis van magnaat kan ik het hier niet echt plaatsen, maar WidM is wel een reis met hindernissen.  ;)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #50 Gepost op: 19-02-2018, 14:19:37 »
Dus... iemand een theorie hoe het kon dat de kandidaten lampen te kort kwamen bij de €500-opdracht?
...óf niet!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #51 Gepost op: 19-02-2018, 14:40:59 »
Dus... iemand een theorie hoe het kon dat de kandidaten lampen te kort kwamen bij de €500-opdracht?
Nee, want ze konden de verkeerd ingedraaide lampen die niet brandden gewoon hergebruiken.

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #52 Gepost op: 19-02-2018, 14:41:18 »
Dus... iemand een theorie hoe het kon dat de kandidaten lampen te kort kwamen bij de €500-opdracht?

Ruben pakte een doosje met een goeilamp en rent ermee de kamer uit, langs het raam... en dan is het doosje ineens niet meer te zien als hij bij de control room aankomt.
Schijn Werper?
 ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 19-02-2018, 14:43:28 door annebeestje »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #53 Gepost op: 19-02-2018, 16:55:39 »
Nee, want ze konden de verkeerd ingedraaide lampen die niet brandden gewoon hergebruiken.

Maar waren er genoeg lampen voor het hele bord (inclusief niet brandende stukken) of waren er echt maar net zoveel lampen als er moesten oplichten?

Geval 1: 1 doosje meepakken is een waardeloze molactie
Geval 2: 1 doosje meepakken is meteen genoeg om de hele opdracht te laten mislukken.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #54 Gepost op: 19-02-2018, 17:02:52 »
Ja, beetje dom....., er brandt natuurlijk al licht.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #55 Gepost op: 19-02-2018, 18:38:36 »
Er zijn precies genoeg lampen, 1 minder laat de opdracht al mislukken
42 nodig, 42 doosjes aanwezig (2 blokken van 5x4 + 2 losse doosjes bovenop)
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #56 Gepost op: 19-02-2018, 18:50:46 »
thank you Big

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #57 Gepost op: 19-02-2018, 18:54:27 »
Bedankt, BigBoots. Dat is vrij cruciale informatie toch. ;)

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #58 Gepost op: 19-02-2018, 19:15:10 »
Caught red-handed!
Welkom in de Ruben tunnel!  ::tandpastasmiley::

*sluit pianoklep*
« Laatst bewerkt op: 19-02-2018, 20:08:38 door annebeestje »

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #59 Gepost op: 19-02-2018, 19:22:01 »
Toch jammer dat de volgorde van gebeurtenissen weer niet klopt in de montage.
Bij het eerste shot zijn er al een aantal lampen ingedraaid
Wanneer Olcay komt (en weer wordt weggestuurd door Jan) is er nog geen enkele lamp in het bord.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit