Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten  (gelezen 28911 keer)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #80 Gepost op: 20-02-2018, 21:18:01 »
En dat is dus precies waarom hij het doosje snel weggooit en niet in zijn zak stopt he.
Lastig te zien, maar het doosje lijkt in zijn hand nog niet open.
Dan loopt hij naar de deuropening met doosje en in de gang is het opeens weg.
In de beelden daarna ligt er ook geen doosje in de deuropening op de grond voor zover ik kan zien.
(vanaf min 17:10)
Maar hij laat dus hoogstens een leegdoosje verdwijnen, geen lamp. Die heeft hij er ook al ingedraaid. Hij heeft dat doosje al een hele tijd in zn hand terwijl hij met die lamp bezig is.

Lamp kan wel weggehaald zijn als hij alleen in de kamer is of als Jan alleen in de kamer is.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #81 Gepost op: 20-02-2018, 22:33:48 »
Deze opdracht kent hele rare getallen. 380 euro bij t buizenraadsel en ook de speelduur is geen 20 minuten , maar 21 minuten maximaal .  Enige betekenis? 

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #82 Gepost op: 20-02-2018, 22:36:17 »
Ik denk dat er gekozen is voor 21, omdat het een veelvoud is van 3. Ze kregen namelijk 3 minuten per 'ronde'.

En ik denk 380 om het iets moeilijker te maken. 350 of 400 was misschien te voorspelbaar.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #83 Gepost op: 20-02-2018, 22:49:20 »
Ik vind Ruben helemaal geen mol, hij haalt veel geld binnen, maar er zit wel een raar iets als hij alleen in de 500 euro kamer is. Het lijkt alsof hij daar maar kort is, 2 korte shots, met daartussen korte shots van Simone en Stine. Je ziet Ruben ook niks uitvoeren in die kamer. Hij loopt naar binnen, kijkt wat rond, en gaat weer naar buiten als Jan hem oproept via de porto. Maar er is wel degelijk een boel veranderd aan de lampendoosjes! En dat zonder dat er een extra lamp is ingedraaid.




Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #84 Gepost op: 21-02-2018, 02:43:00 »
Heb de kokers met geld uitgezocht
plus: 1320
min: -940
totaal: 380

Antwoord Ruben: 1330 (excl mingeld) -> genoteerd door Olcay
Antwoord Stine: 350 -> genoteerd door Ruben

Ook met alleen het plusgeld rekent Ruben dus niet goed. Daarna noteert hij het foute antwoord van Stine.




Thnx!
Was een lastige opdracht inderdaad. Dat blijkt maar weer.

Geen wonder dat mijn mol zijn/haar vingers daar niet aan heeft willen branden.... ;D
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #85 Gepost op: 21-02-2018, 08:52:49 »
Let op Simone bij deze opdracht.
Het aantal lampen komt precies overeen met het antwoord dat moet oplichten... 500

Simone draait alleen maar lampen in aan de linkerkant!
De eerste 10 rijen ofzo...daar hoeft helemaal geen lamp in.
Zie waar de 5 begint

Dan is het niet gek dat er heel veel lampen tekort komen.

Bij Ruben ze we een leeg doosje op de grond...nou nou....zal het antwoord door 1 lampje niet geraden kunnen worden?
Terwijl Simone het antwoord opeens wel wist in de nabespreking...voor het bord gaf ze geen één antwoord of oplossing.
Ze hield wijselijk haar mond.




Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #86 Gepost op: 21-02-2018, 09:19:41 »
Let op Simone bij deze opdracht.
Het aantal lampen komt precies overeen met het antwoord dat moet oplichten... 500

Simone draait alleen maar lampen in aan de linkerkant!
De eerste 10 rijen ofzo...daar hoeft helemaal geen lamp in.
Zie waar de 5 begint

Dan is het niet gek dat er heel veel lampen tekort komen.

Bij Ruben ze we een leeg doosje op de grond...nou nou....zal het antwoord door 1 lampje niet geraden kunnen worden?
Terwijl Simone het antwoord opeens wel wist in de nabespreking...voor het bord gaf ze geen één antwoord of oplossing.
Ze hield wijselijk haar mond.

Op het moment dat duidelijk wordt dat de lampen alleen branden in de juiste fitting, worden de foutieve geplaatste hergebruikt op een andere plek.

De opdracht is niet het raden van het antwoord, maar het bedrag zichtbaar maken. Alle lampen moeten dus op de juiste plek zitten. 1 verdwenen lamp is dan inderdaad voldoende om de opdracht niet te laten slagen.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2018, 09:25:59 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #87 Gepost op: 21-02-2018, 10:34:41 »
Op het moment dat duidelijk wordt dat de lampen alleen branden in de juiste fitting, worden de foutieve geplaatste hergebruikt op een andere plek.

De opdracht is niet het raden van het antwoord, maar het bedrag zichtbaar maken. Alle lampen moeten dus op de juiste plek zitten. 1 verdwenen lamp is dan inderdaad voldoende om de opdracht niet te laten slagen.

Zou je denken.... eentje maar?

Dat zou wel heeeeel makkelijk zijn voor een Mol.
Zou kunnen hoor maar ik vind dat wel heel simpel voor een Mol.


Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #88 Gepost op: 21-02-2018, 11:02:01 »
Dat was simpel voor de mol om te saboteren ja. Maar aan de andere kant sommige andere opdrachten hier zijn ook vrij simpel voor de kandidaten, zoals met z'n drieën tegelijk een knop in drukken. Mijn vriend op de bank zei, toen Simone daar de eerste keer was en dacht we moeten met z'n drieën tegelijk een knop indrukken, "het kan toch niet zo makkelijk zijn". Wel dus. Enige lastige is dat je drie mensen tegelijk daar moet hebben, die dus nog allemaal in het spel moeten zitten, maar ook dat was niet heel moeilijk gezien ze vaak met meerdere mensen met een opdracht bezig waren.

Wat me ook opviel is dat Jan het papiertje nogmaals checkt op het moment dat hij die ruimte binnen komt (Simone controleren?) en Ruben meteen naar een knop rent (hij weet wat hij moet doen?).


Wat ik me eigenlijk afvraag over de lampjes draai opdracht. De opdracht zegt "Laat de lampen branden en verdien het bedrag". Als ze de laatste 0 nog niet hadden ingedraaid maar de 5 en 0 wel (wat bijna was gebeurd) zouden ze dan 50 euro verdiend hebben?
« Laatst bewerkt op: 21-02-2018, 11:05:09 door Kaaasje »

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #89 Gepost op: 21-02-2018, 11:28:22 »
Zou je denken.... eentje maar?

Ja, in een eerdere post heb ik al laten zien dat er precies 42 doosjes waren (precies genoeg om 500 te vormen)
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #90 Gepost op: 21-02-2018, 11:30:04 »
Dan hadden de kandidaten er 501 van moeten maken. Dan heb je minder lampjes nodig  ;D

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #91 Gepost op: 21-02-2018, 11:36:10 »
Dan hadden de kandidaten er 501 van moeten maken. Dan heb je minder lampjes nodig  ;D
Had zelfs meer kunnen zijn:
Mogelijke antwoorden: 500, 501, 507, 510, 511, 517, 570, 571 en 577
(511 minste aantal lampjes, 577 hoogst mogelijke bedrag)
Vraag me af of dat goedgekeurd zou worden.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2018, 11:38:15 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #92 Gepost op: 21-02-2018, 11:40:32 »
Wat ik me eigenlijk afvraag over de lampjes draai opdracht. De opdracht zegt "Laat de lampen branden en verdien het bedrag". Als ze de laatste 0 nog niet hadden ingedraaid maar de 5 en 0 wel (wat bijna was gebeurd) zouden ze dan 50 euro verdiend hebben?

Ik denk het niet, dan hadden ze met nog minder lampen ook voor de 501, 510 of 511 euro kunnen gaan, maar de maximale opbrengst van de hele opdracht was maar 1.630 euro. En dat is inclusief de 500 van de lampen.

Ik denk na terugkijken niet dat Ruben een lampje het raam uit heeft gegooid. Als hij de kamer binnenkomt heeft hij zijn porto in de rechterhand, in zijn linkerhand niets. Als hij de kamer uitgaat heeft hij zijn porto in zijn linkerhand, en draagt die over aan zijn rechterhand. Als hij op de gang bij Jan verschijnt heeft hij de porto nog steeds in zijn rechterhand, en in zijn linkerhand niets. Dus waar moet hij dat lampje dan verstoppen? In elk geval niet in zijn hand, voor zover ik kan zien.

Wat misschien zou kunnen is dat dat extra doosje op de grond niet leeg is, maar nog een lampje bevat. Niemand immers die de doosjes op de grond controleert. Hij kan dus makkelijk gewoon een vol doosje tussen de lege doosjes op de grond gegooid hebben, en de opdracht is al gedoemd te mislukken.


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #93 Gepost op: 21-02-2018, 11:41:47 »
Vraag me af of dat goedgekeurd zou worden.

Waarschijnlijk niet. Aangezien je ook het mingeld niet mocht negeren. ::ohno::

Ik had net als Ruben gewoon het plusbedrag genoteerd en selectief blind gebleven.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #94 Gepost op: 21-02-2018, 11:44:09 »
Had zelfs meer kunnen zijn:
Mogelijke antwoorden: 500, 501, 507, 510, 511, 517, 570, 571 en 577
(511 minste aantal lampjes, 577 hoogst mogelijke bedrag)
Vraag me af of dat goedgekeurd zou worden.
Als het zo werkt, dan lijkt mij 775 het hoogst mogelijke bedrag, toch?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #95 Gepost op: 21-02-2018, 12:11:41 »
Als het zo werkt, dan lijkt mij 775 het hoogst mogelijke bedrag, toch?

Nee, want links werkten enkel de 3 horizontale streepjes en 2 verticale, maar niet de verticale van 7.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #96 Gepost op: 21-02-2018, 12:12:10 »
Als het zo werkt, dan lijkt mij 775 het hoogst mogelijke bedrag, toch?

Nee, want alleen de alleen de lampen die in de vorm van 500 zitten, zullen branden. De andere fittingen zijn niet aangesloten.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #97 Gepost op: 21-02-2018, 12:17:38 »
Bedenk me net dat zelfs 51111 mogelijk was. Hoppa, in the pocket  ;D
« Laatst bewerkt op: 21-02-2018, 12:26:33 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #98 Gepost op: 21-02-2018, 12:26:23 »
Bedenk me net dat zelfs 51111 mogelijk was. Hoppa, in the pocket  ;D

En dat allemaal omdat de Mol lampen had weggenomen. Wat een beroerde Mol! ::rofl::

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #99 Gepost op: 21-02-2018, 12:53:36 »
Nee, want alleen de alleen de lampen die in de vorm van 500 zitten, zullen branden. De andere fittingen zijn niet aangesloten.
Ok, ja logisch. Dank voor de toelichting.