Auteur Topic: [pool] Tour de France 2018  (gelezen 58821 keer)

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #40 Gepost op: 1-07-2018, 13:52:11 »
Ik weet totaal niks van wielrennen, toch maar meegedaan. Ik kan de laatste plek al ruiken.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #41 Gepost op: 1-07-2018, 14:31:35 »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #42 Gepost op: 1-07-2018, 14:36:13 »
misschien is het een idee om met twee budgetten te werken..... 1 voor het basisteam en 1 voor het reserveteam ::hypocriet::

Lijkt me erg ingrijpend. ;)

Eerst maar rustig kijken wat dit jaar brengt aan verschillen tussen teams :)

Ik weet totaal niks van wielrennen, toch maar meegedaan. Ik kan de laatste plek al ruiken.

Dit is niet een makkelijke pool om op goed geluk te kunnen winnen - desalniettemin wens ik je het beste van het geluk ;)

ASO probeert Chris Froome uit de Tour de France te houden.
Sky gaat niet akkoord, dinsdag vindt er een hoorzitting plaats.

linkje in het frans

Logisch dat Sky niet akkoord gaat, maar betwijfel of ze echt een goede kans hebben in de hoorzitting.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #43 Gepost op: 1-07-2018, 14:57:30 »
Los van het feit of het terecht is of niet. De timing lijkt toch helemaal nergens op.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #44 Gepost op: 1-07-2018, 15:57:09 »
Los van het feit of het terecht is of niet. De timing lijkt toch helemaal nergens op.

Had wat mij betreft ook eerder mogen gebeuren, maar het is de enige juiste beslissing van de ASO naar mijn mening.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #45 Gepost op: 1-07-2018, 17:40:28 »
Zo, CT Lekke Band doet ook weer mee...
Ich bin ein Bärliner!

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #46 Gepost op: 1-07-2018, 19:21:31 »
Het is denk ik wel de enige sport die meer dan een half jaar nodig heeft om iemand wel of niet te schorsen

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #47 Gepost op: 1-07-2018, 19:50:24 »
Hier komt spuit 11

Ik vind het onzin. Hij is niet geschorst door de UCI, dus dan vind ik niet dat je een paar dagen vooraf als ASO kunt zeggen, jij mag bij ons niet meedoen.

Ja hij moet geschorst worden, maar zolang hij dat door fouten vd UCI niet is dan mag ie rijden
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #48 Gepost op: 1-07-2018, 19:56:24 »
Even alles naar het juiste topic verhuist (gaat niet alleen over de poule hier).

Ik snap Nieky's punt, maar ik ben blij dat de ASO het doet, die zaak had allang afgehandeld moeten zijn. Ik snap niet waarom het zo lang moet duren, alleen omdat het Froome is zeker. Een C-renner met hetzelfde 'vergrijp' had waarschijnlijk al een schorsing uitgezeten. Tsja als de UCI niks doet dan de ASO maar.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #49 Gepost op: 1-07-2018, 20:33:57 »
Tom Egbers (was hij het?) zei vanmiddag: de ASO geeft een feestje, en bepaalt wie er op haar feestje mag komen.

Ook voor dat argument is iets te zeggen. De ASO heeft inhoudelijk niets over de Giro te zeggen, dus als organisatie hadden ze daar geen zeggenschap over.



Ik ben benieuwd wat er woensdag uit zal komen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #50 Gepost op: 1-07-2018, 20:39:39 »
de aso heeft boter op zijn hoofd want waren ook de organisatie van de vuelta. hadden ze hem er toen al uit moeten gooien (was het al bekend tijdens de vuelta?)
#froomeout
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #51 Gepost op: 1-07-2018, 20:53:11 »
Voor zover ik kon vinden, werd dat medio december door de UCI bekendgemaakt.


Als ie stout is geweest mag dat ook met terugwerkende kracht hoor, dat hebbben ze met andere renners ook gedaan.

Heeft als gevolg dat Tom Dumoulin alsnog zijn tweede Giro-zege op zijn naam krijgt. Even afwachten, dus.

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #52 Gepost op: 1-07-2018, 23:31:07 »
.....

Dit is niet een makkelijke pool om op goed geluk te kunnen winnen - desalniettemin wens ik je het beste van het geluk ;)

.....

Ik doe gewoon mee voor de lol. Kijken op welke plek ik ga eindigen. Mijn teamnaam heet niet voor niks: "We gaan voor de laatste plaats"  ::rofl::
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #53 Gepost op: 2-07-2018, 13:29:30 »
De UCI heeft duidelijkheid verschaft over Chris Froome.

Hij krijgt geen straf voor het feit dat bij hem verhoogde salbutamol-waarden werden gevonden.

Mijns inziens zou dat tot gevolg moeten hebben dat Froome gewoon mag starten in de Tour de France. Maar dan zou het ook moeten betekenen dat ze hem ook vanuit de ASO met rust laten.

Anders is het ''vleesch noch visch'': degene die hem eerst beschuldigde, laat die beschuldiging nu vallen, maar een andere partij legt zich daar niet bij neer. 


Voor mij geldt: Chris Froom heeft nooit ontkend dat hij het middel gebruikt heeft, maar heeft aangegeven dit met toestemming te hebben gedaan. Daar hoort mijns inziens dan ook geen sanctie bij, in de vorm van het weren uit de Tour de France.


Maar ik denk dat alleen al de zweem van mogelijk dopinggebruik al genoeg is voor reputatieschade.


Dat kan denk ik alleen gestopt worden indien zowel de UCI als de ASO een duidelijk standpunt hierover inneemt.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #54 Gepost op: 2-07-2018, 14:10:23 »
Ik doe gewoon mee voor de lol. Kijken op welke plek ik ga eindigen. Mijn teamnaam heet niet voor niks: "We gaan voor de laatste plaats"  ::rofl::

Tuurlijk, gewoon doen!

De eerste keer toen ik mee deed kende ik ook ternauwernood de beste paar klassementsrenners van naam. Dus toen was mn teamnaam ook iets als "och och och wat heb nu toch gedaan"  ;D

Dat jaar tijdens de Tour redelijk opgelet, en het opvolgende jaar was mn team een stuk beter beredeneerd en sterker  :D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #55 Gepost op: 2-07-2018, 14:39:29 »
Intussen sluit ook de ASO zich aan bij het UCI-besluit, hetgeen inhoudt dat deelname van Chris Froome aan de Tour de France niet wordt tegengehouden.




Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #56 Gepost op: 2-07-2018, 15:22:28 »
 bah
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #57 Gepost op: 2-07-2018, 15:24:18 »
Ik mis vooral nog een plausibele verklaring.

Maar goed, de communicatie laat al het hele jaar te wensen over
You'll never walk alone

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #58 Gepost op: 2-07-2018, 16:16:42 »
Intussen sluit ook de ASO zich aan bij het UCI-besluit, hetgeen inhoudt dat deelname van Chris Froome aan de Tour de France niet wordt tegengehouden.

Slecht nieuws.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #59 Gepost op: 2-07-2018, 19:50:56 »
blergh
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.