Auteur Topic: Wie is de Mol? In de media  (gelezen 181354 keer)

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #140 Gepost op: 3-03-2019, 23:24:22 »
::oink:: goedemorgen, Goedemorgen. Gewoon bijna tegelijk dezelfde video geplaatst :P Dat is bijna eng om dit tijdstip

Haha, toeval bestaat. Ik vond het wel een opmerkelijk filmpje.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #141 Gepost op: 4-03-2019, 07:47:58 »
Jinek zei dat ze zich voelde alsof er een politie langsreed en ze niets had gedaan.... ze wist duidelijk meer en wist zich geen houding te geven. Ze had deze plotselinge vraag duidelijk niet verwacht en wist er geen raad mee.
Het lijkt mij dus in ieder geval te zeggen dat Merel geen verliezer is, maar OF de winnaar, OF de Mol. Ik denk zelf het laatste.

Eigenlijk was het bij nader inzien volgens mij best wel not-done dat Nicky aan Jinek live in de uitzending nog even vroeg hoe het zat met haar 'bestie' Merel om er zo achter te komen wie de mol is. Ben eigenlijk best wel benieuwd of ze daar naderhand nog iets over te horen heeft gekregen van Rik, die tegenover haar zat. Kan me voorstellen dat Jinek het ook juist daarom niet had verwacht en zich zo overvallen voelde, je verwacht dat niet van een kandidaat die al uit het spel is. En denk dat Rik ook wel even moeite had z'n stalen gezicht met glimlach te houden. Wel een stunt eigenlijk  :D

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #142 Gepost op: 4-03-2019, 11:36:35 »
Nikkie ::love::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #143 Gepost op: 4-03-2019, 11:39:30 »
Eigenlijk was het bij nader inzien volgens mij best wel not-done dat Nicky aan Jinek live in de uitzending nog even vroeg hoe het zat met haar 'bestie' Merel om er zo achter te komen wie de mol is. Ben eigenlijk best wel benieuwd of ze daar naderhand nog iets over te horen heeft gekregen van Rik, die tegenover haar zat. Kan me voorstellen dat Jinek het ook juist daarom niet had verwacht en zich zo overvallen voelde, je verwacht dat niet van een kandidaat die al uit het spel is. En denk dat Rik ook wel even moeite had z'n stalen gezicht met glimlach te houden. Wel een stunt eigenlijk  :D

Nikki verdenkt Merel als mol.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #144 Gepost op: 4-03-2019, 11:47:27 »
Ja ik denk het ook, misschien was het een beetje 'payback' tegen de Goden... ze wist wellicht al vanaf begin af aan dat Merel de mol was en had wellicht dan wel het spel gewonnen. Ik vind het een hele openbaring dat ze zei bewust de test verknald te hebben. En die vraag aan Eva was dan even zo van "ik wist heus wel dat het Merel was hoor".
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #145 Gepost op: 4-03-2019, 11:49:28 »
Ja ik denk het ook, misschien was het een beetje 'payback' tegen de Goden... ze wist wellicht al vanaf begin af aan dat Merel de mol was en had wellicht dan wel het spel gewonnen. Ik vind het een hele openbaring dat ze zei bewust de test verknald te hebben. En die vraag aan Eva was dan even zo van "ik wist heus wel dat het Merel was hoor".

Ik betwijfel of Nikkie Merel op het spoor zat, maar het kan natuurlijk. Als Nikkie en Sinan lang waren meegegaan was alle actie wel uit de opdrachten weg.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #146 Gepost op: 4-03-2019, 12:11:19 »
Ik betwijfel of Nikkie Merel op het spoor zat, maar het kan natuurlijk. Als Nikkie en Sinan lang waren meegegaan was alle actie wel uit de opdrachten weg.

De risico nemen ze zelf door Nikkie Sinan en Robert te vragen.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #147 Gepost op: 4-03-2019, 12:33:01 »
De risico nemen ze zelf door Nikkie Sinan en Robert te vragen.

Ik denk meer dat ze (terecht m.i.) uitgaan van de ongeschreven professionaliteits-code bij televisie-makers onderling dat je niet een andermans format om zeep helpt als je te gast bent voor de promotie van je programma. Zeker niet als je niet meer in het spel zit. Ik denk een youtuber met die ongeschreven regel iets minder vertrouwd is, of er lak aan heeft en zelfstandiger opereert.
Maar kan me goed voorstellen dat er tot dusver nog nooit rekening mee is gehouden dat iemand zoiets probeert, omdat je als programmamakers onderling er onbewust al op vertrouwt op die ongeschreven regel en dat dit eigenlijk vreemd is. Het is naar mijn weten ook nog nooit eerder gebeurd. Stel dat Jinek hier per ongeluk iets (meer) had prijsgegeven omdat je zo'n vraag niet verwacht vanwege bovenstaande... dan was dat niet bepaald prettig voor het De Mol programma geweest, niet voor Merel en ook niet voor Jinek. Vandaar dat het wel wat 'not-done' is in mijn optiek.

Maar verder boeien, ik hoef hier niet een beetje heilig te doen en mij maakt het verder niets uit. Viel me alleen op. Prima tv zo en het verklapt toch wel wat, terwijl het toch spannend blijft ::ok::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #148 Gepost op: 4-03-2019, 17:19:20 »
Jinek zei dat ze zich voelde alsof er een politie langsreed en ze niets had gedaan.... ze wist duidelijk meer en wist zich geen houding te geven. Ze had deze plotselinge vraag duidelijk niet verwacht en wist er geen raad mee.
Het lijkt mij dus in ieder geval te zeggen dat Merel geen verliezer is, maar OF de winnaar, OF de Mol. Ik denk zelf het laatste.
Ik interpreteerde dit juist als dat ze niets wist, maar bang was dat iedereen ging denken dat ze wel meer wist en daarom niet zoveel durfde te zeggen. Anders klopt haar vergelijking niet. Als ze meer wist zou ze zich juist voelen alsof er politie langsrijdt en ze wél iets heeft gedaan ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #149 Gepost op: 4-03-2019, 18:05:24 »
Ik interpreteerde dit juist als dat ze niets wist, maar bang was dat iedereen ging denken dat ze wel meer wist en daarom niet zoveel durfde te zeggen. Anders klopt haar vergelijking niet. Als ze meer wist zou ze zich juist voelen alsof er politie langsrijdt en ze wél iets heeft gedaan ;)

Body language. Gelijk haar hoofd naar omlaag als een schuldige.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #150 Gepost op: 4-03-2019, 18:08:38 »
Waarom gaan we er vanuit dat Eva haar vertrouwenspersoon is en van alles weet? Ze mogen er toch maar 1?

Merel heeft gewoon n partner dacht ik dus neem aan dat hij haar persoon is

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #151 Gepost op: 4-03-2019, 18:10:28 »
Waarom gaan we er vanuit dat Eva haar vertrouwenspersoon is en van alles weet? Ze mogen er toch maar 1?

Merel heeft gewoon n partner dacht ik dus neem aan dat hij haar persoon is

Ik meen me te herinneren dat Janine Abbring de vertrouwenspersoon van Sofie Van den Enk was. Dus het zijn niet noodzakelijk partners die gekozen worden.

Al is de kans uiteraard groter dat het je partner is. ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #152 Gepost op: 4-03-2019, 18:13:38 »
Ik meen me te herinneren dat Janine Abbring de vertrouwenspersoon van Sofie Van den Enk was. Dus het zijn niet noodzakelijk partners die gekozen worden.

Al is de kans uiteraard groter dat het je partner is. ;)

Dan zullen ze er wel 2 mogen. Neem aan dat de man van Sofie gewoon op de hoogte was. En als ze ergens heeft beweerd van niet geloof ik dat niet

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #153 Gepost op: 4-03-2019, 18:15:18 »
Dan zullen ze er wel 2 mogen. Neem aan dat de man van Sofie gewoon op de hoogte was. En als ze ergens heeft beweerd van niet geloof ik dat niet

Oh ja, haar man was op de hoogte dat ze deelnam meen ik me te herinneren, maar hij kreeg geen informatie of zoiets.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #154 Gepost op: 4-03-2019, 18:16:21 »
Oh ja, haar man was op de hoogte dat ze deelnam meen ik me te herinneren, maar hij kreeg geen informatie of zoiets.
::rofl::
Geloof wat je wil  ::ok::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #155 Gepost op: 4-03-2019, 18:17:27 »
::rofl::
Geloof wat je wil  ::ok::

Don't shoot the messenger. ;)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #156 Gepost op: 4-03-2019, 18:52:33 »
Body language. Gelijk haar hoofd naar omlaag als een schuldige.
"Oh crap, straks gaan mensen hier te veel in lezen, had ik maar niets gezegd" geeft volgens mij een zelfde soort reactie. En gelijk had ze, want mensen zitten er veel te veel in te lezen. Tenzij ze Merels vertrouwenspersoon is weet ze niets, en een partner lijkt me inderdaad een stuk logischer als vertrouwenspersoon.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #157 Gepost op: 4-03-2019, 18:57:04 »
Waarom gaan we er vanuit dat Eva haar vertrouwenspersoon is en van alles weet? Ze mogen er toch maar 1?

Merel heeft gewoon n partner dacht ik dus neem aan dat hij haar persoon is
Haar moeder was haar vertrouwenspersoon (voorstel filmpje). Neemt niet weg dat sommige kandidaten er meer hadden in het verleden inderdaad. (Ik denk bijvoorbeeld dat oud-kandidaten vaker in het complot erbij mogen worden betrokken, maar we dwalen af.) Eva weet niets, dus kan ze ook niets verklappen.
...óf niet!

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #158 Gepost op: 4-03-2019, 21:52:56 »
Het zou me niet verbazen als ze het ook een klein beetje bewust iets heeft aangedikt (en soms haar lachen misschien amper kon houden vanwege de lol), gezien ze in haar introductiefilmpje letterlijk heeft gezegd wat haar taktiek als mol is: ze zei zoiets als observeren, hard op de inhoud en zacht op de persoon (had de precieze tekst in het merel-forum gezet). Vooral dat 'hard op de inhoud en zacht op de persoon' doet mij denken dat ze wel de mol moet zijn, want welke kandidaat verzint zoiets nou voor een introductiefilmpje? En ze is in alle afleveringen ook altijd goed in beeld als ze overdreven duidelijk de andere kandidaten observeert, zoals Sara's reactie tijdens de excecuties. Ben benieuwd!

Overigens als ze dit allemaal heeft geacteerd: petje af. Ik doe het haar niet na.


Precies wat ik steeds zeg: als Merel toch de mol blijkt te zijn moet ze serieus gaan acteren! Inderdaad petje af in dat geval.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2019, 09:16:06 door DigiMol »
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #159 Gepost op: 5-03-2019, 18:10:17 »
Ik zie het net op tv: Sarah gaat in GTST spelen in Lapland.

Wat een goede actrice is het toch.

Als zij nou echt de mol was hadden we het wel gezien :P ;D >:D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)