Auteur Topic: [Kandidaat] Sarah Chronis is niet de Mol!  (gelezen 167713 keer)

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #100 Gepost op: 20-01-2019, 09:18:27 »
Gelukkig Sarah kunnen we definitief afschrijven als Mol.
Vorige week al die 250 euro bij de wachtkamer opdracht binnenhalen ipv een joker of min 250.
Nu hoofdkandidaat voor het slagen van de puzzelopdracht. Weer plus 1500.

Mocht ze uiteindelijk toch de mol blijken te zijn dan is het dit jaar een mol die probeert zoveel mogelijk geld in de pot te krijgen.

Volgens mij een goede kandidaat die wel probeert om enkele verdenkingen op zich te laden.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #101 Gepost op: 20-01-2019, 10:40:59 »
Vorige week in de spotlights met het laserlabyrint. Deze week de Ikea verhuizing goed in gang zetten met markering waar welk deel hoort. Meer ontpopt ze tot een kandidate die in alles bezig is om zover mogelijk te komen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #102 Gepost op: 20-01-2019, 11:37:36 »
Voorheen verdacht ik haar nog, maar na opdracht 3 van gisteren niet meer. Ze heeft samen met Robèrt die hele opdracht laten slagen.
Frankje Lapi

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #103 Gepost op: 20-01-2019, 12:20:25 »
Gelukkig Sarah kunnen we definitief afschrijven als Mol.
Vorige week al die 250 euro bij de wachtkamer opdracht binnenhalen ipv een joker of min 250.
Nu hoofdkandidaat voor het slagen van de puzzelopdracht. Weer plus 1500.

Mocht ze uiteindelijk toch de mol blijken te zijn dan is het dit jaar een mol die probeert zoveel mogelijk geld in de pot te krijgen.

Volgens mij een goede kandidaat die wel probeert om enkele verdenkingen op zich te laden.

Het was duidelijk dat die puzzelopdracht heel makkelijk binnen de 45 minuten doenbaar was. Nu er toch niet meer het maximale bedrag te winnen viel kan je als mol je kennis uitbuiten en de puzzel onder de 30 minuten doen slagen, niets mooier.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #104 Gepost op: 20-01-2019, 16:21:37 »
Inderdaad. Juist door de opdracht zo snel te doen toon je de rest dat hij toch makkelijk binnen de 30 minuten te doen was. Mede hierdoor heeft ze toch mooi mede gezorgd 'dat er 1000 Euro niet in de pot kwam'.  Gezien de speling van ongeveer 19 minuten die ze nog hadden had je als mol kunnen vertragen of dingen fout doen wat je zou willen, de opdracht was toch wel geslaagd. Wat is er nu mooier dan goed je best te doen, en zo aan te tonen dat je eigenlijk best wel voor de 2500 Euro had kunnen gaan?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #105 Gepost op: 20-01-2019, 16:35:42 »
Ik ben het er niet mee eens dat de opdracht per se "toch wel was geslaagd". Als Robert niet met z'n cruciale inzicht kwam had Nikkie misschien wel nog een kwartier aan die ene paal staan wrikken.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #106 Gepost op: 20-01-2019, 16:47:18 »
Nikkie misschien wel, maar je mag toch aannemen dat zodra de anderen de 3D-puzzel af hadden ook zouden mee gaan zoeken? Dan maak je mij niet wijs dat niemand niet aan de andere kant was gaan zoeken.
Ich bin ein Bärliner!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #107 Gepost op: 20-01-2019, 17:38:10 »
Nikkie misschien wel, maar je mag toch aannemen dat zodra de anderen de 3D-puzzel af hadden ook zouden mee gaan zoeken? Dan maak je mij niet wijs dat niemand niet aan de andere kant was gaan zoeken.
Maar ze waren al aan het onderzoeken. Zonder succes.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #108 Gepost op: 21-01-2019, 00:01:13 »
Sarah zie ik toch als de mol dit jaar. Al die sociale energie, het continu bezig zijn met vertrouwen winnen, Jamie beschuldigen mol te zijn, bondje met Niels?, bondje met Evelien. Bij de opdracht met de stangen doet ze precies wat ze in de biecht voice-over ook uitspreekt. Ze gaat voor de 45 minuten, dat was al de hele mol actie, en daarna vertrouwen winnen. Ze ging hier planmatig te werk. Ook op de trap liep ze eindeloos heen en weer, had alle mogelijkheden om was volgorde te wijzigen. En daarna...weer vertrouwen winnen door de kleuren goed te benoemen, Rick Paul had ze niet meer goed op een rijtje. Met de fiets eerst suggereren erachter aan te gaan door anderen in laten koppen en dan gaan. De 250 euro bij jokerspel was collateral damage. Jamie liet haar geen keuze. Bij het cijferspel nam ze de leiding. Sprak ze toen Portugees, of pas bij de vlaggenopdracht?
Hoofdpunt is het vertrouwen winnen, en dat is gelukt, kijk maar naar de reacties hierboven en de polls.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2019, 16:54:20 door foxhunter »

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #109 Gepost op: 21-01-2019, 11:31:29 »
Ik ben het er niet mee eens dat de opdracht per se "toch wel was geslaagd". Als Robert niet met z'n cruciale inzicht kwam had Nikkie misschien wel nog een kwartier aan die ene paal staan wrikken.
En Merel snapte niets van die blokken, zonder Sarah waren ze niet tot het inzicht gekomen, Sarah bedenkt om de nummering erop te schrijven.
De rest was bezig met andere taken. Die waren waarschijnlijk te laat erachter gekomen dat Sarah en Merel het toch niet snapten.
Dat er al -€1000 uit pot is gehaald, is natuurlijk mooi en natuurlijk kun je dan lekker gaan meehelpen als mol. Maar Sarah had wel een sleutelpositie om de opdracht te laten slagen, deed dit ook, ik vraag me af of je dat zou doen als mol.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #110 Gepost op: 21-01-2019, 13:33:25 »
En Merel snapte niets van die blokken, zonder Sarah waren ze niet tot het inzicht gekomen, Sarah bedenkt om de nummering erop te schrijven.
De rest was bezig met andere taken. Die waren waarschijnlijk te laat erachter gekomen dat Sarah en Merel het toch niet snapten.
Dat er al -€1000 uit pot is gehaald, is natuurlijk mooi en natuurlijk kun je dan lekker gaan meehelpen als mol. Maar Sarah had wel een sleutelpositie om de opdracht te laten slagen, deed dit ook, ik vraag me af of je dat zou doen als mol.

De puzzel ging zo goed dat het bijna leek of ze voorkennis had. Deze €1000 wegspelen en het dan goed doen past perfect in het plaatje van fanatieke mol Sarah.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #111 Gepost op: 21-01-2019, 19:23:08 »
Sarah verslaat in een aflevering Nikkie minstens 2 keer:
1. ze neemt het penningmeesterschap over van Nikkie die zegt "ik heb er nog precies niks fout mee gedaan, ik ben € 0 kwijtgeraakt" (of zoiets)
2. ze verslaat de zichzelf benoemde koningin van het Jenga-spel

Offline Harko

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #112 Gepost op: 22-01-2019, 16:35:40 »
Als ik de afleveringen terugkijk heb ik toch af en toe het gevoel dat ze zich enthousiaster en dommer voordoet dan ze in werkelijkheid is.
 Ze wordt door de regie neergezet als een overijverige superenthousiaste kandidaat, maar ergens klopt er toch iets niet. Merel is mijn hoofdverdachte, maar ik hou Sarah in de gaten.



Offline daphnek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #113 Gepost op: 22-01-2019, 18:21:15 »
Heeft iemand een idee of theorie over waarom Sarah meerdere malen  een tas bij zich heeft? Een rugtas op een groepsfoto, later zo'n buideltas?

Hoeft niet echt wat te betekenen qua kandidaat of mol, maar ik werd er op gewezen en het is wel apart...

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #114 Gepost op: 22-01-2019, 18:36:55 »
En Merel snapte niets van die blokken, zonder Sarah waren ze niet tot het inzicht gekomen, Sarah bedenkt om de nummering erop te schrijven.
De rest was bezig met andere taken. Die waren waarschijnlijk te laat erachter gekomen dat Sarah en Merel het toch niet snapten.
Dat er al -€1000 uit pot is gehaald, is natuurlijk mooi en natuurlijk kun je dan lekker gaan meehelpen als mol. Maar Sarah had wel een sleutelpositie om de opdracht te laten slagen, deed dit ook, ik vraag me af of je dat zou doen als mol.
Ja, zo denk ik er ook over. Sarah, als MOL, zou niet alle onderdelen gaan nummeren. Ik weet ook niet of je door dit zo te doen als doel hebt om in ieder geval € 1000.- uit de pot te houden.
Misschien wil ze als kandidaat gewoon haar best doen zoveel mogelijk geld in dfe pot te krijgen omdat zij de pot wil winnen. Wie weet, misschien heeft zij al een idee wie de MOL is.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #115 Gepost op: 22-01-2019, 18:55:34 »
Nu heeft ze de pot. Voor de groep is ze nu het eerlijke meisje, de goede kandidate. Het zou me niets verbazen als er geld uit verdwijnt.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #116 Gepost op: 23-01-2019, 22:30:17 »
Mij ook niet, maar niet persé door Sarah. Zij zou dan erg van tactiek moeten veranderen en dat zou te veel opvallen.

Offline Harko

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #117 Gepost op: 24-01-2019, 15:36:01 »
Waarom zou Sarah zo graag penningmeester willen zijn? Mijn eerste ingeving was dat ze denkt dat er misschien hints op het geld staan. Een tweede optie zou zijn dat ze denkt dat ze daarmee in een goede positie komt in volgende opdrachten, net als Ruben vorig jaar.

Nikkie deed niks verkeerd met het geld en volgens mij verdacht Sarah haar ook niet dus ik vind het hoe dan ook een vreemde actie.

Iemand een ander idee?


Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #118 Gepost op: 24-01-2019, 16:28:08 »
Waarom zou Sarah zo graag penningmeester willen zijn? Mijn eerste ingeving was dat ze denkt dat er misschien hints op het geld staan. Een tweede optie zou zijn dat ze denkt dat ze daarmee in een goede positie komt in volgende opdrachten, net als Ruben vorig jaar.

Nikkie deed niks verkeerd met het geld en volgens mij verdacht Sarah haar ook niet dus ik vind het hoe dan ook een vreemde actie.

Iemand een ander idee?
Als ze daardoor in een gunstige positie komt dan zal dat de andere kandidaten ook niet ontgaan. Dus mijn inschatting is dat ze penningmeesterschap gewoon wil rouleren. Dit is ook erg gebruikelijk de laatste jaren. Sarah stelt ook alleen voor om te wisselen. Ze wil niet zelf de p. worden. Ze stelt zelfs Robèrt voor. Maar die wil niet omdat er niet genoeg geld in zit. Het is Sinan die de leiding neemt en Sarah voordraagt. En daar is iedereen het gewoon mee eens. Ik zie hier niets vreemds in van Sarah.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #119 Gepost op: 24-01-2019, 22:27:16 »
het is denk ik ook gewoon handig. Beetje gedoe in de groep. Ik vind het wel slim. Even kijken hoe iedereen reageert op iets onverwachts. Ik vind het dan ook kandidaats
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.