Auteur Topic: [Kandidaat] Sarah Chronis is niet de Mol!  (gelezen 168723 keer)

Offline Harko

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #140 Gepost op: 28-01-2019, 13:09:07 »
- Sarah weet zeker dat het antwoord op de vraag wat de duurste koffie ter wereld is op haar pak staat, terwijl haar categorie cultivering is.
- Sarah zoekt op het pak van Evelien naar een antwoord, kan het niet vinden, laat Robčrt op haar eigen pak kijken, terwijl het antwoord uiteindelijk wel op Eveliens pak blijkt te staan.
- Sarah zegt tegen Robčrt dat ze tot de -750 moeten blijven zitten. Zou ze daarna te laat binnen willen komen en mingeld willen pakken?


Het helpen van Niels met het stelen van de joker is als mol niet echt logisch gedrag, maar als kandidaat is het ook een beetje dommig, ze heeft er zelf geen belang bij.

In de aflevering zit een biecht waarin ze zegt dat Merel expres molt om verdacht te worden, zodat Merel zelf de mol kan vinden. Vind ik wel een bijzondere gedachtegang

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #141 Gepost op: 28-01-2019, 13:26:57 »
Als Sarah de mol is, kan ik me voorstellen dat zij haar deel van de opdracht (traptreden) zo goed mogelijk wilde doen, in de hoop dat de anderen niet achter het mechanisme van de palen zouden komen. Misschien heeft ze zelfs nog geprobeerd om de treden vaag te nummeren, maar Merel zegt tegen haar dat ze er ook nog 'links' en 'rechts' op moet zetten (wat ik overigens erg onmols vond van Merel).

En Sarah verdient met 'Min of meer'  toch weer geld voor de pot. Staat nu derde in het FTM-klassement, kort achter Niels en Merel. Dat zegt misschien weinig in deze kandidatengroep, maar het mag van mij wel wat minder voor een mol.

Het FTM-klassement is natuurlijk relatief. Bij de trappen kan je bv ook geld toewijzen aan de hand van wie voor welke optie stemt. Ook bij de discussie voor het al dan niet gebruiken van een molboekje kan je het verlies van de opdracht toewijzen aan iedereen die tegen het gebruik stemt, maar dat zien we niet. Sarah is zeker ook niet de oorzaak dat de 2000 euro niet uit de pot gaat, wat toch een sleutelmoment is voor de pot.

Dit seizoen is het FTM door het type van opdrachten en wat buiten beeld wordt gehouden ,aar mijn mening (tot nu toe) minder bruikbaar dan andere jaren.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #142 Gepost op: 28-01-2019, 13:38:39 »
Dit seizoen is het FTM door het type van opdrachten en wat buiten beeld wordt gehouden ,aar mijn mening (tot nu toe) minder bruikbaar dan andere jaren.

Dit!

Normaal stort ik me ook wel op een FTM-overzicht rond dit punt, maar de individuele bedragen die zijn binnengehaald zijn peanuts. Ook wel eigen aan deze groep.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #143 Gepost op: 28-01-2019, 14:25:15 »
Het helpen van Niels met het stelen van de joker is als mol niet echt logisch gedrag, maar als kandidaat is het ook een beetje dommig, ze heeft er zelf geen belang bij.

Voor wat hoort wat bij WIDM. Als Sarah kandidaat is kan ze heel veel hebben aan info van anderen.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #144 Gepost op: 28-01-2019, 15:07:11 »
Ik vind het helpen van Niels eigenlijk ook een hele kandidaatse actie. Ga me misschien toch maar volledig op de mannen focussen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #145 Gepost op: 28-01-2019, 15:27:51 »
Wat mij opvalt is dat in de 'Serenade'-opdracht de focus vooral op Merel en Rick Paul ligt, maar ook Sarah staat uiteindelijk dus verkeerd. Op een gegeven moment verwijt ze Rick Paul dat hij haar verkeerd voorgelicht zou hebben: 'Het balkon van Sarah en Robčrt eindigt op 12. Jij hebt tegen mij 13 gezegd.' Vervolgens zien we het bordje waarop inderdaad staat dat het balkon van Sarah en Robčrt op 12 eindigt. Dit zien Rick Paul en Sarah zelf ook. Rick Paul gaat in een biecht vervolgens tegen Sarah in en zegt dat hij 'volgens hem heel hard heeft geroepen en voorgelezen dat het 12 is.'

Uiteindelijk staat Sarah tóch op 13 en dus verkeerd, terwijl ze dus twee keer met eigen ogen gezien heeft dat het 12 moet zijn. Ze begint er zelf over tegen Rick Paul met haar beschuldiging. Toch vreemd, zeker gezien de focus hier op dit forum voornamelijk op Merel en Rick Paul lijkt te liggen, wat natuurlijk ook wel begrijpelijk is in die zin dat zij in deze optreden ook nogal verdacht naar voren komen. Maar het is dus niet alleen Merel die makkelijk had kunnen weten dat ze uiteindelijk fout stond, maar ook Sarah. Ik verdenk Sarah nog altijd minder dan bijvoorbeeld Merel en Sinan, maar dit vind ik wel opvallend. Met deze actie zou/had ze zich natuurlijk wel pontificaal verdacht (kunnen) maken bij Rick Paul (die we overigens geen verdenkingen in haar richting horen uitspreken verder, voor zover we daar al waarde aan moeten hechten).

En niet vergeten, in haar biecht wijst ze vooral naar Merel, omdat die zo opzichtig verkeerd zat. en daarna : Daar trap ik niet meer in.
Tot nu toe zag je vooral Evelien in de biechten wijzen naar anderen, nu een keertje Sarah.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #146 Gepost op: 28-01-2019, 15:59:55 »
Nu de Niels-tunnel voor mij wel ingestort is zoek ik nu een andere mol. Maar Sarah overwegende dacht ik ineens weer aan dat nummeren van de blokken bij de 3D puzzel (Opdr. 3.3 - Op treden) waardoor die trap snel inelkaar kon worden gezet en de €1500 kon worden gepakt. Dat doet een mol toch niet?
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #147 Gepost op: 28-01-2019, 16:12:03 »
Nu de Niels-tunnel voor mij wel ingestort is zoek ik nu een andere mol. Maar Sarah overwegende dacht ik ineens weer aan dat nummeren van de blokken bij de 3D puzzel (Opdr. 3.3 - Op treden) waardoor die trap snel inelkaar kon worden gezet en de €1500 kon worden gepakt. Dat doet een mol toch niet?

Waarom niet? De opdracht was geslaagd in 26 minuten. No way dat ze zonder nummeren 19 minuten langer erover deden. Dan kan je maar beter je best gaan doen deze opdracht, want het ging zowiezo lukken. Hier vind ik haar dus extra verdacht

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #148 Gepost op: 28-01-2019, 17:22:39 »
En niet vergeten, in haar biecht wijst ze vooral naar Merel, omdat die zo opzichtig verkeerd zat. en daarna : Daar trap ik niet meer in.
Tot nu toe zag je vooral Evelien in de biechten wijzen naar anderen, nu een keertje Sarah.

Die biecht van Sarah over Merel zou wel een typische biecht kunnen zijn die in de laatste aflevering terugkomt indien Merel de Mol blijkt te zijn. Beetje zoals Georgina destijds die haar slipper op zou eten als Dennis de Mol zou zijn.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #149 Gepost op: 28-01-2019, 17:23:32 »
Waarom niet? De opdracht was geslaagd in 26 minuten. No way dat ze zonder nummeren 19 minuten langer erover deden. Dan kan je maar beter je best gaan doen deze opdracht, want het ging zowiezo lukken. Hier vind ik haar dus extra verdacht

Dat is een aanname die je daar maakt dat het sowieso in 45 min. zou lukken. Ik had 't nog wel wel willen zien of het zonder nummering was gelukt en er gekrakeel was ontstaan tussen de kandidaten over welk blok dan waar moet komen etc. Dan kan zo'n 3D puzzel nog verdraaid lastig zijn. Zonder nummering had ze ook haar best kunnen doen en Merel (of anderen) de fouten laten maken.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2019, 17:26:33 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #150 Gepost op: 28-01-2019, 17:32:22 »
Hoe dan ook is Sarah niet per se onmols in die opdracht. Je mag immers hopen dat de anderen niet achter de werking van de paalmechanismen komen en de opdracht dus alsnog mislukt. Was een lastige opdracht om te mollen. Die leende zich er meer voor om je als mol fanatiek voor te doen, hopende dat de rest het zou verprutsen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #151 Gepost op: 28-01-2019, 19:51:21 »
Dat is een aanname die je daar maakt dat het sowieso in 45 min. zou lukken. Ik had 't nog wel wel willen zien of het zonder nummering was gelukt en er gekrakeel was ontstaan tussen de kandidaten over welk blok dan waar moet komen etc. Dan kan zo'n 3D puzzel nog verdraaid lastig zijn. Zonder nummering had ze ook haar best kunnen doen en Merel (of anderen) de fouten laten maken.

Ja dat is een aanname, maar dit is zo'n opdracht waar een slimme mol toch gewoon zijn best doet? De productie zal toch wel al laten weten hebben dat deze opdracht makkelijk lukt in 45 minuten en spannend wordt in 30 minuten. Je kan je alleen maar verdacht maken deze opdracht zonder dat er veel resultaat zal zijn. Het duurde al veel te lang voor Robert zag dat die palen ook aan de andere kant konden uitgedraaid worden. Dus deze opdracht kon makkelijk binnen de 25 minuten. Deze opdracht is echt geen goede om te saboteren met een tijd van 45 minuten.

Offline Celluiar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #152 Gepost op: 29-01-2019, 11:31:35 »
Sarah vult het laatste (foute) antwoord in tijdens de Koffiepedia opdracht en geeft vervolgens in de promo van de volgende aflevering aan dat ze enorm veel last heeft van dyslexie.
Juist ja…  ::vergroot::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #153 Gepost op: 29-01-2019, 11:55:53 »
Eddie and the Hot Rods: Double checking Women op 9? 5 foot 4 tall. (1.6256) Dat klopt dan wel ongeveer met de 1.64. Bij serenade controleerde ze Rick Paul kamer 5/2 of 5/4 rij 12/13.

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #154 Gepost op: 29-01-2019, 13:39:07 »
ik kom me ook even aanmelden bij deze tunnel  :)

Weet niet of dit al ergens anders is gemeld maar:

Ik ging gisteren afl 3 nog eens kijken en dan alleen op Sarah gelet. Wat mij opviel is dat zij als Spaans woord de kleur Geel kreeg toewezen. Dat herhaalt ze een paar keer. Daarna tijdens de opdracht zie je haar steeds Rocha (rode) dingen vragen en krijgt ook rood gordijn... rood = molkleur. Maar haar kleur was geel.. die aflevering vond ik het opvallend hoe vaak er geel in de tussenshots zat, mn veel gele taxi’s. Kan toeval zijn maar ik vond het opvallend.

Mbt vorige aflevering, zat ik ook vnl Sarah te volgen en bij Hotelopdracht viel me op dat er een shot is waar ze op haar verkeerde balkon, linksonder een paar rondjes draait, en dan weer naar binnen gaat. Was echt een gekke actie, ze kijkt niet op het bordje ofzo.

Ik sluit me ook aan bij de opmerking over dyslectisch zijn van Celluliar, die viel me ook op! En ze leek ook helemaal geen moeite te hebben met het lezen van die pakken... en als ze dyslectisch was leek me dat ook wel een moment om dat te zeggen in die opdracht... oh sorry jongens ik ben dyslectisch dus kan t niet zo goed lezen die antwoorden... aan de andere kant verklaart dat ook wel waarom ze antwoorden niet kon vinden, maar toch....
« Laatst bewerkt op: 29-01-2019, 13:47:51 door Quuipo »

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #155 Gepost op: 29-01-2019, 17:32:01 »
Ik ging gisteren afl 3 nog eens kijken en dan alleen op Sarah gelet. Wat mij opviel is dat zij als Spaans woord de kleur Geel kreeg toewezen. Dat herhaalt ze een paar keer. Daarna tijdens de opdracht zie je haar steeds Rocha (rode) dingen vragen en krijgt ook rood gordijn... rood = molkleur. Maar haar kleur was geel.. die aflevering vond ik het opvallend hoe vaak er geel in de tussenshots zat, mn veel gele taxi’s. Kan toeval zijn maar ik vond het opvallend.
Sinds wanneer? Groen is het scherm dat de mol altijd krijgt; rood juist nooit. Verder is een mol bruin. Hoezo is rood de molkleur?
Ik sluit me ook aan bij de opmerking over dyslectisch zijn van Celluliar, die viel me ook op! En ze leek ook helemaal geen moeite te hebben met het lezen van die pakken... en als ze dyslectisch was leek me dat ook wel een moment om dat te zeggen in die opdracht... oh sorry jongens ik ben dyslectisch dus kan t niet zo goed lezen die antwoorden... aan de andere kant verklaart dat ook wel waarom ze antwoorden niet kon vinden, maar toch....
Het lijkt mij gek om bij een opdracht met teksten te zeggen dat je niet gaat lezen omdat je dyslexie hebt. Je doet dan gewoon mee. En in het vooruitblik van volgende week die je auto’s met letters erop bewegen. Dat is juist wat het moeilijk maakt bij dyslexie toch? Dat juist de letters bewegen. Waarschijnlijk heeft Sarah bij de auto’s meer last ervan dan bij andere opdrachten.

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #156 Gepost op: 29-01-2019, 18:54:39 »
Sinds wanneer? Groen is het scherm dat de mol altijd krijgt; rood juist nooit. Verder is een mol bruin. Hoezo is rood de molkleur?Het lijkt mij gek om bij een opdracht met teksten te zeggen dat je niet gaat lezen omdat je dyslexie hebt. Je doet dan gewoon mee. En in het vooruitblik van volgende week die je auto’s met letters erop bewegen. Dat is juist wat het moeilijk maakt bij dyslexie toch? Dat juist de letters bewegen. Waarschijnlijk heeft Sarah bij de auto’s meer last ervan dan bij andere opdrachten.

Hmmmm ik associeer rood ermee omdat mol zorgt dat anderen juist naar huis gaan...

Dat dyslexie verhaal denk dat dat duidelijk gaat worden de volgende aflevering dus nu speculeren.

Het idee dat ik bij Sarah heb als molstrategie is dat zij zich probeert in te leven in “wat denkt iedereen dat de mol hier gaat doen” en dan juist het tegenovergestelde doet. Ze zegt zelf zoiets in de biecht ook bij de Op Treden opdracht. Ze formuleert het vreemd... maar zoiets als:”wat doet een kandidaat die de mol is, die gaat natuurlijk voor de 30 minuten hier, dus ik ga opletten wie dat wil”...
in het begin van die opdracht als ze gaan beslissen voor 30 of 45 minuten is ze verder heel passief en stemt voor 45 minuten.

 :-[


« Laatst bewerkt op: 29-01-2019, 18:57:47 door Quuipo »

Offline Lyda

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molleke
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #157 Gepost op: 29-01-2019, 20:00:18 »
Mij viel op dat ze steeds gebukt, dus laag bij de grond, de teksten aan het lezen was. Een mol is ook graag bij de grond...
🕵️

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #158 Gepost op: 29-01-2019, 20:56:25 »
Sinds wanneer? Groen is het scherm dat de mol altijd krijgt; rood juist nooit. Verder is een mol bruin. Hoezo is rood de molkleur?

In mijn hoofd was rood ook de molkleur. Volgens mij omdat er in het begin enkele hints zijn geweest dat de mol rood droeg. Rode helm enzo.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #159 Gepost op: 29-01-2019, 22:29:01 »
Die biecht van Sarah over Merel zou wel een typische biecht kunnen zijn die in de laatste aflevering terugkomt indien Merel de Mol blijkt te zijn. Beetje zoals Georgina destijds die haar slipper op zou eten als Dennis de Mol zou zijn.

Sarah kopieert Merel. Bij afl. 4 opdrachten 2 en 3. Ze speelt een schaduwmol. Ze heeft Merel op de korrel en doet haar na. Verkeerde balkons, die overduidelijk fout zijn, maar ook het intoetsen van foute antwoorden bij koffiepedia. Niels gaf Merel een verkeerd voorzetje met een tekst van zijn pak en Merel nam dit HEEL snel over want... fout. Sarah doet dit met energieballen nog effe na.

Merel wordt niet alleen op de korrel genomen, het eindspel is al begonnen
 Da's vroeg en dat wordt nog bruut.