Auteur Topic: De Mol in de media (2019)  (gelezen 33318 keer)

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #100 Gepost op: 23-04-2019, 17:02:34 »
voor de mensen die het terug willen luisteren:

https://www.nporadio1.nl/gemist

naar beneden scrollen en dan het programma van 12:00 - 13:30 terugluisteren. Fragment met Gilles begint rond 39:30.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2019, 17:04:55 door keesisdemol »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #101 Gepost op: 23-04-2019, 17:11:43 »
Kaat:



En nog eens Kaat:



 :D

En uit dit artikel van wieisdemol.be valt op te maken dat Kaat een van de drie personen was die een "misschien-scherm" kreeg: https://www.wieisdemol.be/nieuws/96/rood-scherm-voor-hoofdverdachte

In die interviews vind ik Kaat nog altijd verdacht  ::rofl::

'Ik ben altijd voor het geld gegaan' Yeah right molletje

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #102 Gepost op: 23-04-2019, 17:28:20 »
 ::rofl::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #103 Gepost op: 23-04-2019, 18:54:42 »
Leuk interview met Gilles! Bedankt voor het plaatsen van de link.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #104 Gepost op: 23-04-2019, 19:28:53 »
Deel 2 van Gilles' dagboekje is nu ook geplaatst door wieisdemol.be-forumlid Salb. Alle credits naar die persoon en voor het gemak plaats ik het hier:

Voor wie delen 6 en 7 nog niet gelezen had: lees 6 hier en 7 hier. Erg leuk leesvoer en misschien biedt het inspiratie voor de chat met Gilles 1 mei. ;D

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #105 Gepost op: 25-04-2019, 18:17:31 »
https://www.vier.be/video/de-mol/wie-valt-er-af-vlak-voor-de-finale

Met nogal molse uitspraken van Axel.

En Joeri met een Revelation T-shirt. (Revelation = openbaringen = laatste bijbelboek over eind der tijden).
« Laatst bewerkt op: 25-04-2019, 18:50:20 door foxhunter »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #106 Gepost op: 25-04-2019, 21:17:35 »
voor de mensen die het terug willen luisteren:

https://www.nporadio1.nl/gemist

naar beneden scrollen en dan het programma van 12:00 - 13:30 terugluisteren. Fragment met Gilles begint rond 39:30.

Bedankt nog voor deze link. Ik ben nu aan het luisteren en dit vind ik wel interessant:

Gilles: "De Mol is onvoorbereid. Je gaat dus ook geen hele grote ingewikkelde sabotages hebben want dat gaat gewoon niet. Die persoon is daar niet voor voorbereid. Dus het zit 'm in kleine dingen en uiteraard in improvisatietalent op het moment dat de opdrachten worden gespeeld. Dat is andere jaren weleens anders. Waar je heel grote strategieën hebt afgesproken met de Mol."

Alsof Gilles ons waarschuwt dat we niet te hoge verwachtingen moeten hebben van de molacties dit keer.

(Irritant trouwens dat Gilles soms door de presentator onderbroken wordt terwijl ie hele interessante dingen vertelt.)
« Laatst bewerkt op: 26-04-2019, 12:17:29 door Heinz »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #107 Gepost op: 26-04-2019, 13:16:14 »
En dat is dus reden te meer om Axel af te strepen als Mol. De Mol doet allemaal kleine dingetjes. Bij Axel is het allemaal way to obvious: typisch nepmol-gedrag.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #108 Gepost op: 26-04-2019, 13:31:52 »
Ik zie Axel juist consequent kleine dingetjes doen. (Opsomming hier, waar in aflevering 7 nog een boel bijkwam zoals bij elke kunstvraag een verkeerde suggestie doen.) Soms subtiel, soms "obvious". Maar dat is nu net dit jaar waarschijnlijk geen nepmolgedrag, juist omdat we die ingewikkelde sabotages wel kunnen vergeten.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #109 Gepost op: 26-04-2019, 13:41:46 »
Ik zie Axel juist consequent kleine dingetjes doen. (Opsomming hier, waar in aflevering 7 nog een boel bijkwam zoals bij elke kunstvraag een verkeerde suggestie doen.) Soms subtiel, soms "obvious". Maar dat is nu net dit jaar waarschijnlijk geen nepmolgedrag, juist omdat we die ingewikkelde sabotages wel kunnen vergeten.

Helemaal mee eens Heinz, hij is soms geraffineerder dan je misschien zou verwachten. En hij weet zich meestal in de beste molposities te manouevreren, dat zie ik bijvoorbeeld bij Bas niet erg, die is in mijn ogen vaker afwachtend/voorzichtiger. Ieder zit in zijn eigen tunnel, maar hoe vaker ik iets terugzie, hoe meer ik ervan overtuigd ben dat het Axel moet zijn. Ik hoop het ook, ik heb al vijf keer Axel als mol ingevuld... ::)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #110 Gepost op: 26-04-2019, 13:46:18 »
Nou nou... geraffineerd valt erg mee. Het ligt er of super dik bovenop of hij verzaakt te mollen bij veel situaties. Daarnaast liegt hij slecht en moet ik helaas zeggen dat ze m.i niet de beste keuze hebben gemaakt

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #111 Gepost op: 26-04-2019, 15:25:12 »
In de telefonische briefing van de Mol zegt Gilles iets waaruit ik afleid dat Joeri in elk geval niet de Molinstructies nauwlettend opvolgt:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Bij die uitspraak snap ik niet waarom Joeri als Mol bij het verdelen van de kandidaten aan het zwembad zijn schouders wat ophaalt wanneer Axel aangeeft wie de 'speelse' opdracht en wie de 'verfijnde' opdracht zal doen. Uitgaande van een chronologische volgorde van de briefing blijkt tevens dat er in de aankomende aflevering gemakkelijk te mollen valt.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #112 Gepost op: 26-04-2019, 15:36:21 »
Wauw, briljant filmpje! En dat van Joeri is wel gek ja, alsof het ze niks kan schelen dat het weggeeft dat Joeri de Mol niet is omdat hij toch amper verdacht wordt. Of misschien omdat ie zondag toch naar huis moet. Maar een sterk punt tegen Joeri als Mol is het zeker.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #113 Gepost op: 26-04-2019, 15:51:53 »
Maar als je gewoon puur logisch nadenkt is het sowieso toch al waarschijnlijker dat de mol bij de kunstopdracht zit? Ten eerste is er vrij makkelijk te mollen daar, en met die opdracht is 0 euro verdiend, terwijl bij de quizopdracht 2100 euro is verdiend. Soms moet je ook niet te moeilijk denken.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #114 Gepost op: 26-04-2019, 15:53:43 »
Zeker interessant. Alhoewel het wel duidelijk was dat Joeri de mol niet is moet je nu wel echt met oogkleppen op zitten als Joeri nog steeds je verdachte is  :)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #115 Gepost op: 26-04-2019, 15:55:03 »
In het filmpje in aanloop naar volgende aflevering vond het wel heel erg neergezet als Joeri mol, Bas winnaar, Elisabet verliezer en Axel afvaller. Ik denk dat je dat het best zelf kan bekijken om te zien wat ik bedoel.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #116 Gepost op: 26-04-2019, 16:27:22 »
Wauw, briljant filmpje! En dat van Joeri is wel gek ja, alsof het ze niks kan schelen dat het weggeeft dat Joeri de Mol niet is omdat hij toch amper verdacht wordt. Of misschien omdat ie zondag toch naar huis moet. Maar een sterk punt tegen Joeri als Mol is het zeker.
Dat wordt een leuke uitdaging. Maar dat Joeri de mol is, dat staat wel vast. Hij haalt alleen teveel geld binnen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #117 Gepost op: 26-04-2019, 16:37:28 »
Maar als je gewoon puur logisch nadenkt is het sowieso toch al waarschijnlijker dat de mol bij de kunstopdracht zit? Ten eerste is er vrij makkelijk te mollen daar, en met die opdracht is 0 euro verdiend, terwijl bij de quizopdracht 2100 euro is verdiend. Soms moet je ook niet te moeilijk denken.

Helemaal mee eens. Met niet te moeilijk denken heb ik al heel wat mollen gevangen. Toch moet je er ook weer niet té makkelijk over gaan denken want dan zit je er zomaar weer grandioos naast. Mooi spel. ;D

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #118 Gepost op: 26-04-2019, 20:45:32 »
Nou nou... geraffineerd valt erg mee. Het ligt er of super dik bovenop of hij verzaakt te mollen bij veel situaties. Daarnaast liegt hij slecht en moet ik helaas zeggen dat ze m.i niet de beste keuze hebben gemaakt

Geraffineerd zijn kleine dingen waar ook Heinz het over heeft. Dingen die  je natuurlijk niet opvallen als je Axel al hebt afgeschreven. Keuze van Axel als mol zou ik wel te begrijpen vinden. Ik had dat met Merel dat ik dat niet de beste keuze vond. Dat is ook een kwestie van smaken verschillen en welke mensen je meer aanspreken.

Je weet sowieso niet zeker wie de mol is nu en ook niet hoe de negen anderen hun rol vervuld zouden hebben als ze gekozen waren. Dus niet fair om te spreken van niet de
beste keuze. Ben dan benieuwd wie jij de beste keuze zou vinden?

Ik vind ook niet dat Axel bijvoorbeeld meer heeft verzaakt dan Bas, Axel heeft er meer aan gedaan om in goede molposities te komen maar dat is mijn mening.  ::)

Wat mij betreft is Axel de mol en zou Bas het als enige ook nog kunnen zijn. Het zijn twee heel verschillende karakters . Vind zelf dat Bas dichter bij zichzelf blijft. Axel speelt meer een rol. Als Axel kandidaat is hij voor mijn gevoel wel erg veel met saboteren bezig geweest..( of tactiek om de anderen eruit te werken, maar dat heeft hij dan wel erg goed en vaak gedaan)  >:D

Misschien biedt afl. 8 uitkomst, maar ik denk dat ze allebei de finale halen... :(

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #119 Gepost op: 26-04-2019, 20:59:50 »
Ben dan benieuwd wie jij de beste keuze zou vinden?


Axel heeft bij mij het minst lange lijstje aan niet molse dingen dus Axel maar dat neemt niet weg wat ik erover zei  ;)