Poll

Wie is de mol?

Axel
42 (33.9%)
Bas
52 (41.9%)
Elisabet
30 (24.2%)

Totaal aantal stemmen: 123

Auteur Topic: Wie is ... de Mol?  (gelezen 68459 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #820 Gepost op: 6-05-2019, 11:42:13 »
Wat een BAK ZAND ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Beste verjaarscadeau ever, dit zag ik echt compleet niet aankomen :o :o :o :o :o

Haar naturel is ZO goed, er was nergens iets van enige verkramptheid en daar was ik bij Axel voor gegaan. En nu klopt het ook allemaal weer. Die enorm slechte mollicitatie van hem. Destijds dat ik al zei dat de mol in de boot moest zitten en niet het water. En zoveel meer zal wel de komende week nog op zijn plek vallen.

Dit was het zinderende slot wel... ik dacht, oh nee nu is het toch niet Bas.. laat het Elisabet zijn!!! En jaaaaaaaaaaaaaaaa  ::love:: ::love:: ::love:: ::love:: ::love::

OK, promises made true, avatar Anniek weg, een veel betere editie nu van De Mol die de Mol niet was  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #821 Gepost op: 6-05-2019, 11:53:17 »
Gefeliciteerd met je verjaardag.

En ja, ik had je nog wel via PB opgeroepen om nog naar de LiesbetElisabet-tunnel te komen, maar ja... 
 ;D




Edit: ik haal die namen nog steeds door elkaar... 
« Laatst bewerkt op: 6-05-2019, 12:35:56 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #822 Gepost op: 6-05-2019, 11:59:40 »
Ja maar Liesbet was er al uit. Die was toch echt kandidaat  ;D.

Maar jij gefeliciteerd, ik durfde deze keer geen blonde dame meer aan. Niet na Anniek en Stine. Wensmollen. Maar soms komen dromen uit  ::regenboog:: ::jaja:: ::hug::

dat Axel en Bas haar allebei verdachten. We kunnen nooit meer met een stalen gezicht beweren dat de Belgen niet met de montage knoeien.  ;D
Ik kijk ook liever naar wat er daadwerkelijk gebeurt. Helaas doen ze niet aan penningmeester want de stemmingen daarover zegt al ontzettend veel. Maar zoals zij nu het laagste bedrag op haar voorhoofd geplakt kreeg spreekt wel boekdelen. Misschien was zij daar al de topverdachte. 100 euro was het geloof ik!

Maar dat ik daar zo hard voor Eva ging was dat Eva daadwerkelijk ging voor een hoog bedrag, toen gingen echter een voor een de hoge bedragen naar de mannen en offerde Elisabet zich op voor het allerlaagste bedrag. Eva keek er nog steeds beteuterd bij dat zij slechts 300 had, dat vond ik zo mols. En Elisabet juist niet. Maar wellicht was ze daar al en masse verdacht en wist ze wel dat het geen zin had voor iets hoogs te gaan????

Ook in de tunnel ging ze als eerste. Pas later bedacht Axel zich blijkbaar dat dit juist sluw was omdat bij de ontploffing uberhaupt nooit meer de laatste tunnel gehaald zou worden, maar het leek even om de minst belangrijke positie te gaan. Nou goed, een hoop over alles te zeggen nog ::) ::) ::) ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #823 Gepost op: 6-05-2019, 18:10:25 »
Dan denk ik Basbetbas.  ;D


Amai, ik had toch iets meer moeten twijfelen. Zeker na die tunnel-opdracht...  ::rofl::

Verkeerde tunnel dus. Wel heel grappig dat de meerderheid (ik dus ook  ;D) het fout had.

Hopelijk is het goed gekomen voor de auto naar Antwerpen.  ;) Hoe was het?
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #824 Gepost op: 6-05-2019, 19:44:34 »
Elisabet ::jaja::

Daarna ben ik gaan zwalken. Eric, gefeliciteerd
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #825 Gepost op: 6-05-2019, 19:59:31 »
Een echte schok, dit!
Is het al eens gebeurd dat het forum het niet goed had? Elisabet schrijft geschiedenis :D
Vierentwintig procent...

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #826 Gepost op: 6-05-2019, 20:23:28 »
Elisabet is de mol!

Na twee afleveringen sprongen voor mij 3 kandidaten er uit: Kaat, Bas en Elisabet. Na de schijnexecutie in afl. 3 kwam daar ook Eva bij. De anderen heb ik nooit verdacht, ook niet Axel die ik weinig waarschijnlijk achte als mol en wiens (nep)mollengedrag ik snel ongeloofwaardig vond, temeer omdat hij individueel veel geld in de pot bracht.

Bas had ik snel als mol geschrapt vanwege de steen, het diner en zijn bevrijding waar hij veel geld in de pot bracht al vond ik hem verdacht bij de survivalproef. Elisabeth verdween ook geleidelijk van mijn lijst door te slapen met een slang, het juist plaatsen van de dansers in silent disco en haar goede werk in de escaperoomboot. Na het afvallen van Eva bleef enkel Kaat over als hoofdverdachte maar na haar exit haalde ik terug Bas boven vanwege het schilderij waar hij de groep stuurde en zijn positie bij de muur al vond ik Elisabet wel verdacht bij de tunnels. Afl. 8 bevestigde mij dat Bas de mol wel moest zijn door het snel vinden van de smartphone en zijn houding bij de koffers en kaartspel en vooral door de molpunten van Eric Leppen dat een goede methode blijkt te zijn.

Dat Elisabet de mol was bleek wel vrij verrassend (ik hoopte vooral dat het Axel niet is) vanwege haar posities in de verschillende opdrachten. Zij sliep met een slang, zat in het kamp die Eva niet wilde terug halen, nam het laagste bedrag in de survivalproef, tekende de gebouwen (waar dat ik de mol bij de muur verwachtte) en zat in de escaperoomboot in de kajuit waar alles vlot leek te gaan terwijl in het water van alles verdacht gebeurde.

Meestal zoek ik de mol aan de hand van de posities, het eventueel hebben van voorkennis en wat de kandidaten individueel in de pot hebben gebracht maar dat werkte ditmaal niet (en vorig jaar zat ik daardoor ook fout), zelfs de molpunten-theorie werkt niet meer. De productie maakt het ons steeds moeilijker, ook op WIDM (waar dat ik vroeger meestal wel juist zat).

In ieder geval ben ik benieuwd naar haar molacties en waar de kandidaten verkeerd zaten (ik vermoed dat ze meestal op Joeri of Axel hebben gestemd).




« Laatst bewerkt op: 6-05-2019, 20:29:28 door Luc »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #827 Gepost op: 6-05-2019, 22:24:46 »
Ik vermoed dat Eva en Kaat op elkaar zaten... En dat Kaat na het afvallen van Eva op Axel heeft gestemd.
Bruno misschien ook op Axel?

Joeri misschien toch Elisabet, maar misschien wat foute vragen?
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #828 Gepost op: 6-05-2019, 22:30:59 »
..
Joeri misschien toch Elisabet, maar misschien wat foute vragen?

In dat geval hoop ik maar dat Elisabet gympen droeg toen hij zich vergiste in het merk ;)
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #829 Gepost op: 6-05-2019, 22:47:39 »
Ik vermoed dat Eva en Kaat op elkaar zaten...

Ik las in 'De mol in het nieuws'-topic dat Kaat ook op Elisabet zat? Weet niet of dat inmiddels ontkracht is?

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #830 Gepost op: 7-05-2019, 00:34:56 »
Vanwege de twist dit seizoen viel er altijd wel van alles uit te leggen dus het was maar heel moeilijk kiezen voor mij. Wat het er overigens alleen maar leuker op maakte ::ok:: Pas na aflevering 7 met het schilderij, de tunnels en het afvallen van Kaat drong het tot mij door dat een verdachte van het eerste uur Elisabet, waarschijnlijk echt heel goed haar emoties kan beheersen.

Axel, vertoonde uiteindelijk toch teveel kandidaatse trekjes en werd ook wel erg dik aangezet bij de tunnel en in het hotel. Daarnaast kon ik het verhaal van de makers hoe de mol werd kozen maar lastig rijmen met zijn roast door Gilles. Toegegeven, helemaal met droge handen zat ik nu ook weer niet bij de finale. Integendeel ::rofl::

Het seizoen heeft mij geboeid van begin tot eind. Een toffe groep mensen, boeiende en spectaculaire opdrachten en een gedurfde (en risicovolle) twist die prachtig door de hele serie heen verweven zat. Daar zien we volgende week ongetwijfeld nog leuke beelden van terug. Het pakte allemaal geweldig uit dit jaar. Hulde voor de groep en de makers ::bravo::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #831 Gepost op: 7-05-2019, 02:05:52 »
Ja, er is enorm veel gezegd over die verfbomopdracht met Eva's valse rode scherm en dat schilderij dat er hing bij het luxe etentje. Zoveel theorieen over Kaat, Axel en Bas. Elisabet kwam nauwelijks voor in die discussies. Bij de verfbom zat ze er alleen maar een beetje bij en bemoeide zich niet echt met de discussie, en wie moest zij voorstellen op dat schilderij van het laatste avondmaal dan? Er staan bij mij nog weinig feiten gegrift maar ik ben enorm blij met haar als mol vanwege haar naturelle spel, dit was echt fantastisch.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #832 Gepost op: 7-05-2019, 08:31:09 »
Dat ze die dansers goed zette, was zo onmols... tot ik gisteren pas las dat ze die eerst fout gezet had en dat Kaat en Bruno dat doorhadden waardoor ze het wel moest corrigeren.
Is me ontgaan.

Toen Gilles bij het kaartspel tegen Axel zei: ‘ vertrouw je Bas?’ vond ik dat nogal gedurfd, als Bas de mol was. Dat ze alledrie opkeken naar Bas als degene die ‘ misschien’ had gekregen, was ook vreemd, en waarschijnlijk in scene gezet.

Online Molest

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #833 Gepost op: 7-05-2019, 09:15:26 »
Dat ze die dansers goed zette, was zo onmols... tot ik gisteren pas las dat ze die eerst fout gezet had en dat Kaat en Bruno dat doorhadden waardoor ze het wel moest corrigeren.
Is me ontgaan.
Maar waar ik dan over struikel, is niet die correctie van dat meisje met het zwarte jurkje, op aanwijzen van Kaat. Daar kon ze niet onderuit. Maar wel dat Joeri daarna tegen haar zegt: "Goede wissel". Dat lijkt er dan op dat ze de twee foute (die van haar en die van Joeri) goed heeft verwisseld. Ze had ook een andere danser van Joeri kunnen pakken (Kaat en Bruno waren het niet met elkaar eens), en dan was het alsnog fout geweest.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #834 Gepost op: 7-05-2019, 15:00:56 »
Ik ga voorlopig voor Bas of Elisabet.
Turns out: ik heb de mol toch verdacht! Was ik alweer helemaal vergeten ::rofl::

Helaas heb ik haar toen afgestreept na dingen als slapen met een slang, de dansers goed verwisselen en met name zichzelf op de boot zetten en toen eigenlijk alles goed doen. Ik ben heel benieuwd naar haar molacties volgende week :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #835 Gepost op: 7-05-2019, 15:06:58 »
Turns out: ik heb de mol toch verdacht! Was ik alweer helemaal vergeten ::rofl::

Helaas heb ik haar toen afgestreept na dingen als slapen met een slang, de dansers goed verwisselen en met name zichzelf op de boot zetten en toen eigenlijk alles goed doen. Ik ben heel benieuwd naar haar molacties volgende week :)

Ik had precies hetzelfde. Elisabet was met overtuiging mijn Mol na aflevering 2 maar met evenveel overtuiging heb ik haar na afleveringen 3 en 4 afgestreept en ben ik daar nooit meer serieus op teruggekomen. Dat laatste was natuurlijk dom, want er waren vanaf aflevering 5 weer heel veel goede redenen om haar toch weer te verdenken.

In het interview (filmpje) door Newsmonkey dat ik in het mediatopic heb geplaatst doet Elisabet al een paar molacties uit de doeken. En ook in het filmpje van Gert Late Night dat in het Elisabet-topic staat. Aanraders!


Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #836 Gepost op: 7-05-2019, 15:34:10 »
Ze heeft mij er wel helemaal in laten lopen. Maar achteraf was zij de 'kan niks-mol'. Bij de geketende wandeltocht kon ze het niet volbrengen, ze kreeg het plakkaat 100 euro op het voorhoofd bij de survival, bij de escaperoom zat ze relaxed op de boot ipv het zware fysieke werk in het water en bij de roeiboten zat ze als een prinses op de voorplecht en won ze het bed. Het had allemaal genoeg moeten zeggen. Ze deed ook een goede mollicitatie tov. van de weifelachtige Bas en Axel. Het was eigenlijk een weggevertje  ::rofl:: ;D ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #837 Gepost op: 7-05-2019, 15:42:38 »
Ik denk dat ik haar nog had overwogen als ze niet met die spons over dat bord gegaan was in de kajuit. Dat was mogelijk het finale duwtje dat ik nodig had om haar niet meer als Mol te zien tot de zwarte piet opdracht (en zelfs dan nog had ik iets meer geloof in Bas).

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #838 Gepost op: 7-05-2019, 15:49:35 »
Ik denk dat ik haar nog had overwogen als ze niet met die spons over dat bord gegaan was in de kajuit. Dat was mogelijk het finale duwtje dat ik nodig had om haar niet meer als Mol te zien tot de zwarte piet opdracht (en zelfs dan nog had ik iets meer geloof in Bas).

Heeft ze dat als mol dus goed gedaan? Of vind je dat de mol dat niet had moeten doen?

Just curious haha :D

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #839 Gepost op: 7-05-2019, 18:47:07 »
Citaat van: Heinz
Ik had precies hetzelfde. Elisabet was met overtuiging mijn Mol na aflevering 2 maar met evenveel overtuiging heb ik haar na afleveringen 3 en 4 afgestreept en ben ik daar nooit meer serieus op teruggekomen. Dat laatste was natuurlijk dom, want er waren vanaf aflevering 5 weer heel veel goede redenen om haar toch weer te verdenken.

In het interview (filmpje) door Newsmonkey dat ik in het mediatopic heb geplaatst doet Elisabet al een paar molacties uit de doeken. En ook in het filmpje van Gert Late Night dat in het Elisabet-topic staat. Aanraders!
Hetzelfde hier, Elisabet had ik na afl. 2 als hoofdverdachte gevolgd door Kaat en Bas. Na afl. 3 en 4 heb ik Elisabet en Bas geschrapt maar na de exit van Kaat heb ik Bas opgevist op basis van het schilderij en zijn positie bij de muur.
Inderdaad was Elisabet afl. 5 opnieuw verdacht bij het diner en de bevrijding van Bas waar zij de kaart verloor maar ten onrechte ben ik daar niet verder op ingegaan mede omdat ik haar weer onmols vond bij social media (buiten de plaspauze).