Poll

Wie is de mol?

Axel
42 (33.9%)
Bas
52 (41.9%)
Elisabet
30 (24.2%)

Totaal aantal stemmen: 123

Auteur Topic: Wie is ... de Mol?  (gelezen 68469 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #840 Gepost op: 8-05-2019, 15:55:40 »
Hetzelfde hier, Elisabet had ik na afl. 2 als hoofdverdachte gevolgd door Kaat en Bas. Na afl. 3 en 4 heb ik Elisabet en Bas geschrapt maar na de exit van Kaat heb ik Bas opgevist op basis van het schilderij en zijn positie bij de muur.
Inderdaad was Elisabet afl. 5 opnieuw verdacht bij het diner en de bevrijding van Bas waar zij de kaart verloor maar ten onrechte ben ik daar niet verder op ingegaan mede omdat ik haar weer onmols vond bij social media (buiten de plaspauze).

Hier eigenlijk precies hetzelfde. Bas (die ik eerder had afgestreept) werd na het afvallen van Kaat mijn hoofdverdachte, vooral om hun sleutelpositie bij de muur.

Axel heb ik nooit echt als verdachte gezien. Ik had voor aflevering 9 een lichte twijfel of ik toch niet moest overstappen (van Bas naar Elisabet), op basis van het diner, haar gedrag in de tunnels en het feit dat ze haar vriend zonder geld op het vliegtuig zette.  ;D

Echter: de social media opdracht, de disco-opdracht, de escaperoomboot, 100 euro bij de survival-opdracht, slapen met een slang... Allemaal te onmols voor mij. Daarom Bas gekozen.  ;D

Achteraf denk ik wel dat ze bij social media wel de boel heeft vertraagd en ook dat ze bij andere opdrachten heeft gemold.

Ik denk dat ik haar nog had overwogen als ze niet met die spons over dat bord gegaan was in de kajuit. Dat was mogelijk het finale duwtje dat ik nodig had om haar niet meer als Mol te zien tot de zwarte piet opdracht (en zelfs dan nog had ik iets meer geloof in Bas).

Dat was voor mij ook een reden om haar af te strepen. Leek mij té pro-actief voor een mol. En bij de zwarte piet opdracht werd nog even mooi bevestigd dat Bas toch de mol was.  ::rofl::

Ik ben benieuwd naar de komende aflevering, want er zijn nog wat losse eindjes vind ik. Overigens denk ik wel dat ze het fantastisch heeft gedaan!
« Laatst bewerkt op: 8-05-2019, 16:08:11 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #841 Gepost op: 8-05-2019, 21:40:32 »
In dat geval hoop ik maar dat Elisabet gympen droeg toen hij zich vergiste in het merk ;)

 ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #842 Gepost op: 10-05-2019, 10:59:56 »
De mol is Bas gekozen
Of de mol is al Eva gekozen  :P

Kaat/Elisabet als outsiders.

Gek genoeg ben ik na Eva/Kaat hun vertrek meteen terug op Bas gekomen. Maar nooit heb ik Elisabet sindsdien als outsider telkens meegenomen in de vergelijking.

Er waren even wel genoeg aanwijzingen. Maarja je ziet dingen die je wil zien en je hoort dingen die je wilt horen in dit spel. :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #843 Gepost op: 10-05-2019, 19:49:12 »
Ze heeft ons gewoon erg goed om de tuin geleid. Dat ze dan harder had moeten mollen is van tweede belang. Ik stond ook raar te kijken toen ze de spons pakte en wegzeemde. Bruno was nog molser. Maar wat daar nu echt gebeurde is dat Gilles iedereen naar zich toeroept, en er dan in wat slagzinnen verteld wordt wat er gebeuren moet. Dat is moeilijk!!! Ze sturen een totaal onvoorbereide mol in de arena. We hadden gewoon moeten denken, nou de mol zit inderdaad op dat schip, dat is logisch, dat is een primaire keuze die de mol moet maken. De finesses daarna, daarin moet gemold worden. En in het dagboek zei ze dat gedaan te hebben. Dus we zien wel. Maar ik vergeef snel dat ze de spons pakte. Het lijkt me haast een Merel momentje.... de productieassistente!!!!!!!!!!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #844 Gepost op: 11-05-2019, 01:34:13 »
We weten ook niet of Bruno misschien met dat idee kwam van die spons, en dan was het slim van Elisabet om die zelf maar ter hand te nemen. Die emmer en die spons stonden erbij, de link met het bord lag voor de hand. Dat ze er zo snel mee kwam, kan dus ook nog aan Bruno gelegen hebben. Hopelijk weten we zondag hoe het precies is gegaan!
EDIT: Ik lees net van Gilles dat er ook stil zal worden gestaan bij mol-acties die door de straffe kandidatengroep niet gelukt zijn.
« Laatst bewerkt op: 11-05-2019, 02:26:42 door Newbie2 »

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #845 Gepost op: 11-05-2019, 11:41:42 »
Ik stond ook raar te kijken toen ze de spons pakte en wegzeemde.

Ja, dat was het moment voor mij om haar helemaal weg te strepen. Terwijl ze daar juist in het visier van Bas en Axel kwam. Geen wonder dat Bruno er uitvloog. Maar het is haar vergeven met zo'n minieme voorbereiding.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #846 Gepost op: 11-05-2019, 11:48:24 »
Ja. En dat we er met 75% naast zaten op dit forum is ook wel verklaarbaar. Goed acteerwerk + wat minder molacties en je stuurt zo een heleboel ervaren mollenvangers het bos in. Dat in combinatie met de montage die geheim hield dat de finalisten Elisabet verdachten. Ze hebben ons mooi tuk gehad.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #847 Gepost op: 11-05-2019, 12:09:19 »
Ja. En dat we er met 75% naast zaten op dit forum is ook wel verklaarbaar. Goed acteerwerk + wat minder molacties en je stuurt zo een heleboel ervaren mollenvangers het bos in. Dat in combinatie met de montage die geheim hield dat de finalisten Elisabet verdachten. Ze hebben ons mooi tuk gehad.

Op een enkeling na, hebben veel mensen haar afgeschreven na aflevering 3/4. Voor mij persoonlijk raakte ze toen ook op de achtergrond. Haar gestampvoet bij de sleutel, haar pret met Martijn bij het slapen en natuurlijk de stranddisco. Iedereen voor 1000 euro het bos ingestuurd, dat heeft ze geweldig gedaan ::bravo::

Ondanks dat ze daarna gewoon vrolijk weer verder ging (diner, paintball, avatar) gingen bij mij de bellen pas echt weer rinkelen bij het schilderij van de mol.

Ik vind het trouwens uitstekend om niet te weten hoe de kandidaten de test invullen. Zo moet je het gewoon doen met wat je ziet "net als de kandidaten". En we zien Elisabet ook torentjes omgooien, vertragen, een kaart verliezen, een boobytrap openen etc. ::ok::

Ik ben deze reeks heen en weer geslingerd tussen Elisabet, Kaat, Eva en Axel en ondanks het grote vermoeden op het laatst, heb ik nooit met 100% zekerheid kunnen/durven tunnelen. Dat met die toffe groep, die mooie twist en al die geweldige opdrachten maakt het voor mij nu al een top 3 aller tijden. En dan heb ik de terugblik nog niet eens gezien ;)
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #848 Gepost op: 12-05-2019, 16:44:18 »
Ik had het wel verwacht. ;D

Wat een zalige mol die een pak mensen heeft weten te misleiden. Ik was ook aanwezig op het event, uitgenodigd in zaal 8, waar ik me mocht scharen bij het kamp van De Mol herself. Zat een paar meters naast Kaat, om het met haar woorden te zeggen, het was gewoon ... Epic!

Vooral dat moment dat Elisabet uit de rook stapt, kippenvel! Ik droom er nog van. Volgens mij is het mijn favoriete mol ooit hoor. Al hebben ze allemaal wel iets speciaals, op dit moment overheerst de euforie en die blijft maar duren. Alles wat ik in gedachten had gaat nu echt uitkomen. Kijk heel erg uit naar de sluwe streken van Dokter Mol.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #849 Gepost op: 12-05-2019, 21:56:42 »
De beste Mol allertijden. Respect!   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #850 Gepost op: 12-05-2019, 22:31:56 »
Super Mol! En in de moeilijkste omstandigheden. Maar beste Mol ooit zou ik niet durven zeggen want de omstandigheden waren nu zo anders dat je moeilijk kunt vergelijken.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #851 Gepost op: 12-05-2019, 23:00:35 »
Super Mol! En in de moeilijkste omstandigheden. Maar beste Mol ooit zou ik niet durven zeggen want de omstandigheden waren nu zo anders dat je moeilijk kunt vergelijken.

Ik vond het inderdaad een super mol en verwacht dat weinig oud-mollen het op deze manier zo goed hadden gedaan. Maar lastig te vergelijken inderdaad :P

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #852 Gepost op: 12-05-2019, 23:11:32 »
Een zalige mol. Zeker en vast. Maar beste mol ooit? Vind ik lastig om te zeggen nu elke serie een ander type mol heeft gehad (ik kijk mee sinds seizoen 4) tot nog toe. Dus ze zijn allemaal uniek en zodoende onvergelijkbaar.

Tis straf om met korte briefings last minute via de telefoon op de wc of elders te horen te krijgen wat er staat te gebeuren. En soms zelfs met alle ogen op je zoals bij het strand. Ga er maar aan staan. Dus nogmaals chapeau Elisabet ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #853 Gepost op: 14-05-2019, 23:21:42 »
Ik had het wel verwacht. ;D
Ja ik ook. Toen zij zo uit die rook stapte, dacht ik: Elisabet is de mol!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)