Auteur Topic: [kandidaat] Eva  (gelezen 19403 keer)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #160 Gepost op: 1-04-2019, 11:30:16 »
Ze wordt met de aflevering mooier, vooral het rode jurkje mag ze vaker aandoen. :) ::love::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #161 Gepost op: 1-04-2019, 12:32:50 »
Toen Kaat en Eva ronddobberden bij die som (bootopdracht) en het vraagteken nog niet hadden opgelost, was het Eva die Kaat ertoe aanzette om terug naar die boot te zwemmen voor de oplossing. Vraag me sterk of of de mol dat zou doen.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #162 Gepost op: 1-04-2019, 12:56:31 »
Toen Kaat en Eva ronddobberden bij die som (bootopdracht) en het vraagteken nog niet hadden opgelost, was het Eva die Kaat ertoe aanzette om terug naar die boot te zwemmen voor de oplossing. Vraag me sterk of of de mol dat zou doen.
Dat ze beide nog eens terugzwommen vond ik net wel verdacht omdat dit zo'n tijdverlies leek. Eén van beide dames kon toch bij het raadsel blijven?

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #163 Gepost op: 1-04-2019, 13:14:59 »
Dat ze beide nog eens terugzwommen vond ik net wel verdacht omdat dit zo'n tijdverlies leek. Eén van beide dames kon toch bij het raadsel blijven?

Ik vind Kaat erg verdacht ja maar als Eva de mol is, waarom zette ze Kaat dan zo duidelijk aan om dat vraagteken bij de boot op te lossen? Dat is een grote stap richting de oplossing van hun deel van de proef. En als één de ander verdenkt, zal ze mee willen zwemmen om er zeker van te zijn dan het juiste nummer mee terug komt. In de molbiecht had de mol het ook letterlijk over het mislukken omdat er een fanatieke kandidaat wilde controleren.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #164 Gepost op: 1-04-2019, 14:22:44 »
Ik vind Kaat erg verdacht ja maar als Eva de mol is, waarom zette ze Kaat dan zo duidelijk aan om dat vraagteken bij de boot op te lossen? Dat is een grote stap richting de oplossing van hun deel van de proef. En als één de ander verdenkt, zal ze mee willen zwemmen om er zeker van te zijn dan het juiste nummer mee terug komt. In de molbiecht had de mol het ook letterlijk over het mislukken omdat er een fanatieke kandidaat wilde controleren.
Dat zou wel heel snel uitkomen natuurlijk.

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #165 Gepost op: 1-04-2019, 14:24:01 »
Het cijfer wat ze moesten invullen bij de som was 28, de leeftijd van de mol?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #166 Gepost op: 1-04-2019, 15:23:40 »
Het cijfer wat ze moesten invullen bij de som was 28, de leeftijd van de mol?

Die "28" viel mij ook op. Vooral omdat we in een eerder opdracht het lied uit de "Titanic" hoorden. Dit doet me terugdenken aan WIDM seizoen vier. Elise is nu Elisabeth?

 ::)

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #167 Gepost op: 1-04-2019, 17:33:40 »
Ik twijfel nog over of ze het wel of niet is. Vooral omdat ik haar lichaamstaal soms opvallend vind en vanwege de voorkennis die ze soms lijkt te hebben. Ze wees erop dat de groep moest kijken naar de zwakste schakel in aflevering 2 (al zorgde dat er wel voor dat het juist makkelijker werd om geld te verdienen... maar anderzijds was het ook weer een beetje sneu geweest als die twist niet was ontdekt), ze kiest een geleedpotige in plaats van een zoogdier, ze vindt toevallig die fles die in dat water drijft bij de boot waar de instructies van de opdracht in zitten... en toen zij dat rode scherm kreeg leek ze eigenlijk helemaal niet zo in shock te zijn.

Misschien blijkt ze het uiteindelijk toch te zijn, maar ik vraag me af wat dan haar molactie was op de boot? Ik zie haar gewoon niets verdachts doen daar en de mol heeft volgens het moldagboek daar wel gemold. Ook vond ik het rode vlot gewoon niet de beste molpositie. Er viel daar niet veel te saboteren aangezien je toch zo vaak als je wilde een cijfercode in mocht vullen. Eva is wel uiteindelijk degene die op de vis drukt, waardoor dat nummer begint af te spelen. Dat kan een teken zijn dat ze voorkennis heeft.. dit moest wel gebeuren om de opdracht te laten slagen immers.. maar dan heeft ze daarmee uiteindelijk wederom vooral bijgedragen aan het laten slagen van de opdracht?  :P
Ook bij de visopdracht was zij degene die die opdracht uiteindelijk liet slagen, maar ze deed verder wel een vis meteen in bak 1 in plaats van in de twijfelbak (en de vissen moesten in de bak blijven waar ze in werden gelegd m.u.v. de twijfelbak) en ze zei dat een vis witte stippen had, terwijl Axel erop hamerde dat de vis blauwe stippen had (wie gelijk had, weet ik eigenlijk niet, maar opvallend is het wel).

Dus, ik denk dat ze het nog best kan zijn, omdat ik haar inderdaad ook soms overgeacteerd over vind komen, ze hier en daar wel verdachte dingen heeft gedaan en ze mogelijk soms voor productieassistent speelt... Maar als ze het is, komt ze als mol niet goed uit de verf vind ik. Ze doet me in ieder geval wel een beetje aan Merel denken vanwege haar kromme gedrag af en toe.

Maar ja, ik denk dat we misschien ook niet al te veel moeten verwachten van een mol die in aflevering 1 pas is gekozen. Ik denk dat zo'n situatie ertoe kan leiden dat de mol gewoon niet zo heel goed is aangezien de mol veel zal moeten improviseren wegens een gebrek aan voorkennis en voorbereiding (ondanks de briefings van Gilles soms). Dat lijkt me erg lastig en dit kan Eva parten spelen.

Al met al denk ik dat de mol Eva of Axel is op het moment. 

Het cijfer wat ze moesten invullen bij de som was 28, de leeftijd van de mol?

Oh wow, dit was me nog niet opgevallen! Nu sta ik aan het begin van de tunnel... ik switch van hoofdverdachte van Axel naar Eva.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 1-04-2019, 18:21:35 door Saskiaax95 »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #168 Gepost op: 1-04-2019, 19:35:39 »
In de molbiecht had de mol het ook letterlijk over het mislukken omdat er een fanatieke kandidaat wilde controleren.

Was het niet fanatieke Axel die Kaat wilde controleren hier? Misschien daarom dat Eva zich gepasseerd voelde op het moment dat het erop aan kwam ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #169 Gepost op: 1-04-2019, 19:36:59 »
Was het niet fanatieke Axel die Kaat wilde controleren hier? Misschien daarom dat Eva zich gepasseerd voelde op het moment dat het erop aan kwam ::vergroot::

Of fanatieke Axel die persé met Eva naar de vissen wilde

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #170 Gepost op: 1-04-2019, 19:53:27 »
Waar in de molbiecht staat dat de molactie bij de boot mislukte omdat een fanatieke kandidaat wilde controleren?
Ik neem aan dat we het over die tekst hebben die de mol schrijft aan het einde van de aflevering.. na meermaals dat stuk terug gekeken te hebben heb ik nog nergens zoiets zien staan.

Er wordt wel 'ze stonden erop te kijken' gezegd door de mol, maar dat slaat op dat de groep stond toe te kijken terwijl de mol gebrieft werd op het strand.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #171 Gepost op: 1-04-2019, 21:06:53 »
Was het niet fanatieke Axel die Kaat wilde controleren hier? Misschien daarom dat Eva zich gepasseerd voelde op het moment dat het erop aan kwam ::vergroot::

Exact! Ik vind Eva ook verdacht maar nu even niet zo verdacht als Kaat; Eva stuurde Kaat er (correct) op aan om naar de boot terug te zwemmen voor hulp met het vraagteken.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #172 Gepost op: 1-04-2019, 21:14:50 »
Waar in de molbiecht staat dat de molactie bij de boot mislukte omdat een fanatieke kandidaat wilde controleren? [..] Er wordt wel 'ze stonden erop te kijken' gezegd door de mol, maar dat slaat op dat de groep stond toe te kijken terwijl de mol gebrieft werd op het strand.

Klopt hoor. De letterlijke molbiecht was:
"Ik heb een briefing gekregen. Ze stonden erop te kijken. En dan moest ik terugkomen en doen alsof mijn neus bloedde. Bij de opdracht zelf is gebleken dat een groep soms sterker is dan de mol. Jammer natuurlijk want ik had wel gemold. Ik heb eigenlijk geen stress meer. Het begint meer en meer te bevallen."
   
Ik interpreteerde de tweede zin als niet alleen letterlijk van toepassing op die briefing op het strand (van iedereen), maar ook op de opdracht erna, waarbij de mol mogelijk op de vingers werd gekeken. Het ging niet voor niets mis. Maar dat wordt niet letterlijk gezegd inderdaad, en was meer hoe ik het bij de eerste keer kijken interpreteerde

Offline Dennichio

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #173 Gepost op: 2-04-2019, 09:55:47 »
Ben wat aan het herbekijken..

In aflevering 2 bij de kookopdracht op het moment dat Eva en Liesbeth Martijn en Axel aflossen gaat het over de dipsaus. Vlak voor de informatie-overdracht-tijd op 00:00 springt zie je Eva wijzen naar de reeds gemaakte dipsaus, maar de regie heeft hier duidelijk die frames proberen weg knippen om dit te verbergen?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #174 Gepost op: 2-04-2019, 10:59:39 »
Volgens mij wijst Eva naar het lege bakje naast de goede dipsaus. Kijk maar waar ze haar blik op richt.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #175 Gepost op: 2-04-2019, 11:39:50 »
Ik zit ook her te beluisteren, en het is zo grappig dat ze alles zo verwoord terwijl ze toch gewoon alleen in de auto zit of bij de konijnen staat. Dan zegt ze letterlijk: "ik ga nog eens een poging doen om te liegen over konijnen" haha, terugslaand natuurlijk naar de eerdere proef. Het is allemaal zo'n mooi toneelstuk, mooi opgevoerd voor het plaatje; Eva is de mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #176 Gepost op: 2-04-2019, 13:46:21 »
Eva is de mol.

Kan je mij dan uitleggen waarom ze de visopdracht laat slagen?

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #177 Gepost op: 2-04-2019, 13:55:05 »
Kan je mij dan uitleggen waarom ze de visopdracht laat slagen?

Het duurde 4 minuten voordat Axel en Eva die laatste vis hadden gevonden en Eva probeerde Axel continue van de wijs te brengen. Er ging beduidend meer mis bij dit duo dan bij het andere duo. Ik denk dat Axel (die haar ook leek te verdenken en met haar samen wilde) in haar nek stond te hijgen.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #178 Gepost op: 2-04-2019, 13:57:15 »
Kan je mij dan uitleggen waarom ze de visopdracht laat slagen?
na een -€2000 mag je al eens iets laten glippen

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #179 Gepost op: 2-04-2019, 14:07:31 »
Het is ook zo grappig dat ze ECHT angst veinst voor de konijnen. Alsof ze de grap even laat voortduren als mol. "Ik ben net zo bang voor jou als jij voor mij" haha.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)