Auteur Topic: Verborgen aanwijzingen  (gelezen 36565 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Verborgen aanwijzingen
« Gepost op: 11-03-2019, 09:02:07 »
In dit topic kunnen we alle mogelijke verborgen aanwijzingen bespreken.

Let op: vorig jaar waren het er maar 2 (twee!) in totaal. Het verborgen telefoonnummer dat we konden bellen ("Hallo, spreek ik met de Mol?" :P) waarna we de Mol hoorden fluiten en de Mol die na elk rood scherm een letter "in morse" knipperde met zijn ogen tot er het woord "VERRAAD" stond.

Dit jaar weer maar twee? Ik verwacht niet ineens veel meer.

Wat we tot nu toe aan mogelijke hints hebben:

- De naam van Elisabet zat in de trailer verstopt door middel van braille. Verwijzing naar een blinde Mol?
- Zei Gilles nou "En een kersverse Mol. Bas gekozen."?
« Laatst bewerkt op: 11-03-2019, 22:39:53 door Heinz »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #1 Gepost op: 11-03-2019, 14:03:20 »
Gewoon iets opvallends Op een gegeven moment zie je dat ze telefoontjes naar de kandidaten plegen. Je hoort Gilles zeggen dat ze allemaal een telefoontje krijgen dat ze de mol niet zijn geworden. Echter er komen 7 telefoontjes in beeld. Van Joeri, Ingrid en Kaat komt het telefoontje niet in beeld. Geen idee of t wat zegt maar viel me gewoon op

Geen idee hoe dit rechtstreeks naar de mol gaat leiden, maar dit vond ik wel een interessant gevonden door FS. Zijn dit de 3 mensen die misschien de mol zouden kunnen worden? Of misschien de 3 finalisten?

- Zei Gilles nou "En een kersverse Mol. Bas gekozen."? :P
Dat zou dan een is ego/edo de mol geval zijn :P
« Laatst bewerkt op: 11-03-2019, 15:08:49 door MollenvangR-Art »

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #2 Gepost op: 11-03-2019, 16:01:04 »
Rond 39:10 in de uitzending hoorde ik een apart geluid, ik weet niet of het in de muziek hoorde maar het viel me toch erg op. Zoiets gelijkaardigs als de telefoonnummerpiepjes.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #3 Gepost op: 11-03-2019, 16:02:31 »
Omdat ik nog in de speurstand sta  ::rofl:: viel me dit ook nog op
(Maar realiseer me natuurlijk wel dat het geen hint zal zijn maar ga m toch ff plaatsen)

Het telefoontje met Martijn start op 19 sec (2019) en eindigt op 34 sec (3+4=7 ... 7e mol)




Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #4 Gepost op: 11-03-2019, 21:42:17 »
Omdat ik nog in de speurstand sta..

Ik kom nu pas uit mijn winterslaap  :P

Mij viel ook iets exact hetzelfde op als FS bij die fase met de mobieltjes in de voorbereiding:

Natuurlijk zijn ze alle 10 afgebeld maar we zien de namen van Kaat, Joeri en Ingrid als enige 3 niet zichtbaar op het telefoonscherm terwijl andere namen zelfs meerdere keren zichtbaar waren. Zou dat naar de 3 potentiëlen kunnen wijzen?
« Laatst bewerkt op: 11-03-2019, 22:18:33 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #5 Gepost op: 11-03-2019, 21:57:41 »
Ik kom nu pas uit mijn winterslaap  :P

Mij viel ook iets op bij die fase met de mobieltjes in de voorbereiding:

Natuurlijk zijn ze alle 10 afgebeld maar we zien de namen van Kaat, Joeri en Ingrid als enige 3 niet zichtbaar op het telefoonscherm terwijl andere namen zelfs meerdere keren zichtbaar waren. Zou dat naar de 3 potentiëlen kunnen wijzen?

Hey!! ::hug::

Ja die had ik ook al geplaatst  ;)

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #6 Gepost op: 11-03-2019, 22:14:05 »
Hey!! ::hug::

Ja die had ik ook al geplaatst  ;)

::hug::

Helemaal overheen gelezen, topic is ook zoooo vol al ::)

Ik denk dat ik nog even verder slapen ga ::schaam::



« Laatst bewerkt op: 11-03-2019, 22:21:05 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #7 Gepost op: 11-03-2019, 22:31:20 »
Wat mij opviel, de openingsspeech van Gilles was aan de vooravond van de finale. Ook de vooruitblik van aflevering twee begint met scenes uit de executie.
Ik weet niet of dit iets is of wat het kan betekenen. Wel toevallig dat zowel de eerste aflevering als de vooruitblik beginnen met het einde (finale/executie). Misschien komt er in de toekomst meer van dit soort einde-eerst fragmenten?

Enfin, hoogseizoen is weer begonnen  ::bravo::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Floortje

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #8 Gepost op: 11-03-2019, 23:43:47 »
Ja, ik hoor Gilles het ook zeggen... 'en een kersverse mol, Bas gekozen'  ::oink::

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #9 Gepost op: 15-03-2019, 15:28:54 »
Nadat Gilles in zijn openingsspeech zegt "Eén van die tien vertrok nietsvermoedend op avontuur waar hij of zij onvoorbereid de hoofdrol zou spelen" zien we korte shots van bijna alle kandidaten, gevolgd door het 'De Mol'-logo. Bijna alle kandidaten dus, behalve Eva en Bas. Is één van hen de mol?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #10 Gepost op: 17-03-2019, 15:27:07 »
Enkel en alleen 2 hints?

Ik denk eender het geval als met die Hollanders.

Er is wel meer, maar dat wordt weggesmuist.

Productie zal er gewoonweg nooit voor uitkomen daar het te veel weggeeft voor toekomstige producties.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #11 Gepost op: 20-03-2019, 17:06:34 »
Het parcours van de geketende wandeling...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 20-03-2019, 23:12:42 door Mollem »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #12 Gepost op: 24-03-2019, 02:08:15 »
Verborgen: je krijgt die zin te zien, en vervolgens worden alle woorden verborgen behalve Eerste, dat duidelijk in beeld komt. Eva is eerste vrouw op Aarde. Ik zet het hier maar even neer, wellicht volgt er meer.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #13 Gepost op: 24-03-2019, 12:58:39 »
Verborgen: je krijgt die zin te zien, en vervolgens worden alle woorden verborgen behalve Eerste, dat duidelijk in beeld komt. Eva is eerste vrouw op Aarde. Ik zet het hier maar even neer, wellicht volgt er meer.

Welke zin bedoel je? Het klinkt wel als een mooie geloofwaardige hint. ::ok::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #14 Gepost op: 24-03-2019, 18:00:37 »
Ja :D. Had je dit gemist? Het kwam ook maar als een hap en een snap naar voren, maar zo moet het ook bij goede hints ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #15 Gepost op: 24-03-2019, 18:02:32 »
Mij was het niet opgevallen nee. En ik weet nog steeds niet welke zin je bedoelt. "Eerste dagboek" is het niet want daar verdwijnt "eerste" niet later.

Edit: Gevonden! "De eerste avond." Ja, uitstekende mogelijke hint. Ik kan niet anders zeggen. :D
« Laatst bewerkt op: 24-03-2019, 18:22:39 door Heinz »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #16 Gepost op: 24-03-2019, 18:31:27 »
En kan dan dus verwijzen naar verschillende dingen toch.. de eerste in de leader.. de eerste die het woord mol zegt.. ik noem maar wat

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #17 Gepost op: 24-03-2019, 18:47:05 »
Mij was het niet opgevallen nee. En ik weet nog steeds niet welke zin je bedoelt.
Akkoord, ik moet natuurlijk precizeren... het is bij tijdsindex 1.27, de minuut. De eerste dag, en dan verdwijnen de en dag, en popt alleen eerste even terug, het is een flits. En er komt steeds Eerste naar voren daarna, en afl. 2 begint al met Gilles die het ook over de eerste dag heeft waarna gelijk Eva in beeld komt die het erover heeft zich te verbazen dat iedereen al op is. Ja, want zij heeft genachtbraakt natuurlijk, om te worden gebriefd. Dan komt ook dat stuk voorbij dat Eva blind is. Dan gaan ze de busjes in en zegt Eva dat ze een slecht geweten heeft. Dan heeft ze na de kookopdracht dat gesprekje met Jeffrey, dat ze geen bondje wilt want ze vertrouwt niemand. Ook zo mols.

Maar goed, het ging mij dus even om minuut 1.27, het is subtiel, maar goed waarneembaar...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #18 Gepost op: 24-03-2019, 18:55:22 »
En kan dan dus verwijzen naar verschillende dingen toch.. de eerste in de leader.. de eerste die het woord mol zegt.. ik noem maar wat

Ja, uiteraard is dit geen TOLISDEMOL. Het hoeft ook helemaal niks te betekenen maar ik vind het wel mooi gevonden.

@Lo: zie wat posts hierboven. Het is dus "de eerste" in plaats van "eerste" en dat vind ik eigenlijk nog mooier.

(En ik weet dat Lilith i.p.v. Eva ook wel gezien wordt als eerste vrouw. Maar die doet niet mee. ;) :P)
« Laatst bewerkt op: 24-03-2019, 18:58:31 door Heinz »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #19 Gepost op: 24-03-2019, 19:02:37 »
De letters springen eruit, dat is het hem. Waarom, vraag ik mij dan af. Allemaal 'toeval'???

Lilith, nee die ken ik alleen als de vrouw van Frasier in de comedyserie haha. Andere godsdienst dan zeker, maar ik bedoel Eva ja ::) :P
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)