Auteur Topic: Verborgen aanwijzingen  (gelezen 36349 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #180 Gepost op: 28-04-2019, 19:44:49 »


Waarom zouden ze dat doen?

Omdat hij gaat afvallen

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #181 Gepost op: 28-04-2019, 23:14:44 »
Bas gekozen!

Wat een gewaagde uitspraak  ::rofl::

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #182 Gepost op: 28-04-2019, 23:24:24 »
Bas gekozen!

Wat een gewaagde uitspraak  ::rofl::

Nou inderdaad. Zo gewaagd waren ze nog nooit!
Graven, graven, graven...

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #183 Gepost op: 28-04-2019, 23:27:13 »
Vooral ook behoorlijk flauw, als ie inderdaad klopt. En dat laatste vrees ik.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #184 Gepost op: 28-04-2019, 23:29:30 »
Vooral ook behoorlijk flauw, als ie inderdaad klopt. En dat laatste vrees ik.

Waarom? Bas werd hierdoor niet plots massaal verdacht toch, eerder een geniale mindfuck  ::bravo::

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #185 Gepost op: 28-04-2019, 23:33:07 »
Waarom? Bas werd hierdoor niet plots massaal verdacht toch, eerder een geniale mindfuck  ::bravo::

In Nederland zijn we meer bedacht op dit soort woordspelingen in verband met Ego de mol en Kees closed. In Vlaanderen hebben ze dit voor zover ik mij kan herinneren nog niet eerder gedaan.
Graven, graven, graven...

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #186 Gepost op: 28-04-2019, 23:33:11 »
Ach, ik ben nog een beetje van slag doordat Joeri eruit ligt. Je hebt eigenlijk wel gelijk, Convans.

Edit: @B-Mol. Het is toch geen woordspeling, maar een 'zogenaamde' verspreking/zogenaamd verkeerde uitspraak van een medeklinker door Gilles?

« Laatst bewerkt op: 28-04-2019, 23:35:16 door Marisa »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #187 Gepost op: 28-04-2019, 23:36:30 »
In Nederland zijn we meer bedacht op dit soort woordspelingen in verband met Ego de mol en Kees closed. In Vlaanderen hebben ze dit voor zover ik mij kan herinneren nog niet eerder gedaan.

Nee, maar in Nederland had je ook al bijna uitsluitsel bij die hints. Ego de mol vond ik trouwens een tophint!

Deze ‘hint’ is nooit echt serieus genomen en dat vind ik wel mooi, even de molspeurders laten verwarren: gaat Gilles dit nu echt zo zeggen als het werkelijk Bas is, kan toch niet? Of wel? Of niet? Heerlijk!

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #188 Gepost op: 28-04-2019, 23:40:33 »
Ach, ik ben nog een beetje van slag doordat Joeri eruit ligt. Je hebt eigenlijk wel gelijk, Convans.

Edit: @B-Mol. Het is toch geen woordspeling, maar een 'zogenaamde' verspreking/zogenaamd verkeerde uitspraak van een medeklinker door Gilles?

Sorry het is laat. Ik bedoel natuurlijk: een taalkundige aanwijzing  ;)
Graven, graven, graven...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #189 Gepost op: 28-04-2019, 23:50:01 »
Bas gekozen en dat bas zegt de mol zit in deze auto zouden zeker wel kunnen wijzen naar bas als mol. Maar persoonlijk vind ik ze van een bedenkelijk laag niveau en de afgelopen jaren zaten de hints wel op een ander level dan dat.

Dan vind ik t verhaal over verschillende termen voor snelheden voor een hint naar Axel al vele malen sterker.


Offline B-mol

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #190 Gepost op: 28-04-2019, 23:54:01 »
De programmamakers stoppen er altijd maar één geheime hint in en dit jaar heeft niemand nog iets anders gevonden dan “Bas gekozen”.
Graven, graven, graven...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #191 Gepost op: 28-04-2019, 23:56:21 »
De programmamakers stoppen er altijd maar één geheime hint in en dit jaar heeft niemand nog iets anders gevonden dan “Bas gekozen”.

Hoezo niet? Ik zie zoveel hints naar iedereen voorbij komen. Die naar Elisabet zijn ook sterk.

Welke uiteindelijk klopt horen we nog

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #192 Gepost op: 28-04-2019, 23:58:16 »
Hoezo niet? Ik zie zoveel hints naar iedereen voorbij komen. Die naar Elisabet zijn ook sterk.

Welke uiteindelijk klopt horen we nog


Maar toch niet zoiets als vorig jaar met het verborgen telefoonnummer. Zo’n grote doorbraak.
Graven, graven, graven...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #193 Gepost op: 28-04-2019, 23:59:55 »

Maar toch niet zoiets als vorig jaar met het verborgen telefoonnummer. Zo’n grote doorbraak.

Nee en dat is die bas gekozen ook niet m.i
Misschien is ie nog niet gevonden dus

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #194 Gepost op: 29-04-2019, 00:01:23 »
In de allereerste aflevering zegt Gilles ''Voor de eerste keer kijkt de kersverse mol de mensen die hij gaat bedriegen recht in de ogen aan''. In deze aflevering zegt hij weer ''de Mol kijkt de kandidaten recht aan''. Lijkt me geen toeval.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #195 Gepost op: 29-04-2019, 02:42:40 »
Precies zo idd Gilles  ::vergroot::

Offline bloemetjes

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #196 Gepost op: 29-04-2019, 19:27:16 »
Ik ben nog niet zo ervaren met molhints uit de Vlaamse serie, dus ik weet niet of ze vaak met muziekhints werken. Ik vond de muziekkeuze voor de finalevooruitblik echter best opvallend. Het ging om het liedje 'Toxic' van Britney Spears, waarvan de videoclip zich deels afspeelt in een vliegtuig. Dat zou op axel kunnen slaan. Maar in het begin van de clip heeft Britney toch ook wel veel weg van de blonde Elisabet. Britney neemt in de clip ook verschillende gedaantes aan waaronder die van schurk, net als de mol, om aan het eind van de clip weer in een braaf meisje te veranderen (met een knipoog).



Maar wie weet kan dit net zo goed in het nutteloze hints topic en zoek ik het weer eens veel te ver! Dan zou ik nog kunnen toevoegen dat Elisabet in de kamer met de slang sliep in aflevering 4 en dat Britney vaak met slangen optreedt. En slangen zijn verraders! ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 29-04-2019, 19:35:38 door paxeltje »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #197 Gepost op: 29-04-2019, 20:08:09 »
Ik heb ook een borderline gevalletje nutteloos of verborgen maar Elisabet heeft in ieder geval duidelijk een oog voor kleur en kan best leuk schetsen. :P
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #198 Gepost op: 30-04-2019, 00:16:59 »
The letter 6.
Was aan het inzoomen naar aanwijzingen.
ElisaB.

Na de zonsondergang en het beeld met 2 koppen al de derde hint voor Bas. En Bas gekozen natuurlijk. Das 4. Dat is toch veel te veel voor de mol België?
« Laatst bewerkt op: 30-04-2019, 00:21:18 door foxhunter »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #199 Gepost op: 30-04-2019, 00:40:54 »
Zou er nog op de een of andere manier een hint in het schilderij van de Mol kunnen zitten?

De kleuren zijn zwart en rood -> Joeri die pokert?

Als je goed kijkt kun je zien dat er rond voorwerp is gebruikt om vormen te maken in het schilderij. Misschien met de vrijstelling die Bas won tijdens de jeep opdracht  ::jaja::.