Auteur Topic: De Zap 2.0 Awards  (gelezen 15793 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zap 2.0 Awards
« Reactie #120 Gepost op: 12-04-2019, 19:53:51 »
Ik zei nog tegen Lan: Als Swifty ons bedriegt, eet ik een pot mayonnaise leeg
(en ik walg van Mayonnaise)


::rofl::


Maar ik heb er ergens over gebiecht, dat het ik de week daarop wel zou moeten gaan kiezen ;D
Bij de Waldo's wist ik het eigenlijk wel. De eerste Waldo die ik vond was natuurlijk voor mezelf, maar mocht ik er nog 1 vinden dan was die in de pm van ons 3en rondgestuurd, en niet naar Lucy en Nieky.


Wat een mazzel inderdaad dat Wouter die blauwdruk vond Lan! Anders was het een heel ander verhaal geweest met je Lucky Coin.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zap 2.0 Awards
« Reactie #121 Gepost op: 12-04-2019, 20:00:12 »
Even een knuffel voor B&W en Belg ::hug::

Ik denk dat het vaak wel veel makkelijker is om een relatieve nieuweling weg te stemmen dan iemand die je al kent inderdaad, omdat het dan toch minder persoonlijk voelt en je je er minder schuldig over voelt. Tegelijkertijd hangt het ook wel een beetje van het spel af - er is ook een versie van Survivor geweest waar alle bekende sterke spelers er als eerste uit werden gespeeld en als ik het me goed herinner een nieuweling won. Het voordeel van relatief onbekend zijn is weer dat je nog geen reputatie hebt en mensen je onderschatten :P

Ik hoop in ieder geval dat jullie het een volgend spel gewoon opnieuw proberen :) Het is absoluut niet de bedoeling dat nieuwelingen zich hier niet welkom voelen. Ik denk dat het goed is dat jullie melden dat jullie het wel zo ervaren want dan kunnen we als "oude garde" misschien ook eens kritisch naar onszelf kijken en bedenken hoe we dat moeten voorkomen :)

Helemaal mee eens, inclusief knuffel aan B&W en belg ::hug::
Ik hoop echt dat het jullie niet ontmoedigd. Ik vind het leuk dat er ieder spel ook nieuwe spelers bij zijn. Anders wordt het ook zo voorspelbaar dat op een gegeven moment D*N mij weg wil stemmen en ik hem :P
Ik vond het overigens helemaal niet erg dat het voorstel om D*N weg te stemmen door iemand anders werd gedaan. Ik vond het nog te vroeg om het voor te stellen, en zoals hierboven beschreven durfde ik er niet helemaal op te vertrouwen dat Lucy niet met hem samen speelde. Met het vertrouwen dat Lucy mij gaf met die dubbele stem had ik het een eventuele stemronde wel durven voorstellen waarschijnlijk ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zap 2.0 Awards
« Reactie #122 Gepost op: 12-04-2019, 22:33:34 »
Dat lucy D*N daadwerkelijk weg wilde stemmen was voor mij ook het moment dat ik dr echt 1000% vertrouwde ipv 99% ;).

You'll never walk alone

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De Zap 2.0 Awards
« Reactie #123 Gepost op: 13-04-2019, 01:06:55 »
Ga je me nou vertellen dat je me daarvoor niet 100% vertrouwde ::oink::

Ik heb iig wel te veel op Swifty vertrouwd, dat is duidelijk. Maar ja, ik vloog er toch uit op Waldo’s zoeken tijdens een Soof week wat vrij onmogelijk was dus whatever :P

Over het Starlight Dennis liegverhaal: ik heb geen flauw idee meer waar het in vredesnaam over gaat, maar volgens mij heb ik niet tegen Dennis gelogen over informatie van Starlight en MV, alleen over het wegstemmen van hemzelf (natuurlijk). Volgens mij dachten Starlight en ik idd dat Dennis of MV echt raar aan het doen was over iets maar ik kan het me niet goed herinneren
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Zap 2.0 Awards
« Reactie #124 Gepost op: 13-04-2019, 02:04:37 »
Bij de Titanic was er ineens één grote stemafspraak tussen Rood en Blauw, waarbij besloten werd om op 1 rode en 1 blauwe te stemmen omdat rood het ineens oneerlijk vond  ::) en ze geen gelijkspel wilden.
To be clear, er was besloten om op 1 rode en 1 blauwe te gaan door jullie alliantie. Niet door ons aka rood, want wij waren sowieso in de minderheid. Maar jullie alliantie was uitgelekt waardoor de voormalige leden van rood dus een tegenalliantie begonnen. Dat hebben jullie helemaal zelf gedaan. Natuurlijk gingen we toen niet akkoord hiermee want wij waren al met twee mensen minder plus wij konden dreigen met een gelijke stand. Jullie team was random genoeg om ervoor te zorgen dat er wel iemand zou flippen ;).

Wat betreft het wegstemmen van D*N: dat MV op D*N stemde zou imo D*N niet moeten verbazen, gezien de paranoia over zijn eigen mogelijke vertrek. Ik dacht ook echt dat het tussen MV en mij zou gaan, dus ik snap MV daarin heel goed.
Los van dat ik de hele week bezig was om hem proberen te redden en ik degene was die hem had verteld dat hij getarget werd? Dat lijkt mij juist een reden om mij wél te vertrouwen want waarom zou ik dat zeggen als mijn plan was om hem weg te stemmen? Los daarvan zaten we als voormalig team rood nog steeds in een minderheidspositie, we wisten niet hoeveel stemmingen er nog zouden komen overigens, dus ons team samenhouden was sowieso strategisch de beste optie. Is het dan raar dat ik niet zou verwachten dat MV op mij zou stemmen? ???

Citaat
Ik heb mij wel ontzettend verbaasd over de stem van Hans op D*N. Ik hoorde het wel voor de stemming bekend werd, en ik heb me er verder buiten gehouden. In mijn ogen was het onnodig om Hans erbij te betrekken, en een trap na richting D*N.
::jaja::, of zelfs alleen maar zijn stemmen te splitten. Want nu werd ik ook nog eens weggestemd met de stem die ik hem had gegeven. Dat was, in mijn ogen toen, echt gewoon gemeen.

Dat heb ik serieus nooit bewust gedaan. Ik weet het niet precies meer, het is drie maanden geleden. Maximaal twee keer moest ik snel een keuze maken en deed ik dan niet wat de anderen blijkbaar van me wilden. Het voelde toen meer als een excuus om van die twee half onbekenden af te komen dan dat ik echt slecht had meegedaan aan het spel. Dat werd ook bevestigd doordat het bij iedereen al vast stond om op Belg en mij te stemmen, ook wanneer in net een eerste berichtje naar bijvoorbeeld MV had gestuurd. Al zou ik die ene keer dat foutje niet hebben gemaakt dan hadden jullie precies hetzelfde gestemd, dus voelde het niet alsof ik echt een eerlijke kans heb gehad in het spel. Ik begrijp zeker dat jullie het zo hebben gedaan, en zo’n stemming gaat nooit helemaal eerlijk, maar ik vond het wel jammer. Zeker omdat ik bij twee keer Mol Online niet mocht meedoen, bij Tweestijd gelijk eruit, nu hier er meteen uitgestemd. Dan is het balen en het ontmoedigt ook om het bij een volgend spel opnieuw te proberen.
::hug:: For the record, ik werk juist vaak samen met nieuwere mensen....gezien mijn reputatie, dus mijn motivatie was écht zoals ik die hier heb aangeven en niet omdat het ging om "minder gevestigde" forummers. Ik ben de enige die hier op reageert dus ik weet niet wat de anderen precies dachten. Ik kan wel zeggen dat het praten over de stemming inderdaad al wel eerder is begonnen dan dat de opdracht afgelopen was en de eerste berichtjes van jullie dus inderdaad binnenkwamen op een moment dat er al een hele beweging was richting stemmen op jullie.

Voor mij was het dus echt gewoon op basis van de opdracht. Sowieso waren naar mijn mening Bjorrn, Mollenvanger en ik echt de drijfveer van het team, en dat zijn dan toevallig allemaal gevestigde forummers, waarbij de overige 4 er drie nieuwere gezichten tussen zaten, dusja....

Ik zou wel gewoon blijven meedoen hoor! Veel doorgewinterde spelers zeggen nu ook dat ze niet meer mee willen doen en soms moet je net de juiste groep treffen. ;). Ik snap wel dat het frusterend is hoor ::hug::.

Anders wordt het ook zo voorspelbaar dat op een gegeven moment D*N mij weg wil stemmen en ik hem :P
Dan doen we het toch juist goed?  Als in, we stemmen dan geen nieuwe gezichten weg ;D. Tis dat je die eerste ronde in het andere team zat ::vergroot::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zap 2.0 Awards
« Reactie #125 Gepost op: 13-04-2019, 11:00:43 »
Ga je me nou vertellen dat je me daarvoor niet 100% vertrouwde ::oink::

Jij en D*N is altijd een dingetje hoor  ;D
You'll never walk alone

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De Zap 2.0 Awards
« Reactie #126 Gepost op: 13-04-2019, 11:09:11 »
Ja het probleem was ook vooral dat we verschillende dingen wilden ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zap 2.0 Awards
« Reactie #127 Gepost op: 13-04-2019, 12:03:31 »
Gelukkig wilde je andere dingen dan D*N ;D en kreeg D*N dus geen voet aan de grond bij het willen wegstemmen van bijv mij :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: De Zap 2.0 Awards
« Reactie #128 Gepost op: 22-04-2019, 15:00:56 »
Ik zal hier ook nog even reageren. Het was een mooi spel, Zap. De eerste weken vond ik lastig, door het vele stemmen, wat ik niet zó vaak had verwacht, en natuurlijk door de stemming waarbij D*N eruit ging. Starlight heeft perfect beschreven in wat voor rotsituatie ik toen zat, ik wist het echt niet meer, en achteraf had ik het helemaal anders gedaan, maar ja, das lekker makkelijk praten achteraf. Mijn spelplezier was ook echt helemaal weg die week en de week erna. Gelukkig kwam dat daarna wel weer wat terug. Ik ben er vol voor gegaan, volgens mij meer dan sommigen denken, en ik ben trots op m'n finaleplek ::jaja::

De spellen vond ik steeds weer heel tof, bedankt Robbie voor al je creativiteit en humor! ::bravo::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zap 2.0 Awards
« Reactie #129 Gepost op: 3-05-2019, 19:46:00 »
Nog gefeliciteerd met de overwinning Nieky. ::bravo::