Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot  (gelezen 15024 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #100 Gepost op: 7-04-2019, 10:27:33 »
Wat mij opvalt is dat de boei-constructie bij het knappen van het koord naar de andere richting overhelt. Tegengewicht Joeri?

Het zou wat zijn als hij het is maar voorlopig geloof ik er nog niet in.  ;D Wel heel raar, ja!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #101 Gepost op: 7-04-2019, 13:11:29 »
Dan moet Joeri wel bijzondere gaven hebben om daar dat touw te kunnen saboteren, want Bas is de hele tijd boven water geweest. En kwam ook als eerste aan bij de opdracht. Joeri is 4x (misschien wel 5x) naar beneden geweest. Als hij ergens heeft gemold, moet dat al onder water zijn gebeurd. Maar het touw knapte bovenop de kist. ::spook::
Dat touw moet, als Joeri hier gemold heeft, bijna al voorbewerkt zijn geweest. En hoe krijg je het voor elkaar dat je met zijn tweeën aan de kist hangt om je mol-actie uit te voeren? Ik vind het een leuk alternatief scenario, dat wel, maar tegelijkertijd erg onwaarschijnlijk...

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #102 Gepost op: 7-04-2019, 13:37:03 »
Wat mij opvalt is dat de boei-constructie bij het knappen van het koord naar de andere richting overhelt. Tegengewicht Joeri?
...

Het idee dat ik heb is dat de kist overhelt door het gewicht van de kooi. Die kooi trekt de kist naar één kant (als deze gaat zinken): de kant waar het touw dan nog net wel om de kist heen zit, tegenover de zijde waar het touw knapt bij Bas.

EDIT:
Hmmm, nu ik er zo over nadenk: zou het daarom zijn dat de touwknoop bovenop de kist een beetje weg van het midden is gelegd? Zie: screenshots eerder.
Zou best kunnen dat daardoor bij doorsnijden aan de kant van Bas de zaak door het gewicht van de kooi makkelijker omkiept en de kooi losgaat en dan zinkt...  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 7-04-2019, 13:47:29 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #103 Gepost op: 7-04-2019, 14:12:38 »
Het idee dat ik heb is dat de kist overhelt door het gewicht van de kooi. Die kooi trekt de kist naar één kant (als deze gaat zinken): de kant waar het touw dan nog net wel om de kist heen zit, tegenover de zijde waar het touw knapt bij Bas.
Die kooi hing er al die tijd al aan, en de kist lag recht. Maar als Joeri met zijn gewicht bovenop de kooi is gaan zitten, zou dat wel het een en ander verklaren. Toch een mol-actie onder water? ::oink::
En dan de merkwaardige biechten van Bas over Joeri... Oei, oei, oei, het zou toch niet... Nee, zelfs Joeri kunnen we niet uitsluiten, denk ik.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #104 Gepost op: 7-04-2019, 14:15:31 »
Nee, zelfs Joeri kunnen we niet uitsluiten, denk ik.

Inderdaad! Toch iemand om in de gaten te houden, die gast.  ::vergroot:: Hij maakte ook een fout op het strand die Elisabet corrigeerde.
Hij wordt ook vanaf aflevering 1 steeds minder en minder verdacht en dat is bij WIDM vaak toch wel een teken dat iemand de mol is. Maar ik heb gelezen dat bij De Mol minder met de montage wordt geknoeid dus ik weet niet in hoeverre hetzelfde geldt voor dit programma.  ;D

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #105 Gepost op: 7-04-2019, 15:27:04 »
Juist niet ::ohno::, iedereens acties worden altijd laten zien ook die van de mol. Meerdere molacties van voorgaande mollen zijn gewoon in de aflevering genoemd.

Exact. Dat maakt de Vlaamse mol extra leuk; ze tonen ook de molacties van de mol. En van alle andere kandidaten, dus je blijft gissen. (In plaats van het opzichtig uit de wind houden van de mol).

(En Bruno is de mol niet; geen enkel mol gaat op de exact juiste seconde op een knop drukken om het hoogtepunt van een beat aan te tonen).

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #106 Gepost op: 7-04-2019, 15:35:52 »
(En Bruno is de mol niet; geen enkel mol gaat op de exact juiste seconde op een knop drukken om het hoogtepunt van een beat aan te tonen).

Tenzij het "te mooi is om te laten mislukken" (zie media-topic).

Ik zou Bruno daarvoor niet afschrijven.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #107 Gepost op: 7-04-2019, 16:36:25 »
Tenzij het "te mooi is om te laten mislukken" (zie media-topic).

Ik zou Bruno daarvoor niet afschrijven.

 ::ohno::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #108 Gepost op: 7-04-2019, 16:41:36 »
Bruno doet sowieso in bijna elke opdracht zijn stukje goed.. dames omhoog sleuren op n berg.. de bal bij de vechtsport goed verdedigd.. iets met buizen in de kajuit terwijl n ander verwarring probeert te zaaien..
Dan kan die drukactie met de knop er ook nog wel bij als geslaagde actie

Fijn toch.. dat we iig iemand kunnen afschrijven  ;D


Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #109 Gepost op: 12-04-2019, 14:33:17 »
Ik kan me niet voorstellen dat het knappen van het touw van de kooi een molactie was. Joeri was onder water. Wat als hij met zijn hoofd of arm in de kooi had gezeten of er onder was geraakt?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #110 Gepost op: 13-04-2019, 10:08:58 »
Ik kan me niet voorstellen dat het knappen van het touw van de kooi een molactie was. Joeri was onder water. Wat als hij met zijn hoofd of arm in de kooi had gezeten of er onder was geraakt?
Ja, dit deed me ook twijfelen of dit wel een verantwoorde mol-actie van Bas kon zijn. Joeri kan nog niet in de kooi hebben gezeten (ze hadden de code nog niet), maar er wel onder. Al had hij daar weinig te zoeken, op dat moment. En er was ook een cameraman bij, dus Joeri was niet alleen. Dus mijn conclusie was dat het al met al misschien net aan moet kunnen. Als Joeri een actie heeft uitgehaald, is dat zonder meer veel veiliger. Bas kon alleen zijn bril verliezen. ;).

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #111 Gepost op: 13-04-2019, 13:54:32 »
Op het moment dat het koord breekt weten we niet of Joeri onderwater is. Het zou kunnen dat Joeri op dat moment met zijn volle gewicht  8) aan de andere kant hangt. En mocht hij onderwater zijn, kan hij de kist omlaag pushen om het koord te laten breken: het feit dat die drijvende doos zo scheef ligt is opvallend. Je kunt zien dat Bas zijn lichaam op dat moment recht in het water heeft, aan dat scheefliggen geen invloed heeft. Zijn schrik van het knappen van het koord ziet er oprecht uit wat mij betreft.

Ik zou Joeri niet afschrijven als mol, als Bas Joeri hier is gaan verdenken heeft Bas zijn mol misschien al in het vizier,
(en ik zou in reactie op sommige bijdragen hier over Bruno hem ook absoluut niet afschrijven als mol. 500euro binnenhalen bij de disco opdracht is peanuts maar genoeg om vertrouwen van drie andere spelers te winnen - offtopic hier overigens)...

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #112 Gepost op: 6-05-2019, 18:25:04 »
Van wat er in de kajuit gebeurde hebben we eigenlijk niet zoveel kunnen zien. Ook is het lastig in te schatten of de opdrachten sneller uitgevoerd hadden kunnen worden. Wel is het denk ik interessant om te redeneren waarom de mol deze twee kandidaten heeft uitgekozen en waarom niet twee anderen. Redenen kunnen zijn:
- slechtste zwemmers moeten natuurlijk zwemmen, des te meer kans dat er zwemvesten opgeblazen zullen worden
- slechtste puzzelaars of communiceerders in de kajuit (zonder de kajuit kunnen de andere opdrachten niet uitgevoerd worden)

Zou de mol zichzelf in de kajuit plaatsen? Dat vind ik een lastige. In het verleden zijn er mollen geweest die zichzelf hebben 'gespaard' in hun keuzes. Dit was een enorm zware opdracht, wil je die als mol wel meedoen? Tegelijkertijd heb ik het gevoel dat de mol liever in het water ligt, daar heb je meer in de hand of de opdracht wel of niet slaagt.

Elisabet heeft zichzelf dus gespaard door niet mee te doen aan deze opdracht (en maakte zichzelf daarmee meteen verdacht bij o.a. Axel). Ik ben erg benieuwd naar wat ze allemaal heeft gedaan in de kajuit, want daar zien we eigenlijk (veel) te weinig van in de aflevering. Jammer, want hier was de mol dus te vinden!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #113 Gepost op: 6-05-2019, 18:42:55 »
Elisabet heeft zichzelf dus gespaard door niet mee te doen aan deze opdracht (en maakte zichzelf daarmee meteen verdacht bij o.a. Axel). Ik ben erg benieuwd naar wat ze allemaal heeft gedaan in de kajuit, want daar zien we eigenlijk (veel) te weinig van in de aflevering. Jammer, want hier was de mol dus te vinden!

Ja, ik vond dat juist onmols...  ??? Maar achteraf gezien... Ze probeerde een verkeerde puzzel te leggen. Het was Bruno die de boel redde blijkbaar. En natuurlijk held Joeri.  ::bravo::

Maar toch... Als mol vind ik het een onlogische keuze. En áls ze dan in de kajuit moest, dan had ze beter ‘beer’ Joeri mee kunnen nemen. Maar misschien had ze daar haar redenen voor?

Edit: ik lees ergens anders dat Bruno blijkbaar goed kon duiken, dat verklaart een hoop!  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 6-05-2019, 18:54:46 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #114 Gepost op: 6-05-2019, 19:27:10 »
Ja, ik vond dat juist onmols...  ??? Maar achteraf gezien... Ze probeerde een verkeerde puzzel te leggen. Het was Bruno die de boel redde blijkbaar. En natuurlijk held Joeri.  ::bravo::

Maar toch... Als mol vind ik het een onlogische keuze. En áls ze dan in de kajuit moest, dan had ze beter ‘beer’ Joeri mee kunnen nemen. Maar misschien had ze daar haar redenen voor?

Edit: ik lees ergens anders dat Bruno blijkbaar goed kon duiken, dat verklaart een hoop!  ::ok::

Ja en Joeri gaf zelf aan dat hij een trage zwemmer was, dan zou ik daar ook van gemaakt hebben een slechte zwemmer/duiker. Maar dat was hij duidelijk niet.
Achteraf had ze dus Joeri en Bruno in de kajuit moeten zetten. Maar ze moest natuurlijk ook ter plekke een keuze maken, veel tijd om na te denken had ze niet.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #115 Gepost op: 6-05-2019, 19:55:33 »
Maar ze moest natuurlijk ook ter plekke een keuze maken, veel tijd om na te denken had ze niet.

Ik denk echt niet dat het haar keuze was ...
Je hoort Gilles ook op het strand zeggen: ok je wordt dus vastgebonden ...

Zij moest in de kajuit zorgen dat het spel niet letterlijk in het water zou vallen.

De Mol heeft 2 namen genoemd moeten we niet te letterlijk nemen. De productie is ook de Mol

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #116 Gepost op: 6-05-2019, 22:06:17 »
Ik denk echt niet dat het haar keuze was ...
Je hoort Gilles ook op het strand zeggen: ok je wordt dus vastgebonden ...

Zij moest in de kajuit zorgen dat het spel niet letterlijk in het water zou vallen.

De Mol heeft 2 namen genoemd moeten we niet te letterlijk nemen. De productie is ook de Mol

Precies, zo'n gevoel kreeg ik ook.

En Axel is haar daar gaan verdenken omdat de mol Elisabet nooit in de kajuit had gezet. De makers hadden dus niet aan ALLES gedacht. Gelukkig, het zijn net mensen ::rofl::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #117 Gepost op: 6-05-2019, 22:13:35 »
Precies, zo'n gevoel kreeg ik ook.

En Axel is haar daar gaan verdenken omdat de mol Elisabet nooit in de kajuit had gezet. De makers hadden dus niet aan ALLES gedacht. Gelukkig, het zijn net mensen ::rofl::
Ja  ::rofl::

Ach de makers konden ook niet weten dat zij iets over vies water zou zeggen bij n morning swim  ::)

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #118 Gepost op: 6-05-2019, 22:27:13 »
Ja  ::rofl::

Ach de makers konden ook niet weten dat zij iets over vies water zou zeggen bij n morning swim  ::)

Hadden ze haar maar moeten briefen :P ::rofl::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #119 Gepost op: 6-05-2019, 22:43:04 »
Hadden ze haar maar moeten briefen :P ::rofl::

Ja idd  ::rofl::