Auteur Topic: Tour de France pool 2019  (gelezen 56449 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #320 Gepost op: 28-07-2019, 13:34:09 »


En gezien z'n leeftijd blijft hij ook nog jaren meedoen voor het jongerenklassement.

Je kan hem moeilijk voor straf 5 jaar ouder maken...….hij is nu eenmaal pas 22. 



Maar dan het volgende: als de geruchten kloppen, gaat Tom Dumoulin volgend seizoen voor Jumbo-Visma rijden. Een prima ploeg als je het mij vraagt, ze winnen niet zomaar de ploegentijdrit en enkele etappes, op een moment dat de concurrentie nog maximaal is.

Maar wat moet Steven Kruijswijk en Tom Dumoulin in 1 ploeg, wanneer beide renners voor het klassement gaan? Twee kapiteins op een schip, de ene grote ronde gaan voor Steven, de andere grote ronde voor Tom? Je kan maar 1 gele trui verdienen in Parijs.


Wat mij betreft: van mij mag iedereen naar een ploeg gaan waar ze het meeste kunnen verdienen, waar ze de meeste kans maken op succes in een grote ronde. Laat Tom eerst maar eens terugkomen op zijn niveau. Ik zie dat dit jaar overigens niet meer gebeuren, overigens.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #321 Gepost op: 28-07-2019, 15:03:23 »
In dat opzicht zou je misschien de top 3 (of 5, maakt niet uit) van de tussensprint een paar puntjes kunnen geven. Bijna iedere etappe zijn de eerste plaatsen voor de aanvallers, dus zou dat ook een idee kunnen zijn.

Yup, dat opperde ik ook met:
Wat ik zat te overwegen was om punten te geven voor de tussensprints, aangezien die relatief vaak worden opgepakt door kopgroepen.
Het nadeel daarvan is dat ze soms wel door sprinters worden gepakt (krijgen die nog meer punten!), en in bergetappes rijden de klassementsrenners er zonder enige interesse langs - hoewel ze voor ons wel relevant zijn. Dus wellicht ook niet perfect.


Het grote voordeel is simpelweg dat je meer vluchters beloont dan enkel de Fransoos renner die door de jury wordt gekozen.

En punten geven op basis van doorkomsten op de bergen is ook niet handig, want dan is dat een variatie op de bergtrui én het gros zal worden gekaapt door de klassementsmannen. Je zou dan immers meer punten moeten geven voor hogere bergen, maar dat is juist minder terrein voor de aanvallers.

Je kan hem moeilijk voor straf 5 jaar ouder maken...….hij is nu eenmaal pas 22. 

En als alles goed gaat is hij de jongste toerwinnaar in.. een eeuw ofzo?
Dus de opzet van de tour moet ook niet ineens worden omgegooid voor één renner.

Als een noodgreep voor Bernal nodig is, dan is het veel eenvoudiger om hem 40m te maken.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #322 Gepost op: 28-07-2019, 16:50:25 »
En als alles goed gaat is hij de jongste toerwinnaar in.. een eeuw ofzo?
In 110 jaar om precies te zijn. Francois Faber was ietsje jonger. Overigens, de tweede winnaar van de Tour, Henri Cornet was pas 19 toen hij won.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #323 Gepost op: 28-07-2019, 20:01:07 »
Die eindigde in die editie als nummer 5. De eerste 4 in de rangschikking hadden Parijs weliswaar ook gehaald.


Per trein, en dat mocht niet.....

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #324 Gepost op: 28-07-2019, 21:43:55 »
Sportief!  ::bravo::

Na de einduitslag mopper ik nog wel 1x over mijn last minute keuze Trentin voor Van aert oke?

En over het feit dat ik wederom 2e ben  ::)
You'll never walk alone

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #325 Gepost op: 28-07-2019, 21:54:01 »
Kim Polling, Ranomi Kromowidjojo, Nick Kimman, het vrouwenvoetbalteam: allemaal tweede: je bent in goed gezelschap.....

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #326 Gepost op: 28-07-2019, 22:08:48 »
DE EINDSTAND VAN DE TOURPOOL 2019

 ::ok:: ::ok:: ::ok:: 1. G-root met 1651 punten   ::ok:: ::ok:: ::ok::

 ::ok:: ::ok:: 2. Nieky met 1625 punten ::ok:: ::ok::

 ::ok:: 3. ga toch fietsuh met 1471 punten ::ok::

Hartelijk gefeliciteerd G-root ::confettie::  ::confettie::  ::confettie::


Dagwinnaar: ga toch fietsuh (+166)
Grootste stijgers: MollenvangR-Art, Duncton & kabo12 (+1)
Grootste dalers: hulpdakdekker, Telminator & Mitchkox (-1)

Benieuwd waar jij staat? Kijk dan >>> hier <<<
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #327 Gepost op: 28-07-2019, 22:15:50 »
Gefeliciteerd Ala... uh G-root  ::bravo:: Niek ik weet hoe je je voelt (weer en ook in deze pool 2e te zijn), maar je hebt wederom laten zien een wielerkenner te zijn (en ook al de voetbaltoto gewonnen, dus niet klagen ;D :P). Ga Toch Fietsuh gefeliciteerd met de 3e plaats  ::bravo::

Misschien kan ik HDD trouwens nog bijhalen en 6e worden met dank aan Uran...

Zelf 6e geworden (HDD inderdaad nog ingehaald ging al steeds met kleine hapjes punten laatste dagen, 1x dagwinnaar en boven Telminator geëindigd  :o) ik ben zeer tevreden :) Dit was het hoogst haalbare voor dit jaar.

Ik had het al op de rustdag gedaan, maar iedereen die deze pool heeft mogelijk gemaakt/gehost bedankt weer voor al het werk  ::bravo:: ::ok::
« Laatst bewerkt op: 28-07-2019, 22:18:23 door MollenvangR-Art »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #328 Gepost op: 28-07-2019, 22:16:34 »
Gefeliciteerd G! ::bravo:: Mooi team samengesteld!


En dank Test, Daisy, Nieky, Tristan en MC voor de pool ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #329 Gepost op: 28-07-2019, 22:58:41 »
Gefeliciteerd G-root!

Ik had het al op de rustdag gedaan, maar iedereen die deze pool heeft mogelijk gemaakt/gehost bedankt weer voor al het werk  ::bravo:: ::ok::
En dank Test, Daisy, Nieky, Tristan en MC voor de pool ::ok::

Graag gedaan ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #330 Gepost op: 28-07-2019, 23:01:09 »
Zelf 6e geworden (HDD inderdaad nog ingehaald ging al steeds met kleine hapjes punten laatste dagen, 1x dagwinnaar en boven Telminator geëindigd  :o) ik ben zeer tevreden :) Dit was het hoogst haalbare voor dit jaar.

Zeker, nice job ::ok:: :)
Uran heeft ruimschoots de interne battle met Porte gewonnen.
Dude was nog iets goedkoper ook. :P



Nice job G-Root, Nieky, en ga toch fietsuh :)
En inderdaad alle organisators bedankt! De dagelijkse resultaten bijwerken ging ook prima ::ok::



Ben benieuwd naar volgend jaar! Maar eerst nog even nakaarten, zoals op de vorige pagina reeds gebeurde.

Sowieso, wat vonden we van het budget?
Ik had het denk iets ruimer fijner geworden (had het idee dat ik meer moest snoeien dan anders), hoewel het best goed was :)
Sowieso hebben we altijd een buitengewoon strikt budget. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er zou gebeuren als dit jaar bijvoorbeeld het budget 275 was geweest. Gewoon als hersenspinsel.
Denk dat op sommige vlakken de variatie zou afnemen: veel teams zouden Buchmann hebben als helper.
Daarentegen kan je op andere vlakken juist meer variatie krijgen, omdat je niet automatisch aan de goedkoopste helpers moet. Ineens kan je voor Herrada gaan, de aanvaller van Cofidis, als helper van 15m. Was wellicht interessant geweest, had toevallig dramatisch uitgepakt. Maar hij is momenteel sowieso geen mogelijkheid, want hij was veel te duur.

Weet je wat me interessant lijkt? Volgend jaar echt een hoog budget (zoals 50m extra), met de wisselspelers die gedeeltelijk punten pakken, zoals G-root voorstelde.
Dan heb je financieel een hoop meer ruimte voor interessante potentievolle keuzes, en ook ruimte in je team ervoor (omdat de bank half meerijdt).
Tis een tamelijk ingrijpend voorstel, maar het kan werken.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #331 Gepost op: 28-07-2019, 23:19:43 »
Met een erg ruim budget volgend jaar heeft iedereen Bernal neem ik aan, en waarschijnlijk ook Sagan...


Dat van die wisselspelers vind ik een heel goed idee. Nu kiezen de meeste deelnemers daar de goedkoopste kopman (Guillaume denk ik), en helpers.
Keep calm and eat chocolates!

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #332 Gepost op: 29-07-2019, 00:34:44 »
Ik ben persoonlijk wel fan van een meer beperkt budget. Zorgt er elk jaar voor dat het team dat ik wil een kleine veertig miljoen boven het budget zit, waardoor het afwegen van de verschillende renners net de uitdaging wordt. Dapper kiezen voor een wat duurdere helper (Gaudu  ::bravo::) of op zoek gaan naar de diamanten tussen de budgetrenners (Kämna  ::bravo::)

Daardoor is het inderdaad wel elk jaar zo dat ik op zoek ga naar de meest goedkope configuratie van de reserverenners. Om het goed te doen in het klassement is het vrij belangrijk dat alle renners blijven scoren, dus dan is al het extra budget op de reservebank weggegooid geld. De reservebank laten meetellen voor halve punten zou wel een interessante manier zijn om hier verandering in te brengen.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #333 Gepost op: 29-07-2019, 03:25:26 »
Leuk dat jullie helpen evalueren de pool nog leuker te maken ::bravo::

Ik wil even polsen wat jullie zouden vinden van het volgende 'radicale' voorstel.

Voortaan nog maar 3 beschermde renners en wel 4 helpers. Dan is er automatisch ook meer budget  ;)

Zelf zou ik dan hopeloos de mist in zijn gegaan door Schachmann te kiezen
You'll never walk alone

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #334 Gepost op: 29-07-2019, 08:38:35 »
Gefeliciteerd G-root :D

En bedankt voor de leuke organisatie ::bravo::

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #335 Gepost op: 29-07-2019, 09:07:01 »
DE EINDSTAND VAN DE TOURPOOL 2019

 ::ok:: ::ok:: ::ok:: 1. G-root met 1651 punten   ::ok:: ::ok:: ::ok::


Hartelijk gefeliciteerd G-root ::confettie::  ::confettie::  ::confettie::

::feest:: ::feest:: ::feest:: Yes, gewonnen!  ::feest:: ::feest:: ::feest::

Dank voor de felicitaties allen. En natuurlijk dank aan de organisatie!
Gefeliciteerd met je 2de plek Nieky. Je bent nog schrikbarend dichtbij gekomen!

Verder zou ik, net als vorig jaar, graag nog eens met de data spelen en kijken wat dit jaar het best mogelijke team was:

In het post-Tour gat waarin ik gevallen ben, ben ik eens met de data van de renners gaan spelen.
[...]

Is de lijst met hoe duur de renners waren nog ergens beschikbaar?

Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #336 Gepost op: 29-07-2019, 09:52:14 »
Gefeliciteerd, G-root! ::bravo::

En dank aan de organisatoren!


Zelf top 10 geëindigd. Doe ik het voor. ::joehoe::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #337 Gepost op: 29-07-2019, 10:24:23 »
Gefeliciteerd G-Root, goed gedaan!  ::bravo::
En uiteraard ook dank aan de organisatoren  ::bravo::

Ik hoop volgend jaar een wat grotere rol te kunnen spelen dan dit jaar... geen idee waar het mis ging... Ik troost me maar met de gedachte dat ik na de 1e dag tweede stond  ;D en dat ik de bolletjestrui en de groene trui in mijn team had...

Wat eventuele wijzigingen betreft: het idee van de reservebank die voor de helft mee telt vind ik een goeie! In ieder geval kun je hier over nadenken...

Een ander idee is misschien het volgende: in de huidige opzet komt je reserverenner er pas in als er iemand uit je hoofdteam is uitgevallen. Ik heb lijdzaam moeten toezien hoe meneer Bernal mijn reservebank zat warm te houden en ook hoe meneer Zakarin echt totaal door het ijs zak(arin)te. Had de eerste graag willen inzetten en de tweede graag uit mijn team gekieperd na een week.
Ofwel: is het een idee dat alle deelnemers 1 "joker" krijgen om een definitieve wissel zelf uit te voeren, ook al is een renner uit je hoofdteam nog niet afgestapt? Of misschien 1 joker voor kopman, 1 voor beschermd en 1 voor de helper? Uiteraard moet je je reserves dan wel (net als nu) vooraf geselecteerd hebben...

Tis maar een idee  ;D

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #338 Gepost op: 29-07-2019, 11:27:59 »
Met een erg ruim budget volgend jaar heeft iedereen Bernal neem ik aan, en waarschijnlijk ook Sagan...

Yup, dus ik ben het eens dat in die regionen de variatie afneemt. Daarentegen was er altijd al heel weinig variatie in de kopmannen.
Ik denk meer dat het elders (bv bij de helpers) juist een heel stuk zou toenemen, ter compensatie.

Voortaan nog maar 3 beschermde renners en wel 4 helpers.

Ik vrees dat je dan juist het tegenovergestelde effect krijgt.
Dat meer geld wordt gestoken in duurdere beschermers, veelal dezelfde, omdat extra kan worden bespaard op een goedkope helper.
Dan krijg je nog specifiekere, smallere teams, in plaats van bredere teams waarbij elke positie kan scoren.

Dat is wel een groot voordeel aan de (ogenschijnlijk populaire) reservebank: Het is een van de weinige concrete manieren om bredere teams te krijgen, omdat het loont daarin te investeren.
Oehhhh, moet het wel technisch mogelijk zijn..

Citaat
Ofwel: is het een idee dat alle deelnemers 1 "joker" krijgen om een definitieve wissel zelf uit te voeren, ook al is een renner uit je hoofdteam nog niet afgestapt?

Is weleens overwogen, en het blijft interessant klinken.
Het voornaamste nadeel, dat daadwerkelijk voornaam is, is dat het extra werk en potentieel chaos is voor de poolmasters.
Tevens, nu ik er over nadenk, is het wellicht technisch niet eens mogelijk.



Is de lijst met hoe duur de renners waren nog ergens beschikbaar?

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #339 Gepost op: 29-07-2019, 11:36:00 »



Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dank HDD! Dat wordt leuk spelen vanavond  :) .
Spelletje ?! - It's a way of life !