Auteur Topic: [CL] Dag 9: Tunnelvisie  (gelezen 20424 keer)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #80 Gepost op: 2-02-2020, 09:52:35 »
Volgens mij kloppen er een aantal van je vs. ook niet Spacy. In ieder geval:

- Miek VS Kaaasje: Miek stemde op Kaaasje omdat Kaaasje in stemming 1 op Lucy ging.

Miek heeft niet op mij gestemd en ik in stemming 1 ook niet Lucy. Ik zit te kijken wie je dan wel bedoeld maar kom daar ook niet helemaal uit..

- Kaaasje VS MV: MV vindt dat Kaaasje raar stemgedrag vertoont (en anderen hier hypocriet van beschuldigt)

Dit heb ik ook niet helemaal teruggezien? Of heb ik iets gemist? Ik kan het me namelijk best voorstellen dat iets verkeerd geïnterpreteerd is en ik moet toegeven dat ik ook niet altijd mijn stemmen uitgebreid heb uitgelegd (wat ik wel belangrijk vind, want daarmee forceer je de overvallers om ook goede redenen te bedenken en het niet bij 'buikgevoel' of meelopen te kunnen houden).

- Brtdm VS Robbie: Brtdm komt met Big Brother-hint

Deze vs. snap ik ook niet. Die Big Brother hint doelde toch op zichzelf? Maar kan ook dat ik me dat verkeerd herinner.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #81 Gepost op: 2-02-2020, 10:05:16 »
Nee Kaaasje, die Big Brother hint ging over Robbie, en wow, die blijkt dus goed te zijn  :o

Ik vertrouw Brtdm eigenlijk ook wel...
Frankje Lapi

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #82 Gepost op: 2-02-2020, 10:07:59 »
MV
- Noemt Brtdm als optie BM
- Stemt Jann BM
- Wil inactieven eruit
-------- Stuurt heel veel de discussie ---------
- Reageert op Robbie: "wie bedoel je met mensen die veel aanwezig zijn maar niets inhoudelijks toevoegen?"
- Noemt als eerste specifiek dat hij DC eruit wil hebben! Precies op dat moment kwam DC online tho. Later verdedigt MV DC
- Verdedigt MB
- Stemt Miek (want zij was niet ter sprake gekomen en MV wilde zien wat de stemming ging brengen)
- Zegt: kijken waarom Bjorrn eruit gestemd is
- Zegt: MB had forumspellenstress
- Kan zich niet voorstellen dat nog een overvaller zo inactief is als MB
- Stemt L Lawliet (zelfde reden als waarom hij op Miek stemde)
- Zegt: misschien wilden overvallers iemand weg die minder actief was (n.a.v. lunch Tim538)
- Eens met B&W dat mrchipie en LdH makkelijke wolven-slachtoffers waren.
- Stemt D*N
- Denkt dat een aantal overvallers zich bewust stil houden (strookt wellicht niet helemaal met zijn eerdere opmerking over MB). Benadrukt later nog eens dat stille mensen verdacht zijn.
- Verdacht niet LdH en verdenkt niet Swifty of de_witte
- Stemt Lucy
Ik wil hier best wat aan toevoegen, want er kloppen een paar dingen niet die naar mijn idee belangrijk zijn om mee te nemen (voor het geval je beslist uit alle mensen op mij te stemmen) en ik wil nog wat dingen toelichten.

- Stemde op Lawliet om zelfde reden als Miek (ja dat klopt, in de beginfase met 34 man heb ik geen idee dus kijk ik liever wat anderen doen om informatie te halen), maar wat hier dan niet wordt meegenomen is de onderbouwing voor Lawliet die later door zowel Frank als MM werden beaamt. Daar komt nog bij dat mijn stem op Lawliet toen als gek gezien werd en een paar rondes later ineens mensen op Lawliet gingen...  ::)

- Ik heb geen D*N gestemd... maar Lucy 2x (ook onderbouwd waarom), maar op D*N heb ik niet gestemd (ik heb gezegd dat hij Lucy en nog iemand de grootste kans hadden op mijn stem). Zie overzicht Brtdm dat ik niet D*N gestemd heb.

DC noteert nu waarschijnlijk: MV gaat weer in de verdediging :P
« Laatst bewerkt op: 2-02-2020, 10:32:13 door MollenvangR-Art »

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #83 Gepost op: 2-02-2020, 10:18:52 »
Als het me enigszins minder verdacht zou kunnen maken, bij deze:

...
Dag 3: Frankfürter Würstchen
- lied: Sunstroke Project - Hey mamma: Sander heeft op het online songfestival meegedaan met dit lied.
- Ondertussen klonk de stem van Convans door de luidsprekers: ‘Big Brother is watching you, wij zien alles. We hebben gezien dat Tim579 met de politie probeerde te communiceren. Natuurlijk is dit niet gelukt, maar we kunnen dit niet ongestraft laten. Jullie kiezen wie er gestraft moet worden’: Robbieazerty organiseerde online op het forum Big Brother.
- Hautoa sloeg LdH neer met een schep. Molduck en SanderFMC bracht hem naar de machinekamer.
...
Zal ik het lijstje met mogelijke hints verder aanvullen?
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #84 Gepost op: 2-02-2020, 10:23:31 »
Als het me enigszins minder verdacht zou kunnen maken, bij deze:
Zal ik het lijstje met mogelijke hints verder aanvullen?
Pas in ieder geval dat Sander meegedaan heeft met dat lied. Dat klopt niet. Hey Mama was een inzending uit Moldavië en sander is de enige die ooit namens op RN meegedaan heeft met Moldavië aan het festival :)

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #85 Gepost op: 2-02-2020, 10:23:45 »
Ik ben eerlijk gezegd een beetje afgeleid met real-life.
Maar ik zal nog een poging doen om de overvallers te ontmaskeren.

Ik stemde gisteren op Brtdm vanwege zijn gladde praatjes. Hij lijkt te manipuleren. En ik wil ook zeker weten dat de Bankdirecteursrol in handen komt van een gegijzelde.

Ik zit nog steeds met Lawliet in m'n hoofd. Zijn post - op de dag dat we voor Jacco gingen - met vier groene namen en Belg in 't rood is gewoon opvallend.
Even een paar dingen over een paar deelnemers.


-Ik verdenk Jacco niet. Ik ga dat lekker heel verdacht verder niet onderbouwen, het enige dat ik kan zeggen is dat ik weet hoe het is om in zijn schoenen te staan en al zijn berichten van "jullie gaan spijt krijgen", kan ik me wel voorstellen als burger. Ik denk dat als je wolf bent je meer gaat inspelen op feiten en die naar je hand gaat zetten. Dus nu heb ik het toch een beetje onderbouwd. Woops.

-Verder, iedereen die Jacco nu in noot aan het verdedigen is, wat als wolf enkel zou helpen om good will te tonen, verdenk ik aanzienlijk minder. Wat daarbij vooral opvallend is, is dat de_witte na aldoor op Jacco te hebben gestemd, nu terugkrabbelt. Wat ik me heel goed kan voorstellen als je burger bent en nu ziet dat iedereen makkelijk meegaat op je hoofdverdachte.

-Vermoljoen's en mrchipie's theorie over Frank is zo mal, dat ik niet kan geloven dat die twee wolfjes zijn.

-Wie ik wel serieus begin te verdenken, en waar ik al eerder op heb gestemd, is belg. Hij maakt berichten alleen maar vanuit een algemene observatie. Dit is er aan de hand --> geen idee hoe we het gaan oplossen. Bovendien is hij nog een van de weinige spelers die de eerste ronde niet op MoleBuster hebben gestemd. En daar zitten hoe dan ook een, twee of drie wolven tussen. Dat kan niet anders.
Zijn uitleg was - ongevraagd - dat hij wou dat de overvallers dachten dat hij de ziener was en dat zijn lijstje daardoor 'waar' zou zijn.
Kijk, ik ben een simpele dreuzel burger zonder magische krachten. Ieder hier heeft wel eens conclusies al dan niet hardop vermeld aan de hand van de lunch van de wolven. Het ding is, als ik werd vermoord, dan hadden jullie een uitgangspunt, want dan dachten de wolven blijkbaar dat ik de ziener was (of het op z'n minst bij het rechter eind had), omdat alle genoemde namen correct ingedeeld waren. Zij weten immers wie goed en wie slecht is. En die ziener, die willen ze maar al te goed zo snel mogelijk elimineren.

Gezien ik tot dusver toch niet een van de actiefste deelnemers ben geweest, leek die zelfopoffering me een tactische zet ten behoeve van de gegijzelden. ::hypocriet::
Ik denk nu dat hij zelf overvaller is die een soort offer wou brengen. Z'n post zou sowieso er uitgelicht worden als hij uit 't spel zou liggen. Dan zouden wij denken dat de groene namen overvallers zijn, en dat zou ons vele dagen gekost hebben om te ontdekken dat ze wél gegijzelden zijn. Ik denk dat hij die dag een zaadje plantje die ons later opgebroken had kunnen hebben. Het plan viel deels in duigen omdat diezelfde dag de echte ziener zich openbaarde en een aantal van de groene namen als gegijzelde identificeerde.

In dit topic zien we een stevig gesprek tussen Miek1999 en Lawliet. Miek opent de debatten in p19. Met een uitleg over haar stem op Miek en een beschuldiging richting Lawliet. Lawliet gaat hier vol tegen in (p31) en beschuldigd Mieke van 'uit context halen en naar je hand zetten'. Ze ruzieën nog wat door in p39, p49, p56, p57. Komt nogal overdreven over allemaal.
Mieke sluit de discussie af :
@Lawliet: prima, ik hou erover op. Het is ook niet bedoeld als een aanval op jou, maar dat bericht dat je plaatste hoort nou eenmaal bij de reden waarom ik de hint heb geplaatst dus het is logisch dat ik daarop terugval.
Eerst zo fel, en dan in eens zo mild.

Ik denk dat we hier twee overvallers bezig zien. Door elkaar zo aan te vallen gaan we denken - bij de exit van één van de twee - dat de andere wel 'goed' moet zijn.
Ik denk dat de overvallers aan 't vooruit plannen zijn om uiteindelijk te winnen, en te zorgen dat elk offer die ze wellicht moeten brengen gunstig kan worden geframed voor de nog levende overvallers.

Mijn lijstje:
L Lawliet, Brtdm en Miek1999

De laatste overvaller is lastiger. Daar waar Lawliet-Miek zich ineens zo actief zijn, zal de laastste overvaller juist rustig blijven. Ik gok - vanuit de heup geschoten - op MV.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #86 Gepost op: 2-02-2020, 10:27:44 »
Als het me enigszins minder verdacht zou kunnen maken, bij deze:
Zal ik het lijstje met mogelijke hints verder aanvullen?
Dennis en ik waren de personen die kwamen met de verwijzing naar Robbie  ::) jij hebt het alleen in een lijstje gezet, maakt jou niet minder verdacht dus.
Frankje Lapi

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #87 Gepost op: 2-02-2020, 10:33:52 »
Ik heb in mijn overzicht alles verzameld wat werd gezegd waar info in kan zitten, hoeveel die info waard is moeten we nog beoordelen.

Maar bijvoorbeeld, dat de mensen die Kaaasje noemt niet echt haar verdachten zijn, of dat MV uiteindelijk niet echt op D*N heeft gestemd ook al was hij dat van plan, vind ik minder relevant. Het gaat erom dat ze die mensen onder de aandacht hebben gebracht, en daar zit de info in.

Dus jullie mogen alles zeker nuanceren, maar het ging mij er vooral steeds om: zou een wolf dit zomaar zeggen? (het is dus geen lijst met verdachtmakingen, mind you, puur een info lijst)

Kaaaasje, de reactie van MV was inderdaad op jou, maar waar hij dat op baseerde wist ik ook niet.

En inderdaad wilde ik nog vragen wat Brtdm bedoelde met zijn opmerking bij Big Brother over zijn mailbox?  ???

Zoals ik al zei, dit was nog maar van de eerste paar dagen. Hopelijk heb ik vandaag nog tijd voor de rest.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #88 Gepost op: 2-02-2020, 10:36:42 »
Eerst zo fel, en dan in eens zo mild.

Klopt, maar onze discussie werd een soort cirkeldiscussie waren we beiden steeds hetzelfde begonnen te zeggen maar dan met iets andere woorden, dus dat leidt ook nergens toe, dus dan hou ik er liever maar gewoon over op.
I will follow my inner gold

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #89 Gepost op: 2-02-2020, 10:47:41 »
Brtdm heeft onder zijn avatar (twee ogen) iets als "ik zie alles" staan maar dan net wat anders. Dus hij doelde op dat hij zijn mailbox nog eens goed moest checken of hij niet een andere rol heeft gehad dan die denkt te hebben. (Als grapje)

En over de reactie van MV, ik vroeg me vooral af wanneer hij dat dan zei, want ik heb het niet echt teruggezien (of dat er niet in gelezen.) Maar dan kan natuurlijk ook aan mij liggen.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #90 Gepost op: 2-02-2020, 10:52:19 »
Ik gooi het even op de statistiek:

Er zijn nog 17 mensen in het spel, waarvan 4 confirmed goed zijn en van de overige 13 mensen zijn er 4 overvaller.

Met 17 mensen hebben we nog 8 stemronden. In die 8 stemronden moeten we 4 overvallers zien weg te stemmen. Dit kan eigenlijk alleen lukken als we collectief stemmen. Wie die stem bepaalt maakt me eigenlijk niet zo veel uit, maar het lijkt me logisch dat dat de confirmed goeden zijn.

Natuurlijk ga ik niet random 8 mensen uitkiezen om op te stemmen, maar stel dat ik het wel zou doen. Hoe groot zou dan de kans zijn dat het lukt...... Het is nu even iets te laat om het uit te rekenen (en ik moet de mol nog kijken) maar voor mijn gevoel zegt me dat de winkans dan ongeveer 25-30% is

Nu is dit natuurlijk geen random trekking van rode/blauwe balletjes. We hebben immers informatie die ons naar de spelers kan leiden die we zoeken. Zeker als er goed geanalyseerd wordt (Goed bezig Spacy!!) zullen onze kansen stijgen tot boven 50%

Alles omdraaiend moeten we eigenlijk gewoon 5 onschuldigen zien te vinden in de groep van 13 om te winnen als we ons aan dit plan houden
Of 4 schuldigen natuurlijk ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #91 Gepost op: 2-02-2020, 10:52:49 »
Brtdm heeft onder zijn avatar (twee ogen) iets als "ik zie alles" staan maar dan net wat anders. Dus hij doelde op dat hij zijn mailbox nog eens goed moest checken of hij niet een andere rol heeft gehad dan die denkt te hebben. (Als grapje)

En over de reactie van MV, ik vroeg me vooral af wanneer hij dat dan zei, want ik heb het niet echt teruggezien (of dat er niet in gelezen.) Maar dan kan natuurlijk ook aan mij liggen.
Ik kan het me ook niet echt herinneren. Maar als je me kunt quoten graag, dan licht ik het wel toe :) Enige wat ik volgens mij ooit over jouw gedrag gezegd heb (of gedacht) is dat je 3x op Niek stemde zonder echte toelichting.

Offline belg

  • Forumlid
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #92 Gepost op: 2-02-2020, 11:02:18 »
Is het een idee dat iedereen zijn stem op voorhand via PM doorgeeft aan Frank/Spacy/de_witte/mrchipie én voorziet van een degelijke motivatie?

Op die manier kunnen de overvallers niet meelopen of de stemming beïnvloeden, maar krijgen de vertrouwelingen wel informatie die ze hier na de stemming kunnen delen.

@spelleiders: zou dit mogen of willen jullie dat de discussie hier wordt gevoerd?



Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #93 Gepost op: 2-02-2020, 11:08:25 »
Ik kan het me ook niet echt herinneren. Maar als je me kunt quoten graag, dan licht ik het wel toe :) Enige wat ik volgens mij ooit over jouw gedrag gezegd heb (of gedacht) is dat je 3x op Niek stemde zonder echte toelichting.
Moet nu gaan, maar het staat waarschijnlijk ergens op Dag 2 of 3. Jij was erover in discussie met D*N volgens mij (of Miek?). Ineens reageerde je daarmee op Kaaasje, maar ik vermoed dat je verkeerd gequote had want zij zei er inderdaad niets over.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #94 Gepost op: 2-02-2020, 12:19:35 »
Is het een idee dat iedereen zijn stem op voorhand via PM doorgeeft aan Frank/Spacy/de_witte/mrchipie én voorziet van een degelijke motivatie?

Op die manier kunnen de overvallers niet meelopen of de stemming beïnvloeden, maar krijgen de vertrouwelingen wel informatie die ze hier na de stemming kunnen delen.

@spelleiders: zou dit mogen of willen jullie dat de discussie hier wordt gevoerd?

Alles in het topic  ::ok::

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #95 Gepost op: 2-02-2020, 12:56:01 »
Ik ben over een uurtje weg, en dan ben ik pas later vanavond thuis. Ik ga proberen om rond 8 uur nog even te kijken wat de stand van zaken is, dan stuur ik dan mijn stem in. Ik stem in ieder geval met de 4 bevestigde gegijzelden mee. ::ok::
...if one only remembers to turn on the light.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #96 Gepost op: 2-02-2020, 13:14:43 »
Ik ga me er vandaag niet heel veel mee kunnen bemoeien
Wit is ook een kleur!

Offline belg

  • Forumlid
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #97 Gepost op: 2-02-2020, 13:14:58 »
Ik stem in ieder geval met de 4 bevestigde gegijzelden mee. ::ok::

Waarom heb je dat bij de vorige stemming niet gedaan?

EDIT: Zelf al opgezocht.

Verder verdenk ik nu niet:
- Tim (stemde op een gegijzelde als bankdirecteur)

Ik vind het een heel goed plan dat de 5 bekende gegijzelden samenwerken en het volgende 'target' uitkiezen, maar ik moet zeggen dat Tim op dit moment niet op mijn verdachtenlijstje staat. ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 2-02-2020, 13:29:47 door belg »

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #98 Gepost op: 2-02-2020, 13:23:28 »
ik stem gewoon op brtdm de reden heb ik al heel vaak uitgelegt ik hoop dat jullie mee gaan ::tandpastasmiley::
chipsverslaafde <3

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #99 Gepost op: 2-02-2020, 14:29:10 »
Ik stem ook op brtdm.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::