Auteur Topic: [MO20] MolTalk  (gelezen 91717 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #180 Gepost op: 25-04-2020, 19:30:34 »
Aan de ene kant ben ik om te beginnen Dennis heel dankbaar dat ik mocht meedoen. Hopelijk heb ik hem en de kijkers niet teleurgesteld, want ik kon soms wel heel serieus met dit spel bezig zijn  ::rofl::
Ik had een duidelijk doel en dat was de finale behalen, dat is helaas niet gelukt, maar toch ben ik heel tevreden over mijn prestatie in dit spel. Aflevering 8 van de 10 is niet slecht, maar daar zit dan het toch wel triestige gevoel, want ik had heel graag de finale willen spelen en het liefst van al dit spel winnen. Ook ben ik nu een beetje verward: zit ik nu op de goede Mol, maar heb ik de test te traag of niet goed genoeg ingevuld of zat ik helemaal verkeerd? Op dat antwoord zal ik nog even moeten wachten.

Ik wil de andere kandidaten enorm bedanken, want het was geweldig!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #181 Gepost op: 25-04-2020, 20:03:59 »
Dank dat ik hier te gast ben ::bravo::

Super leuk om dit seizoen van de zijlijn mee te maken maar zo anders dan toen ik zelf mee deed. Gelukkig ook maar.  Ik heb geen Excel om dingen in bij te houden, ik lees niet alles meerdere keren en gek genoeg ben ik eigenlijk amper bezig met wie de mol is. Ik kijk wel meermaals per dag naar de opdrachten maar vind het ook wel fijn dat ik er niks mee moet. Zo bleef ik zelfs steeds de posts lezen in die opdracht waarin Frank en Lama de kandidaten opjoegen terwijl ik eigenlijk géén idee heb van wie waar staat en wat er nu gebeurd. En gek genoeg blijf je toch steeds checken of er nieuwe posts zijn.

Afgelopen aflevering was de bar-opdracht en daar heb ik in mijn seizoen zo'n goede herinneringen aan. Ik verloor mezelf echt in zo'n opdracht. Binnen zo'n opdracht was ik dan niet meer bezig met de mol maar met het naar me zin hebben. Ik had eigenlijk nog wel meer willen kopen maar de opdracht was voorbij voor ik het echt door had.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #182 Gepost op: 25-04-2020, 20:30:15 »
@Vermoljoen; je hebt ons zeker niet teleurgesteld, ik heb in elk geval kunnen genieten van je fanatisme! ::bravo::

Met wat voor tactiek speelde jij het spel? Hoorde die fanatisme daarbij? En volgens Lodewijk was je erg wantrouwend, klopt dat?

Ik kijk wel meermaals per dag naar de opdrachten maar vind het ook wel fijn dat ik er niks mee moet. Zo bleef ik zelfs steeds de posts lezen in die opdracht waarin Frank en Lama de kandidaten opjoegen terwijl ik eigenlijk géén idee heb van wie waar staat en wat er nu gebeurd. En gek genoeg blijf je toch steeds checken of er nieuwe posts zijn.
Heel herkenbaar. ::rofl:: Het kost best wat tijd en toewijding om alles goed te kunnen volgen. :P

Ik herinner me inderdaad dat jij ook heel erg fanatiek was. ;) En het was toen een zeer gezellig feest in de TinTinDeoBar! Wat was er toen ook alweer allemaal te doen in jullie bar? ;D
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #183 Gepost op: 25-04-2020, 20:45:48 »
Wat Lodewijk zegt, dat klopt wel. Dit is WIDM, een spel van leugen en bedrog. Dus dan is het toch logisch dat je niemand kan vertrouwen ;)

Ik wou in het begin eerst observeren en af en toe ‘kwaad’ zijn op beslissingen van andere kandidaten. Ook goed gebruik maken van mijn ‘onbekendheid’ op het forum, want veel wisten de kandidaten niet over mij. Ik wou zeker ook proberen af en toe de leiding te nemen en dat niet goed genoeg te doen, maar dat heb ik uiteindelijk niet veel gedaan. Ik heb me heel vaak ingehouden om iets te zeggen, want het mocht niet te fel opvallen dat ik een kandidaat ben, maar ik mocht ook niet te verdacht worden. Ik wou eerst reacties van anderen afwachten om daar op in te spelen. Ik denk dat ik er wel redelijk ben in geslaagd om de balans tussen te verdacht en totaal niet verdacht te vinden en me zo op te stellen zodat ik verdacht werd, want het was heel mooi als kandidaten vragen op mij zouden invullen.
Het belangrijkste was dat ik me goed inleefde in wat een Mol zou doen, dit kan ik dan zelf ook doen of ik kan kijken wie het meeste in de buurt komt.  :)

Ik heb heel veel genoteerd in excel en heb ook vooral mijn afstreep-tactiek gebruikt: welke dingen zijn zo kandidaats dat een Mol dit niet zou doen? Ook vind ik Follow The Money belangrijk, aar dat is uiteraard niet allesbepalend, maar de kandidaten die het meest verdienen kunnen het zo goed als zeker niet zijn. Dus ook daar was er weer een afstreep-theorie.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #184 Gepost op: 25-04-2020, 20:51:49 »
Kijk eens aan, je hebt je speelwijze dus goed doordacht en ik denk dat je mede daardoor toch ver gekomen bent. :)

Ook goed gebruik maken van mijn ‘onbekendheid’ op het forum, want veel wisten de kandidaten niet over mij.
Toen ik meedeed kende ik ook niemand, en ik weet nog dat ik dat best lastig vond. Ervaarde jij dit ook als een nadeel?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #185 Gepost op: 25-04-2020, 20:55:39 »
Eigenlijk heb ik er niet veel last van gehad. Er werden al snel vragenlijsten uitgewisseld waardoor het geen na- of voordeel meer was. Al is het natuurlijk wel anders als iedereen je kent.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #186 Gepost op: 25-04-2020, 21:33:47 »
Ik herinner me inderdaad dat jij ook heel erg fanatiek was. ;) En het was toen een zeer gezellig feest in de TinTinDeoBar! Wat was er toen ook alweer allemaal te doen in jullie bar? ;D
Ons idee was, de mol is tof, daar wil je onderdeel van zijn. Niet alleen door een drankje te doen maar juist door de spellen. Dus waren er regelmatig spellen die linkte aan de gebeurtenissen en opdrachten die wij al hadden gedaan. Zo was er een raad het liedje van emoticons omdat we een opdracht hadden waarin we alleen met 4 emoticons mochten praten.

En daarnaast waren er natuurlijk ook hapjes drankjes en muziek.

Daarom vind ik het ook zo mooi hoe D*N de kijkers weet te betrekken en meedoen in de mol. Zo word het niet alleen een spel van de kandidaten. En het is vaak niet alleen voor de show maar heeft zeker ook een functie, zoals de chaos bij de markt.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #187 Gepost op: 25-04-2020, 21:42:48 »
@Vermoljoen: Gelukkig :)

@Kaaasje: Dat was ontzettend tof gedaan inderdaad. Maar de kandidaten hebben dit jaar ook hun creatieve kant laten zien, de ene bar met de Pokérap, en de andere bar met de persoonlijke muziekkoppelaars. ::bravo::

Wat vonden jullie de leukste opdracht tot nu toe? :)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #188 Gepost op: 25-04-2020, 22:01:43 »
Het is een opdracht die nu al enkele keren is vermeld, maar 'Bestemming Restaurant' gaf mij echt het gevoel: wow, ik zit hier echt in WIDMO. Er waren verschillende onderdelen om de opdracht te doen slagen en we hebben de Mol meteen in het begin een hak kunnen zetten, dus dat was wel heel mooi :)
Heel aflevering 5 vond ik ook heel tof, ondanks dat ik er bij 2 opdrachten al snel uitlag: Robbie moest puzzels oplossen waardoor wij de anderen kluizen konden openen, er was een soort kistjesopdracht die heel tof in elkaar zat én er was een eliminatietwist! Ook de manier waarin we werden geïntroduceerd vond ik heel tof, dat gaf een beetje het mysterieuze van WIDM. De bar-opdracht was ook heel tof, alleen hoopte ik als manager nog iets extra te krijgen. Eigenlijk was echt alles buiten de Food Market tof  ;D
Ook de opdrachten cookies verbergen en game error vind ik nu al tof! Maar daar mag ik denk ik nog niks over zeggen...

Ik heb Dennis heel vaak in privé gezegd hoe tof ik de opdrachten vind en ook langs deze weg wil hem nog eens enorm bedanken voor het organiseren en het bedenken van de opdrachten!  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 25-04-2020, 22:05:20 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #189 Gepost op: 25-04-2020, 23:25:12 »
@Kaaasje: Dat was ontzettend tof gedaan inderdaad. Maar de kandidaten hebben dit jaar ook hun creatieve kant laten zien, de ene bar met de Pokérap, en de andere bar met de persoonlijke muziekkoppelaars. ::bravo::
Zeker! Leuke manieren om het publiek te betrekken door iets uit te zoeken over je publiek of zelf een performance neer te zetten ::bravo::
Mooi ook hoe iedereen zo zijn eigen invulling geeft aan een dergelijke opdracht.

Er zijn heel veel toffe opdrachten, zoals ook de bar. Zo vind ik de escape room met koeien leuk bedacht en uitgevoerd. Slangenmand vond ik een mooie door ook de psychologische twist van wissel ik van mandje of niet? En dat voor eigen belang gaan niet ten koste van de pot hoeft te gaan. En ook iets als spaghetti bluesky. Al raakte ik toen nog de draad kwijt wat ik zelf dacht welke waar was en welke nu uiteindelijk waar was. (zelf niet goed terug gelezen.)

Mooi hoe er meestal een balans is tussen onmogelijk en te simpel vind ik erg knap.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #190 Gepost op: 27-04-2020, 12:19:08 »
De akward stilte begint een beetje te lang te duren  ;D
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #191 Gepost op: 27-04-2020, 21:04:23 »
Als gast kan ik vast ook vragen stellen  ::tandpastasmiley::

Vermoljoen, wilde jij de mol zijn?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #192 Gepost op: 27-04-2020, 21:16:20 »
Dan zullen we lekker vragen aan elkaar stellen hahaha

Ik heb aangegeven de Mol te willen zijn. Natuurlijk heb ik ook nog school door de dag, dus ik vermoedde wel dat ik het niet zou worden, maar nu door deze lockdown had ik wel perfect de Mol kunnen zijn  ::rofl::  Ik heb trouwens lang getwijfeld over het opgeven als Mol, maar uiteindelijk heb ik het gewoon gedaan :)

Heb jij je in jouw jaar kandidaat als Mol gesteld?
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #193 Gepost op: 28-04-2020, 14:53:17 »
Sorry, ik moest een paar dagen ondergedoken zitten om spoilers voor De Mol te omzeilen. ::schaam:: Maar ik ben er weer! ;D

En gelukkig krijgen we altijd hulp van onze meest trouwe kijker, Jacco's, die altijd wel wat vragen klaar heeft staan, dus brand los! ::bravo::

Vermoljoen:

Als je terug in de tijd zou mogen gaan en één ding mag veranderen, wat zou dat dan zijn?

Weet je nu wie de Mol is? (Zonder namen te noemen natuurlijk.)

Wat was in dit spel voor jou de grootste shock?

Kaaasje:

Hoe heb jij in je eigen seizoen geprobeerd de mol te ontmaskeren?

Heb je één van de afvallers verdacht?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #194 Gepost op: 28-04-2020, 22:47:57 »
Als je terug in de tijd zou mogen gaan en één ding mag veranderen, wat zou dat dan zijn?
Mmm lastige vraag... Ik ben heel blij met hoe ik het spel heb gespeeld en het heeft me ook ver gebracht. Ik denk dat dat zou zijn naar een tijd die nog niet zo lang is geleden. De periode tussen het voorbereiden en het maken van de test. Er is iets dat ik verder had moeten onderzoeken, want ik heb daar te snel opgegeven wat eigenlijk totaal tegen mijn gang van zaken is. Misschien ben ik daardoor afgevallen, het zou kunnen.

Weet je nu wie de Mol is? (Zonder namen te noemen natuurlijk.)
Ja. Ik blijf bij de persoon die ik al die tijd heb verdacht. Ik zei meteen nadat ik afviel dat ik heel verward was, maar eigenlijk was die verwarring nergens voor nodig. Dat is één persoon die al een lange tijd één van mijn potentiële Mollen is. Hij is niet meteen hoofdverdachte worden, maar na enkele afleveringen werd hij het wel en toch heb ik nog heel veel getwijfeld. Dat gaan jullie zeker merken in mijn biechten!  ::rofl::

Wat was in dit spel voor jou de grootste shock?
Dit klinkt heel saai, maar het is wel zo: het moment toen ik van Dennis kreeg te horen (lezen :stuck_out_tongue: ) dat ik mocht deelnemen. Ik had dat nooit verwacht en ik had er gelijk heel veel zin in. Ook dat gaan jullie merken in mijn biechten.  ::rofl::
Ook de opdracht Bestemming Restaurant was voor mij een shock, want doen had ik, zoals ik al zei, echt het gevoel "WAUW, ik doe gewoon mee aan WIDMO!". En een shock in negatieve zin was er toen ik in 2 opdrachten in één aflevering uitlag, wat ik nog steeds zo spijtig vind  ::schaam::


Bedankt voor je vragen, Jacco!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #195 Gepost op: 28-04-2020, 23:47:18 »
Mmm lastige vraag... Ik ben heel blij met hoe ik het spel heb gespeeld en het heeft me ook ver gebracht. Ik denk dat dat zou zijn naar een tijd die nog niet zo lang is geleden. De periode tussen het voorbereiden en het maken van de test. Er is iets dat ik verder had moeten onderzoeken, want ik heb daar te snel opgegeven wat eigenlijk totaal tegen mijn gang van zaken is. Misschien ben ik daardoor afgevallen, het zou kunnen.


Ik ben benieuwd of gaat blijken of je op de juiste mol zit, het duurt nu in elk geval niet lang meer!

Vond je het een leuke groep? :)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #196 Gepost op: 29-04-2020, 07:34:32 »
Ik heb aangegeven de Mol te willen zijn. Natuurlijk heb ik ook nog school door de dag, dus ik vermoedde wel dat ik het niet zou worden, maar nu door deze lockdown had ik wel perfect de Mol kunnen zijn  ::rofl::  Ik heb trouwens lang getwijfeld over het opgeven als Mol, maar uiteindelijk heb ik het gewoon gedaan :)
En wat was je techniek dan geweest als mol? Herken je dat in diegene die jij nu als mol ziet? (zonder te veel te verraden...)

Ik had er zelf voor gekozen uiteindelijk niet als mol op te geven. Ik wilde het spel als kandidaat spelen. Ik heb ook lang getwijfeld en had mijn strategie daardoor wel al deels opgeschreven. Ik heb begrepen dat ze me daardoor wel overwogen hebben  ;D


De rest van antwoorden komt later.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #197 Gepost op: 29-04-2020, 12:32:07 »
Vond je het een leuke groep? :)
Het was zeker een toffe groep! Er waren veel verschillende karakters dat vooral in het begin voor ophef zorgde  ::rofl::  Iedereen had iets dat zichzelf speciaal maakte. Helaas was er wel maar één vrouw in de groep, dus hopelijk komen er in de komende seizoenen meer vrouwen in het spel (niet dat het veel uitmaakt, maar dat is toch altijd een makkelijkere vraag in de test  ;D )

En wat was je techniek dan geweest als mol? Herken je dat in diegene die jij nu als mol ziet? (zonder te veel te verraden...)
Ik weet nog dat ik hier lang over had nagedacht. Het is net zoals het inschrijven als kandidaat: je zegt dit en dat, maar uiteindelijk gaat het helemaal anders  ;D 

Ik vond het bij de inschrijving moeilijk om een tactiek te bepalen als je eigenlijk nog niet weet wat de opdrachten zijn. Vooral veel verwarring doen zaaien en een beetje op de achtergrond blijven is handig als Mol, maar ik zou vooral heel dicht bij mezelf blijven en af en toe op de voorgrond staan (en het dan net niet goed genoeg doen). Ik denk dat het voor mij vooral belangrijk was dat ik mezelf goed op voorhand kon voorbereiden en over iedere situatie goed zou nadenken. Liegen kan ik heel goed, maar via een site is dat ook al helemaal niet moeilijk  :)
Ik denk dat ik wel dé verassing zou kunnen zijn. Ik ben de jongste van de groep, ik ben nog geen 18 jaar, wie maakt zo iemand Mol? Ook zou ik mezelf echt voordoen als een domme kandidaat die niks snapt en daardoor af en toe verkeerde dingen doet. Eigenlijk is me dit als kandidaat overgekomen, maar hoer erg dat ook klinkt, het was bijna nooit bewust  ::schaam::

Of ik het herken in mijn Mol is toch een vraag die ik ga laten passeren. Ik wil niet het spel verpesten door te veel informatie weg te geven ;)
« Laatst bewerkt op: 29-04-2020, 12:34:29 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #198 Gepost op: 29-04-2020, 19:07:31 »
Ik denk inderdaad dat je best een verrassende keuze zou zijn, maar dat je het zeker zou kunnen! :)

Wat vond je van India als locatie? :)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #199 Gepost op: 29-04-2020, 19:12:12 »
Ik vond het mooi dat er toch enkele opdrachten waren die in combinatie stonden met de locatie. Dit geeft zeker een toevoeging en maakt een opdracht toffer. India als locatie was zeker geen slechte keuze. het was een land waar ik eigenlijk nog niet zo heel veel over wist, dus ik heb toch het één en het ander 'gezien' van India. Ik denk dat je zeker niet mag onderschatten hoe moeilijk het kan zijn om al die locaties uit te moeten zoeken. Daar kruipt denk ik héél veel werk in.
« Laatst bewerkt op: 29-04-2020, 19:14:22 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::