Auteur Topic: [MO20] MolTalk  (gelezen 91636 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #140 Gepost op: 9-04-2020, 00:27:13 »
Nee, ik had geen molboekje. Ik had ook al snel 3 verdachten.
Ik hield wel erg goed bij hoeveel vragen ik op wie had ingevuld. Zo was ik de aflevering dat Nys-fan eruitging all-in op Nys-fan gegaan. Toen had ik maar 3 vragen op Lan ingevuld en toch dacht ik dat Nys-fan slechter deed, erg naïef. Toen had ik eig Hidm moeten ontmaskeren, maar ik nam hem enkel mee om nog te blijven spreiden de afleveringen daaropvolgend  ::rofl::

Maar een boekje, nee. In het echt zou ik dat wel doen, maar online is alle info er nog, dus die kon je snel terugvinden.

En een opdracht die ik zeker ook wilde doen was de variant van weerwolven en die quiz met die slangenmandjes!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #141 Gepost op: 9-04-2020, 14:25:49 »
Citaat
Mollenvanger, hoe neem je deze ervaring weer mee naar een nieuw seizoen dat je zelf organiseert? Zijn er dingen waarvan je dacht, had ik dat zelf maar bedacht? Of dingen/inspiratie die je meeneemt?
Leuke vraag Kaaasje.

Ik neem niet zozeer dingen mee naar het nieuwe seizoen, want ik wil niet Dennis zijn werk kopiëren. Maar ik moet zeggen dat ik wel echt een aantal keer al in het topic, maar ook Dennis via app heb gecomplimenteerd om de spellen die hij bedacht heeft.

Naast kandidaat kijk ik ook heel erg als maker van 3 seizoenen (en 4 inclusief dat andere forum) naar hoe iemand anders, Dennis in dit geval, het spel neerzet. Wat ik heel leuk vind om te zien is dat zowel de versie van mij als die van Dennis in stijl verschillen. Bij deze versie heb ik het gevoel alsof alles wat meer gericht is op de spellen zelf. Begrijpelijk voor de spelers, kijkers. Maar ook uiteindelijk voldoende gelaagdheid bevat, wat Wie is de Mol? nodig heeft. Wat ik bovendien erg leuk vind is dat Dennis heel erg werkt met thematiek. De fruitaflevering (3) de koeien aflevering (4) en ook oog houdt voor de cultuur van het land.

Ik vind het vooral voor mijn series erg leuk echt specifiek helemaal te verdiepen in het land en dan rond een bepaalde bijzondere bekende of onbekendere locatie in het land een opdracht te bouwen. Daarmee wil ik niet zeggen dat Dennis dat niet heeft gedaan met India ;) :P Daarnaast ook een route te bedenken hoe we door het land of landen van bestemming gaan reizen en de kijkers/spelers ook echt iets te vertellen over waar we zijn. Ik voel me dan ook altijd een beetje Rick Mcoullough als ik research doe naar een land. Daarnaast probeer ik altijd wat meer in te zetten op het rauwere element van (veel?) mindfucks, groepen enorm op scherp te zetten en wat ingewikkeldere opdrachten te bedenken die iets meer dat oude Wie is de mol/De mol sfeertje op te roepen. Maar wat ik dus erg leerzaam vind aan deze versie is dat dat ook op een heel andere manier kan. 

Er zijn meerdere opdrachten die ik graag had willen bedenken, maar ook met veel plezier (daar issie weer ;D) gespeeld heb. De bagageopdracht zat met al zijn deelspellen heel goed in elkaar. Enige dat ik daar iets minder aan vond was dat mijn groep, de proevers op bepaald moment een beetje werkloos waren. Sorry Dennis, dit is de enige lichte kritische noot die ik ga geven in dit bericht. De Escape Room opdracht had ik graag bedacht. Die zat ook heerlijk in elkaar. Je moet niet gek opkijken als er straks op een hele bijzondere locatie toch een escape room in de volgende serie zit hoor ;) En wat ik geweldig vond was de marktkraampjes opdracht. Ik dacht dat de bingoopdracht in 2018 chaos was, dit was chaos XXXXXL  ::rofl:: maar zo'n opdracht zal ik niet zo snel meer erin stoppen.

Zoals ik zei, ik ga geen dingen van Dennis kopiëren, maar wat ik wel echt meeneem uit deze editie is de simpelheid van dingen en dat daar de kracht ook in zit. En simpelheid bedoel ik positief uiteraard. Een voorbeeld van simpel: je neemt een hele zooi kennisvragen, een paar onbekende prijzen, tijdsdruk, slangengif (en dan bedoel een plaatje, maar dit klinkt grappig ;D) en de twist dat je je prijs nog kwijt kunt raken en de opdracht staat. Of bijvoorbeeld de fruitmand opdracht. Leuk die vruchten vangen, maar ja aan het einde zijn er nog letters verscholen en ga maar puzzelen ermee. En als derde voorbeeld de damopdracht. Ga maar potje dammen... o ja er is ook een mol bij de tegenstander. Begrijpelijk voor de kijker en toch gelaagd (widm waardig niveau) en uitdagend genoeg voor de spelers.

Kortom, het is gewoon erg leuk om te zien dat hetzelfde spel (Wie is de mol) nog steeds even goed werkt met een andere maker en een iets andere stijl. Ook al is het in een ander jasje gestoken, de kracht van het format verliest het zeker niet. En ik heb van Dennis begrepen dat hij alweer inspiratie heeft voor 34 nieuwe opdrachten, dus keep up the good work  ::ok::

Sorry dat ik steeds zulke lange antwoorden typ trouwens ;D ::sorry:: maar ja, je bent niet elke dag te gast in Moltalk (en ik wil ook niet de Inge Ipenburg worden van deze show).

In Dixit is het je in elk geval gelukt om eerste te worden! In de poulefase dan. ;)

Maar die finale rock ik ook gewoon even natuurlijk  ::hypocriet:: (daar is de fanatiekeling in mij weer hoor :P)
« Laatst bewerkt op: 9-04-2020, 14:30:44 door MollenvangR-Art »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #142 Gepost op: 9-04-2020, 20:38:38 »
En hoe vind je de groepsgeest in vergelijking met andere edities? Jij kan dit nu ook wel beoordelen denk ik. Ik had het gevoel dat het er hard aan toeging, maar blijkbaar wordt er achter de schermen wel veel gedeeld en ontstaan er ware vriendschappen!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #143 Gepost op: 9-04-2020, 23:22:01 »
En hoe vind je de groepsgeest in vergelijking met andere edities? Jij kan dit nu ook wel beoordelen denk ik. Ik had het gevoel dat het er hard aan toeging, maar blijkbaar wordt er achter de schermen wel veel gedeeld en ontstaan er ware vriendschappen!
Pfoee, dat vind ik lastig om t zeggen. Alle groepen die wij samengesteld hebben als hosts waren weer anders. Deze groep waar ik in zat is op bepaalde momenten heel scherp tegen elkaar geweest en ook bloedfanatiek, maar op andere momenten volgens mij ook weer heel hecht en vriendelijk. De groep bevat een mix van heel verschillende karakters waarvan je zegt you love it or you hate it. En dat kan wel eens botsen ja. Ik kan me voorstellen dat de kijkers dat ook wel gezien hebben, maar zonder wrijving geen glans he?

Ikzelf zit daar altijd een beetje tussenin omdat ik graag iedereen te vriend wil houden (typische appel geloof ik). Maar ik was meer zo van af en toe even scherp uit de hoek komen kan ook voldoende zijn. En ik kan me voorstellen dat mensen zich ook aan mij geïrriteerd hebben hoor. Ik heb ook niet met iedereen contact gehad tijdens het spel, een aantal 'sparringspartners', maar ik denk wel te weten waar je op doelt qua vriendschappen en achter de schermen. Ikzelf ben ik de week voordat ik eruit vloog de Discord gejoind van RN en daar hebben een aantal deelnemers en ook andere forummers voor zover ik heb begrepen elkaar ook gewoon beter leren kennen door te praten in de diverse topics en het doen van spelletjes. Dat helpt natuurlijk ook enorm voor verbinding tussen mensen en dat vind ik wel een mooi iets om te zien ook :) 

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #144 Gepost op: 9-04-2020, 23:47:56 »
Maar een boekje, nee. In het echt zou ik dat wel doen, maar online is alle info er nog, dus die kon je snel terugvinden.
Ja, dat dacht ik ook. ::rofl:: Heb je nog tips voor de overgebleven deelnemers? :)

Sorry dat ik steeds zulke lange antwoorden typ trouwens ;D ::sorry:: maar ja, je bent niet elke dag te gast in Moltalk (en ik wil ook niet de Inge Ipenburg worden van deze show).
Maar die finale rock ik ook gewoon even natuurlijk  ::hypocriet:: (daar is de fanatiekeling in mij weer hoor :P)
Mooi niet! >:(

Je hebt, naast je joker, natuurlijk nog een mooi souvenir overgehouden aan je reis. Sandy!



Lukte dat een beetje met de terugreis en zo? ;D En hoe is het nu met haar?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #145 Gepost op: 9-04-2020, 23:53:20 »
Ja, dat dacht ik ook. ::rofl:: Heb je nog tips voor de overgebleven deelnemers? :)
Mooi niet! >:(

Je hebt, naast je joker, natuurlijk nog een mooi souvenir overgehouden aan je reis. Sandy!



Lukte dat een beetje met de terugreis en zo? ;D En hoe is het nu met haar?
Oh dat is grappig, want het werkt net als bij school. Door aantekeningen te maken tijdens college, onthoud je dingen beter. Fysieke boekje heeft daar echt bij geholpen. Het werkt voor mij niet als je tegen de klok nog van alles moet gaan opzoeken in topic.

Ja Sandy is in goede handen, hoewel ik dacht dat ze stiekem mee gereisd was naar Nederland...

De reis naar Nederland verloopt ondanks alles goed hoor. Ben alweer even thuis. Uitblazen van het mooie avontuur :)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #146 Gepost op: 9-04-2020, 23:58:36 »
Ach ja, dat is ook zo. Dan heb je haar uiteindelijk niet heel lang bij je gehad. ::rofl::

Wat was jouw hoogtepunt van het spel? Favoriete moment of opdracht?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #147 Gepost op: 10-04-2020, 00:18:43 »
Ach ja, dat is ook zo. Dan heb je haar uiteindelijk niet heel lang bij je gehad. ::rofl::

Wat was jouw hoogtepunt van het spel? Favoriete moment of opdracht?
Nee helaas niet :( maar ik ga haar sowieso bij de reünie weer zien  ::ok:: Ik heb sowieso met dieren wat deze serie. Ik heb allemaal koeien geaaid, ik heb misschien wel gespard met de mol, ik kreeg een slang cadeau en in mijn box van aflevering 2 zat een enorme spin en nadat ik 3 tomaten tegen mijn hoofd kreeg, moest ik de vliegen van me af slaan.

Pff, daar vraag je me wat. Er zijn heel veel spellen en momenten die ik heel leuk vond.

- Het moment waarop ik hoorde dat ik mee mocht op reis, helemaal gezien de korte tijd waarin ik mijn inschrijving gemaakt had.
- De marktopdracht vond ik geweldig om te spelen en daar lekker een beetje te klooien (jammer dat die vrijstellingen nep waren :( )
- Taj Mahal Diner vond ik erg leuk om te spelen en net te doen alsof ik de opdracht niet goed gelezen had
- Sowieso de hele koeienaflevering vond ik erg leuk
- Alle momenten waarop ik met iedereen aan het sparren was, formulieren verzamelde en eigenlijk niemand durfde te vertrouwen met wie ik sparde. Maar wel gewoon het praten over het spel en het sparren zelf/de interactie met de anderen vond ik erg leuk. :)
- Dat deze reis me inspiratie heeft gegeven voor een ander soort spel... ;)
- Dat ik Sandy heb leren kennen  ::love::

Maar er is gek genoeg 1 ding wat er voor mij echt bovenuit steekt toch. En dat zal gek klinken, maar dat is mijn exit. De manier waarop. Die mysterieuze derde opdracht te mogen spelen, mijn joker nog op zak, die oranje schermen. Het was gewoon het passende eind voor de manier waarop ik gespeeld heb :)

Ik vond het gewoon fantastisch om een keer zelf de touwtjes niet in handen te hebben,niks te weten en ik hoop eigenlijk zelfs dat de mol mij flink gefopt heeft.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #148 Gepost op: 10-04-2020, 00:49:50 »
Ja, dat dacht ik ook. ::rofl:: Heb je nog tips voor de overgebleven deelnemers? :)


Altijd gefocust blijven. Niet te snel in tunnelvisie gaan, want je kan helemaal fout zitten en toch nog doorgaan. En niet te veel focussen op de tijd van de test. Dat had ik enkele weken gedaan en naar het einde toe was dat mijn enige bekommernis, die test echt in een recordtijd invullen. Helaas dacht Kaaasje daar ook zo ver en hebben we er een episch duel van gemaakt  ::schaam::

De kandidaten die nu nog in het spel zitten, hebben de eerste schifting overleefd, dus ik ga er vanuit dat ze altijd wel deels de mol hebben meegenomen in hun tests. Ik hou er wel van om elke test te analyseren en zien hoeveel vragen je op wie hebt ingevuld. Dat kan een handige tip zijn, eventueel ook voor jouw bondgenoot als je elkaar vertrouwt natuurlijk ;)

En verder MollenvangR ligt uit het spel, de kans om het spel te winnen ligt helemaal open! Ik denk dat er velen op hem getipt hadden.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #149 Gepost op: 11-04-2020, 22:19:03 »
Heel erg bedankt voor jullie bezoek! ::bravo:: Op naar de volgende aflevering!



*wachttijd*


Welkom bij alweer een nieuwe aflevering van Moltalk! ::bravo::

Vandaag te gast: niemand minder dan voormalig host en spuugbakjesverkoper: Lama1997! ::cheerleader::

En we hebben ook weer een afvaller. Hij begon als een onbekende maar is inmiddels onlosmakelijk verbonden met dit seizoen. Hij haalde veel geld op maar zal hier helaas geen cent van terugzien. Geef een applaus voor michael90! ::hug::

michael90: de eerste vraag... je hebt nog jokers op zak!??? ::oink:: Waarom heb je ze niet ingezet?

En Lama, hoe is het om dit seizoen te beleven vanaf de kijkersstoel?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #150 Gepost op: 11-04-2020, 23:24:15 »
michael90: de eerste vraag... je hebt nog jokers op zak!??? ::oink:: Waarom heb je ze niet ingezet?

Hallo iedereen!

Allereerst bedankt dat ik hier in Moltalk te gast mag zijn. Ik heb het heel tof gevonden om mee te maken, maar aan al het moois komt een einde. Zo halverwege het spel vond ik het wel nodig om meer risico te nemen en dat is me helaas fataal geworden. Om het trauma nog wat te vergroten zetten jullie me ook nog eens bij Lama aan tafel. Hij volgt me dus blijkbaar zelfs tot in de studio van Moltalk terwijl de opdracht met de rijstzakken toch al geruime tijd is afgelopen ::rofl::

Dan nu over de jokers... Ik had inderdaad voor het begin van de test nog 3 jokers op zak. Eentje daarvan is bij een andere kandidaat beland en de andere 2 jokers neem ik mee naar huis als een mooi aandenken aan dit prachtige avontuur. Ik heb al eens gezegd dat ik het spel het liefst zonder jokers en vrijstellingen speel, omdat je op die manier de meeste informatie uit een test kan halen. Sommigen twijfelden misschien aan deze bewering, maar het is dus echt hoe ik erover denk. De vorige aflevering won ik een vrijstelling en toen ik hoorde van Dennis dat deze automatisch zou worden ingezet bij de test was ik dan ook behoorlijk teleurgesteld. Ook al had dat misschien betekend dat ik een aflevering eerder uit het spel zou liggen ::schaam::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #151 Gepost op: 11-04-2020, 23:42:54 »
Hoi allemaal  ::zwaai::

Ik vind het erg leuk om het vanaf de kijkersstoel te volgen. Ik heb zelf in 2017 meegedaan en in 2018 werkte ik mee met de organisatie dus het is nu weer de eerste keer dat ik helemaal blanco aan de zijlijn sta. Als ik het zo zie kriebelt het toch wel weer om eraan deel te nemen, want het is een fantastisch spel om te spelen  ::bravo::

De ene aflevering volg ik wat fanatieker dan de andere, maar over het algemeen volg ik het op de voet. Leuk ook om zo kennis te maken met nieuwe namen  ::ok::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #152 Gepost op: 12-04-2020, 12:25:42 »
Hallo iedereen!

Allereerst bedankt dat ik hier in Moltalk te gast mag zijn. Ik heb het heel tof gevonden om mee te maken, maar aan al het moois komt een einde. Zo halverwege het spel vond ik het wel nodig om meer risico te nemen en dat is me helaas fataal geworden. Om het trauma nog wat te vergroten zetten jullie me ook nog eens bij Lama aan tafel. Hij volgt me dus blijkbaar zelfs tot in de studio van Moltalk terwijl de opdracht met de rijstzakken toch al geruime tijd is afgelopen ::rofl::

Dan nu over de jokers... Ik had inderdaad voor het begin van de test nog 3 jokers op zak. Eentje daarvan is bij een andere kandidaat beland en de andere 2 jokers neem ik mee naar huis als een mooi aandenken aan dit prachtige avontuur. Ik heb al eens gezegd dat ik het spel het liefst zonder jokers en vrijstellingen speel, omdat je op die manier de meeste informatie uit een test kan halen. Sommigen twijfelden misschien aan deze bewering, maar het is dus echt hoe ik erover denk. De vorige aflevering won ik een vrijstelling en toen ik hoorde van Dennis dat deze automatisch zou worden ingezet bij de test was ik dan ook behoorlijk teleurgesteld. Ook al had dat misschien betekend dat ik een aflevering eerder uit het spel zou liggen ::schaam::
Interessant. Stel dat je had mogen kiezen om de vrijstelling te laten inzetten voor jezelf, of voor iemand anders, had je dan dat laatste gedaan? ;)

@Lama: Als je de opdrachten kijkt, kijk je er dan stiekem naar vanuit het oog van een organisator? Als in, dat je denkt "ah, hoe zou dit bedacht zijn, hoe zou dit in elkaar zijn gezet"? :)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #153 Gepost op: 12-04-2020, 12:43:43 »
Interessant. Stel dat je had mogen kiezen om de vrijstelling te laten inzetten voor jezelf, of voor iemand anders, had je dan dat laatste gedaan? ;)

Die keuze lijkt me niet zo lastig, Spacy. Het liefste heb ik gewoon dat iedereen onder gelijke condities aan de test begint (dus zonder jokers/vrijstellingen). Iemand een vrijstelling gunnen en daarmee jezelf op achterstand zetten is wel het laatste wat je wil ::rofl:: Ik had liever de optie gehad om hem gewoon helemaal niet in te zetten en ook deze mooi mee naar huis te nemen zonder dat iemand er wat aan had. Ik was in zekere zin ook blij dat Lucy uit het spel ging zodat ik zelf een grotere kans had om de winstjokers te bemachtigen  :-[ 

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #154 Gepost op: 12-04-2020, 16:09:28 »
Interessant. Stel dat je had mogen kiezen om de vrijstelling te laten inzetten voor jezelf, of voor iemand anders, had je dan dat laatste gedaan? ;)

@Lama: Als je de opdrachten kijkt, kijk je er dan stiekem naar vanuit het oog van een organisator? Als in, dat je denkt "ah, hoe zou dit bedacht zijn, hoe zou dit in elkaar zijn gezet"? :)
Ja ik kijk vaak wel waar dat addertje onder het gras zit. Je weet namelijk dat die er bij veel spellen in zitten. Je probeert namelijk een gelaagd spel in elkaar te zetten. Ik vind het leuk om te zien wat Dennis allemaal bedacht heeft  ::bravo:: Ik geniet gewoon van alle ideeën en het spel  ::ok::
Tot nu toe vind ik het heel leuk in elkaar zitten!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #155 Gepost op: 13-04-2020, 15:39:16 »
@michael: Nice! Ben je bewust bezig geweest met zo veel mogelijk geld ophalen? :P

@Lama: Mee eens. :D Welke spellen/ideeën/twists etc. vond je tot nu toe het best? :)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #156 Gepost op: 13-04-2020, 19:34:34 »
Ik ben echt fan van escaperooms, dus ik die vond ik in aflevering 4 heel erg leuk!  ::bravo::
En Michael stalken in de rijstvelden vond ik leuk  ::hypocriet::

Verder houd ik wel van twists bij executies. Dus toen er oranje schermen verschenen, was ik heel blij verrast. Leuk bedacht dat deze personen ontvoerd werden  ::ok::

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #157 Gepost op: 13-04-2020, 19:36:41 »
@michael: Nice! Ben je bewust bezig geweest met zo veel mogelijk geld ophalen? :P

Eigenlijk wel. Als je probeert zo veel mogelijk geld binnen te halen dan krijgt de Mol het namelijk lastig. Hij moet zorgen dat de pot laag blijft en de enige manier om dat dan te doen is door uit z'n hok te komen en ons tegen te werken. Daarom vond ik het ook wel jammer dat veel deelnemers voor de tactiek van nepmollen kozen. Dan hoeft de Mol in principe een stuk minder te doen om dat te doen slagen. Verder maakte ik met die tactiek ook de meeste kans op de winstjokers en kon ik er soms voor zorgen dat de rest in ieder geval geen voordeel op mij kreeg bij de test. Daarnaast weet ik als oud-organisator van verschillende spellen dat het ook voor de organisator zelf het leukste is als mensen echt actief hun best doen om de door jou bedachte opdrachten te doen slagen. Ik neem aan dat Dennis deze mening deelt, maar ik kan het mis hebben ::hypocriet::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #158 Gepost op: 14-04-2020, 22:27:51 »
Ik ben echt fan van escaperooms, dus ik die vond ik in aflevering 4 heel erg leuk!  ::bravo::
En Michael stalken in de rijstvelden vond ik leuk  ::hypocriet::

Verder houd ik wel van twists bij executies. Dus toen er oranje schermen verschenen, was ik heel blij verrast. Leuk bedacht dat deze personen ontvoerd werden  ::ok::
Yep, het gaat lastig worden om dit seizoen te overtreffen! ;)

Wiens exit kwam voor jou tot nu toe als de grootste verrassing? :)

Eigenlijk wel. Als je probeert zo veel mogelijk geld binnen te halen dan krijgt de Mol het namelijk lastig. Hij moet zorgen dat de pot laag blijft en de enige manier om dat dan te doen is door uit z'n hok te komen en ons tegen te werken. Daarom vond ik het ook wel jammer dat veel deelnemers voor de tactiek van nepmollen kozen. Dan hoeft de Mol in principe een stuk minder te doen om dat te doen slagen. Verder maakte ik met die tactiek ook de meeste kans op de winstjokers en kon ik er soms voor zorgen dat de rest in ieder geval geen voordeel op mij kreeg bij de test. Daarnaast weet ik als oud-organisator van verschillende spellen dat het ook voor de organisator zelf het leukste is als mensen echt actief hun best doen om de door jou bedachte opdrachten te doen slagen. Ik neem aan dat Dennis deze mening deelt, maar ik kan het mis hebben ::hypocriet::
Even een sidestep; welke spellen heb je zoal georganiseerd? :D
Sky might be falling but remember you can fly

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #159 Gepost op: 15-04-2020, 00:04:30 »
Even een sidestep; welke spellen heb je zoal georganiseerd? :D
WIDM (verschillende keren), Ik Hou van Holland, Expeditie Robinson, Peking Express, The Amazing Race, weerwolvenspellen en ook nog een jaarlijks terugkerende kerstquiz waarbij de algemene kennis werd getest. Misschien ben ik er nog een paar vergeten, maar ik kan er wel echt van genieten om spellen te bedenken en misschien ligt daar ook wel meer mijn kracht dan meedoen. Het enige probleem is dat ik vroeger echt zeeën van tijd had en tegenwoordig wel een stuk minder. Het organiseren van een groot spel kost namelijk echt enorm veel uren aan voorbereidingstijd plus dan ook nog de tijd die in het spel zelf gaat zitten.