Auteur Topic: [MO20] MolTalk  (gelezen 3515 keer)

Offline Lan

• Winnaar WIDM online 2018
  • Forumlid
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #100 Gepost op: 20-03-2020, 18:25:07 »
Ik vind een opdracht met bakjes en iets pakken altijd wel leuk om het spel een beetje op scherp te zetten, maar dan hopelijk met een leuk twistje.

Online SpacyColours

• Winnaar De Mol pool 2018
  • Forumlid
  • "Zeg maar 'Mol'"
« Reactie #101 Gepost op: 21-03-2020, 23:39:12 »
We beginnen weer fris en fruitig met een nieuwe aflevering! ::cheerleader::

Onze speciale gast, ze verkocht positieve vibes op de markt, en die kunnen we in deze tijden goed gebruiken, hier is Focus!

En onze afvaller deze week... wederom ging er een schok door de zaal. Onze rode troetelduivel, Brent, ligt uit het spel!

Brent... had je dit zien aankomen?

En Focus, stond Brent op jouw verdachtenlijstje?
Maar de echte mol is Rob.

Offline Brent

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 22-03-2020, 00:31:24 »

Heej, eindelijk weer bij mijn besties Tim en Sanmol! Ja, ik lig inderdaad helaas uit het spel. Of ik het had zien aankomen? Je maakt als kandidaat de test altijd met een bang hartje en dan wacht je de schermen ook maar af met een bang hartje. Die onzekerheid zorgt ervoor dat het altijd wat bekijken is wat er gebeuren zal en dat je, als je dan een rood scherm hebt, het dan ook meestal wel hebt verwacht.

Je kan in deze fase van het spel quasi nooit met 100% zekerheid weten wie de mol is of mensen volledig gaan uitsluiten, dus het is altijd een gokje wagen. Ik had sowieso een paar mensen als niet-mol beschouwd, maar ik probeerde iedereen wel mee te nemen in ieder geval. De verkeerde keuzes maken kan uiteraard grote gevolgen hebben, zo blijkt.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Meezter

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik maak games en zoek mollen
« Reactie #103 Gepost op: 22-03-2020, 09:42:18 »
Brent! Helaas :\'(

Je moet nu de rest van het poketrio achter laten, hoe denk je dat ze het gaan doen? En heb je nog voordelen gehad van het (beter) kennen van je medepoketriogenoten (woord van het jaar?)?
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Focus

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Never mind, I got the juice
« Reactie #104 Gepost op: 22-03-2020, 12:06:28 »

Spacy dank je wel dat ik gast mag zijn! Het was fantastisch om even met het spel mee te mogen doen (de markt), want ik had het geweldig gevonden om kandidaat te zijn. Helaas kwam ik er te laat achter dat de deadline voorbij was en toen kon ik mij niet meer inschrijven.

Ik was h-e-l-e-m-a-a-l in shock toen Brent het rode scherm kreeg. Brent is namelijk mega fanatiek om te winnen en hij is ondertussen dé expert door alle ervaring van verschillende online- en real life WidM edities. Hij is ook een keer organisator geweest en toen was ik de Mol #dreamteam. Brent weet dus als geen ander hoe dit spel werkt. 

Deze jongen heb ik privé diep in de ogen gekeken en voor mij was hij 200% kandidaat. Veel minder mysterieus dan anders. Het was mijn wens dat het Pokétrio in de finale zou komen, hoe mooi zou dat zijn geweest? Helaas kan dat nu niet meer en kan ik alleen nog maar hopen dat het Pokékoppel nog heel ver gaat komen!

Offline Brent

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 22-03-2020, 12:15:24 »
Brent! Helaas :\'(

Je moet nu de rest van het poketrio achter laten, hoe denk je dat ze het gaan doen? En heb je nog voordelen gehad van het (beter) kennen van je medepoketriogenoten (woord van het jaar?)?
Ik denk dat ze het enorm goed gaan doen, zeker na mijn vertrek. Ik ben er van overtuigd dat ze allebei wel wisten dat ik niet de mol was, maar er is toch altijd dat vleugje onzekerheid. Het zou me ook niet verbazen mochten ze me steeds een klein beetje meegenomen hebben voor de zekerheid.

Voor hun kwam mijn vertrek dan ook aan als een grote schok. In alle online WidM-spellen die ik al heb gespeeld ben ik steeds in de finale geraakt, maar deze keer was het me helaas niet gegund. De lieve berichtjes en posts die ik van hun nadien kreeg en zag waren volgens mij ook volledig oprecht en dat doet me heel veel deugd. Uiteraard ook van de andere leden, maar Lodewijk en Chardo hebben een speciaal plekje in mijn hart betreffende dit spel. Ik ga hen dan ook ontzettend missen en het is fijn te weten dat zij mij ook in het spel zullen missen. Onze band was al enorm sterk, want we kennen elkaar al zo'n 8 jaar en samen met Focus kunnen we het ontzettend goed met elkaar vinden.

Ze kunnen uiteraard niet allebei de mol zijn. Als nu iemand mijn plaats in de finale mag innemen, dan zou ik hen dat énorm gunnen.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Online SpacyColours

• Forumlid
  • "Zeg maar 'Mol'"
« Reactie #106 Gepost op: 23-03-2020, 01:07:53 »
Dat komt wel goed met die Pokéboys. "Gotta catch them all" of "Gotta catch the mole" - het is maar een subtiel verschil. ;D

Jammer dat je net te laat was voor de inschrijving, Focus! Welke opdracht die tot nu toe is langs gekomen leek jou het leukst om aan mee te doen? :)

En Brent, wat mij opviel was dat jij het spel heel scherp speelde, en iedereen direct leek te confronteren met eventueel mollengedrag. Deed je dit bewust? En heb je zelf ook geprobeerd om verdacht over te komen?

Offline Brent

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 23-03-2020, 10:02:36 »
Dat komt wel goed met die Pokéboys. "Gotta catch them all" of "Gotta catch the mole" - het is maar een subtiel verschil. ;D

En Brent, wat mij opviel was dat jij het spel heel scherp speelde, en iedereen direct leek te confronteren met eventueel mollengedrag. Deed je dit bewust? En heb je zelf ook geprobeerd om verdacht over te komen?
Een leuk weetje is dat de elke favoriete Pokémon van ons drie met een A begint én elk een andere kleur heeft van die teams van Pokémon Go! Ik gebruik dan ook nu graag even deze primetime om te zeggen dat Altaria de leukste Pokémon ooit is en altijd beter zal zijn dan Arcanine en Ampharos.

In spelletjes ben ik altijd enorm fanatiek. Ik stel graag alles en iedereen even scherp om het spel zo heftig en zo spannend mogelijk te maken, dat is gewoon mijn speelstijl en ik denk niet dat ik daar ooit van ga afwijken. Het op dermate manier handelen gebeurt wel altijd gevoelsmatig en op eigen intuďtie, niet vaak vanuit een bepaalde tactiek of vanuit bepaalde inzichten. We kunnen dus stellen dat het half bewust, half niet-bewust naar voren werd gebracht. Daardoor word ik vaak neergezet als een slechterik, maar ik bedoel het eigenlijk heel goed. Ik erger me mateloos aan bepaalde spelers die enorm weinig toevoegen aan het spel, zowel inhoudelijk als daarbuiten. Zeker als die spelers dan gaan klagen dat de sfeer niet goed zit. In mijn ogen snappen die spelers het spel dan niet, of ze hebben niet door dat ze zo grijs en saai zijn als bijvoorbeeld Liesbeth Staats. Ze doen zelf niets om de sfeer naar eigen zeggen te verbeteren en helaas kent dit spel ook een paar zulke spelers. Lees je dit als deelnemer en voel je je aangesproken, ja? Doe er dan wat aan x

Ik heb niet bewust geprobeerd om mezelf verdacht te maken. Meestal gebeurt dat een beetje vanzelf bij mij. Als ik dingen fout deed, dan gebeurde dat oprecht per ongeluk of ik snapte niet heel goed wat ik moest gaan doen.
« Laatst bewerkt op: 23-03-2020, 10:05:04 door Brent »
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Meezter

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 25-03-2020, 11:33:07 »
Er zijn weer vragen van Jacco's  ::bravo:: Bedankt voor het inzenden!

Brent
Citaat
Als je de tijd terug kon spoelen, wat zou je anders doen?

Citaat
Had je een molboekje?

Focus
Citaat
Van welke opdracht baal je dat je hem zelf niet kan doen?

Online SpacyColours

• Forumlid
  • "Zeg maar 'Mol'"
« Reactie #109 Gepost op: 25-03-2020, 13:32:41 »
Maar nu eerst... geef hem een warm applaus! We hebben een speciaal gastoptreden vannnnnn..........

MC MEGA MOLEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!

Yo Yo Yo Yo
Ik ben MC Mega Mole, straight from the underground
Ze zullen me nooit vinden want ik heb hier geen account
Ik spit die vette sound, tijdens deze lockdown
Er is geen mens op straat, maar de mol is back in town!

Wie is de mol online? Dat is wederom de vraag
Ja, als ik het zou weten dan vertelde ik het graag
Helaas weet ik van niets, dus voor mij is het ook gissen
Maar met mijn dope lyrics moet je het uit kunnen vissen

Tim moest als eerst naar huis, dat was voor hem dus niet zo mooi
Misschien komt hij, net als zijn naamgenoot, terug in een kooi
In aflevering twee hield ook Sanmol het voor gezien
Hij riep nog net "Dan doen ze het maar zonder drama queen!"

Na aflevering drie moest Brent dit toffe spel verlaten
Had deze slimmerik dan toch de mol niet in de gaten?
Is Chardo dan de mol? Hij zou het zomaar kunnen zijn
Hij lijkt zijn best te doen, of is dat allemaal maar schijn?

Misschien is het wel Robbie, hij had eerst een wollen vacht
Maar bleek een wolf in schaapskleren, draagt hij dan nu een mollenpak?
Of is het dan toch Robin, onze boy from the Hood?
Haalt hij vossenstreken uit of bedoelt ie alles goed?

Of is Lucy het misschien, de enige vrouw in het spel?
Let goed op haar, die chick staat haar mannetje wel.
En die mysterieuze Michael, het lijkt een grijze muis
Maar hou hem in de smiezen, misschien is er iets niet pluis

En Vermoljoen, dat is één van de jongste in de groep
Hij lijkt misschien onschuldig, maar hou hem onder de loep
En MollenvangR-Art? Hij lijkt zuiver op de graat, hoor
Maar pas op: misschien is dit jaar de mol de presentator

En dan die Lodewijk, hij heeft altijd de grootste lol
Of zit hij de boel te fucken, man? Is hij misschien de mol?
Was dat het? Oh nee, LdH nog! Onze Daddy-o!
Dropt af en toe een actie en zegt dan weer 'Tally-Ho!'

Je merkt het wel, ik ben er zelf ook nog lang niet uit
De mol kan iedereen nog zijn, ik neem nog geen besluit
Dat was het dan voor nu, ik duik weer gauw terug in m'n hol
Peace out, van jullie boy, MC the Mega Mole. 8)

Offline Brent

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 25-03-2020, 16:27:41 »

Zeer leuke vragen Jacco's, dat wordt zeker geapprecieerd! En wat een fantastisch intermezzo van onze enige echte MC the Mega Mole! Ik ben volledig aan het shaken, dansen en swingen!

Ik had inderdaad een molboekje. Nouja, geen fysiek boekje maar een excel-bestand waar ik alles keurig bijhield. Een molboekje in 2020 is echt iets voor digibeten, terwijl ik een digitale wizard ben en zoveel mogelijk op die manier alles probeer bij te houden. Ik vind dat persoonlijk wat overzichtelijker en gemakkelijker, maar ik snap dat de deelnemers van de derde leeftijd hier minder goed mee om kunnen gaan. Het is dus logisch dat zij een echt molboekje hebben, maar ikzelf heb het niet gehad.

Als ik de tijd kon terugspoelen, dan had ik mezelf wellicht verdachter proberen te maken. Ik heb dit eigenlijk op geen enkel moment actief geprobeerd, maar misschien was dat toch slim geweest. Ook had ik misschien wat socialer kunnen zijn naar kandidaten die ik niet goed kende. Ik kreeg van aardig wat mensen de vraag of ze mijn lijstje konden krijgen in ruil voor hun lijstje, maar ik hield de boot steeds een beetje af. Ik denk een auto-mechanisme ter bescherming van mijn persoonlijke integriteit. Als er geen bondje in zat, dan deed ik zeker extra moeilijk. Uiteindelijk heeft dat weinig uitgemaakt.

Uiteraard had ik de test wellicht anders aangepakt dan dat ik nu had gedaan. Ik mag daar niet te veel over zeggen, want voor Widmonline begon moesten we van D*N een contract ondertekenen ter zwijgplicht tot het spel klaar is. Als we dat contract vroegtijdig zouden verbreken, dan zou onze ergste nachtmerrie uitkomen. In mijn geval bijvoorbeeld zou ik in een kleine gevangeniskooi gestopt worden samen met Stine Jensen die heel de tijd naar me staart en constant "ik ga de waarheid liegen" zit te herhalen. Op de achtergrond wordt dan 24/7 muziek van Lana del Rey door de stereo gepompt en op de muren worden alle taalfouten van Sanmol en D*N die ze hebben gemaakt tijdens dit spel geprojecteerd. Pure horror!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Online SpacyColours

• Forumlid
  • "Zeg maar 'Mol'"
« Reactie #111 Gepost op: 25-03-2020, 16:34:31 »
Sexy ::love::

Je hebt zelf ook wel eens WidM online georganiseerd. Is er veel verschil of juist veel overeenkomsten met jouw versie en deze van D*N?

Offline Brent

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 25-03-2020, 17:04:09 »
Je hebt zelf ook wel eens WidM online georganiseerd. Is er veel verschil of juist veel overeenkomsten met jouw versie en deze van D*N?
Ja, klopt, tweemaal zelfs! Eén keer in 2012 en een keer in 2017. Ik krijg nog steeds kippenveld wanneer ik die introducties opnieuw bekijk. Die muziek, die kandidaten, die spanning en sensatie. Het begint plots weer te kriebelen om het hele spel te organiseren, eigenlijk! Er deden tijdens de editie van 2017 zelfs drie kandidaten mee die lid zijn van dit forum! Twee daarvan doen mee aan deze editie van Widmonline én zitten nog steeds in het spel. Ik ben dol op de omkadering en het uitwerken van opdrachten. Het forum waar ik dit op organiseerde was vrij knus, dus er was geen grote kijkers-PM of een hele MolTalk, het waren eigenlijk de tien kandidaten en ik.

Als organisator was ik vergelijkbaar met Gilles van De Mol. Ik stond wel boven de kandidaten, maar ik was eigenlijk best zacht en gemoedelijk. Ik wou bereikbaar zijn voor hen mochten ze met iets zitten. Ik had een hele goede vibe met de mol toen en ik vond dat die persoon het echt fantastisch heeft gedaan, uiteindelijk zaten maar 2 mensen (de finalisten) vol op de Mol en ik vond dat een puike prestatie. Ik vond het altijd belangrijk dat elke opdracht ook écht opdrachten waren en in het topic gespeeld moesten worden. Dat maakt het voor iedereen leuk om na te lezen. Elke aflevering waren er twee opdrachten, maar deze werden niet synchroon met elkaar gespeeld. Gewoon op volgorde, want dat vond ik al ingewikkeld en stressy genoeg. Eigenlijk was het een hele fijne groep knusse mensen die aan mijn editie meededen, en daar ben ik hen nog altijd dankbaar voor. Het grootste verschil is denk ik dat in mijn edities wel best veel jokers en vrijstellingen aanwezig waren. Ik vind dat dat de groep zo scherp stelt en echt de competitiviteit in het spel brengt. Maar het idee van D*N om ervoor te zorgen dat de persoon die het meeste inbrengt er eentje krijgt werkt ook uitstekend. Ik vrees alleen dat dat tenietgedaan wordt als de groep kleiner wordt en het aantal verdachten slinkt.

PS: Chardo verloor bovenstaande editie bye
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Online SpacyColours

• Forumlid
  • "Zeg maar 'Mol'"
« Reactie #113 Gepost op: 25-03-2020, 17:33:54 »
Leuke leader! ::bravo:: Nieuw-Zeeland? :P

Als organisator was ik vergelijkbaar met Gilles van De Mol. Ik stond wel boven de kandidaten, maar ik was eigenlijk best zacht en gemoedelijk. Ik wou bereikbaar zijn voor hen mochten ze met iets zitten.
Toch fijn om te merken dat je ook een zachte kant hebt! :)

Eigenlijk was het een hele fijne groep knusse mensen die aan mijn editie meededen, en daar ben ik hen nog altijd dankbaar voor.
Wat vond je van de samenstelling van kandidaten van deze editie? Je liet al een beetje doorschemeren dat sommigen wat meer toevoeging zouden mogen hebben. ;)

Offline Brent

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 26-03-2020, 23:47:52 »
Leuke leader! ::bravo:: Nieuw-Zeeland? :P
Toch fijn om te merken dat je ook een zachte kant hebt! :)
Wat vond je van de samenstelling van kandidaten van deze editie? Je liet al een beetje doorschemeren dat sommigen wat meer toevoeging zouden mogen hebben. ;)
Nou dankjewel! Het was inderdaad een zeer mooie reis naar Nieuw-Zeeland en later naar Zuid-Afrika. Ik ben eigenlijk enorm zacht, lief en empathisch hoor, maar je moet eerst die bitchy opmerkingen een beetje gewend worden en dan zal je het zien!

Ik had er volgens mij problemen mee dat ik aanvankelijk niemand kende en zelf totaal nieuw was in de groep. Het is dan altijd een beetje aanvoelen en het feit dat ik niet goed wist wat ik kon verwachten zal daar een grote rol in hebben gespeeld. Als je me hebt zien spelen in de vorige Weerwolven van Wakkerdam, dan zal je gemerkt hebben dat ik wel wat dingen post, maar dat daar weinig inhoud in zit. Dat doe ik voornamelijk om alles en iedereen een beetje aan te voelen. Pas daarna ga ik serieuzer posten en ook echt inhoudelijke dingen gaan posten, wat ik ook gedaan heb. Als ik de mensen al wat beter ken, dan kan ik die fase meteen overslaan en weet ik waar ik me aan kan verwachten.

Ik ga niet onder stoelen of banken steken dat ik een hekel heb aan inactieve mensen. Ik vind dat niet keurig naar de organisatie toe, omdat die veel werk in een dergelijk spel stopt en de inactiviteit van iemand maakt het spel allesbehalve leuker. Het is natuurlijk hoe je het bekijkt, want wat voor jou inactief is zal voor mij niet inactief zijn of vice versa. Daarmee wil ik niet zeggen dat iemand elke vijf minuten moet posten, zeker niet. Maar af en toe wat gesprekjes voor of achter de schermen kan nooit kwaad. Het mag geen saaie boel worden, en daar vreesde ik eerlijk wel een beetje voor met de kandidaten. Achteraf bekeken valt het allemaal best mee.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Online SpacyColours

• Forumlid
  • "Zeg maar 'Mol'"
« Reactie #115 Gepost op: 28-03-2020, 16:19:37 »
Heel erg bedankt voor jullie komst, Brent en Focus! ::bravo::

Door naar onze volgende gasten!

Als eerste, hij was de verliezend finalist van WidM 2017. Dit jaar verkocht hij klokken op de markt in India. Welkom, WouterV!. ::bravo::

En er ging wederom een schok door de zaal. Dááááár gaaaaat ze. Een favoriete kandidaat van velen (en één van mijn hoofdverdachten :() moest het spel verlaten. Nou ja, dan doen ze het maar zonder vrouw. Hier is Lucy! ::hug::

Lucy, kwam het rode scherm als een verrassing?

En Wouter, wat vind je van het seizoen tot nu toe?

Offline Lucy

• Actief Lid
  • Life is like theatre <3
« Reactie #116 Gepost op: 28-03-2020, 16:31:18 »
Ik had het rode scherm zeker niet verwacht nee, ik was ervan overtuigd dat er in ieder geval mensen minder goed zaten dan ik! Maar ik zei in mijn inschrijving al dat ik niet goed ben in dit spel ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan... en terug!

Online wouterv

• Global Moderator
  • Hier is de mol
« Reactie #117 Gepost op: 28-03-2020, 16:47:28 »
Heel erg bedankt voor jullie komst, Brent en Focus! ::bravo::

En Wouter, wat vind je van het seizoen tot nu toe?

Ik moet zeggen: het is een heftig seizoen. De groep bestaat uit veel kleurrijke persoonlijkheden die echt het spel levendig houden, waardoor het zeer tof is om steeds bij te lezen.

De opdrachten zijn stuk voor stuk geweldig (chapeau Dennis)

Kortom, het is gewoon zeer goed
#teamamaimiljaarde

Offline Meezter

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 30-03-2020, 08:25:53 »
Ik had het rode scherm zeker niet verwacht nee, ik was ervan overtuigd dat er in ieder geval mensen minder goed zaten dan ik! Maar ik zei in mijn inschrijving al dat ik niet goed ben in dit spel ;D

Je zegt zelf niet goed te zijn in dit spel, vind je dan dat je toch ver bent geraakt of zat er meer potentie in, volgens jou?

Offline Lucy

• Actief Lid
  • Life is like theatre <3
« Reactie #119 Gepost op: 30-03-2020, 09:28:36 »
Nou ja om dit nou ver te noemen ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan... en terug!