Auteur Topic: [MO20] MolTalk  (gelezen 91337 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #120 Gepost op: 1-04-2020, 00:09:28 »
En toen vond Wouterv dat ie wel genoeg gezegd had want hij gooide het topic op slot ::rofl:: ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #121 Gepost op: 1-04-2020, 00:14:39 »
En toen vond Wouterv dat ie wel genoeg gezegd had want hij gooide het topic op slot ::rofl:: ;D

Wouterv toonde weer zijn onhandigheid, want hij had niet door dat die dat gedaan had. ::schaam::
klaar voor de strijd

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #122 Gepost op: 3-04-2020, 18:02:42 »
Hmmm, ik zou jou ook bijna gaan verdenken, wouter! ::vergroot::

Wat was voor jou het hoogtepunt, Lucy?

En wouterv, heb jij nog tips voor de kandidaten om ver in het spel te geraken?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #123 Gepost op: 3-04-2020, 19:51:01 »
Mijn hoogtepunt, hmmmm
Ik denk dat wat ik het meeste meeneem uit dit spel de contacten met ‘nieuwe’ vrienden zijn, telt dat als hoogtepunt? De discord is ook wel een hoogtepunt ;D

En qua opdrachten vond ik de waar gaan we heen en de escape room opdracht heel erg leuk om te spelen ::love::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #124 Gepost op: 3-04-2020, 20:23:35 »
Mijn hoogtepunt, hmmmm
Ik denk dat wat ik het meeste meeneem uit dit spel de contacten met ‘nieuwe’ vrienden zijn, telt dat als hoogtepunt? De discord is ook wel een hoogtepunt ;D
Absoluut, zeker fijn als je er nog wat leuks aan overhoudt!

Als je alle kandidaten zou moeten indelen in afdelingen van Zweinstein, wie zou dan op welke afdeling terechtkomen? :)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #125 Gepost op: 3-04-2020, 20:31:36 »
::rofl:: omggg

Gryffindor: Chardo, Vermoljoen
Slytherin: Brent, Sanmol
Hufflepuff: Lucy, Tim, LdH, Robin, Robbie
Ravenclaw: Lodewijk, Michael, MV
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #126 Gepost op: 3-04-2020, 22:18:47 »
Hmmm, ik zou jou ook bijna gaan verdenken, wouter! ::vergroot::

En wouterv, heb jij nog tips voor de kandidaten om ver in het spel te geraken?

Nogmaals sorry.

Enkele tips die mij geholpen hebben in mijn seizoen:
- Bij de eerste testen van het seizoen probeer zo goed mogelijk te spreiden, ook al duurt het lang.
  Ik spreidde toen zeker 10 vragen op elk van mijn verdachten. De kans dat je met 10 punten bij de
  eerste tests eruit gaat op tijd is zeer klein. Naarmate de serie verder verloopt, en je bent 100% zeker
  mag je niet twijfelen om all-in te gaan. In mijn eerste seizoen bleef ik maar spreiden en ben ik pas   
  all-in gegaan omdat ik mijn rode scherm kon overleven.

- Wees niet te eerlijk tegen iedereen. Niemand moet 100% zeker weten op wie je zit. Ik bleef herhalen
  tegen iedereen dat ik nog bij de laatste 5 aan het spreiden was terwijl ik toen al weken vol op de mol
  zat.  Ik wou daarmee anderen verwarren en ervoor zorgen dat ze ook gingen spreiden of de test trager
  zouden invullen omdat ze dachten dat ik ook al aan het spreiden was.

- Probeer toch als mogelijke mol op de radar te blijven. Mijn eerste seizoen met mol Lukie4  was ik
   uberfanatiek maar wel snel afgeschreven als mol.  Het seizoen erna besloot ik minder fanatiek te zijn
   en soms te nepmollen (en soms was het echt onhandigheid). Zolang andere jou niet kunnen
   afschrijven en jij hen wel heb je een voordeel.

klaar voor de strijd

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #127 Gepost op: 5-04-2020, 13:36:37 »
Bedankt Lucy en Wouter voor jullie bijdrages! ::bravo::

Wij gaan door met de volgende aflevering!



Als eerste te gast, de afvaller van de finale van vorig seizoen, nam het stokje even van D*N over om Vermoljoen te pesten: Convans! ::bravo::

En opnieuw een afvaller die haast niemand zag aankomen. Gelukkig ging hij er wel in stijl uit met een executie die anders was dan normaal. Hier is MollenvangR-Art!  ::hug::

MV, kwam dit als een verrassing? En denk je dat de opdracht in de tempel medeverantwoordelijk is geweest voor je vertrek?

En Convans, hoe beleef jij dit seizoen tot nu toe? :)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #128 Gepost op: 5-04-2020, 13:43:55 »

En opnieuw een afvaller die haast niemand zag aankomen. Gelukkig ging hij er wel in stijl uit met een executie die anders was dan normaal. Hier is MollenvangR-Art!  ::hug::

MV, kwam dit als een verrassing? En denk je dat de opdracht in de tempel medeverantwoordelijk is geweest voor je vertrek?
Hoi allemaal,

Nee mijn exit kwam totaal niet als een verrassing om eerlijk te zijn. Misschien komt het ook omdat ik het spel ingestapt ben met een instelling van lang leve de lol en we zien wel hoe ver we komen (en elke eliminatieronde kan de laatste zijn).

Ik denk niet dat die opdracht daar voor verantwoordelijk is geweest. En als het wel zo is, vind ik het ook niet erg. Ik denk dat veel anderen mijn exit erger /schokkender vinden dan ikzelf. Ik voelde na mijn rode scherm alleen maar dankbaarheid voor het plezier dat ik heb gehad. Dat ik een keer niet alle opdrachten hoefde te regelen en ze gewoon zelf kon spelen. Ik vertrok uit het spel met een glimlach. Ja oke, het is jammer dat ik niet verder mag, maar tegelijkertijd is dat ook het risico van als je niet de mol wilt zijn en als deelnemer het spel in stapt  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 5-04-2020, 13:45:32 door MollenvangR-Art »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #129 Gepost op: 5-04-2020, 17:15:19 »
Hey!

Sorry had het topic nog niet bekeken  ::schaam::

Ik beleef het met ups en downs merk ik. Sommige opdrachten lijk ik heel erg aandachtig te volgen en anderen dan weer helemaal niet. Ik herinner me die opdracht op de markt. Daar heb ik het even opgegeven en was mijn interesse even weg  ::rofl::

Maar over het algemeen vind ik de groep wel leuk. Beetje stoken hier en daar, altijd wel leuk. Alleen jammer dat Sanmol het spel zo vroeg moest verlaten.. Ging nog erg leuk worden! Ik voel ook weer die spanningen van de executies bij de kandidaten. Toch het beste moment van iedere aflevering hé?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #130 Gepost op: 5-04-2020, 17:19:42 »
@MV: Wie ben jij en wat heb jij met de echte MV gedaan? ::rofl::

Nee, fijn dat je die instelling hebt! Dat zal de pijn dan misschien verzachten. Maar... je hebt nog een joker op zak! :o Waarom heb je die niet ingezet? Dan was je blijkbaar toch heel zeker van je zaak, of niet?

@Convans: Als jij een kraampje op die markt had gehad, wat voor kraampje zou dat dan zijn? ;D
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #131 Gepost op: 5-04-2020, 17:21:44 »

@Convans: Als jij een kraampje op die markt had gehad, wat voor kraampje zou dat dan zijn? ;D

Eerlijk? Ik ben echt blij dat ik daar niets moest verkopen. Ik haat marktkramers  ::rofl::
Dus dat was echt niets voor mij geweest! Zeker die irritante HiDM, hij bleef maar spammen

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #132 Gepost op: 5-04-2020, 17:50:32 »
@MV: Wie ben jij en wat heb jij met de echte MV gedaan? ::rofl::

Nee, fijn dat je die instelling hebt! Dat zal de pijn dan misschien verzachten. Maar... je hebt nog een joker op zak! :o Waarom heb je die niet ingezet? Dan was je blijkbaar toch heel zeker van je zaak, of niet?

@Convans: Als jij een kraampje op die markt had gehad, wat voor kraampje zou dat dan zijn? ;D
Hahaha, hoezo wat heb je met de echte MV gedaan?  ::rofl::

Ik voel oprecht totaal geen pijn. Het is natuurlijk jammer dat ik niet verder kan spelen (zeker in tijden als deze), want het spel zelf is hartstikke leuk, maar meer dan jammer dat ik eruit lig is het ook niet. Dat komt misschien ook omdat ik om 17.50 uur op de dag dat de aanmelddeadline stond, heb besloten me aan te melden. In eerste instantie had ik helemaal niet de intentie mee te doen. Maar ergens kon ik het ook niet laten. In een paar minuten heb ik mijn aanmelding geschreven en deze een paar seconden voor de deadline ingeleverd. Ik had zoiets van nou ja we zien wel of ik erbij zit. En als dat niet zo was, had ik dat ook niet erg gevonden. Ik was dus ook verrast dat ik bij de 12 zat.

Natuurlijk als je aan een spel meedoet, ga je voor de winst. Ik heb ook een fysiek molboekje gehad waarin ik alles tot in detail opschreef. Maar voorop stond voor mij plezier. En plezier heb ik gehad. Daar had ik ook mijn strategie naar  ::jaja:: En eenmaal op de helft moet je meer risico nemen. Het hoe en wat rondom die joker en of ik wel/niet zeker ben van mijn zaak ga ik niet te veel over uitweiden omdat ik actieve spelers die dit lezen misschien beïnvloed kunnen worden door mijn woorden. En hey, go out with bang zeggen ze toch? Dus hoe tof is het dat ik bij deze executie met een twist en ook nog eens met een joker op zak uit het spel lig? :) :P
« Laatst bewerkt op: 5-04-2020, 17:52:29 door MollenvangR-Art »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #133 Gepost op: 5-04-2020, 18:04:41 »
Nu ik hier toch in de studio zit, mag ik toch ook even wat vragen aan de afgevallen kandidaat zeker?

Als ex-presentator werd je waarschijnlijk heel erg in de gaten gehouden door je medekandidaten, dacht je dit ook? En was je hierop voorbereid?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #134 Gepost op: 5-04-2020, 18:17:36 »
Nu ik hier toch in de studio zit, mag ik toch ook even wat vragen aan de afgevallen kandidaat zeker?

Als ex-presentator werd je waarschijnlijk heel erg in de gaten gehouden door je medekandidaten, dacht je dit ook? En was je hierop voorbereid?
Leuke vraag Convans. Of ze dat zouden doen en om die reden, weet ik niet. Dat ze het zouden gaan doen, was ik op voorbereid. Sterker nog, dat was mijn tactiek. Als voormalig presentator ken ik het spel natuurlijk als geen ander, dus heb ik geprobeerd daar gebruik van te maken.

Het had heel tof geweest van presentator naar mol, maar ik wilde het niet zijn. Temeer omdat ik al eens in ver verleden op een ander forum succesvol mol ben geweest. En ik het gezien mijn bekendheid op dit forum al snel verdacht zou maken en echt niet beter zou doen.

Wat ik wel heb gedaan is mezelf bewust in de kijker spelen bij de anderen. Door naar de opdrachten te kijken en te bekijken: waar zou de mol mollen? Op sommige van die plekken een over de top molactie maken. Ik heb het spel gespeeld alsof ik de mol zou zijn. In elke opdracht ergens wel een kleine of grote sabotage te stoppen en zodoende toch verdacht te worden. Zodat men zou gaan denken: 'dat kan toch geen toeval meer zijn?' Maar door die sabotage acties probeerde ik ook tegelijkertijd een val voor de mol op te zetten om te kijken wie er met me mee zou gaan in mijn fouten.

Dus voor al mijn medespelers kijkers die zich aan me geërgerd hebben wil ik zeggen; sorry  ::hug:: het was allemaal onderdeel van mijn tactiek. Verdeel en heers. Verdelen deed ik, heersen niet  ::rofl:: maar ondertussen heb ik heel veel plezier gehad door al die acties (en ook achter de schermen in contact met anderen) en dat was voor mij het aller aller aller belangrijkste en dat neemt niemand me meer af! :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #135 Gepost op: 7-04-2020, 22:56:04 »
De presentatoren slapen even denk ik, gelukkig ben ik nog wakker  ::rofl::

MV, maar vond je je tactiek dan ook niet veel te opzichtig? Ik had echt het gevoel... Komop MV is veel slimmer dan dit, als hij ooit de mol zou zijn, dan speelde hij gewoon een subtiele versie van zichzelf. Nu ging je echt soms irritante fouten maken zodat ik het gevoel had dat iedereen je wel afgeschreven had.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #136 Gepost op: 7-04-2020, 23:33:44 »
Haha, excuus. ::sorry:: Tussen al het Quizzen, Ranken, Dixitten, Weerwolven, Big Brotheren en nog 1001 andere dingen door, kom ik hier bijna niet meer aan toe. ::schaam::

Maar goed dat jij het gesprek ondertussen gaande houdt! ::tandpastasmiley::

Hahaha, hoezo wat heb je met de echte MV gedaan?  ::rofl::
Haha, om één of andere reden had ik het beeld in me hoofd dat jij met niets minder genoegen neemt dan winst, maar blij dat het niet zo is, en dat je met een goed gevoel het spel kunt verlaten, alhoewel het zeker jammer is. :P

Ik dacht zelfs, als er één persoon "ja" zegt om de mol te zijn, ben jij het wel, dus het verbaast me dat je daar niet voor bent gegaan. Aan de andere kant ook logisch, juist inderdaad omdat men het van jou zou verwachten om de mol te willen zijn. ::jaja::

Ook onze trouwe kijker Jacco's dacht "als zij geen vragen stellen, dan ik maar!" waarvoor dank! ;D

Hij vraagt:

Had je verwacht dat je tot aflevering 5 zou komen?

En Convans, zijn er veel verschillen met het jaar waarin jij meedeed en dit jaar? :)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #137 Gepost op: 8-04-2020, 12:51:18 »


En Convans, zijn er veel verschillen met het jaar waarin jij meedeed en dit jaar? :)

Ja, ik merk dat het iets fanatieker gespeeld wordt. In mijn jaar had je vooral Frank, Hidm en ik die het nogal fanatiek speelden, de rest was eerder rustig. Hier is het echt een hectische groep die ook erg veel online is. Misschien hebben de Corona-maatregelen er ook wel mee te maken, maar ze zijn ook erg prikkelbaar  :P


Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #138 Gepost op: 8-04-2020, 13:04:03 »
MV, maar vond je je tactiek dan ook niet veel te opzichtig?
Nou ja weet je wat het is, als ik echt de mol zou zijn, zou ik het ook echt iets subtieler spelen. Maar ik had zoiets van omdat ik het niet ben, kan ik het uitvergroten. En dat uitvergroten zou er dan misschien toe leiden dat mensen me zouden afschrijven, maar dat ook weer niet kunnen doen. Onder het mom van: 'hij zal toch niet zoveel overduidelijk en irritante fouten maken is hij het dan toch nee dat kan niet...of toch wel?' Ik kan in ieder geval geen under the radar mol spelen. Daarvoor ben ik te bekend. En verdacht ben ik volgens mij sowieso wel, wat ik ook zeg of doe (was bij weerwolven ook al toen).

Haha, om één of andere reden had ik het beeld in me hoofd dat jij met niets minder genoegen neemt dan winst, maar blij dat het niet zo is, en dat je met een goed gevoel het spel kunt verlaten, alhoewel het zeker jammer is. :P

Ik dacht zelfs, als er één persoon "ja" zegt om de mol te zijn, ben jij het wel, dus het verbaast me dat je daar niet voor bent gegaan. Aan de andere kant ook logisch, juist inderdaad omdat men het van jou zou verwachten om de mol te willen zijn. ::jaja::

Nou ja dat klopt ook wel, ik ga ook 9 van de 10 keer vol voor de winst. Zelfs in het potje Dixit hoop ik jou te kunnen verslaan. En om die winst te halen heb ik ook echt elke aflevering alles tot in detail opgeschreven in mijn boekje (hoevaak zag iemand een scherm, hoeveel damzetten deed iedereen, bij welke executies zag iedereen een scherm, hoeveel keer gaf iemand een antwoord bij de slangenmand, hoeveel vragen kreeg diegene etc. etc.). Dat wel, maar ik schreef me in eerste instantie echt met het idee van we gaan lol maken.

Meteen inhakend op de vraag van Jacco: 'Had je verwacht tot aflevering 5 te komen'

Nee, ik had totaal geen verwachtingen vooraf. Het enige dat ik niet wilde was eruit in aflevering 1. Dan zou ik mijn naam geen eer aandoen (doe ik nu ook niet, maar dat is mijn eigen schuld  ::rofl::). Ik denk dat ik bij die test overigena heel veel geluk heb gehad dat ik er nog in zat. Dat was ook echt een wake-up call voor mij.

Maar als je dan verder komt, en zeker zoals ik tot de helft van de reis, ja dan wil je ergens ook winnen natuurlijk. Maar dat was voor mij niet de hoofdmoot. Gewoon een leuk spelletje spelen en daarmee zo ver mogelijk komen was veel belangrijker voor mij. Misschien dat ik er daarom ook uit lig. Ik had waarschijnlijk nog iets verder kunnen komen. Maar het hoe en waarom kan ik nu niet op ingaan...
« Laatst bewerkt op: 8-04-2020, 13:05:53 door MollenvangR-Art »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #139 Gepost op: 8-04-2020, 23:08:21 »
Ja, ik merk dat het iets fanatieker gespeeld wordt. In mijn jaar had je vooral Frank, Hidm en ik die het nogal fanatiek speelden, de rest was eerder rustig. Hier is het echt een hectische groep die ook erg veel online is. Misschien hebben de Corona-maatregelen er ook wel mee te maken, maar ze zijn ook erg prikkelbaar  :P
India is ook een heel druk land, dus misschien speelt dat ook een rol. ::hypocriet::

Nou ja dat klopt ook wel, ik ga ook 9 van de 10 keer vol voor de winst. Zelfs in het potje Dixit hoop ik jou te kunnen verslaan. En om die winst te halen heb ik ook echt elke aflevering alles tot in detail opgeschreven in mijn boekje (hoevaak zag iemand een scherm, hoeveel damzetten deed iedereen, bij welke executies zag iedereen een scherm, hoeveel keer gaf iemand een antwoord bij de slangenmand, hoeveel vragen kreeg diegene etc. etc.). Dat wel, maar ik schreef me in eerste instantie echt met het idee van we gaan lol maken.
In Dixit is het je in elk geval gelukt om eerste te worden! In de poulefase dan. ;)

Ik wil na afloop wel je molboekje zien als dat mag! Dat geldt overigens ook voor de andere deelnemers. :) Dat is blijkbaar een ding, ik heb daar zelf als kandidaat nooit over nagedacht zelfs. (en ja, ik weet hoe het afliep ::))

Hield jij in ons jaar een molboekje bij, Convans? :)

En er zijn ook weer wat vragen binnengekomen van Kaaasje, waarvoor superveel dank! ::bravo::

@Convans,  welke opdracht had jij ook wel willen spelen?

@mollenvanger, hoe neem je deze ervaring weer mee naar een nieuw seizoen dat je zelf organiseert? Zijn er dingen waarvan je dacht, had ik dat zelf maar bedacht? Of dingen/inspiratie die je meeneemt?
Sky might be falling but remember you can fly