Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 390374 keer)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1100 Gepost op: 30-09-2020, 21:43:14 »
Het is nou net het grootste probleem: HALVE maatregelen. Dat werkt nou juist de opkomst van die mafklappers in de hand.

Wees nou eens duidelijk, zou ik zeggen.

Een dringend advies om mondkapjes te dragen... ach het is maar een advies en iets wat mensen niet leuk vinden om te doen dus laten ze het maar achterwege... Als je echt wil dat iedereen een mondkapje draagt zul je dat moeten VERPLICHTEN!!

Ik heb het maandagavond bij de schaakclub eens uitgetest. Het dragen van een mondkapje als verder niemand dat doet zorgt er toch voor dat je vreemd wordt aangekeken (door een deel van de mensen)
Wit is ook een kleur!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1101 Gepost op: 30-09-2020, 23:01:38 »
Het is juridisch volgens mij gewoon niet mogelijk om dat per noodverordening te verplichten, dus een per direct advies is nu denk ik gewoon het hoogst mogelijke? De wettelijke verplichting komt mogelijk nog heb ik begrepen. Ik denk toch dat zo’n advies wel degelijk helpt hoor. Je hoeft je nu in ieder geval niet meer te verantwoorden of zo als je zo’n ding draagt want mensen weten dat het geadviseerd is, dus dat verlaagt de drempel lijkt me ook. En zeker op plekken waar mensen toch niet lang binnen zijn, zijn er vast veel mensen die het niet zo’n probleem vinden. En winkeliers kunnen je weigeren, toch? Nog altijd niet zo dat iedereen het dan doet natuurlijk maar beter dan niets
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1102 Gepost op: 30-09-2020, 23:11:37 »
In de eerste zin van je stuk zit nu net het probleem , Lucy.

Het is inderdaad zo dat het niet verplicht gesteld kan worden zonder wetswijziging. Net als dat je terugkerende reizigers uit oranje gebieden niet kan verplichten zich te laten testen.  Van mij mag de wet hierop worden aangepast in deze coronatijd ( maar schijnt niet zo makkelijk te zijn)

Ik hoop dat als er meer mondkapjes in het straatbeeld zijn, dat het iets triggert bij de mensen die nu nog niet zo actief zijn met de maatregelen na te leven.


Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1103 Gepost op: 30-09-2020, 23:19:16 »
Ik hoop dat als er meer mondkapjes in het straatbeeld zijn, dat het iets triggert bij de mensen die nu nog niet zo actief zijn met de maatregelen na te leven.

Ben heel benieuwd als bv 50% vd winkeliers in Amsterdam een mondkapjesplicht zouden invoeren (zoals hen is opgeroepen) wat dat voor effect heeft.

Kan me voorstellen als je wilt shoppen & je maar bij de helft zonder mondkapje naar binnen kan, dat je dan toch maar ermee gaat lopen. Ook al vind je het verder onnodig en stom.
En dan wordt het voor andere winkeliers ook makkelijker om te verplichten, en rolt het balletje door.

Misschien is het optimistisch, maar kan me zo'n zelfversterkend effect voorstellen. :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1104 Gepost op: 30-09-2020, 23:42:28 »
Ja precies dat bedoelde ik eigenlijk ook

Mijn lief (in België dus) riep eerst heel hard dat ie echt niet naar de winkel ging etc met mondkapje maar nu dat iedereen het heeft, heeft hij er volgens mij ook een stuk minder moeite mee (en wijst hij mij daar in België steeds op dat ik dat ding op moet, ik vergat dat steeds omdat het hier niet zo was 🙈)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1105 Gepost op: 1-10-2020, 10:04:57 »
Okee, top. Fijn dat dat nu helder is ::ok::

Ik weet dat ik zelf ook wel fel reageer af en toe, maar ik heb in dit topic al letterlijk mijn bestaansrecht moeten verdedigen en moeten uitleggen waarom het onethisch is om risicogroepen gewoon dood te laten gaan. En ik had ook al uitgelegd waarom het huidige beleid risicogroepen helemaal niet beschermt, en dat er een beter, wetenschappelijk onderbouwd alternatief is, waarna jij en Swifty dat nog doodleuk even in twijfel kwamen trekken (of in ieder geval leken te trekken, en dat nooit hebben tegengesproken).

En helaas ben ik er de afgelopen tijd achtergekomen dat er wel degelijk mensen in mijn leven zijn die vinden dat het leven van risicogroepen minder waard is, en dat we maar gewoon binnen opgesloten moeten zitten of onze dood als optie moeten accepteren. Dus ik kan er helaas niet zomaar vanuit gaan dat jullie dat wel niet zullen bedoelen :-\\

Starlight

Ik heb de afgelopen tijd hier niet meer gereageerd omdat wat ik schreef met name jou zwaar viel, en ik wil je helemaal niet kwetsen. Als gezond persoon kan ik helemaal niet weten hoe het voor jou of voor Aapje of voor Syllie of voor wie dan ook voelt, en daar wil ik me dan ook niet aan stoten.

Maar ik vind de discussies hier boeiend en ik ben het topic daarom blijven volgen. Ik zie nu al 2x mijn nick langskomen, in combinatie met die van Lucy, en ik wil daarom nu toch weer reageren.

Ik vind dat Lucy het gisteravond goed heeft gezegd. Ik vind de levens van risicogroepen niet minder waard. Ik heb je artikel niet in twijfel willen getrokken. Ik weet alleen niet wie de wijsheid in pacht heeft, en wat de beste methode is. Ik vind het echt oprecht naar dat mensen niet naar buiten kunnen omdat anderen te laks zijn. De dood als optie accepteren? Wat een verschrikkelijke uitspraak, ik snap dat jij je dat enorm aantrekt, dat zouden we allemaal moeten doen. Zoiets kan en mag gewoon niet gesteld worden.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1106 Gepost op: 1-10-2020, 11:35:58 »
Dank je voor je verheldering, Swifty. Zoals ik al eerder zei weet ik heus wel dat jullie mij persoonlijk niet willen kwetsen. Dat jouw reactie mij zo raakte komt ook vooral omdat ik vlak daarvoor al had uitgelegd hoe het beleid (en niet alleen lakse mensen) risicogroepen niet beschermde. Het voelde nu alsof dat je gewoon totaal niet boeide en alsof risicogroepen dat allemaal maar verkeerd zouden zien. En daar zat ik eigenlijk best nog wel mee (zoals je merkt :P).

Maar ik ben blij dat het nu in ieder geval is uitgesproken :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1107 Gepost op: 1-10-2020, 17:19:57 »
Daar ben ik ook blij mee, dat het is uitgesproken nu. Het boeit mij wel degelijk. Ik weet ook niet goed hoe we het goed kunnen doen allemaal. Ik gun risicogroepen net zo goed een leven als iedereen, met gewoon naar buiten kunnen gaan, een verjaardag kunnen vieren, etc.




Ik hoop dat het mondkapje echt wat gaat toevoegen, en dat kan alleen getest worden als iedereen zich er zoveel mogelijk aan houdt. Ik ben nog niet in het dorp geweest gisteren en vandaag. Ik ben benieuwd hoeveel mensen zich er aan gaan houden.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1108 Gepost op: 1-10-2020, 17:36:15 »
Ik heb soms ook wel moeite met  hoe mensen ergens op reageren. Al probeer ik het echt zoveel mogelijk te negeren en te bedenken dat het hele ego mensen blijkbaar zijn.
Vanmorgen zag ik een oud vriendinnetje reageren op een bericht over long covid patienten dat ze blij moesten zijn dat ze geen terminale kanker hadden en ze nog steeds in leven waren ::oink::

Dan moet ik wel echt op mijn handen gaan zitten. Overigens was ze niet alleen qua dit soort reactie.

Ik vond het wel een heel apart gezicht vandaag om ineens het hele ziekenhuis, zowel patiënt als personeel met mondkapje ineens te zien. Al die weken amper een mondkapje te bekennen. Alhoewel het dan wel apart is dat degene die ze uitdeelt, geen kapje op heeft. Uhmmmm.

En kom op de weg terug langs een grote Aldi. Zo te zien had een deel inderdaad wel mondkapje op, maar de rest in ieder geval niet.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1109 Gepost op: 1-10-2020, 18:38:04 »
In de supermarkt vandaag ongeveer 40% van de klanten + 100% van het personeel een mondkapje.
Echt druk was het overigens niet rond 14.00 vanmiddag maar toch...
Wit is ook een kleur!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1110 Gepost op: 1-10-2020, 22:50:03 »
In de supermarkt vandaag ongeveer 40% van de klanten + 100% van het personeel een mondkapje.
Echt druk was het overigens niet rond 14.00 vanmiddag maar toch...

Da's nog vrij behoorlijk.

In de Jumbo vandaag hier (niet druk): personeel had een mondkapje op, klanten ook amper.
Dus volgens mij kan je zo'n z.g.n. dringend advies om ze te dragen net zo goed niet uitvaardigen.
Alleen een verplichting invoeren is de enige mogelijkheid.

Ik had zelf vandaag voor het eerst een mondkapje op in de super o.a. om er vast aan te wennen, maar ik voel me dan toch een beetje voor gek lopen. Eens kijken hoe het morgen bij AH is. Ik neem m'n mondkapje wel mee, maar als niemand 'm daar op heeft (incl. personeel) dan doe ik het waarschijnlijk ook niet.
« Laatst bewerkt op: 1-10-2020, 22:56:27 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1111 Gepost op: 2-10-2020, 10:25:38 »
Donald Trump en zijn vrouw hebben Covid-19  ::vergroot::.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1112 Gepost op: 2-10-2020, 16:46:45 »
Donald Trump en zijn vrouw hebben Covid-19  ::vergroot::.

Alleen voor Donald even hoor moet kunnen (niet voor zijn vrouw): ::cheerleader::

Maar zal je net zien dat hij in de polls dan juist omhoog gaat. ::)

...
Eens kijken hoe het morgen bij AH is. Ik neem m'n mondkapje wel mee, maar als niemand 'm daar op heeft (incl. personeel) dan doe ik het waarschijnlijk ook niet.

Bij AH was er vandaag een groter aantal mensen (naar verhouding) met mondkapjes dan gisteren bij de andere super waar ik was. Personeel van AH droeg ook niks. I.t.t. gisteren heb ik 'm vandaag ook niet meer opgedaan.

Ik verwacht nu toch wel dat er een landelijke verplichting gaat komen.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1113 Gepost op: 2-10-2020, 17:07:00 »
Ik had al aangegeven dat ik niet zoveel vertrouwen had in de bereidwilligheid van de mensen om mondkapjes te gaan gebruiken. Ik vraag me dan ook hardop af, waarom we hem nu niet opdoen en als het van de week verplicht is wel?  Staan we dan ineens wel stil bij de mogelijke risico’s ?  Zien we dan wel eens in dat het dragen van zon ding mogelijk helpt bij het in de Hand houden van het aantal besmettingen?

Of is het echt puur het feit dat anderen het dan ook dragen en je niet meer opvalt?

Dit is aan niemand in het bijzonder bedoeld , maar ik lees zo vaak dat een mondkapje niet prettig zou zitten, of dat het er freaky uit zou zien, en dat anderen het toch ook niet dragen. Dat zal allemaal zeker zo zijn, maar het gaat er dan ook niet om om punten te verzamelen voor de modeawards , maar om medemensen niet nodeloos bloot te stellen aan risico’s.
En ik denk dat een  zuurstoffles op je rug en /of een luchtslang in je neus ook niet echt super tof zitten.

Update heb de persoonlijke benaming je, vervangen door we  in het gedeelte over wat ik me afvroeg. Omdat het over mensen in algemeenheid gaat en niet over een individu.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1114 Gepost op: 3-10-2020, 09:59:33 »
Ja, ik weet dat er ook risicogroepen zijn die nog steeds denken dat het maar een griepje is, niet willen accepteren dat ze risicogroepen zijn, of een houding hebben van "als ik dood ga dan ga ik maar dood". Moeten de rest van de risicogroepen daarom maar in zelf-isolatie omdat een klein deel van de risicogroepen zich ook niet aan de regels houdt? En daarnaast gaat het niet alleen om jou. Leuk als jij bereid bent om je leven op te offeren, maar misschien steek je wel mensen aan die graag nog wel wat langer wilden leven.
Klein deel? Misschien ligt het aan de plek waar ik woon (Twente), maar van degenen die ik ken die in een risico-groep zitten, probeert het merendeel een 'normaal' leven te leiden. Ja, ik ken er ook een paar die in zelf-isolatie zitten, maar het merendeel niet. En ja: ook mensen die corona hebben gehad en op de IC hebben gelegen... En ja, men weet ook wel dat het ietsje meer dan een griepje is...
Mijn leven offeren? Waar slaat dat in hemelsnaam op? Waarom zou ik in hemelsnaam thuis moeten blijven als ik me goed voel? Waarom zou ik in hemelsnaam thuis moeten blijven als ik weet wat ik heb en waar het door komt?

Ook het beleid van mondkapjes had veel strenger aangepakt moeten worden. Niet bij de winkelier neerleggen. Die is geen politie-agent. Stel ze gewoon verplicht, boete er op voor niet dragen, stel meer mensen in voor controle daarop en ga vol gas door.
Zolang de mensen niet de borden lezen die bij binnenkomst in winkels staan wordt het gewoon lastig. Officieel geldt nog steeds een mandjes/wagentjesplicht, maar ook daar houdt nauwelijks iemand zich aan. Je wil niet weten hoe vaak ik dingen hoor als "Goh, dat had ik niet gelezen" (terwijl je het bord met onze regels bij binnenkomst haast omver loopt) of zelfs "Ik lees die borden nooit" of "Dat wist ik niet dat mandjes overal verplicht waren" (Tja...). Ook leuk: "Waar staan de mandjes?" (je moet wel stekeblind zijn wil je ze niet zien direct naast de deur). En zolang er geen 'echte' regels zijn, en het dus op de winkels zelf aan gaat komen, vrees ik dat hier gewoon exact hetzelfde gaat gebeuren met de mondkapjes...

Citaat
Dat desinfecteren van karretjes heb ik eerlijk gezegd nooit gesnapt. Wat ik dan wel goed vindt is dat iedereen weer alleen moet gaan, karretje heeft en er dus al iets meer afstand daardoor is.
Tja, officieel moet iedereen een eigen karretje hebben. Maar ja, als je familie van elkaar bent hoeft dat toch niet? Vindt althans het merendeel van de klanten. En alleen gaan? Daar is niet op te letten weet ik uit ervaring...

Citaat
Ben ook heel benieuwd of het beleid in ziekenhuizen nu aangepast gaat worden. Tot nu toe loopt er amper iemand met mondkapje rond. Ook personeel niet. Heb morgen weer afspraken staan dus nog even op de site gekeken, maar daar is niets op aangepast.
Ik was gisteren in het AMC, en daar moest je wel een mondkapje voor (wat niet op de site stond). En er werd opgelet dat er maar 1 begeleider mee naar binnen ging. Overigens was dat in het ziekenhuis geen pretje, die mondkap... Zo warm als het daar was... Ik zag niks meer door mijn bril, en kreeg het benauwd door de hitte daar...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1115 Gepost op: 3-10-2020, 11:13:16 »
Zolang de mensen niet de borden lezen die bij binnenkomst in winkels staan wordt het gewoon lastig. Officieel geldt nog steeds een mandjes/wagentjesplicht, maar ook daar houdt nauwelijks iemand zich aan. Je wil niet weten hoe vaak ik dingen hoor als "Goh, dat had ik niet gelezen" (terwijl je het bord met onze regels bij binnenkomst haast omver loopt) of zelfs "Ik lees die borden nooit" of "Dat wist ik niet dat mandjes overal verplicht waren" (Tja...). Ook leuk: "Waar staan de mandjes?" (je moet wel stekeblind zijn wil je ze niet zien direct naast de deur). En zolang er geen 'echte' regels zijn, en het dus op de winkels zelf aan gaat komen, vrees ik dat hier gewoon exact hetzelfde gaat gebeuren met de mondkapjes...
Tja, officieel moet iedereen een eigen karretje hebben. Maar ja, als je familie van elkaar bent hoeft dat toch niet? Vindt althans het merendeel van de klanten. En alleen gaan? Daar is niet op te letten weet ik uit ervaring...
Ik was gisteren in het AMC, en daar moest je wel een mondkapje voor (wat niet op de site stond). En er werd opgelet dat er maar 1 begeleider mee naar binnen ging. Overigens was dat in het ziekenhuis geen pretje, die mondkap... Zo warm als het daar was... Ik zag niks meer door mijn bril, en kreeg het benauwd door de hitte daar...

Ja, ik kom zelf eigenlijk niet in de supermarkt. Maar kan me indenken dat het voor het personeel extra lastig nu is omdat mensen gewoon door banjeren en zich weinig van dingen aantrekken. En waarschijnlijk ook doen alsof ze het niet gezien en gelezen hebben. Want als ik doorloop en niemand zegt er wat van is het ook goed is vaak wel een instelling die mensen hebben.

Inmiddels zijn de ziekenhuizen hier in de regio ook over op mondkapjes. Ook personeel heeft nu mondkapje op en zelfs de wijkverpleging komt ineens met mondkapje binnen. Hebben ze in de 1e golf ook niet gedaan.

Heb zelf in ieder geval geen last van het mondkapje, ondanks mijn astma. Maar in het ziekenhuis was het ook niet echt super warm ofzo binnen. Veel hebben alsnog raam open staan.

Mondkapje goed op je neus zetten (net onder je ogen) en dan bril er overheen? Dat zou moeten werken tegen het beslaan van de bril.

Ik merk nu wel dat meer mensen weer online boodschappen gaan doen. Bezorgmomenten lopen iets sneller al weer vol. Hopelijk gaat het niet dezelfde kant uit als in de eerste golf en dat ik daardoor nog amper aan boodschappen kon komen  ::oink::

Edit:
En dan is het leuk dat ze in de supermarkten ouderen/chronisch zieken uurtje inzetten. Van 07.00/08.00 en van 20.00/21.00. Dus ook dat is voor mij in ieder geval geen optie. Dat zijn net de tijden dat mijn energie er nog niet is en al weer op is  ::rofl::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1116 Gepost op: 3-10-2020, 12:16:32 »
Klein deel? Misschien ligt het aan de plek waar ik woon (Twente), maar van degenen die ik ken die in een risico-groep zitten, probeert het merendeel een 'normaal' leven te leiden. Ja, ik ken er ook een paar die in zelf-isolatie zitten, maar het merendeel niet. En ja: ook mensen die corona hebben gehad en op de IC hebben gelegen... En ja, men weet ook wel dat het ietsje meer dan een griepje is...
Mijn leven offeren? Waar slaat dat in hemelsnaam op? Waarom zou ik in hemelsnaam thuis moeten blijven als ik me goed voel? Waarom zou ik in hemelsnaam thuis moeten blijven als ik weet wat ik heb en waar het door komt?
En hoeveel daarvan zijn jongeren in de risicogroep en hoeveel zijn ouderen? Veel ouderen hebben niet het gevoel dat ze een risicogroep zijn omdat ze zich nog fit voelen. Maar alle jongeren in de risicogroep zijn chronisch ziek of gehandicapt, en zijn zich daarom ook meer bewust van de risico's voor hun leven. Het grootste gedeelte van die groep komt amper de deur uit, tenzij het niet anders kan. En dat baseer ik niet alleen op mijn eigen omgeving, maar ook op de media, die hier gelukkig langzamerhand ook af en toe aandacht aan besteedt.

Qua leven opofferen bedoelde ik meer een algemene "jij" dan een persoonlijke. Maar ik bedoel dat als je zelf in de risicogroep zit en je niet aan de regels houdt en gewoon mensen blijft knuffelen, dat je dus een verhoogd risico loopt om corona te krijgen en daaraan dood te gaan. En als je zelf dat risico wil lopen, of denkt dat het allemaal wel meevalt, dan moet je dat helemaal zelf weten. Maar je hebt dan ook een grote kans dat je anderen aansteekt met corona, die níet dat risico willen lopen. En die mensen moeten dan dus zoveel mogelijk in zelf-isolatie vanwege jouw onverantwoorde gedrag. Ik zeg helemaal niet dat je zelf ook thuis moet blijven, ik wil júist als risicogroep ook veilig naar buiten kunnen. Maar dat wordt in het huidige beleid lastig, en al helemaal als mensen zich niet eens aan de bestaande regels houden.

En die laatste zin snap ik niet. Je kan corona hebben zonder het zelf te weten. Veel besmettingen vinden plaats als mensen pre-symptomatisch of asymptomatisch zijn. Dus ook als je je goed voelt en geen klachten hebt, moet je je aan de regels houden.
« Laatst bewerkt op: 3-10-2020, 12:19:12 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1117 Gepost op: 3-10-2020, 12:46:09 »

Mondkapje goed op je neus zetten (net onder je ogen) en dan bril er overheen? Dat zou moeten werken tegen het beslaan van de bril.

Ikzelf heb mondkapjes met een ijzertje aan de bovenkant, zodat je ze goed om je neus kan vouwen! Misschien dat zoiets helpt voor brillendragers? (heb zelf geen bril dus geen ervaring mee)
Talk less, smile more

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1118 Gepost op: 3-10-2020, 15:12:44 »
Ik heb een paar stoffen nu, wel zonder die ijzertjes. Daarentegen is een kapot lusje makkelijk te vervangen, omdat het een los koordje is. Als dat kapot is, heb je er zo een nieuw aan vastgemaakt.

Het is ook makkelijker om er doorheen te ademen. Een filter toevoegen is een optie, maar dat doe ik niet. Uiteindelijk ben ik met die stoffen kapjes goedkoper uit dat met die weggooi-dingen. Ze zijn ook makkelijk tussendoor uit te wassen.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1119 Gepost op: 3-10-2020, 15:40:16 »
Dat mis ik inderdaad aan die stoffen uitwasbare, zo' n afsluitdingetje aan de bovenkant.

 Ik zweet me ook suf met zo'n ding op, maar heb het er voor over!

Gisteren in een kleine ah geweest. Daar had de mevrouw die de wagentjes schoonmaakte wel een mondkapje op, de rest niet.
...maar soms even niet :)