Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 390483 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #740 Gepost op: 17-07-2020, 12:42:18 »
Het lijkt overal weer behoorlijk mis te gaan  :-\\
You'll never walk alone

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #741 Gepost op: 17-07-2020, 12:48:01 »
Het lijkt overal weer behoorlijk mis te gaan  :-\\

Vind ik niet zo gek gezien iedereen weer dingen mag (en ook gaat) doen.
Wit is ook een kleur!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #742 Gepost op: 17-07-2020, 15:48:16 »
Tussen dingen mogen gaan doen, Met de corona maatregelen of dingen gaan doen. Daar zit een verschil tussen. Wel van zo n 1,5 meter bv. 

Ik kan begrijpen dat mensen blij zijn dat bepaalde zaken weer mogen en kunnen. Maar daar staat wel overal bij wat de nieuwe spel regels zij en helaas Houdt niet iedereen zich aan  die regels. 2 prive feestjes In goes. Oh wat een lol weer 53 besmettingen.

Aankomst van je ook uit marokko op schiphol, 7 besmettingen. Ja maar Ik mag mijn om toch omhelzen, heb hem al half jaar niet gezien.

Ja het mag allemaal weer, maar doe het aub veilig. ( goh ik kijk wel reclame tegen soa)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #743 Gepost op: 19-07-2020, 18:08:43 »
Ik moet zeggen dat ik die stijging ook echt wel eng vind. Er zijn zoveel mensen die zich gewoon niks meer aantrekken van alle maatregelen. Ik durf nu alweer nauwelijks meer ergens heen. Bij de bioscoop bijvoorbeeld weet ik dat ze goed handhaven, maar zelfs daar ga ik alleen 's ochtends heen als het niet zo druk is. Maar soms heb ik het gevoel dat ik de enige ben die het allemaal maar eng vind (nou ja mijn familie heeft dat ook wel) en die zich nog aan de maatregelen houdt. Van de week op werk stond er gewoon iemand bijna bovenop me. En dan vind ik mezelf ook weer stom dat ik er niks van durf te zeggen.  :-\\

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #744 Gepost op: 19-07-2020, 18:17:39 »
Dat heb ik ook Loezel! Ik zie overal mensen die totaal geen afstand meer houden - met bekenden en vreemden niet. En dan straks gaan zeuren dat er meer maatregelen komen. ::ohno:: Soms vraag ik me af of ik het nieuwsbericht gemist heb dat we allemaal gewoon weer mogen aanraken en weer massaal naar het werk kunnen gaan.

Hoe doen jullie dat? Houden jullie ook gewoon afstand van familie en vrienden? Want vooral dat zie ik mensen niet doen. Terwijl wij echt niemand anders aanraken (behalve mijn neefje van 2, want dat is nou eenmaal lastig én minder risico). Ik voel me ook steeds meer een zeur als ik aangeef dat ik alleen wil afspreken met iemand als we afstand kunnen houden.
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #745 Gepost op: 19-07-2020, 18:24:45 »
Ik hou ook nog keurig afstand. Maar ik merk bv dat er mensen zijn die met verjaardagen etc meet handen geven.

Van mij mag er vooral harder gehandhaaft worden op illegale feestjes. 2 maanden geleden kreeg je nog een boete als je met 2 in een auto zat. Nu met 1000 op een illegaal feestje. Geen boete. Leg dat maar eens uit.
You'll never walk alone

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #746 Gepost op: 19-07-2020, 18:28:59 »
Ja eens Nieky. Ik vind het heel raar dat ze bij die illegale feesten dan geen enkele bekeuring uitdelen.

En nou ja, ik heb mijn familie sinds Corona dus nog niet gezien. Maar ik ga zaterdag een weekendje weg met familie en dag houden we idd afstand.  ::jaja:: Iedereen bij mijn familie is daar heel serieus in gelukkig. Alleen mijn neefjes ga ik idd wel knuffelen.  ::jaja::


Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #747 Gepost op: 19-07-2020, 19:32:51 »
Ik had een stijging pas weer in het najaar verwacht dus wel eng dat het nu alweer omhoog gaat :(. Dan ligt het land straks nog sneller weer plat.

Ik heb eerlijk gezegd met familie geen afstand gehouden (ouders en zusje), maar dat kon ik gewoon echt niet. Voor de rest nog wel afstand gehouden ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #748 Gepost op: 19-07-2020, 19:43:17 »
Ik had een stijging pas weer in het najaar verwacht dus wel eng dat het nu alweer omhoog gaat :(. Dan ligt het land straks nog sneller weer plat.

Ik heb eerlijk gezegd met familie geen afstand gehouden (ouders en zusje), maar dat kon ik gewoon echt niet. Voor de rest nog wel afstand gehouden ::jaja::.
Een stijging in het najaar was logisch vanwege de weerstand, maar een stijging nu is nog veel logischer omdat iedereen gewoon weer alles maar doet. Ik sta er niet zo van te kijken. ::sorry::

En even oprechte interesse (niet per se een verwijt): hoe komt het dat je gewoon echt geen afstand kan houden van je ouders en zusje? Ik heb er zelf niet zo'n moeite mee, voelt meer gewoon even als discipline en wennen. Plus: de mensen om wie je het meeste geeft, en dus eigenlijk het minst corona toewenst, wil je nu toch juist afstand van houden? Want door ze gewoon aan te raken vergroot je hun kans op corona (want je kan het gewoon zelf hebben, het niet merken, en het wel doorgeven).
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #749 Gepost op: 19-07-2020, 19:54:43 »
Zo heel erg is een stijging toch niet? Als de maatregelen versoepeld worden, weet je dat dit eraan zat te komen. Bovendien staat het reproductiegetal nog steeds onder 1. Het moet alleen niet uit de hand lopen, maar tot dusverre is dat nog niet het geval.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #750 Gepost op: 19-07-2020, 20:04:01 »
Een stijging in het najaar was logisch vanwege de weerstand, maar een stijging nu is nog veel logischer omdat iedereen gewoon weer alles maar doet. Ik sta er niet zo van te kijken. ::sorry::

En even oprechte interesse (niet per se een verwijt): hoe komt het dat je gewoon echt geen afstand kan houden van je ouders en zusje? Ik heb er zelf niet zo'n moeite mee, voelt meer gewoon even als discipline en wennen. Plus: de mensen om wie je het meeste geeft, en dus eigenlijk het minst corona toewenst, wil je nu toch juist afstand van houden? Want door ze gewoon aan te raken vergroot je hun kans op corona (want je kan het gewoon zelf hebben, het niet merken, en het wel doorgeven).

Precies . Het is wennen en discipline ten aanzien van het nieuwe normaal en heel veel mensen  willen of kunnen daar niet mee om. Zaken als persoonlijke vrijheid, het uiting geven aan gevoel van geborgenheid tov vrienden en familie spelen hierbij vaak een bepalende rol.  Ondanks dat ik het volledig eens ben met   Hautoa , voelt de zin dat we de mensen om wie we her meeste geven, op afstand moeten houden , zo verkeerd.

Ik merk dat ik elke keer als ik bij mijn vader kom, steeds weer van binnen huil als ik ervoor kies om hem idd niet aan te raken en 1,5 meter afstand te houden.
En de relatie met mijn vriendin lijkt noodgedwongen meer een lange afstandsrelatie.
Ik weet dat het veiliger is, maar waarom voelt het dan elke dag vreemder en wordt het verlangen naar pre-Corona dan elke dag groter.

Stay safe all  ::bravo::

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #751 Gepost op: 19-07-2020, 20:14:48 »
Ik zelf ben altijd heel erg afstandelijk geweest met familie etc, maar ik ga sinds de versoepelingen alleen naar de bioscoop omdat ik weet dat het daar goed geventileerd is etc, ik verwijd drukte en ga niet naar
de verjaardagen van mijn familie, want ik weet dat daar geen afstand gehouden wordt.

Met mijn neefjes en nichtjes daar hou ik geen afstand van en mn zus, aangezien hun ook niks doen. Als een bubbel zegmaar.

En als ik geen afstand hou dan raak ik ze niet aan. ik geef geen handen enzo.
chipsverslaafde <3

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #752 Gepost op: 19-07-2020, 20:15:45 »
Ik had het er toevallig gister met mijn moeder over, het scheelt denk ik dat wij in onze familie al niet zulke knuffelaars zijn. Maar toch denk ik dat ik het vrijdag toch wel lastig ga vinden hoor. Ik heb mijn moeder nu al zo lang niet gezien. Maar ja, we kunnen een weekend samen doorbrengen en dat is toch fijn.  :D

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #753 Gepost op: 19-07-2020, 20:18:17 »
Het kan enorm verschillen per familie natuurlijk. Maar ook omstandigheden kunnen wel een aardige rol spelen. In een lastige tijd wil je soms gewoon dichtbij anderen kunnen zijn.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #754 Gepost op: 19-07-2020, 20:21:59 »
Is ook zo.  ::jaja:: Zoals gezegd ben ik niet zo'n knuffelaar, maar als deze hele Coronacrisis voorbij is, dan ga ik iedereen knuffelen.  ::hug:: ::hug::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #755 Gepost op: 19-07-2020, 20:32:20 »
Ik ben op zich een knuffelaar, maar ik weet gewoon niet meer waar ik goed aan doe. Je hoort zoveel berichten, zoveel dingen.  Tweede golf dit, tweede golf dat. Ik ben aan de ene kant heel sceptisch naar de overheid en de media maar aan de andere kant weet ik dus niet waar ik goed aan doe...

Ik merk alleen wel dat ik zoooo erg behoefte heb aan hoe alles voor dit stomme gedoe en het vooral psychisch zijn weerslag op mij heeft gehad. Ik heb altijd al snel dat ik terugverlang naar hoe dingen waren, maar dat is nu alleen maar meer geworden :(

Verder heb ik me wel netjes aan alle regels gehouden, weinig tot geen mensen gezien. Ik kwam uit een flinke dip een jaar geleden, alles ging best lekker. Ik piekerde weinig en toen waren ineens alle vormen van sociale activiteiten ineens weg 3 maanden niemand meer gezien. Lag een flink deel plat, voelt het alsof ik 3-4 maanden van mn leven weg heb gegooid aan wat? Een griepje? Of toch een gevaarlijk virus? Ik weet het niet meer. Ik hoop alleen maar dat die tweede lockdown er niet komt... :(

(en dat psychische niet alleen bij mij, maar ook bij wat vrienden van mij, zelfs de grootste optimist die ik ken is deels veranderd in een pessimist ten tijden van lockdown   :-\\ )

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #756 Gepost op: 19-07-2020, 22:47:56 »
'Mysterieuze daling vroeggeboren baby's gedurende lockdown' - https://nos.nl/l/2341231

Blijkbaar zijn er ook nog onverwachte voordelen aan een lockdown.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #757 Gepost op: 20-07-2020, 01:00:41 »
Het is nu inderdaad nog moeilijker om mensen op afstand te houden, omdat de meesten er niet meer aan doen. Zelf probeer ik het bij vreemden wel, alhoewel ik er toch makkelijker in ben geworden in de supermarkt b.v. Als iemand daar echt te dichtbij komt, zeg ik wel ' Pardon?! Afstand graag' .  Maar mijn dochter knuffel ik wel weer en mijn kleinzoontje rugknuffel ik, zodat je i.i.g. niet direct de adem(druppeltjes) binnenkrijgt. Ik heb nog geen zin om naar verjaardagen te gaan met veel mensen als ze binnen gevierd worden, in een ruime tuin vind ik geen probleem. En soms neem je even een risicootje, door b.v. met iemand in de auto te zitten zonder mondkapje....
...maar soms even niet :)

anoniem 30784

  • Gast
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #758 Gepost op: 20-07-2020, 02:48:53 »
Van mij mag er vooral harder gehandhaaft worden op illegale feestjes. 2 maanden geleden kreeg je nog een boete als je met 2 in een auto zat. Nu met 1000 op een illegaal feestje. Geen boete. Leg dat maar eens uit.

Ja, het is raar hoe het nu gaat eigenlijk.
Clubs moeten dichtblijven, maar de studentenvereniging waarbij ik lid was organiseert een groot feest waarop door veel mensen veel gezopen en gedanst zal worden in een binnenruimte op een afgehuurde locatie volgende maand.  ::) Volgens mij is er zelfs een Facebook evenement voor aangemaakt. Waar ligt de grens nou precies?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #759 Gepost op: 20-07-2020, 09:27:19 »
En even oprechte interesse (niet per se een verwijt): hoe komt het dat je gewoon echt geen afstand kan houden van je ouders en zusje? Ik heb er zelf niet zo'n moeite mee, voelt meer gewoon even als discipline en wennen. Plus: de mensen om wie je het meeste geeft, en dus eigenlijk het minst corona toewenst, wil je nu toch juist afstand van houden? Want door ze gewoon aan te raken vergroot je hun kans op corona (want je kan het gewoon zelf hebben, het niet merken, en het wel doorgeven).
Ik ben best wel een knuffel persoon :-[ en ik had ze al sinds kerst niet meer gezien door de hele toestand. We waren beide oké met wel knuffelen dus daarom wel gedaan. Je weet ook gewoon niet hoelang deze situatie blijft. Straks kan je een heel jaar of zelfs langer je familie niet knuffelen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human