Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 389496 keer)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #800 Gepost op: 24-07-2020, 21:34:24 »
Pff, hopelijk is alles goed Robbie..  ::hug::
Frankje Lapi

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #801 Gepost op: 24-07-2020, 21:35:57 »
Grmbl, mijn moeder moest woensdag een nieuwe jobstudente opleiden op haar werk. Die kwam net terug van vakantie.

Volgende dag komt er bericht dat de jobstudente voorlopig niet terug komt want die had zich moeten laten testen en dat was niet gebeurd.
Net heeft mijn moeder telefoon gekregen dat die jobstudente positief getest is...  >:(

Dus nu moet mijn moeder zich ook laten testen. Ze is helemaal overstuur want heeft zich al die tijd aan alle regels gehouden, mondmasker op op het werk terwijl anderen dat al niet meer deden, etc en nu is ze mogelijk besmet omdat iemand anders het allemaal niet zo nauw neemt.

Ze mag vanavond al laten testen en hopelijk snel resultaat. We gaan er van uit dat het niks is, maar ja... ze is ook bang dat ze dan misschien mijn vader besmet heeft die zes jaar ouder is.

Moest het even ergens kwijt... bluhg.

Wat vervelend Robbie. Hopelijk gaat het allemaal goed.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #802 Gepost op: 24-07-2020, 21:46:02 »
Da's schrikken dan. Vooral als je dan zo voorzichtig bent en dan zo besmet raken.

Hopelijk niet dus en test ze negatief. Wel fijn dat ze dan zo snel terecht kan.

Las net dat hier zowat alles vol zit dit weekend om te laten testen.

En dat mensen dan alvast boodschappen gingen doen of alvast op vakantie vertrokken waren voor ze de uitslag hadden en dus positief waren getest.
Blijkbaar kunnen veel mensen dan echt niet verstandig nadenken.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #803 Gepost op: 24-07-2020, 22:03:58 »
En precies omdat de mensen niet zelf kunnen nadenken, gaat die verplicht quarantaine na vakantie naar “ oranje” landen niet werken.

Klaarblijkelijk hebben de mensen behoefte aan dar dit gecontroleerd wordt en er sancties aan verbonden worden.

Want als er gezegd wordt dat je geen illegaal feest  mag houden , maar er worden geen  boetes  uitgedeeld, ja dan doen ze het gewoon de volgende keer weer.

Echt de mensheid ( ja generaliserend ik weet het) laat zich van zijn domste en egoistischste kant zien.

Succes Robbie. Hoop dat het Met een sisser afloopt voor je moeder.
« Laatst bewerkt op: 24-07-2020, 22:31:04 door Tarbozan »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #804 Gepost op: 24-07-2020, 22:16:00 »
Oh pff, wat ontzettend stom Robbie :( Hopelijk is ze niet besmet ::hug::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #805 Gepost op: 25-07-2020, 10:45:31 »
En dat mensen dan alvast boodschappen gingen doen of alvast op vakantie vertrokken waren voor ze de uitslag hadden en dus positief waren getest.
Blijkbaar kunnen veel mensen dan echt niet verstandig nadenken.
Dat is idd heel dom. Misschien nog wel dommer dan waar die lui van Viruswaanzin mee bezig zijn ::ohno::

Ik hoop dat alles goed is met je moeder,  Robbie  ::hug::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #806 Gepost op: 25-07-2020, 12:27:45 »
Knuffel voor jou Robbie en je moeder.  ::hug:: Hopelijk weet ze het snel en heeft ze het niet.

Het probleem is ook dat het testen gewoon te lang duurt. Voordat je terecht kan nu, kan soms al ruim een dag duren en daarna nog twee dagen wachten. Je wordt dus verplicht om met milde klachten in ieder geval drie dagen thuis te blijven. Het zou een stuk schelen wanneer het testen en de uitslag sneller zou gaan.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #807 Gepost op: 25-07-2020, 12:38:05 »
Het probleem is ook dat het testen gewoon te lang duurt. Voordat je terecht kan nu, kan soms al ruim een dag duren en daarna nog twee dagen wachten. Je wordt dus verplicht om met milde klachten in ieder geval drie dagen thuis te blijven. Het zou een stuk schelen wanneer het testen en de uitslag sneller zou gaan.
Maar je hoort bij klachten toch sowieso al thuis te blijven?

Wel met je eens dat testen teveel tijd kost en een testlocatie voor sommige mensen niet te bereiken is of moeilijk te bereiken is. Helemaal als je geen auto hebt en niet met OV mag en dan testlocatie in een andere stad ligt

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #808 Gepost op: 25-07-2020, 12:56:58 »
De test zelf duurt niet zo lang toch? Of bedoelen jullie dat test+wachten op de uitslag lang duurt?

Wit is ook een kleur!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #809 Gepost op: 25-07-2020, 13:20:43 »
Test zelf is zo gedaan inderdaad.

Het is meer de afspraak maken en daarna de 48 uur wachten op de uitslag wat meeste mensen lang vinden duren.

Teststraten zitten veelal vol dus kan 2 dagen duren voor je er terecht kan.
En dan weer maximaal 48 uur wachten op de uitslag.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #810 Gepost op: 26-07-2020, 13:18:57 »
Maar je hoort bij klachten toch sowieso al thuis te blijven?
Wanneer is iets een klacht? Is een hooikoortsallergie of rokersallergie een klacht? Is een keertje snuiten na het opstaan een klacht? Als overal dat antwoord: ja is, dan vrees ik dat dan 95% van de Nederlanders binnen moet blijven zitten...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #811 Gepost op: 26-07-2020, 13:54:28 »
Wanneer is iets een klacht? Is een hooikoortsallergie of rokersallergie een klacht? Is een keertje snuiten na het opstaan een klacht? Als overal dat antwoord: ja is, dan vrees ik dat dan 95% van de Nederlanders binnen moet blijven zitten...
En precies bij dit soort zaken , zit de onduidelijkheid.

Ik Ben iemand die van kindsaf al heel vaak verkouden is. In de periode van de hooikoorts wordt dat Alleen maar erger.

In April was ik In de supermarkt en aangezien  ik langs een bosrijk gedeelte vd stad naar de supermarkt was gereden, had ik behoorlijk last van pollen. En ja hoor ik moest paar keer niezen. Begint er een man tegen me te roepen dat ik weg Moet gaan en dat ik nu iedereen Met corona aansteek.  Ik leg deze man netjes uit dat ik last heb van de pollen van bomen. Waarna de man witheet wordt en me begint te duwen. Waarop Ik zeg dat dat erg slim is, als hij me verdenkt van corona om me dan fysiek aan te raken.
Hierop geeft deze man me nog een laatste klap en verlaat hij de winkel.

Een week later riep er tijdens het uit laten van mijn hond nog een keer iemand van de Andere kant van de straat ( zeker meer dan 1,5 meter) dat als ik hoest dat ik thuis Moet blijven.

Dus zolang een test op corona een moment opname is en iemand die hoest niet Perse corona heeft en iemand Met corona geen klachten hoeft te hebben, blijft de onzekerheid.

Ik werk al sinds maart thuis en ik Houd me aan alle maatregelen. Draag zelfs nu nog mondmasker bij visite bij mijn Vader  om hem en de Andere bewoners te beschermen.

Dus laten we vooral niet doorslaan in het wantrouwen van onze medemens, maar tegelijkertijd wel waakZaam blijven  ::bravo::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #812 Gepost op: 26-07-2020, 14:34:38 »
Wanneer is iets een klacht? Is een hooikoortsallergie of rokersallergie een klacht? Is een keertje snuiten na het opstaan een klacht? Als overal dat antwoord: ja is, dan vrees ik dat dan 95% van de Nederlanders binnen moet blijven zitten...
Ja, dan zit iedereen idd thuis.

Maar als je idd weet dat je hooikoorts hebt en de klachten elk jaar hebt dan zul je wel inschatten dat dit bij je hooikoorts hoort.

Ik heb bijvoorbeeld altijd een verstopte neus.
Eet ik hete soep dan moet ik idd me neus snuiten.

Maar zou ik nu ineens een loopneus en keelpijn krijgen (voorbeeld) dan weet ik dat dat iets anders is. Dan kun je nog denken verkoudheidsvirus, maar dan zou ik nu wel laten testen.

Citaat
In April was ik In de supermarkt en aangezien  ik langs een bosrijk gedeelte vd stad naar de supermarkt was gereden, had ik behoorlijk last van pollen. En ja hoor ik moest paar keer niezen. Begint er een man tegen me te roepen dat ik weg Moet gaan en dat ik nu iedereen Met corona aansteek.  Ik leg deze man netjes uit dat ik last heb van de pollen van bomen. Waarna de man witheet wordt en me begint te duwen. Waarop Ik zeg dat dat erg slim is, als hij me verdenkt van corona om me dan fysiek aan te raken.
Hierop geeft deze man me nog een laatste klap en verlaat hij de winkel.

 ::oink:: Jeetje nog even en je hebt een bodyguard nodig.

Al denk ik vaak wel als buren in de tuin nu hoesten en niezen van he, houd je bacillen bij  ::rofl::

Maar denk dat sommige mensen echt in paniek waren, zijn geweest.

Heb zelf ook een periode gehad dat ik merkte dat ik mensen met een hoest even aankeek hoe ver ze van me af waren.
Maar om ze nu te zeggen dat ze thuis moesten blijven deed ik niet.
Maar heb wel eigenlijk winkels gemeden en nu eigenlijk nog.
Alhoewel ik wel met mondkapje naar binnen zou kunnen natuurlijk.

« Laatst bewerkt op: 26-07-2020, 14:47:18 door Syllie10 »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #813 Gepost op: 26-07-2020, 15:53:02 »
Een groot deel van de mensen die zich laat testen , is verkouden of heeft longontsteking maar geen corona ( gelukkig).

Maar nog steeds gaan er mensen Zonder klachten aan het werk, die paar dagen later wel besmet blijken te zijn ( zorgverleners bv). Het probleem is dat corona per patient zo Anders reageert In de zin van de klachten die optreden en de hevigheid waarin ze optreden.

Kortom het blijkt gewoon al moeilijk genoeg om corona in te dammen Zonder polonaises op het strand of het illegals festivalcircuit, dus hoop ik dat er door de stijgende besmettingen weer meer geluisterd wordt naar de richtlijnen.

En Anders vrees ik dat we binnenkort echt mondmaskers moeten dragen zodat we ons buitenshuis begeven en dat er ook meer gesanctioneerd zal moeten worden op het opvolgen.







Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #814 Gepost op: 26-07-2020, 18:38:33 »
Toen ik me moest laten testen voor mijn operatie zeiden ze in het ziekenhuis ook dat merendeel negatief test.

Tot nu toe loopt het aantal besmettingen op. Al lijkt het vooral in Noord en Zuid Holland en west Brabant goed op te lopen. Althans als ik het dashboard zie.
Ben wel benieuwd naar de week cijfers van dinsdag.

Heb zelf gezegd nog een week of 2 en dan lopen we ook met mondkapjes rond half n dan vooral winkels of ruimtes waar moeilijk afstand te houden is.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #815 Gepost op: 26-07-2020, 18:47:03 »
Ikzelf zie het nog niet zo ver komen. Misschien voor supermarkten e.d., maar voor alle winkels? Nee... En zeker niet gewoon op straat... Volgens de Tubantia is er maar 1 land in Europa waar dat overal op straat moet... (volgens mij Griekenland) verder alleen op drukkere plekken.

Overigens: ik gok dat er nog een groep Nederlanders absoluut niet blij zal zijn als dat zou gebeuren: de doven en slechthorenden... Alleen hoor je daar niks of nauwelijks wat over.

Overigens: ik zou zeggen voor degenen die bang zijn voor een toename: kom naar Twente... Hier is het aantal besmettingen al weken nagenoeg gelijk (10 besmettingen in de laatste 2 weken) en sinds half juni is er niemand meer in het ziekenhuis opgenomen... En dat ondanks dat hier volgens mij de mensen zich veel slechter aan de regels houden/hebben gehouden dan elders...
Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #816 Gepost op: 26-07-2020, 18:52:16 »
Ja ze hebben het nu ook over regionale maatregelen. Het zou hier bij mij mogelijk in lockdown gaan door de uitbraak in Hillegom. Gaat vooralsnog niet gebeuren, maar dat kan ook.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #817 Gepost op: 26-07-2020, 18:53:38 »
Ik ben wel benieuwd wat er nou echt zou gebeuren mocht er wel een totale mondkapjesverplichting komen. Gaan mensen inderdaad de 1,5 meter meer negeren of ontmoedigt het juist om de stad in te gaan, want wie wil er nou de hele dag zo'n kapje op?

Maar ik verwacht ook niet dat het (snel) gaat gebeuren.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #818 Gepost op: 26-07-2020, 19:17:01 »
Ben dan wel benieuwd hoe ze een lokale lockdown willen doen.
Alle toegangswegen blokkeren en iedereen controleren.

En mondkapjes op straat geloof ik ook niet in. Winkels dan weer wel omdat het binnen is.

En voor doven en slechthorenden is dat inderdaad een crime. Dat hebben ze nu met OV al omdat ze niet bij de chauffeur mogen instappen blijkbaar en daardoor niet zeker weten of ze in de juiste bus stappen.

Wat ik nu om me heen hoor is dat mensen juist meer afstand houden bij iemand met een mondkapje omdat ze denken dat die klachten heeft.
Maar of het dan ook opgaat als het verplicht is. Geen idee

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #819 Gepost op: 26-07-2020, 19:47:47 »
Overigens: ik gok dat er nog een groep Nederlanders absoluut niet blij zal zijn als dat zou gebeuren: de doven en slechthorenden... Alleen hoor je daar niks of nauwelijks wat over.
Er worden ook mondkapjes met een doorzichtig stuk voor de mond gemaakt. Daarnaast is liplezen sowieso al heel erg vermoeiend en zou het doven en slechthorenden meer helpen als ze allemaal van jongs af aan gebarentaal zouden leren (dat gebeurt nu namelijk lang niet altijd, helaas, omdat er ook onder artsen en audiologen een hoop validistische ideeën bestaan over gebarentaal) en als meer mensen in de samenleving het zouden leren. Het probleem hier is dus veel breder dan corona: de hele samenleving is überhaupt al niet heel toegankelijk voor doven. Als dat wel zo was geweest, waren mondkapjes ook minder een probleem geweest.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"