Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 392357 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1360 Gepost op: 16-12-2020, 16:44:14 »
Tuurlijk wel je kunt alleen niet sanctioneren.  Het gaat mij ok totaal niet om het beboeten of verbieden , het gaat mij om bewustmaking. Dat het een keer tot bepaalde mensen doordringt dat dit niet gedaan wordt om hen te betuttelen of van hun vrijheid te beroven. Dat ze na gaan denken over h7n handelen en mogelijke gevolgen daarvan, over hoeveel hen dat funshoppen waard is etc.
« Laatst bewerkt op: 16-12-2020, 16:47:41 door Tarbozan »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1361 Gepost op: 19-12-2020, 09:22:00 »
Blijkbaar valt recyclage ook onder essentieel... Dat zou de reden zijn dat onze aanname gewoon open is. (de winkel is wel gewoon dicht gelukkig, al kijken sommige mensen daar nog steeds van op)

@Tarbozan: En waar denk je die mensen vandaan te halen die aan alle wegen richting grens met België gaan staan voor die bewustwording? De politie en boa's hebben wel nuttiger dingen te doen, en die beginnen toch ook al op hun tandvlees te lopen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1362 Gepost op: 19-12-2020, 13:35:59 »
@ldh ik snap je punt. Maar het gaat mij niet om wie je er zet. Al zet je er mensen neer van een soort halt project. Als je nu toelaat dat mensen gaan funshoppen in België , heeft deze lockdown maar een beperkt rendement. Het gaat mij om due mensen dje willens en wetens willen gaan funshoppen.


Sorry dat ik het zeg maar als je als bv touroperator nu nog reizen aan wilt bieden, dan snap je volgens mij niet waar het over gaat, heel deze lockdown. Echt mensen dje op Schiphol geïnterviewd worden en zeggen dat ze deze vakantie verdiend hebben, dat is in mijn optiek zeer egoïstisch gedacht.

En daar moet je tegen kunnen optreden, dat er nu nog protesten zijn tegen de Coronamaatregelen kan ik echt met de beste wil niet bevatten . Tuurlijk is het niet leuk en wil ik ook terug naar mensen toe etc, maar we moeten tich begrijpen dat dit nu nodig is. Maar ja ik ga me weer druk maken om mensen due ik toch niet kan bereiken en dat heeft geen nut ( hiermee bedoel ik dus niet ldh of iemand hier maar de Corona ontkenners en de mensen die toch op skivakantie gaan etc)
« Laatst bewerkt op: 19-12-2020, 13:40:49 door Tarbozan »

Offline Linero

  • Forumlid
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1363 Gepost op: 21-12-2020, 15:55:27 »
Is er relevant nieuws over een nieuwe mutatie van het virus die onlangs in Londen is aangetroffen? Ik ben nu in een Thais appartement hier met mijn jaarlijkse vakantie, maar ik moet in januari naar Londen gaan en het lijkt erop dat steeds meer landen de luchtverbinding met hen sluiten.
« Laatst bewerkt op: 22-12-2020, 11:18:22 door Linero »

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1364 Gepost op: 22-12-2020, 14:27:12 »
Groot-Brittannië wordt voorlopig volledig afgesloten van de rest van de wereld. Dus Londen is nu onbereikbaar, maar hoe dat in januari staat is natuurlijk maar de vraag.
My fall will be for you

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1365 Gepost op: 22-12-2020, 14:31:06 »
Dat is wel een heel harde Brexit... (en iets eerder dan gepland)
Wit is ook een kleur!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1366 Gepost op: 22-12-2020, 14:33:25 »
Ik vind dit eigenlijk veel ernstiger:

https://nos.nl/artikel/2361625-alle-planbare-reguliere-ziekenhuiszorg-gestaakt-vanwege-coronadruk.html

Dan klopt er toch iets niet in ons zorgsysteem als we dit punt bereikt hebben?  ???
« Laatst bewerkt op: 22-12-2020, 14:35:03 door MollenvangR-Art »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1367 Gepost op: 22-12-2020, 14:35:34 »
Is dat niet gewoon een spammer, met z'n linkje naar een Thais appartement? ::rofl::

Ik vind dit eigenlijk veel ernstiger:

https://nos.nl/artikel/2361625-alle-planbare-reguliere-ziekenhuiszorg-gestaakt-vanwege-coronadruk.html

Dan klopt er toch iets niet in ons zorgsysteem als we dit punt bereikt hebben?  ???
Vooral niet met het coronabeleid. Ik weet dat ik begin te klinken als een vastgelopen plaat, maar als je je maatregelen baseert op de zorg niet laten overstromen ipv het virus indammen loop je altijd achter de feiten aan en is het resultaat dat de zorg alsnog overstroomt.
« Laatst bewerkt op: 22-12-2020, 14:40:23 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1368 Gepost op: 28-12-2020, 13:52:56 »
Ik kon die Van Dissel al niet serieus meer nemen, maar na deze uitspraak al helemaal niet meer...

Ik ben het wat dat betreft ook helemaal eens met Marita de Kleijne. Want wat Van Dissel hier naar mijn mening is het straatje van de beleidsmakers schoonvegen. En zo'n uitspraak over opleidingsniveau is gewoon ronduit lachwekkend.



Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1369 Gepost op: 28-12-2020, 21:40:04 »
Die man is sowieso nog nooit geloofwaardig geweest.

En deze uitspraak is inderdaad echt te erg voor woorden. Maar hij is wat het al af met dat hij het zo niet bedoeld had.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1370 Gepost op: 9-01-2021, 10:46:14 »
En natuurlijk weten ze de vaccinatiestrategie ook te verknallen door tegen het advies van de Gezondheidsraad in te gaan en eerst de zorgmedewerkers te vaccineren ipv de risicogroepen...
https://www.trouw.nl/opinie/zorgmedewerkers-eerder-vaccineren-dan-ouderen-is-onverstandig~bc610d32/

En een vrij confronterend Twitterdraadje met een grove berekening om hoeveel doden dit eigenlijk gaat: https://twitter.com/mdradvies/status/1346243440011522048

En dan hebben we natuurlijk ook nog het nieuws dat het OMT wel degelijk al sinds augustus/september wist dat jongeren een grote rol spelen in de verspreiding en afstand houden op scholen belangrijk is, en alsnog iedereen zonder maatregelen naar school hebben laten gaan :-X https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2363556-reconstructie-afstand-scholieren-wel-belangrijk-zeggen-omt-leden-nu.html

Ik ben niet eens verbaasd, maar dit is zo ontzettend vermoeiend en boosmakend.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1371 Gepost op: 9-01-2021, 11:44:54 »

En dan hebben we natuurlijk ook nog het nieuws dat het OMT wel degelijk al sinds augustus/september wist dat jongeren een grote rol spelen in de verspreiding en afstand houden op scholen belangrijk is, en alsnog iedereen zonder maatregelen naar school hebben laten gaan :-X https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2363556-reconstructie-afstand-scholieren-wel-belangrijk-zeggen-omt-leden-nu.html

Ik ben niet eens verbaasd, maar dit is zo ontzettend vermoeiend en boosmakend.
Onderzoeksjorunalist Milena Holdert van Nieuwsuur vind ik helemaal geweldig. Ze is al zo lang goed bezig op het coronadossier. Deze clapback mag er ook zijn

https://twitter.com/milenaholdert/status/1347627280294686720

::zweep::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1372 Gepost op: 10-01-2021, 20:04:00 »
alles nog 3 weken extra op slot...

- misschien verscherping van de maatregelen
- misschien basisscholen niet (of niet 3 weken)
Wit is ook een kleur!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1373 Gepost op: 10-01-2021, 20:18:23 »
Fijn  :-\\

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1374 Gepost op: 10-01-2021, 21:55:55 »
Oooh ik hoop ZO dat de basisscholen weer open mogen
Als dat veilig is
Idk
Ik ben volledig kwijt hoe alles nu werkt en wat wel en niet goed is maar ik wil iig heel graag terug naar stage :-X
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1375 Gepost op: 10-01-2021, 22:13:56 »
Oooh ik hoop ZO dat de basisscholen weer open mogen
Als dat veilig is
Idk
Ik ben volledig kwijt hoe alles nu werkt en wat wel en niet goed is maar ik wil iig heel graag terug naar stage :-X

Ik hoop ook dat ze weer open gaan... en met alleen de oude variant van het virus had dat zeker gekund. Of dat met de uit Engeland overgewaaide variant ook nog steeds kan weet ik niet.
Wit is ook een kleur!

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1376 Gepost op: 11-01-2021, 13:19:09 »
Ik vind het zo moeilijk om positief te blijven denken :( ik snap dat het nodig is maar ik ben echt even klaar met de hele situatie...
I will follow my inner gold

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1377 Gepost op: 11-01-2021, 13:19:57 »
Ik vind het zo moeilijk om positief te blijven denken :( ik snap dat het nodig is maar ik ben echt even klaar met de hele situatie...
::hug:: ::hug:: ik snap je gevoel volledig.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1378 Gepost op: 11-01-2021, 21:31:13 »
Met welke situatie ben je klaar . Met de onduidelijkheid over wel of nieg eerder openen basisscholen?  Met de “ lockdown “ maatregelen, die langs alle kanten niet nageleefd worden?  Met het niet versoepelen nu de cijfers omlaag gaan?

Ik vind het spijtig om te zeggen , maar ondanks dat ik enkel buitenkom om even naar mijn vader in het tehuis te gaan ( volledig coronaproof) en langs de supermarkt, zie ik elke dag nog steeds situaties die niet coronaproof zijn.

En vandaag was het weer raak. Bloemenzaak naast de supermarkt verkoopt vanaf een tafel buiten de winkel. De dienstdoende boa zegt er wat van maar doet verder niets.
Dit is voor mij het moeilijke en onduidelijke aan de situatie .

Ik snap de ondernemer dat hij probeert toch nog wat omzet mee te pakken, of dat de docent aangeeft dat de kids onderwijs nodig hebben. Maar die lockdown heeft dus geen zin als het niet eenduidig is en er eigen invulling aan wordt gegeven.

Kids op school ja hebben onderwijs nodig, maar juist op scholen ontstaan veel personen stromen en dat zijn elk an sich mogelijk verspreidingsmomenten. Blijft een heel lastige oefening en ik vrees dat je het nooit echt goed doet in deze.
Oftewel sluit je alleseter valt t onderwijsniveau en de economie om, of ben je te soepel en krijg je het virus er niet genoeg onder.


Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1379 Gepost op: 11-01-2021, 22:18:57 »
Met welke situatie ben je klaar .

Zie de titel van dit topic :-X :P
I will follow my inner gold