Poll

Verhuzien?

JA
0 (0%)
NEE
4 (100%)

Totaal aantal stemmen: 4

Auteur Topic: [Lockdown spel] Robinson Crusoe  (gelezen 94363 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #140 Gepost op: 29-03-2020, 15:11:21 »
Handig om te weten wel ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #141 Gepost op: 29-03-2020, 15:12:32 »
Ja, wel jammer. :(

Kunnen we er dan wel voor kiezen om 's nachts een niet bederfelijk voedsel op te eten en de banaan te gebruiken voor Oma's recept (wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt)? ::hypocriet::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #142 Gepost op: 29-03-2020, 15:23:38 »
Yep, we kunnen kiezen wat we eten.  ::jaja::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #143 Gepost op: 29-03-2020, 17:58:46 »
Ik zal het spel meenemen als we elkaar ooit nog in het echt kunnen zien. :)

En klopt, we hebben beide pionnen terug. Kwam door copy paste.  :-X

Prima! Hij gaat ook op m'n shortlist om ooit zelf te kopen ::bravo::

No worries, kan gebeuren!

Ja, ik zou eigenlijk ook morgen verder, maar:

- Threat vind ik eigenlijk ook te duur.
- Dak bouwen eens.

 ::ok::

- Er komt wel een storm aan, die ons sowieso(?) een hartje kost.
- Plus een Threat die ons een hartje gaat kosten.
- Maar we hebben nog wel steeds onze koekjes en flessen met rum. Misschien moeten we daar ook eens wat van in gaan zetten.

Yeah precies.
We hebben nog 2x rum = 2 hartjes.
We hebben nog 2x koekjes = 4 hartjes als we 4 determination inzetten (en koekjes eten ipv de banaan).

We kunnen zelfs nog rusten, en we hebben nog een berg hartjes.
Dus hartjes vind ik momenteel een vrij lage prioriteit hebben (de hartjes van Friday uitgezonderd).

Als we dan voor dak + map gaan, ben ik er misschien wel voor dat Wij de map proberen te bouwen. Kunnen we niet rerollen, maar als we een hartje verliezen, kunnen we dat met Grandma's recipe (1 voedsel + 2 Determination voor 2 hartjes) komende nacht wel herstellen. Aan de andere kant... met Friday is de slagingskans hoger. Die moet morgen dan misschien wel even rusten als hij nog een hartje verliest, maar als we een extra pion hebben om te exploren, is dat misschien niet erg. Dus ja, pick one. ;D

Oftewel als we dak + map bouwen:
Wij + Wij = Gegarandeerd Map
Friday = Kans op Dak + eventueel rerollen

Snap ik je zo goed?

Lijkt me prima. Een regenbui kunnen we wegrollen, of zelfs doorstaan. Een map heeft daardoor misschien een hogere prioriteit om te kunnen garanderen.

Ik zat nog even naar Hout te kijken. We hebben nog 14 hout nodig voor de brandstapel en we willen rond dag 7 de pallisade bouwen (2 hout). We hebben 2 hout in voorraad, dus nog 14 hout nodig. Acht daarvan krijgen we nog in de nachtfase. We zullen dus 6 hout op een andere manier moeten verkrijgen. Snel de Bergen ontdekken en een Hatchet bouwen, zou dan wel heel fijn zijn.

(...)

Als we de Bergen wél snel ontdekken, wordt exploren (en daarmee de Map) inderdaad wel een stuk minder interessant.

Ik snap je punt van de bergen rushen, maar denk dat ik het er niet helemaal mee eens ben.
Als we een map hebben, dan kunnen we elke dag gratis 1 veld ontdekken. Oftewel, dan kunnen we de rest van de landkaart wel ontdekken (we kunnen dacht ik 3 pionnen gebruiken om verdere velden te verkennen). We hebben dan immers 1 explore pion + 1 hond.
Alleen al vanwege alle goodies (volgens mij moeten we alle 4 schatten nog vinden) is dat super sterk om gratis te kunnen doen.
Dan kunnen we verder uitgebreid gaan gatheren enzo (kunnen we rerollen) voor hout. Zou zeker handig zijn als we dan nog tegen leer aanlopen, dan kunnen we 2x hout per keer gatheren, en dan lopen we binnen.

Iets eerder de bergen verkennen is fijn voor de hatchet, maar ik denk dat we dan zouden stoppen met verkennen (omdat het meer acties kost doordat we geen kaart hebben). En yeah, dan beginnen we iets eerder met meer hout verkrijgen, maar ik zou verwachten dat we dat via de goodies van Explore wel alsnog verkrijgen.

Qua hout kunnen we wellicht op enig moment nog een mast bouwen. En vermoedelijk gaan we, als we de palissade nodig hebben, ook steeds op dieren moeten jagen, dus we moeten rekening houden dat dat wat acties gaat kosten.



Op dit moment ben ik toch vooral voor Dak bouwen + Map bouwen.
Waarbij de Map eigenlijk m'n prioreit heeft, dus dat zou ik door Wij1 + Wij2 laten doen; en dan Friday het dak (met dobbelmogelijkheid)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #144 Gepost op: 29-03-2020, 18:05:06 »
Even verduidelijking: als de map gebouwd is heb je dus een explore pion die de map voorstelt. Je kan niet alleen die pion op pad sturen en kan hem ook niet met de hond meesturen. De hond kan niet kaartlezen namelijk :)

Dus er moet nog altijd een mens (wij of Friday) met de map of met de hond gaan.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #145 Gepost op: 29-03-2020, 19:04:46 »
Even verduidelijking: als de map gebouwd is heb je dus een explore pion die de map voorstelt. Je kan niet alleen die pion op pad sturen en kan hem ook niet met de hond meesturen. De hond kan niet kaartlezen namelijk :)

Dus er moet nog altijd een mens (wij of Friday) met de map of met de hond gaan.

Oh. Huh. Ja?

Ik had gedacht van, naja Wij zijn ook met 2, dus zegmaar 2x een actie van 4 uur activiteit of whatever.
Maar dan heb je een map, dus dan kan je veel sneller fixen wat je anders zou doen, dus dan splits je jezelf in 3 ipv 2 wanneer je explored, omdat dat zo efficiënt gaat.



Uhmmmm... in dat geval moeten we nog eens nadenken. Weet niet of de map dan nog zo nuttig is, aangezien het eigenlijk dubbelt met DogFace? Sure, hij kan ook jagen, maar dat kan Dogsteinovitz-III ook supergoed.
En hoe groot is de kans dat we alles nodig hebben.

Vermoedelijk gaan we op enig moment vaak moeten jagen, wat 2 pionnen kost. Dus het voordeel van de map is dat we dan 2 velden tegelijk met zekerheid kunnen ontdekken (ipv 1 zekerheid & 1 dobbelen).
Maar zodra we iets anders doen (bv jagen, exploren, bouwen), dan hebben we al niets meer aan de map als ik het goed zie.

...gaan we dan toch exploren deze ronde?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #146 Gepost op: 29-03-2020, 19:47:52 »
Ja, dat jagen snap ik nog niet helemaal. Ik had bedacht dat we zouden kunnen jagen op het moment dat we wapen hadden, waarmee we dan bijvoorbeeld leer zouden kunnen 'oogsten' (van wilde dieren). Hoe zie jij dat? Denk je dat het meer met de aanvallen van wilde dieren 's nachts te maken heeft?

De Map had ik ook niet zo bedacht, ik dacht dat we die pion inderdaad met de hond mee konden sturen. Kunnen we nog steeds met zekerheid 2 gebieden ontdekken, maar een derde actie wordt dan sowieso dobbelen.

Oftewel als we dak + map bouwen:
Wij + Wij = Gegarandeerd Map
Friday = Kans op Dak + eventueel rerollen

Snap ik je zo goed?

Ik bedoelde eigenlijk wij + wij dak bouwen en Friday kans op Map, maar dit is een beter idee ;D. Kunnen we Friday morgen laten rusten (indien nodig) en alsnog twee gebieden verkennen (mits we dan een dak hebben).

Ik snap je argumenten om wel eerst de Map te bouwen. Ik snap je argumenten om dat niet te doen ook ;D. Ehm.. Wat mij betreft is het om het even. Dak bouwen + exploren lukt sowieso, maar steeds 2 zekere acties doen, is misschien ook wel een beetje saai. :-\\

Het ging mij overigens niet zozeer om de Bergen rushen, maar meer om de vraag: stel dat we vandaag de Bergen wél ontdekken, hoeveel is de Map ons morgen dan nog waard? (Maar goodies inderdaad.)

...gaan we dan toch exploren deze ronde?

Dat vroeg je gisteren ook al. :P
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #147 Gepost op: 29-03-2020, 20:09:57 »
Ja, dat jagen snap ik nog niet helemaal. Ik had bedacht dat we zouden kunnen jagen op het moment dat we wapen hadden, waarmee we dan bijvoorbeeld leer zouden kunnen 'oogsten' (van wilde dieren). Hoe zie jij dat? Denk je dat het meer met de aanvallen van wilde dieren 's nachts te maken heeft?

De Map had ik ook niet zo bedacht, ik dacht dat we die pion inderdaad met de hond mee konden sturen. Kunnen we nog steeds met zekerheid 2 gebieden ontdekken, maar een derde actie wordt dan sowieso dobbelen.

Ohja, dat kan ook nog qua jagen. I don't know, aangezien we momenteel überhaupt niet mogen jagen, maar het vervolgens wel verplicht is, ging ik ervan uit dat er momenteel geen jaagdiere rondlopen.

Qua map.. ja, maar hoe vaak gaan we dat dan effectief doen? En we investeren wel 1 of 2 acties erin, dus als we achteraf maar 1 of 2x de map zouden gebruiken, denk ik niet dat het het waard is. Zeker aangezien een van beide honden ook kan exploren.

Dus ik vermoed eigenlijk dat we de map überhaupt niet meer moeten doen. Want ja, het levert goodies op, maar we weten nu dat we ook elke keer 1 actie per ontdekt veld moeten blijven investeren. Dat is ook het geval met doggie. Het enige verschil is dat we dat nu 2x per beurt kunnen doen. Naja, we hebben beurten genoeg daarvoor, dus denk dat we onze ontdekkingsreis wel kunnen spreiden.

Kan inderdaad best dat we leer kunnen fixen van gejaagde dieren. Dan kunnen we daarmee een zak maken, daarmee gatheren, komt het helemaal goed. ::ok::

Ik snap je argumenten om wel eerst de Map te bouwen. Ik snap je argumenten om dat niet te doen ook ;D. Ehm.. Wat mij betreft is het om het even. Dak bouwen + exploren lukt sowieso, maar steeds 2 zekere acties doen, is misschien ook wel een beetje saai. :-\\

I know. ik denk dat het verstandig is, en misschien zelfs het beste, maar wel wat saai ;D

En met 3 acties zitten we het denk ik te forceren. Bijvoorbeeld
* exploren met Mr. Hound
* Fritz Friday gaat dobbelen voor een dak
* Wij gaan dobbelen voor hout-gatheren.
Zoveel risico.. is gewoon momenteel denk ik niet nodig.


Dus ik denk dat we toch gewoon een beurt op veilig moeten doen.
Dak maken met 2 pionnen.
Exploren samen met de hond (en dan in ieder geval een aan de oostelijke kans, bv Zuid-Oost)

Citaat
Dat vroeg je gisteren ook al. :P

Exploren is m'n back-up ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #148 Gepost op: 29-03-2020, 20:20:45 »
Drie acties had ik ook bedacht, maar dat vind ik toch te tricky. Dan lopen we de kans maar een actie te hebben gedaan, twee nadelige events opgelopen te hebben en twee hartjes kwijt te zijn.

Ok, doen we veilig. Dak bouwen + exploren naar ZO. Wie met wie maakt in dit geval volgens mij niet uit. ::ok::

Mochten we ons toch nog bedenken met betrekking tot de Map, dan kan dat morgen ook nog.

Exploren is m'n back-up ;D

Exploren is wat ik het állerliefste doe. ;D
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #149 Gepost op: 29-03-2020, 20:59:23 »
Oh. Huh. Ja?

Ik had gedacht van, naja Wij zijn ook met 2, dus zegmaar 2x een actie van 4 uur activiteit of whatever.
Maar dan heb je een map, dus dan kan je veel sneller fixen wat je anders zou doen, dus dan splits je jezelf in 3 ipv 2 wanneer je explored, omdat dat zo efficiënt gaat.
Ja, de extra pionnen stellen hulpmiddelen voor. Je blijft nog steeds met 1 pion van Friday en 2 pionnen (2 halve dagen) van jezelf. Dus je kan in een solo spel als dit max 3 acties doen.

Met meer spelers, kan je meer acties doen, maar moet je ook meer eten halen, omdat elke speler moet eten op het einde van een ronde.

Ja, dat jagen snap ik nog niet helemaal.
Jagen kunnen we pas als we met het exploren wilde dieren tegen komen. Dan weten we waar ze zitten om er op te gaan jagen. Kans is vrij groot dat er bij een volgend exploren wilde dieren gaan komen, aangezien we er al 3 keer geen gehad hebben.

Jagen is niet verplicht (HDD, ik las dat in jouw post?). Je kan gerust een heel spel spelen zonder te jagen. Jagen levert leer en bederfelijk voedsel op. Maar afhankelijk van de sterkte van je wapen verlies je er ook hartjes mee en breekt je wapen (lees: verlies enkele levels). Hoeveel enzo hangt allemaal af van welk beest we tegen komen. Bij een geit ofzo verliezen we wss geen hartjes. Komen we een alligator tegen daarentegen...

Ik snap je argumenten om wel eerst de Map te bouwen. Ik snap je argumenten om dat niet te doen ook ;D. Ehm.. Wat mij betreft is het om het even. Dak bouwen + exploren lukt sowieso, maar steeds 2 zekere acties doen, is misschien ook wel een beetje saai. :-\\
Vooral ook: met 2 acties per ronde gaan we er niet geraken vrees ik.  ;D

Ik ga na De Mol het dak voor jullie bouwen en kijken wat er ZO te beleven valt!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #150 Gepost op: 29-03-2020, 21:50:51 »
Het dak is nu Level 1!

en ZO van ons vinden we heuvels:

Er is enkel hout te rapen, geen voedsel en: er zit een beest! Ik heb de bovenste kaart van de beestenkaarten bij het jagen gelegd. We weten niet welk beest het is.

Daarnaast vinden we 2 discovery tokens!
Herbs: Als we een pot hebben, gaat hiermee meteen onze moraal eentje omhoog
Nourishing Larvae: we krijgen 2 bananen

FASE 5 - WEER
Er ligt één dobbelsteen én een Storm token. Met de Storm verliezen we -1 palissade. Aangezien we dat niet hebben verliezen we 1 hartje.
Ik rol de weerdobbelsteen:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

FASE 6 - NACHT
1. Verhuizen we? Zo ja, dan verliezen we het dak, want we moeten de helft van het level aftrekken en naar boven afronden. Dus ja, helft van 1 is 0,5. Naar boven afgerond is 1. Dus verhuizen op dit moment = dak inleveren. Ik gok dus dat we blijven staan?  ;D
2. We levere néén van onze drie bananen in om niet 2 hartjes te verliezen.
3. We hebben shelter en verliezen dus geen hartje.
4. De overige 2 bananen worden weggegooid, tenzij jullie er eentje willen gebruiken door met 2 Determination Grandma's Recipe te maken en 2 hartjes te stijgen?

INVENTORY
6 Determination (of +2 indien daarvoor gekozen wordt)
2 (die hierna weggegooid worden)
2
1 Healing Herbs (als we pot gemaakt hebben, mogen we ook meteen gratis medicijn maken)
1 Herbs (als we pot gemaakt hebben, gaat ons moraal 1 vooruit)

HEALTH
[START] <-- <-- <-- <--

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #151 Gepost op: 29-03-2020, 22:01:59 »
Jagen is niet verplicht (HDD, ik las dat in jouw post?). Je kan gerust een heel spel spelen zonder te jagen. Jagen levert leer en bederfelijk voedsel op.

Ah, bueno, dan interpreteerde ik dit verkeerd:
2. HUNT - Er is nog steeds niets om op te jagen. Er kunnen dieren in de stapel toegevoegd worden door te exploren. We MOETEN hier altijd 2 pionnen inzetten.

Citaat
Vooral ook: met 2 acties per ronde gaan we er niet geraken vrees ik.  ;D

Hmmm, maybe niet. Vind ik moeilijk te overzien, maar qua game design zou je dat inderdaad enigszins verwachten.



Ah, kunnen we meerdere regenwolken gooien, zodat we meerdere levels dakdekking nodig hebben?

Lopen we nu so far letterlijk alle schatten mis? ::rofl::



Qua nacht:
1. Niet verhuizen
4. Inderdaad, banaan & determination voor hartjes inleveren ::ok:: Dan kunnen we vervolgens bij onze moraal kiezen voor 2 determination, dus hebben we dat direct weer terug ;D



Verder qua globale dingen..
* Denk dat we Oost willen exploren. Als daar geen bergen zijn, dan kunnen we eventueel op enig moment ons kamp verplaatsen naar 1 veld west (maar wel duur, dus liever niet).
* Misschien willen we een wapen bouwen. Of iets anders? Pot wordt inmiddels vaag interessant.. behalve dat we er nog steeds niet direct zoveel aan hebben.
* Eventueel nog iets knutselen aan ons kamp of dak.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #152 Gepost op: 29-03-2020, 22:06:38 »
Ah, bueno, dan interpreteerde ik dit verkeerd:
2. HUNT - Er is nog steeds niets om op te jagen. Er kunnen dieren in de stapel toegevoegd worden door te exploren. We MOETEN hier altijd 2 pionnen inzetten.
Ah zo, nee daarmee bedoelde ik dat je er niet met 1 pion naartoe mag. Dus als je wil jagen, moet je sowieso 2 pionnen doen. Gelukkig hebben we jachthonden bij.

Citaat
Ah, kunnen we meerdere regenwolken gooien, zodat we meerdere levels dakdekking nodig hebben?
Ik denk max 2. Zal morgen weerdobbelsteen overzicht posten. :)

Citaat
Lopen we nu so far letterlijk alle schatten mis? ::rofl::
Ik denk dat één of 2 discovery tokens een schat hebben. Andere schatten zijn door events.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #153 Gepost op: 29-03-2020, 22:20:42 »
Goeie info allemaal ::bravo::.

We moeten dus wat meer risico gaan nemen blijkbaar. Dacht dat we nog wel goed gingen. :P

Qua nacht:
1. Niet verhuizen
4. Inderdaad, banaan & determination voor hartjes inleveren ::ok:: Dan kunnen we vervolgens bij onze moraal kiezen voor 2 determination, dus hebben we dat direct weer terug ;D

 ::jaja:: ::ok::

We moeten waarschijnlijk ook weer kiezen of we hout af willen leggen? We krijgen er volgens mij nog een bij, dus als we er twee afleggen, blijft een wapen bouwen een optie. Ik vind het feit dat we hout kwijt kunnen raken door een extra regenwolk niet zo'n prettig idee. Dan misschien liever afleggen.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #154 Gepost op: 29-03-2020, 23:25:16 »
Het wordt nu vooral heel afstraffend naarmate het weer erger gaat worden. Over 2 rondes komt er een dobbelsteen met sneeuwwolken bij en per sneeuwwolk moet je sowieso 1 hout afgeven.

Alvast overzicht weerdobbelsteen: 4 keer 1 regenwolk; 2 keer 2 regenwolken.

Vanaf ronde 7 komt daar de winterdobbelsteen en een rode dobbelsteen bij (weet de naam effe niet en te lui om te gaan kijken). De verdeling daarvan:

Winterdobbelsteen: 2 keer 1 sneeuwwolk; 2 keer 2 sneeuwwolken; 2 keer 2 regenwolken
Rode dobbelsteen: 2 keer niks; 1 keer 1 banaan inleveren; 1 keer fight a beast strength 3; 2 keer decreas Palissade by 1.

En altijd geld: als we eten of hout moeten inleveren of palissade moeten verlagen, maar hebben geen eten/hout/palissade, verliezen we 1 hartje per ding dat we ontbreken.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #155 Gepost op: 29-03-2020, 23:34:22 »
We are dead..




Ik neig inderdaad naar hout inleggen. Palissade hoeven we nog niet te bouwen.. hmmm of willen we ons dak verstevigen? Ik bedoel, we gaan sowieso op enig moment een dak van lvl-2 nodig hebben, gezien de weerdobbelstenen.
Hmm lastig.

Kunnen we nog ons kamp lvl-2 krijgen, zo ja, wat zou dat voor effect hebben?

En op basis van alle bad shit die nog gaat gebeuren, gaan we inderdaad denk ik toch maar soms riskantere beurten met 3 acties gaan doen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #156 Gepost op: 30-03-2020, 00:02:22 »
Ja ik had misschien die dobbelstenen eerder moeten posten...

Nee kamp is 1 keer te bouwen. We kunnen enkel level van dak, palissade en wapen upgraden.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #157 Gepost op: 30-03-2020, 00:05:42 »
Qua nacht:
1. Niet verhuizen
4. Inderdaad, banaan & determination voor hartjes inleveren ::ok:: Dan kunnen we vervolgens bij onze moraal kiezen voor 2 determination, dus hebben we dat direct weer terug ;D

Akkoord ::jaja::

We moeten waarschijnlijk ook weer kiezen of we hout af willen leggen? We krijgen er volgens mij nog een bij, dus als we er twee afleggen, blijft een wapen bouwen een optie. Ik vind het feit dat we hout kwijt kunnen raken door een extra regenwolk niet zo'n prettig idee. Dan misschien liever afleggen.

Inderdaad, niet kwijtrake door regenwolken ::ohno::
2024: wie is de Mol?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #158 Gepost op: 30-03-2020, 10:39:38 »
Ronde 5

Ik ben nog niet helemaal zeker of we 2 hout in de voorraad willen leggen of niet?

Fase 1 - EVENT
Call of the wild
Roars and screams... The woods are not safe today.
Ik moet een Greater Danger token bij de HUNT leggen. Dat wil zeggen dat de strength van whatever dier dat daar ligt 1 omhoog gaat.

De Vertigo / Rest kaart werd niet behandeld en verdwijnt nu van het bord. Effect: we verliezen 1 Determination.

Fase 2 - MORAAL
-3  |  -2  |  -1  |  0  |  +1  |  +2  |  +2 of +1 hartje
We nemen 2 Determination omdat onze health op z'n maximum staat.

Fase 3 - PRODUCTIE
Of we verhuizen of niet, we hebben sowieso 1 en 1

Maar leggen we dus 2 hout op de voorraad of niet? (heb het weer in de poll gezet)
« Laatst bewerkt op: 1-04-2020, 07:42:08 door Robbieazerty »

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #159 Gepost op: 30-03-2020, 11:00:11 »
Nog een vraagje over fight a beast: heeft het level van ons (eventuele) wapen daar invloed op? Of gaat het puur om het level van onze pallisade?

-edit- En een vraag over jagen: kan dat 1x per ontdekt gebied, of komt er nadat we gejaagd hebben weer een nieuw dier te liggen?

En op basis van alle bad shit die nog gaat gebeuren, gaan we inderdaad denk ik toch maar soms riskantere beurten met 3 acties gaan doen.

Eens. ::jaja::

-edit- Ik denk niet dat we de pallisade direct nodig hebben. We kunnen vandaag of morgen een hout proberen te gatheren, zodat we morgen of overmorgen genoeg hebben voor een pallisade (of we bouwen een wapen, gaan jagen en bouwen de pallisade met leer (volgens mij kan dat)).


Ja ik had misschien die dobbelstenen eerder moeten posten...

Geen probleem. Dat hadden we toch niet allemaal onthouden. :P
« Laatst bewerkt op: 30-03-2020, 11:17:28 door Duncton »
If I was a haircut would you wear a hat?