Auteur Topic: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal  (gelezen 1883 keer)

Online FrankLapidus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #40 Gepost op: 2-08-2020, 21:36:25 »
Diezelfde avond lopen de drie dames richting de ruïnes, die tegenover het hotel liggen. "Goh, ze hebben hier een heel trappenhuis naar beneden gebouwd", zegt grasisgroen als ze naar beneden kijkt. Moni schudt haar hoofd. "Slechts een paar meters diep hoor, de andere honderd meter bereik je niet met de trappen." Ze komen aan bij de poort. Ycaris steekt de sleutel in het slot en merkt dat ze de juiste sleutel heeft gekozen. "Gelukkig, ik was al bang dat ik misschien de verkeerde sleutel had gestolen." Ze opent de poort en loopt naar binnen. Zowel Moni als grasisgroen heeft een zaklamp in handen, waardoor ze alles helder kunnen zien. Ycaris begint gelijk te zoeken waar ze heen moet. In haar brief stond een hele routebeschrijving, namelijk rechts, links, nog eens links... en daarom neemt ze het initiatief. "Kom, volg mij." Moni en grasisgroen doen dat en kijken elkaar lachend aan. "Ze loopt zo de muizenval in", fluistert grasisgroen naar Moni.

Molcrazy doet de TV uit en is van plan te gaan slapen. Zoals elke avond checkt hij eerst of alle sleutels nog aan zijn sleutelbos zitten, want anders heeft hij een groot probleem en kan hij de reis niet voortzetten. Meteen valt hem iets op: de grote witte sleutel is verdwenen. Hij zoekt in de hotelkamer, zelfs in de eetzaal, maar vind niks. Dan snapt hij wat er aan de hand is. Hij trekt zijn schoenen aan en pakt een zaklamp.

"Hier moet het ergens zijn", fluistert Ycaris."Huh? Zei je iets?", vraagt Moni. "Oh, nee hoor." Ycaris loopt zoekend rond en heeft inmiddels ook haar eigen zaklamp aangezet. "Zoek je iets ofzo?", vraagt grasisgroen. Ze kijkt Moni aan en meteen snappen ze dat "de schat" hier ergens moet liggen. "Nee hoor, het is hier gewoon mooi", zegt Ycaris, ookal liggen er alleen maar rotsblokken en stenen. Ze horen een kleine waterval stromen. Daardoor worden andere geluiden iets gedempt, zo ook de aankomst van Molcrazy.

Precies op het moment dat Ycaris tussen een aantal rotsblokken een camouflerend klein kistje ziet liggen, van precies dezelfde kleur, horen ze een boze stem. "Wat heeft dit te betekenen? Zijn jullie gek geworden?! Het is hier levensgevaarlijk!" Molcrazy komt hijgend aangerend en hij houdt zich vast aan de railing. Grasisgroen en Moni draaien zich om, maar Ycaris negeert het geschreeuw. Ze probeert het kistje los te rukken."Ach man, overdrijf niet zo, we wilden gewoon even op avontuur", zucht Moni. Ycaris krijgt het kistje los en pakt het. "Op avontuur? Hier?!", vraagt Molcrazy boos. Terwijl hij dat zegt, draait grasisgroen zich om. Ze ziet dat Ycaris een kistje in haar handen heeft. "MONI! ZE HEEFT HET!", schreeuwt grasisgroen. Zowel Molcrazy als Ycaris kijken het tweetal verbaasd aan, maar dan beseft Ycaris zich dat ze niet de enige is met een missie.

Dan gaan de dingen razendsnel. Grasisgroen rent op Ycaris af, maar Molcrazy begint de boel te saboteren. "Pas op Ycaris!", schreeuwt hij. Hij steekt zijn been uit, waardoor grasisgroen struikelt en op de harde stenen valt. Moni staat perplex en is is in dubio, en weet niet of ze grasisgroen moet helpen opstaan of op Ycaris af moet rennen, wat Ycaris tijd geeft om weg te rennen. Ze rent richting Moni en Molcrazy, en als ze hun bijna voorbij is, komt grasisgroen overeind om haar achterna te rennen. Molcrazy blokkeert de weg echter en zorgt dat alleen Ycaris weg kan rennen. Hij houdt grasisgroen tegen en duwt haar nogmaals op de grond. Bloedend probeert grasisgroen nogmaals overeind te komen, en ditmaal heeft Moni al ingegrepen wat betreft Molcrazy. Ze duwt hem met zijn rug tegen de railing. "Laat ons erdoor!" grasisgroen komt overeind en rent Ycaris, die al een stuk verderop is, achterna, en laat Moni en Molcrazy achter. Lang duurt het echter niet voordat Moni ook uit de ruïnes weet te ontsnappen. Ze duwt Molcrazy zo hard, dat de railing door breekt: Molcrazy valt door het ontstane gat heen, tientallen meters naar beneden, het grote gat van de ruïnes in. Hij zwaait met zijn armen maar beseft dat er geen weg meer terug is. Schreeuwend valt hij naar beneden, zijn einde naderend.
Frankje Lapi

Online FrankLapidus

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 2-08-2020, 21:37:09 »
Als Ycaris bij de poort aankomt, hoort ze een schreeuw vanuit de ruïnes, namelijk die van Molcrazy. Het lijkt alsof er geen einde aan de schreeuw komt, maar op een gegeven moment stopt het. Ze begrijpt gelijk wat er gebeurd is. Huilend en bang rent ze richting de poort. Ze hoort voetstappen achter zich, iemand rent achter haar aan. "Kom op Y, je kan dit", zegt ze tegen zichzelf. Als ze door de poort heen is gerend draait ze de sleutel opnieuw in het slot. Net op dat moment komt ook grasisgroen, die een flinke inhaalslag heeft gemaakt, bij de poort aan. "LAAT ME ERUIT!", schreeuwt ze naar Ycaris. Ycaris reageert niet en rent richting het hotel, maar beseft zich dat ze daar niet veilig is - Moni en grasisgroen zullen niet stoppen tot ze dat kistje hebben. Ze rent naar de kamer van Molcrazy, pakt zijn rugzak, en rent direct terug naar buiten, waar ze ziet dat ook Moni inmiddels bij de poort aan is gekomen. "Dit zal je duur komen te staan", roept ze naar Ycaris. "Die schat is van ons." Ycaris rukt de sleutelbos van Molcrazy zijn rugzak en opent met één van de sleutels de bus. Ze wist gelijk welke ze nodig had. Met een andere sleutel zet ze de motor van de bus aan. Ze rijdt zo snel als ze kan weg, de snelweg van Egrbadio op. Terug naar huis.

"Mijn hemel, arme man! Dat hebben jullie nooit verteld.", zegt Daisy. "Arme man? Wij werden de volgende ochtend pas vrijgelaten door iemand van het hotel, we hebben de hele nacht op stenen geslapen!", zegt Moni verontwaardigd. Mrchipie staat op en schenkt bij iedereen nog wat wijn in. "We zijn bijna klaar", zegt hij. "Alleen het laatste stuk van het verhaal nog. Ik zal het vertellen."

"Nummer vijf zat toevallig in Tapas Tapas een hapje te eten toen Sanmol binnen kwam. Sanmol was aan het bellen met Ycaris en ging zetten. Sanmol bestelde wat te eten en te drinken en voerde ondertussen een heftig gesprek. Nummer vijf heeft het me allemaal naverteld. Sanmol zei iets over dat Ycaris maar op hen moest wachten, over dat Sanmol zo snel mogelijk naar Ycaris toe zou komen, ze zouden afspreken in Sanmol hun kasteel. Ober Bjornn heeft ook alles gehoord, maargoed, die zal dat al wel weer vergeten zijn. Dankzij nummer vijf wisten we waar Ycaris op dat moment was."

"En wat er toen gebeurde weten we allemaal, toch? Twee lijken in een halfjaar. Niemand zal ooit te weten komen wie wie heeft vermoord", zegt mrchipie. Daisy schudt haar hoofd. "Dat is voor jou lekker makkelijk praten. Jij hebt Sanmol niet neer hoeven schieten." Mrchipie lacht hardop. "Maar je hebt hen toch nog wel de groeten van mij gedaan? En daarnaast, je hebt Ycaris niet vermoord. Dat heeft Miek1999 gedaan." Iedereen moet lachen. "Wat moet dat arme mens wel niet denken", zegt Moni. "Die zit gewoon vast voor niets! En ze kan haar onschuld niet bewijzen." Grasisgroen zorgt voor orde aan tafel. "Maar wat is het plan nu? Dat is waarom we hier zijn." Moni kijkt haar partner in crime zuchtend aan. "Die schat vinden natuurlijk! Ycaris heeft hem ergens in Xuilemveld verstopt, dat kan niet anders!" Iedereen is het met haar eens, maar uiteraard heeft mrchipie het plan al uitgestippeld. "Moni en grasisgroen gaan op zoek in Xuilemveld, en Daisy, ikzelf, en nummer vijf opereren onopvallend aan de oppervlakte. En vergeet niet de twee handlangers die we nog hebben. Die zijn erg waardevol." Grasisgroen knikt. "Eens. Zonder hen hadden Moni en ik nooit kunnen ontsnappen uit Egrbadio." Maar Moni wordt ongeduldig. "Dus, nummer één, waar beginnen grasisgroen en ik?" Mrchipie verrast ze en geeft het gesprek een wending. "Eerst gaan jullie iets anders doen. Er is een man in het dorp die ver gaat om alles op te lossen, heel ver zelfs. Nummer vier en vijf, jullie gaan eerst zorgen dat hij verdwijnt. Neem één van de twee handlangers mee, kies zelf maar wie. Doe het zaterdag, op de dag van het feest." Grasisgroen en Moni hebben er gelijk zin in. "Waar moeten we zijn om die man te vinden?", vraagt Moni. Hoewel mrchipie het woord wil nemen, weet Daisy het antwoord ook al. "Je kan hulpdakdekker vinden..."

Veel vragen opgelost, en arme Molcrazy, een noodlottig ongeval. Toch zijn er nog een aantal vragen: wie heeft Ycaris op missie gestuurd? En wie heeft haar uiteindelijk vermoord? Wat zal er met hulpdakdekker gaan gebeuren?

Dat laatste zullen we snel weten, want... waar zullen Moni en grasisgroen actie ondernemen tegen hulpdakdekker?

A: In het ziekenhuis
B: Op het landgoed van Sanmol
C: Op het feest zelf

In dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m woensdag 20:00 om te stemmen. Dan zal aflevering 17 verschijnen.
Frankje Lapi

Online FrankLapidus

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: Gisteren om 20:44:04 »
Aflevering 17
"Ik zou zeggen, ga zaterdag naar het ziekenhuis. Grote kans dat je hem daar treft.", concludeert Daisy. En daarmee eindigt de vergadering van het viertal.

MollenvangR-Art confronteert SpacyColours met de foto van Fabiann. "Wist jij wel dat hij bij het vliegtuigongeluk aanwezig was? Geen mens weet wat hij daar deed!" Als SpacyColours naar de foto kijkt, herkent hij inderdaad Fabiann in de ambulance. "Wat gek. Dat wist ik niet. Maar het is een aardige jongen hoor!" SpacyColours loopt richting de oefenzaal. MollenvangR-Art volgt hem. "Ja? Wat weet je allemaal over hem?" Zijn bidon zet MollenvangR-Art op de grond. "Pak een matje en leg je handdoek erop, je gaat buikspieroefeningen doen." SpacyColours grinnikt, hij houdt ervan om zijn klanten zware oefeningen te laten doen. MollenvangR-Art doet wat hij zegt, maar vraagt wel gewoon verder. "Vertel nou meer over hem!" Zijn personal trainer zucht. "Goed dan. Hij is hartstikke aardig, geen kwaad woord over te zeggen. Maar ik merk dat hij moe is en rust nodig heeft. Die twee, Lucy en D*N, ze zijn ook niet makkelijk." Terwijl MollenvangR-Art Russian twists doet, gaat hij hijgend verder met zijn ondervraging. "Hoezo moe?" "Nou, het is niet makkelijk om alles te regelen voor zo'n bekend duo. Onderdak, eten, drinken, personal trainer, kapper, en ga zo maar door. En dan ook nog overal mee naar toe moeten. Gelukkig slaapt hij luxe. Heerlijk in het grote pand van LdHMolletje in zo'n grote kamer slapen, wat lijkt dat me fijn." MollenvangR-Art weet voor nu genoeg. "Dankjewel."

Twee dagen later
"Echt, waar blijft die taxi?" Chardo en Brent staan zuchtend te wachten op een stoepje in de middle of nowhere. "Taxichauffeurs zijn altijd te laat. De simpelste baan op aarde en toch weten ze altijd wel iets fout te doen!", klaagt Brent. Terwijl Chardo met een tandenstoker tussen zijn tanden bezig is, kijkt Brent in zijn telefoon of zijn haar wel goed zit. "Waarom doe je je haar? We gaan naar de kapper!", zegt Chardo. "Als ik daar binnen kom moet ik er toch ook gewoon goed uitzien?" Dan komt er een zwarte auto aan rijden. "Hèhè!" Brent en Chardo stappen in en zeggen dat ze naar kapsalon Hairduck willen. De_witte knikt. "Dat is wel een stukje rijden." Chardo fronst. "Dat weten we heus wel hoor, we zijn geen arme sloebers zoals jij!" De_witte grinnikt. "Je moest eens weten", zegt hij. Brent en Chardo zijn ondertussen al druk verder aan het praten. "Waar is dat feest eigenlijk, en hoezo zijn we niet uitgenodigd?", vraagt Chardo aan Brent. "Ja, geen idee. We moeten er wel heen hoor!" Maar dan begint de_witte zich met het gesprek te bemoeien. "Dat feestje van de burgemeester zaterdag? Tja, daar wil iedereen wel heen. Het is in zijn achtertuin." Brent en Chardo kijken elkaar aan en lachen. "En waar is dat dan precies?", vraagt Brent aan de_witte. Even twijfelt de_witte of hij wel de waarheid moet spreken, maar toch doet hij dat. "In Xuilemveld-Noord. Het mooiste en grootste huis van het dorp. Een villa."

Daisy begint de vergadering. "Welkom allemaal, vandaag zijn we hier bijeen gekomen om de laatste puntjes op de i te zetten voor het feest. Ik als organisator zal deze vergadering leiden." De andere vijf leden en ondernemers, Kaaasje, Bjornn, Wouterv, Molduck en Hautoa, luisteren aandachtig naar haar. "Dames van kapsalon Hairduck, hoe staat het ervoor met het kapsel?" Molduck en Hautoa beginnen keihard te lachen. "Nou, nog niet echt ready, want mrchipie wilde zaterdag pas geknipt worden. Op de dag zelf", verklaart Hautoa. Molduck knikt. "Ik snap dus sowieso ook niet wat wij hier doen." Daisy zucht diep. "En ik heb al genoeg hoofdpijn. Kaaasje, zijn alle hapjes al geregeld?" Kaaasje kijkt Daisy trots aan. "Ja! Nootjes, gezonde snacks, frituursnacks, en uiteraard kaas en worst." Daisy steekt haar duim op. "Kijk, iemand op wie ik kan rekenen. Geldt dat ook voor de mannen van Tapas Tapas?" Bjornn en wouterv nemen allebei niet het woord. "Goed, ik weet genoeg. Zorg dat de drankjes en het buffet in orde zijn zaterdag. Weet iemand trouwens waar die vent van de versiering is?" Bjornn schudt zijn hoofd. "Nee, PutyourHANSup! bedoel je? Die was laatst nog bij Tapas Tapas." Daisy laat zich met haar hoofd op tafel vallen. "Pfffffffff, nou, ten eerste wist ik niet eens dat dat zijn naam was, en ten tweede boeit dat me verder niks." Ze staat op en loopt het PLUS-magazijn uit. "Ik ga aan het werk. Koop iets of verlaat de supermarkt, zie jullie zaterdagochtend bij de voorbereidingen." Molduck probeert haar irritatie te verbergen. "Dat mens ook altijd, voor niks naar de PLUS gekomen! Hautoa, we gaan, we hebben zo twee klanten."
Frankje Lapi

Online FrankLapidus

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: Gisteren om 20:44:54 »
Hulpdakdekker doet de boodschappen in boodschappentas nadat hij heeft afgerekend bij de kassa. Op dat moment komt Daisy uit het magazijn lopen. "Hallo hulpdakdekker, hoe gaat het na omstandigheden?", vraagt ze vriendelijk. Hulpdakdekker glimlacht. "Ik voel me al een stuk beter. Met Starlight gaat het nog precies hetzelfde, nog steeds in een coma. Het kan nog jaren duren, zegt dokter Mitchkox." Daisy zucht. "Pff, wat zielig voor dat kind zeg." "Maar red jij het wel zonder assistente?", vraagt hulpdakdekker aan Daisy. Daisy knikt. "Ja hoor, ik red het opzich wel. Zeg, zie ik je zaterdag op het feest?" Hulpdakdekker schudt zijn hoofd. "Ik was dat hele feest alweer vergeten, maar ik heb wel een uitnodiging gehad. Ik denk dat ik bij Starlight langs ga." Daisy legt haar hand op zijn schouder. "Snap ik." Ze loopt lachend de winkel in: ze heeft Moni en grasisgroen naar de juiste plek gestuurd. Ze checkt hoe het bij de broodafdeling gaat en ziet dat hulpdakdekker de winkel uitloopt. Hij fluistert nog iets in zichzelf. "Maar misschien is wat afleiding toch wel beter."

"Hoi, wij willen graag naar de gevangenis", zegt Convans. De_witte herkent hem en Niuno. "Hebben jullie je politieautootje niet meer ofzo?" De twee heren stappen in en de_witte rijdt weg. "Die is vanmiddag even naar de garage, er was iets mis met de ruitenwissers ofzo", antwoordt Niuno. "Ah, vervelend."

Na een tijdje beginnen de twee agenten een gesprek over een interessante zaak. "Zeg, weet je, Niuno?" Niuno kijkt Convans fronsend aan. "Wat?" Convans twijfelt of hij moet zeggen wat hij denkt. "Nou, ik zat dus nog even naar die foto's van die lijken te kijken he, je weet wel. Die Ycaris en Sanmol." Niuno knikt. "Nou, die Sanmol heeft dus om hun ringvinger een wit rondje zitten. Net alsof er een ring heeft gezeten." "Wat impliceer jij?", vraagt zijn collega geïrriteerd. "Nee, het zal vast niks zijn... het viel me gewoon op."

Als hij de twee politieagenten heeft afgezet bij de gevangenis, opent hij zijn telefoon. Hij belt hulpdakdekker, die direct opneemt. "Raad eens wie ik net in de auto had. Die twee agenten. Ja, die jou altijd tegenwerken ja. Nu komt het. Ze zeiden iets over Sanmol en een ring die miste. Één van de twee denkt dat er meer aan de hand is. Ik wilde het je toch even laten weten, daar ben ik natuurlijk je undercoverdetective voor." Hij lacht en hoort een zucht van opluchting aan de andere kant van de lijn. Eindelijk heeft hulpdakdekker weer een aanknooppunt.

Brent en Chardo zijn bijna klaar bij kapsalon Hairduck. Molduck begint Chardo te vertellen over het feest. "Nou, zaterdag is het zover hè" Chardo kijkt haar aan alsof ze gek is. "Mens, waar heb je het over?" "Het feest natuurlijk!", schreeuwt Molduck zowat. Hautoa moet lachen. "Die is nu al zenuwachtig. We mogen de burgemeester knippen en zijn dus zelf ook uitgenodigd voor de rest van de avond." Brent kijkt Chardo aan en begint slinks te lachen. "Zeg, dames, gewoon een vraagje... nemen jullie ook aanhang mee?" Molduck geeft direct antwoord zonder dat Hautoa iets kan zeggen.

We komen steeds dichter bij het feest. Hoe ver zal MollenvangR-Art gaan om nog dichter bij Fabiann te komen? Gaan Brent en Chardo op het feest geraken? Zullen de zes ondernemers het feest in goede banen gaan leiden? Gaat undercoverdetective de_witte zijn mede-detective hulpdakdekker nog verder kunnen helpen bij het onderzoek op deze manier? En zal hulpdakdekker naar het ziekenhuis of naar het feest gaan? Wat we nu echt willen weten is...

Wat zegt Molduck?
A: "Nee, ik ben happy single, maar Hautoa wil vast wel graag iemand meenemen!"
B: "Ja, ik heb laatst al een date geregeld!"
C: "Willen jullie soms mee? Graag!"
D: "Ga toch weg, sukkel!"

In dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m vrijdag 20:00 om te stemmen. Dan zal aflevering 18 verschijnen.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 20:55:15 door FrankLapidus »
Frankje Lapi