Auteur Topic: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal  (gelezen 12605 keer)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #40 Gepost op: 2-08-2020, 21:36:25 »
Diezelfde avond lopen de drie dames richting de ruïnes, die tegenover het hotel liggen. "Goh, ze hebben hier een heel trappenhuis naar beneden gebouwd", zegt grasisgroen als ze naar beneden kijkt. Moni schudt haar hoofd. "Slechts een paar meters diep hoor, de andere honderd meter bereik je niet met de trappen." Ze komen aan bij de poort. Ycaris steekt de sleutel in het slot en merkt dat ze de juiste sleutel heeft gekozen. "Gelukkig, ik was al bang dat ik misschien de verkeerde sleutel had gestolen." Ze opent de poort en loopt naar binnen. Zowel Moni als grasisgroen heeft een zaklamp in handen, waardoor ze alles helder kunnen zien. Ycaris begint gelijk te zoeken waar ze heen moet. In haar brief stond een hele routebeschrijving, namelijk rechts, links, nog eens links... en daarom neemt ze het initiatief. "Kom, volg mij." Moni en grasisgroen doen dat en kijken elkaar lachend aan. "Ze loopt zo de muizenval in", fluistert grasisgroen naar Moni.

Molcrazy doet de TV uit en is van plan te gaan slapen. Zoals elke avond checkt hij eerst of alle sleutels nog aan zijn sleutelbos zitten, want anders heeft hij een groot probleem en kan hij de reis niet voortzetten. Meteen valt hem iets op: de grote witte sleutel is verdwenen. Hij zoekt in de hotelkamer, zelfs in de eetzaal, maar vind niks. Dan snapt hij wat er aan de hand is. Hij trekt zijn schoenen aan en pakt een zaklamp.

"Hier moet het ergens zijn", fluistert Ycaris."Huh? Zei je iets?", vraagt Moni. "Oh, nee hoor." Ycaris loopt zoekend rond en heeft inmiddels ook haar eigen zaklamp aangezet. "Zoek je iets ofzo?", vraagt grasisgroen. Ze kijkt Moni aan en meteen snappen ze dat "de schat" hier ergens moet liggen. "Nee hoor, het is hier gewoon mooi", zegt Ycaris, ookal liggen er alleen maar rotsblokken en stenen. Ze horen een kleine waterval stromen. Daardoor worden andere geluiden iets gedempt, zo ook de aankomst van Molcrazy.

Precies op het moment dat Ycaris tussen een aantal rotsblokken een camouflerend klein kistje ziet liggen, van precies dezelfde kleur, horen ze een boze stem. "Wat heeft dit te betekenen? Zijn jullie gek geworden?! Het is hier levensgevaarlijk!" Molcrazy komt hijgend aangerend en hij houdt zich vast aan de railing. Grasisgroen en Moni draaien zich om, maar Ycaris negeert het geschreeuw. Ze probeert het kistje los te rukken."Ach man, overdrijf niet zo, we wilden gewoon even op avontuur", zucht Moni. Ycaris krijgt het kistje los en pakt het. "Op avontuur? Hier?!", vraagt Molcrazy boos. Terwijl hij dat zegt, draait grasisgroen zich om. Ze ziet dat Ycaris een kistje in haar handen heeft. "MONI! ZE HEEFT HET!", schreeuwt grasisgroen. Zowel Molcrazy als Ycaris kijken het tweetal verbaasd aan, maar dan beseft Ycaris zich dat ze niet de enige is met een missie.

Dan gaan de dingen razendsnel. Grasisgroen rent op Ycaris af, maar Molcrazy begint de boel te saboteren. "Pas op Ycaris!", schreeuwt hij. Hij steekt zijn been uit, waardoor grasisgroen struikelt en op de harde stenen valt. Moni staat perplex en is is in dubio, en weet niet of ze grasisgroen moet helpen opstaan of op Ycaris af moet rennen, wat Ycaris tijd geeft om weg te rennen. Ze rent richting Moni en Molcrazy, en als ze hun bijna voorbij is, komt grasisgroen overeind om haar achterna te rennen. Molcrazy blokkeert de weg echter en zorgt dat alleen Ycaris weg kan rennen. Hij houdt grasisgroen tegen en duwt haar nogmaals op de grond. Bloedend probeert grasisgroen nogmaals overeind te komen, en ditmaal heeft Moni al ingegrepen wat betreft Molcrazy. Ze duwt hem met zijn rug tegen de railing. "Laat ons erdoor!" grasisgroen komt overeind en rent Ycaris, die al een stuk verderop is, achterna, en laat Moni en Molcrazy achter. Lang duurt het echter niet voordat Moni ook uit de ruïnes weet te ontsnappen. Ze duwt Molcrazy zo hard, dat de railing door breekt: Molcrazy valt door het ontstane gat heen, tientallen meters naar beneden, het grote gat van de ruïnes in. Hij zwaait met zijn armen maar beseft dat er geen weg meer terug is. Schreeuwend valt hij naar beneden, zijn einde naderend.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #41 Gepost op: 2-08-2020, 21:37:09 »
Als Ycaris bij de poort aankomt, hoort ze een schreeuw vanuit de ruïnes, namelijk die van Molcrazy. Het lijkt alsof er geen einde aan de schreeuw komt, maar op een gegeven moment stopt het. Ze begrijpt gelijk wat er gebeurd is. Huilend en bang rent ze richting de poort. Ze hoort voetstappen achter zich, iemand rent achter haar aan. "Kom op Y, je kan dit", zegt ze tegen zichzelf. Als ze door de poort heen is gerend draait ze de sleutel opnieuw in het slot. Net op dat moment komt ook grasisgroen, die een flinke inhaalslag heeft gemaakt, bij de poort aan. "LAAT ME ERUIT!", schreeuwt ze naar Ycaris. Ycaris reageert niet en rent richting het hotel, maar beseft zich dat ze daar niet veilig is - Moni en grasisgroen zullen niet stoppen tot ze dat kistje hebben. Ze rent naar de kamer van Molcrazy, pakt zijn rugzak, en rent direct terug naar buiten, waar ze ziet dat ook Moni inmiddels bij de poort aan is gekomen. "Dit zal je duur komen te staan", roept ze naar Ycaris. "Die schat is van ons." Ycaris rukt de sleutelbos van Molcrazy zijn rugzak en opent met één van de sleutels de bus. Ze wist gelijk welke ze nodig had. Met een andere sleutel zet ze de motor van de bus aan. Ze rijdt zo snel als ze kan weg, de snelweg van Egrbadio op. Terug naar huis.

"Mijn hemel, arme man! Dat hebben jullie nooit verteld.", zegt Daisy. "Arme man? Wij werden de volgende ochtend pas vrijgelaten door iemand van het hotel, we hebben de hele nacht op stenen geslapen!", zegt Moni verontwaardigd. Mrchipie staat op en schenkt bij iedereen nog wat wijn in. "We zijn bijna klaar", zegt hij. "Alleen het laatste stuk van het verhaal nog. Ik zal het vertellen."

"Nummer vijf zat toevallig in Tapas Tapas een hapje te eten toen Sanmol binnen kwam. Sanmol was aan het bellen met Ycaris en ging zetten. Sanmol bestelde wat te eten en te drinken en voerde ondertussen een heftig gesprek. Nummer vijf heeft het me allemaal naverteld. Sanmol zei iets over dat Ycaris maar op hen moest wachten, over dat Sanmol zo snel mogelijk naar Ycaris toe zou komen, ze zouden afspreken in Sanmol hun kasteel. Ober Bjornn heeft ook alles gehoord, maargoed, die zal dat al wel weer vergeten zijn. Dankzij nummer vijf wisten we waar Ycaris op dat moment was."

"En wat er toen gebeurde weten we allemaal, toch? Twee lijken in een halfjaar. Niemand zal ooit te weten komen wie wie heeft vermoord", zegt mrchipie. Daisy schudt haar hoofd. "Dat is voor jou lekker makkelijk praten. Jij hebt Sanmol niet neer hoeven schieten." Mrchipie lacht hardop. "Maar je hebt hen toch nog wel de groeten van mij gedaan? En daarnaast, je hebt Ycaris niet vermoord. Dat heeft Miek1999 gedaan." Iedereen moet lachen. "Wat moet dat arme mens wel niet denken", zegt Moni. "Die zit gewoon vast voor niets! En ze kan haar onschuld niet bewijzen." Grasisgroen zorgt voor orde aan tafel. "Maar wat is het plan nu? Dat is waarom we hier zijn." Moni kijkt haar partner in crime zuchtend aan. "Die schat vinden natuurlijk! Ycaris heeft hem ergens in Xuilemveld verstopt, dat kan niet anders!" Iedereen is het met haar eens, maar uiteraard heeft mrchipie het plan al uitgestippeld. "Moni en grasisgroen gaan op zoek in Xuilemveld, en Daisy, ikzelf, en nummer vijf opereren onopvallend aan de oppervlakte. En vergeet niet de twee handlangers die we nog hebben. Die zijn erg waardevol." Grasisgroen knikt. "Eens. Zonder hen hadden Moni en ik nooit kunnen ontsnappen uit Egrbadio." Maar Moni wordt ongeduldig. "Dus, nummer één, waar beginnen grasisgroen en ik?" Mrchipie verrast ze en geeft het gesprek een wending. "Eerst gaan jullie iets anders doen. Er is een man in het dorp die ver gaat om alles op te lossen, heel ver zelfs. Nummer vier en vijf, jullie gaan eerst zorgen dat hij verdwijnt. Neem één van de twee handlangers mee, kies zelf maar wie. Doe het zaterdag, op de dag van het feest." Grasisgroen en Moni hebben er gelijk zin in. "Waar moeten we zijn om die man te vinden?", vraagt Moni. Hoewel mrchipie het woord wil nemen, weet Daisy het antwoord ook al. "Je kan hulpdakdekker vinden..."

Veel vragen opgelost, en arme Molcrazy, een noodlottig ongeval. Toch zijn er nog een aantal vragen: wie heeft Ycaris op missie gestuurd? En wie heeft haar uiteindelijk vermoord? Wat zal er met hulpdakdekker gaan gebeuren?

Dat laatste zullen we snel weten, want... waar zullen Moni en grasisgroen actie ondernemen tegen hulpdakdekker?

A: In het ziekenhuis
B: Op het landgoed van Sanmol
C: Op het feest zelf

In dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m woensdag 20:00 om te stemmen. Dan zal aflevering 17 verschijnen.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #42 Gepost op: 5-08-2020, 20:44:04 »
Aflevering 17
"Ik zou zeggen, ga zaterdag naar het ziekenhuis. Grote kans dat je hem daar treft.", concludeert Daisy. En daarmee eindigt de vergadering van het viertal.

MollenvangR-Art confronteert SpacyColours met de foto van Fabiann. "Wist jij wel dat hij bij het vliegtuigongeluk aanwezig was? Geen mens weet wat hij daar deed!" Als SpacyColours naar de foto kijkt, herkent hij inderdaad Fabiann in de ambulance. "Wat gek. Dat wist ik niet. Maar het is een aardige jongen hoor!" SpacyColours loopt richting de oefenzaal. MollenvangR-Art volgt hem. "Ja? Wat weet je allemaal over hem?" Zijn bidon zet MollenvangR-Art op de grond. "Pak een matje en leg je handdoek erop, je gaat buikspieroefeningen doen." SpacyColours grinnikt, hij houdt ervan om zijn klanten zware oefeningen te laten doen. MollenvangR-Art doet wat hij zegt, maar vraagt wel gewoon verder. "Vertel nou meer over hem!" Zijn personal trainer zucht. "Goed dan. Hij is hartstikke aardig, geen kwaad woord over te zeggen. Maar ik merk dat hij moe is en rust nodig heeft. Die twee, Lucy en D*N, ze zijn ook niet makkelijk." Terwijl MollenvangR-Art Russian twists doet, gaat hij hijgend verder met zijn ondervraging. "Hoezo moe?" "Nou, het is niet makkelijk om alles te regelen voor zo'n bekend duo. Onderdak, eten, drinken, personal trainer, kapper, en ga zo maar door. En dan ook nog overal mee naar toe moeten. Gelukkig slaapt hij luxe. Heerlijk in het grote pand van LdHMolletje in zo'n grote kamer slapen, wat lijkt dat me fijn." MollenvangR-Art weet voor nu genoeg. "Dankjewel."

Twee dagen later
"Echt, waar blijft die taxi?" Chardo en Brent staan zuchtend te wachten op een stoepje in de middle of nowhere. "Taxichauffeurs zijn altijd te laat. De simpelste baan op aarde en toch weten ze altijd wel iets fout te doen!", klaagt Brent. Terwijl Chardo met een tandenstoker tussen zijn tanden bezig is, kijkt Brent in zijn telefoon of zijn haar wel goed zit. "Waarom doe je je haar? We gaan naar de kapper!", zegt Chardo. "Als ik daar binnen kom moet ik er toch ook gewoon goed uitzien?" Dan komt er een zwarte auto aan rijden. "Hèhè!" Brent en Chardo stappen in en zeggen dat ze naar kapsalon Hairduck willen. De_witte knikt. "Dat is wel een stukje rijden." Chardo fronst. "Dat weten we heus wel hoor, we zijn geen arme sloebers zoals jij!" De_witte grinnikt. "Je moest eens weten", zegt hij. Brent en Chardo zijn ondertussen al druk verder aan het praten. "Waar is dat feest eigenlijk, en hoezo zijn we niet uitgenodigd?", vraagt Chardo aan Brent. "Ja, geen idee. We moeten er wel heen hoor!" Maar dan begint de_witte zich met het gesprek te bemoeien. "Dat feestje van de burgemeester zaterdag? Tja, daar wil iedereen wel heen. Het is in zijn achtertuin." Brent en Chardo kijken elkaar aan en lachen. "En waar is dat dan precies?", vraagt Brent aan de_witte. Even twijfelt de_witte of hij wel de waarheid moet spreken, maar toch doet hij dat. "In Xuilemveld-Noord. Het mooiste en grootste huis van het dorp. Een villa."

Daisy begint de vergadering. "Welkom allemaal, vandaag zijn we hier bijeen gekomen om de laatste puntjes op de i te zetten voor het feest. Ik als organisator zal deze vergadering leiden." De andere vijf leden en ondernemers, Kaaasje, Bjornn, Wouterv, Molduck en Hautoa, luisteren aandachtig naar haar. "Dames van kapsalon Hairduck, hoe staat het ervoor met het kapsel?" Molduck en Hautoa beginnen keihard te lachen. "Nou, nog niet echt ready, want mrchipie wilde zaterdag pas geknipt worden. Op de dag zelf", verklaart Hautoa. Molduck knikt. "Ik snap dus sowieso ook niet wat wij hier doen." Daisy zucht diep. "En ik heb al genoeg hoofdpijn. Kaaasje, zijn alle hapjes al geregeld?" Kaaasje kijkt Daisy trots aan. "Ja! Nootjes, gezonde snacks, frituursnacks, en uiteraard kaas en worst." Daisy steekt haar duim op. "Kijk, iemand op wie ik kan rekenen. Geldt dat ook voor de mannen van Tapas Tapas?" Bjornn en wouterv nemen allebei niet het woord. "Goed, ik weet genoeg. Zorg dat de drankjes en het buffet in orde zijn zaterdag. Weet iemand trouwens waar die vent van de versiering is?" Bjornn schudt zijn hoofd. "Nee, PutyourHANSup! bedoel je? Die was laatst nog bij Tapas Tapas." Daisy laat zich met haar hoofd op tafel vallen. "Pfffffffff, nou, ten eerste wist ik niet eens dat dat zijn naam was, en ten tweede boeit dat me verder niks." Ze staat op en loopt het PLUS-magazijn uit. "Ik ga aan het werk. Koop iets of verlaat de supermarkt, zie jullie zaterdagochtend bij de voorbereidingen." Molduck probeert haar irritatie te verbergen. "Dat mens ook altijd, voor niks naar de PLUS gekomen! Hautoa, we gaan, we hebben zo twee klanten."
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #43 Gepost op: 5-08-2020, 20:44:54 »
Hulpdakdekker doet de boodschappen in boodschappentas nadat hij heeft afgerekend bij de kassa. Op dat moment komt Daisy uit het magazijn lopen. "Hallo hulpdakdekker, hoe gaat het na omstandigheden?", vraagt ze vriendelijk. Hulpdakdekker glimlacht. "Ik voel me al een stuk beter. Met Starlight gaat het nog precies hetzelfde, nog steeds in een coma. Het kan nog jaren duren, zegt dokter Mitchkox." Daisy zucht. "Pff, wat zielig voor dat kind zeg." "Maar red jij het wel zonder assistente?", vraagt hulpdakdekker aan Daisy. Daisy knikt. "Ja hoor, ik red het opzich wel. Zeg, zie ik je zaterdag op het feest?" Hulpdakdekker schudt zijn hoofd. "Ik was dat hele feest alweer vergeten, maar ik heb wel een uitnodiging gehad. Ik denk dat ik bij Starlight langs ga." Daisy legt haar hand op zijn schouder. "Snap ik." Ze loopt lachend de winkel in: ze heeft Moni en grasisgroen naar de juiste plek gestuurd. Ze checkt hoe het bij de broodafdeling gaat en ziet dat hulpdakdekker de winkel uitloopt. Hij fluistert nog iets in zichzelf. "Maar misschien is wat afleiding toch wel beter."

"Hoi, wij willen graag naar de gevangenis", zegt Convans. De_witte herkent hem en Niuno. "Hebben jullie je politieautootje niet meer ofzo?" De twee heren stappen in en de_witte rijdt weg. "Die is vanmiddag even naar de garage, er was iets mis met de ruitenwissers ofzo", antwoordt Niuno. "Ah, vervelend."

Na een tijdje beginnen de twee agenten een gesprek over een interessante zaak. "Zeg, weet je, Niuno?" Niuno kijkt Convans fronsend aan. "Wat?" Convans twijfelt of hij moet zeggen wat hij denkt. "Nou, ik zat dus nog even naar die foto's van die lijken te kijken he, je weet wel. Die Ycaris en Sanmol." Niuno knikt. "Nou, die Sanmol heeft dus om hun ringvinger een wit rondje zitten. Net alsof er een ring heeft gezeten." "Wat impliceer jij?", vraagt zijn collega geïrriteerd. "Nee, het zal vast niks zijn... het viel me gewoon op."

Als hij de twee politieagenten heeft afgezet bij de gevangenis, opent hij zijn telefoon. Hij belt hulpdakdekker, die direct opneemt. "Raad eens wie ik net in de auto had. Die twee agenten. Ja, die jou altijd tegenwerken ja. Nu komt het. Ze zeiden iets over Sanmol en een ring die miste. Één van de twee denkt dat er meer aan de hand is. Ik wilde het je toch even laten weten, daar ben ik natuurlijk je undercoverdetective voor." Hij lacht en hoort een zucht van opluchting aan de andere kant van de lijn. Eindelijk heeft hulpdakdekker weer een aanknooppunt.

Brent en Chardo zijn bijna klaar bij kapsalon Hairduck. Molduck begint Chardo te vertellen over het feest. "Nou, zaterdag is het zover hè" Chardo kijkt haar aan alsof ze gek is. "Mens, waar heb je het over?" "Het feest natuurlijk!", schreeuwt Molduck zowat. Hautoa moet lachen. "Die is nu al zenuwachtig. We mogen de burgemeester knippen en zijn dus zelf ook uitgenodigd voor de rest van de avond." Brent kijkt Chardo aan en begint slinks te lachen. "Zeg, dames, gewoon een vraagje... nemen jullie ook aanhang mee?" Molduck geeft direct antwoord zonder dat Hautoa iets kan zeggen.

We komen steeds dichter bij het feest. Hoe ver zal MollenvangR-Art gaan om nog dichter bij Fabiann te komen? Gaan Brent en Chardo op het feest geraken? Zullen de zes ondernemers het feest in goede banen gaan leiden? Gaat undercoverdetective de_witte zijn mede-detective hulpdakdekker nog verder kunnen helpen bij het onderzoek op deze manier? En zal hulpdakdekker naar het ziekenhuis of naar het feest gaan? Wat we nu echt willen weten is...

Wat zegt Molduck?
A: "Nee, ik ben happy single, maar Hautoa wil vast wel graag iemand meenemen!"
B: "Ja, ik heb laatst al een date geregeld!"
C: "Willen jullie soms mee? Graag!"
D: "Ga toch weg, sukkel!"

In dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m vrijdag 20:00 om te stemmen. Dan zal aflevering 18 verschijnen.
« Laatst bewerkt op: 5-08-2020, 20:55:15 door FrankLapidus »
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #44 Gepost op: 7-08-2020, 20:37:24 »
Aflevering 18
"Hautoa zoekt nog een date, ik ga lekker in m'n eentje!" Hautoa kijkt Molduck boos aan en schudt haar hoofd. "Goh, wat leuk, zeg, zou ik misschien mee mogen?", vraagt Brent aan Hautoa. Chardo wordt woest. "En ik dan?! Vuile verrader!" Hij staat op en loopt de kapsalon uit. "Je bent nog helemaal niet klaar!", roept Molduck naar hem. "Ik ben klaar, met júllie!" Molduck rent met schaar en al achter hem aan. Ondertussen kijkt Brent Hautoa afwachtend aan. "Eh.. ehm, ja, prima hoor. Kom maar. Maar het is geen date ofzo hoor, gewoon als kennissen." Brent lacht. "Prima."

Molduck heeft de rest van Chardo's knipbeurt buiten afgemaakt. "Die rot Brent ook altijd", fluistert hij. Molduck geeft hem een schouderklopje. "Trek het je niet aan." Een paar minuten daarna is Brent klaar. Hij loopt naar buiten en sleurt Chardo zowat mee. "Hij is net klaar", zegt Molduck. "Dus nu kan hij wél weg." Chardo praat uit frustatie op een norse toon. "Moeten we niet betalen?!", vraagt hij aan Brent. "Dat heb ik toch al voor ons gedaan, schatje", zegt hij plagend. Molduck zwaait het tweetal uit als ze weglopen en een taxi bellen. "Tot morgen he!", roept ze naar Brent, die met een chagrijnige Chardo naast zich de_witte begint te bellen. "Kom ons maar weer halen!"

Lama1997, Ricardo, en MaikeMeisje arriveren op het landgoed van Sanmol. "Moest dit nou echt in onze lunchpauze?", vraagt Lama1997 geïrriteerd. MaikeMeisje stopt de auto. "Ja! Kijk, dasr staan Jacco's en B&W al op ons te wachten." Ze stappen alle drie uit de auto. "Hoe hebben jullie zo snel gefietst?", vraagt Lama1997 verbaasd. De twee jongens moeten lachen. "We hebben niet gefietst. Hij heeft ons opgehaald." B&W wijst naar Hulpdakdekker, die nonchalant naar Lama1997 en zijn twee collega's zwaait. "Ja, ik dacht: laat ik die jongens eens een plezier doen. Nou, zullen we maar naar binnen gaan?" De andere vijf lopen achter hulpdakdekker aan. "We zouden trouwens toch gisteren op onderzoek gaan? Waarom vandaag pas?", vraagt Jacco's aan MaikeMeisje. Zij haalt haar schouder op. "Hij heeft de leiding, vraag het aan hem." Hulpdakdekker draait zich om en komt met de grote onthulling. "Omdat we geen idee hadden waar we naar moesten zoeken. En nu wel." Allemaal klimmen ze het kasteel in, door het grote raam waar geen glas meer te bekennen is. "Dat is er vast uitgesprongen tijdens de explosie", zegt Ricardo. "Ze hebben alles netjes opgeruimd hier. Alleen het vliegtuig ligt er nog." Als ze allemaal binnen zijn, vertelt hulpdakdekker dat ze naar een ring moeten zoeken. "Als we niks vinden, is er iets mis."

"Wat heerlijk dat die LdHMolletje en zijn twee slaafjes aan het repeteren zijn", zegt Lucy. Ze zit samen met Fabiann, D*N, en SpacyColours aan de eettafel. "Zeker weten dat ze het niet erg vinden dat ik hier lunch?", vraagt de sportinstructeur aan het drietal. "Tuurlijk niet. Je hebt zo veel voor mij gedaan, knap hoor, dat je het met ze hebt uitgehouden", grapt Fabiann. Lucy en D*N kunnen de grap niet echt waarderen, maar laten het zitten, want ineens vragen ze zich af wie de vreemde man die de eetkamer binnen komt lopen is. "Dat is Brtdm, een vriend van mij. Hij slaapt hier al een paar dagen. LdHMolletje vond het oké." D*N begint te glimlachen. "Een vriend? Gewoon "een" vriend?" Fabiann knikt. "Ja hoor." Hij lacht naar Brtdm, die aanschuift en mee begint te lunchen.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #45 Gepost op: 7-08-2020, 20:38:25 »
Robbieazerty en TimvDons lopen wat rond in het dorp. Ze zijn op zoek naar een kledingwinkel waar ze een pak kunnen kopen, maar hebben al van diverse mensen te horen gekregen dat er weinig chique winkels te vinden zijn in het dorp. Robbieazerty besluit het nog één keer te proberen. Hij tikt iemand op de rug. "Hai? Hai. Ja, waar heb je hier een winkel waar je nette pakken kan kopen?", vraagt hij. "Uhm, eerlijk gezegd... dat weet ik niet zo één twee drie", antwoordt Michael90. Hij was net wat interviews met dorpelingen aan het afnemen over het aankomende feest van mrchipie dat morgenavond plaats zal vinden. "Pff, ze hebben hier dus écht niks", zegt Robbieazerty tegen TimvDons. "Had je anders verwacht dan?", vraagt zijn piloot en assistent. Een paar meter verderop is MollenvangR-Art net een meneer aan het interviewen, als hij ziet dat Michael90 met beroemdheid Robbieazerty aan het praten is. Hij rent weg van de man en slaat zijn arm om Michael heen. "Goedemiddag, ik ben MollenvangR-Art van het Xuilemveld's Weekblad. Tijd voor een interview?" Robbieazerty schudt zijn hoofd. "Please, daar doe ik niet aan. Zeker niet voor zo'n suf krantje. Tim, we gaan!" MollenvangR-Art blijft lachen en groet hem zelfs nog. "Tot morgenavond!", roept hij. Als ze weg zijn, wordt hij woedend. "MICHAEL! WEET JE WEL WIE DAT WAREN?!" Michael90 fronst. "Nee?"

Fabiann, D*N, Lucy, Brtdm, SpacyColours, MV, Michael90
"Ik ga ervandoor", zegt SpacyColours. Hij staat op en trekt zijn jas aan. "Nogmaals dank voor de zalige lunch! Ik zie jullie op het feest morgen, zet hem op hé." Hij zwaait naar iedereen en geeft Lucy nog even snel een knipoog. Fabiann ziet het en maakt er gebruik van. "Gewoon een vriend", zegt hij heel zachtjes. Lucy rolt met haar ogen en neemt nog een slok water.

"Michael, je hebt het net verpest bij die Robbieazerty, bij deze twee ga je het niet verpesten!", commandeert MollenvangR-Art. "We zijn hier voor hun, en níet voor Fabiann. Onthoud dat. Dat is slechts onze geheime missie." Ze staan voor de voordeur van het grote huis, dat meters hoog is, van LdHMolletje. Dan gaat de deur open. "MollenvangR-Art? Wat doe jij hier?" SpacyColours staat in de deuropening. Als MollenvangR-Art antwoord wil geven, doet Michael iets waar hij niet op had gerekend. SpacyColours wordt opzij geduwt en Michael90 rent naar binnen. "MICHAEL! HIER BLIJVEN!", schreeuwt MollenvangR-Art. "Ik ben je hond niet!"

Een half uur later staan de zes weer buiten het kasteel. "Nou, niemand iets gevonden hé?", vraagt hulpdakdekker. "Dat zegt genoeg. Miek1999 is onschuldig!" De andere vijf beginnen zich af te vragen hoe hij dat weet. "Hoezo?!", vraagt Lama1997. Ricardo voegt zich bij hem. "Ja, leg uit!" Helaas voor hun schudt hulpdakdekker zijn hoofd. "Nee, ik ga eerst weer even zelf op onderzoek. We zien elkaar na het weekend, oké?" Hij loopt richting zijn auto en rijdt weg. "Shit, over vijf minuten beginnen de lessen weer! Kom, we gaan snel!" MaikeMeisje klimt in haar auto. Ook Ricardo en Lama1997 stappen in. "En wij dan?!", vraagt Jacco's. "Wij reden met hulpdakdekker mee!" MaikeMeisje start de auto en opent haar raampje. "Instappen! Nu!"

Net op tijd komen ze aan op school: de bel gaat als ze naar binnen lopen. "Nou, hoeft u in ieder geval geen te laat briefje te halen", grapt B&W naar MaikeMeisje. Allemaal moeten ze lachen. Ze stappen de grote hal in en trekken hun jas uit bij de kapstokken. "Nou, snel naar jullie les", zegt Ricardo. Net op het moment dat iedereen zijn eigen kant op wil gaan, horen ze een zeer bekende stem. "Waar komen jullie vandaan?", vraagt Nieky. Iedereen kijkt elkaar aan, en MaikeMeisje besluit het initiatief te nemen. "Zal ik het woord maar nemen?"


Aflevering 18 is alweer voorbij! In hoeverre kan Chardo Brent het vergeven? Bloeit er nou iets op tussen Lucy en SpacyColours? En wat is er nou precies al een tijdje gaande tussen Fabiann en Brtdm? Gaan Robbieazerty en TimvDons nog meer overlast beleven in het dorp? Is Hulpdakdekker iets op het spoor? Wat gaat Michael binnen in het huis van LdHMolletje zien? Zal hij celebs D*N en Lucy gaan fotograferen, of gaat hij toch iets met de info over Fabiann doen? Kan MollenvangR-Art de boel nog in goede banen leiden, of is het al te laat?

Deze keer is de vraag... wat gaat MaikeMeisje zeggen?
A: De waarheid, dus dat ze op het landgoed van Sanmol waren met hulpdakdekker
B: Dat ze op bezoek waren bij Starlight
C: Dat ze op bezoek waren bij Vermoljoen
D: Dat ze celebrities in het dorp aan het stalken waren

In dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m zondag 20:00 om te stemmen. Dan zal aflevering 19 verschijnen.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #46 Gepost op: 9-08-2020, 20:04:02 »
Aflevering 19
MaikeMeisje begint hard na te denken. "Eh, ja, klinkt stom, maar we waren die Robbieazerty aan het stalken in het dorp. Die presentator uit Amerika! En toen zagen we dat zangduo ook nog, dus die zijn we ook achtervolgd. Allemaal voor een foto, maar niet gelukt! Helaas!" Ze loopt snel weg richting haar kamer. De rest loopt ook richting hun lokaal of hok. Nieky blijft verbaasd achter. "Wat vreemd, dat is niks voor MaikeMeisje."

"Hé! Doe normaal!", roept SpacyColours naar Michael90, die al naar binnen is gerend. MollenvangR-Art zucht en rent hem achterna. "Tja, jij hebt ons verteld waar Fabiann, D*N en Lucy verbleven. En nu gaat Michael zoeken naar iets wat er niet is", roept hij naar een verbouwereerde SpacyColours. De sportschooleigenaar schudt zijn hoofd en stapt in zijn auto. "Ik heb klanten die wachten", zegt hij tegen zichzelf. In het midden van de hal staat Michael90 stil. Hij ziet wel zes gangen en vraagt zich af welke hij in moet lopen, maar dan hoort hij mensen praten vanuit een kamer gelegen aan de meest linkse gang. Hij vervolgt zijn zoektocht en rent die kant op, maar MollenvangR-Art zit hem op de hielen. "Michael, doe dit niet! Je verpest alles!" Michael rent zo hard als hij kan en kijkt bij elke deuropening naar binnen. Pas bij de laatste deuropening weet hij gelijk dat de stemmen uit die kamer komen. Hij ziet Lucy, D*N, Fabiann, en nog een man zitten. Hij herkent hem van de foto die hij stiekem heeft genomen bij de ambulance. D*N is de eerste die Michael90 in de deuropening ziet staan. "Wie is die engerd?!", schreeuwt hij. Lucy begint te gillen. "Een inbreker!" Fabiann en Brtdm proberen de boel rustig te houden. "Aan zijn camera te zien, is dat gewoon iemand van de pers.", zegt Brtdm nuchter.

"We zijn er bijna. Nog een klein stukje, maar dat doen we morgen wel.", zegt Swifty. Miek1999 gaat vermoeid op bed liggen. "Ik ben kapot van al dat graven. Wanneer ontsnappen we, wat is je plan?" Swifty checkt of ze niet afgeluisterd worden en gaat dan voorzichtig op haar bed zitten. "Goed. Morgen ontsnappen we. Dan is het halve dorp, of nouja, dan zijn veel mensen in ieder geval, op het feest van de burgemeester. Het gat leidt naar de ruimte waar de bewakers zich omkleden en hun pasjes en belangrijke spullen bewaren. Zodra er één binnenkomt, slaan we hem neer, pakken we een pasje, en ontsnappen we." Miek1999 knikt. "Klinkt goed." Dan schrikken de twee gevangenen even: Bodejos staat in de deuropening. Eerst zegt hij even niets, maar dan komt hij tot de orde van de dag. "Miek1999, directeur Gupp wil je spreken."

Gupp staat al in de deuropening als Miek1999 aankomt bij zijn kantoor. "Kom binnen!", zegt hij enthousiast. Miek1999 is wat terughoudend. "Waarom wil u mij spreken?" Toch gaat ze het kantoor in. Gupp volgt haar en doet de deur dicht. "Hoe gaat het met je? Bevalt je cel, bevalt je celgenote?" Miek1999 knikt. "Ja hoor." "Fijn om te horen." Gupp gaat achter zijn bureau zitten. "Swifty is, tja, een pittige tante." Ineens begrijpt Miek1999 wat de directeur van plan is. "Je kan me niet tegen haar keren. Inmiddels is ze een goede vriendin van me geworden." Gupp lacht neerbuigend. "Dat zeiden al haar celgenoten. En uiteindelijk wilden ze allemaal weer weg. Ach, je komt er vanzelf nog wel achter. Laten we het over iets leuks hebben. Wil je wat drinken?"

"Hoe gaat het met haar?", vraagt hulpdakdekker aan dokter Mitchkox. Hij houdt Starlight vast bij haar hand. "Zelfde situatie, geen veranderingen nog. Als er nieuws is laat ik het je uiteraard weten." Mitchkox loopt de kamer uit en doet de deur dicht. Hulpdakdekker blijft stil voor een tijdje. Dan doet hij zijn verhaal. "Ik ben iets op het spoor, Starlight... tenminste, dat denk ik. Er mist een ring om Sanmol hun vinger, en de ring ligt ook niet in het kasteel. Ik zat fout! Miek1999 kan niet de dader zijn!"

Een halfuur later wil hij weer weg gaan. Hij heeft Starlight's hand nog steeds vast, en als hij los wil laten, voelt hij een knijpje. Heel kort, heel zacht. "Starlight! Hoor je me? Starlight?" Maar er komt geen reactie meer. Hulpdakdekker verlaat het ziekenhuis in een staat van ongeloof en verwarring. "Ik weet zeker dat ze alles heeft gehoord", zegt hij tegen zichzelf.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #47 Gepost op: 9-08-2020, 20:04:38 »
"Ga weg, dit is privacyschending!", roept Lucy. Michael90 staat stamelend in de deuropening. Hij dacht dat hij als een soort stoere fotograaf zijn entree zou maken, maar nu hij de celebs in het echt ziet, weet hij niet wat hij moet doen. Hij tilt zijn camera op en maakt een foto. Lucy en D*N staan er geïrriteerd op, Fabiann kijkt diep denkend in de camera, en Brtdm eet verder rustig. "Wat is jouw naam?", vraagt hij aan Brtdm, die zijn broodje neerlegt."Brtdm, hoezo?" "Ik zag jou, en hem", hij wijst naar Fabiann, "bij de vliegtuigcrash." D*N slaat met zijn vuist op tafel. "WAT?! Fabiann! Vertel je ons dat niet? Ben je oké?" Fabiann knikt. "Zo bijzonder was het niet. Ik was gewoon aan het wandelen, meer niet. En toen gebeurde het ineens." MollenvangR-Art komt net aanrennen en heeft het gehoord. "Michael, argh! Ik zei het toch! Nu we de waarheid weten, kunnen we er geen verhaal meer over verzinnen. Hij was gewoon aan het wandelen!" Lucy schudt haar hoofd. "Ik snap er helemaal niks meer van, wie is dát dan weer?" Brtdm begint te lachen. "Sorry voor het ongemak, wij gaan weer. Tot morgen op het feest." MollenvangR-Art trekt Michael90 mee. "Dommerik! Nu hebben we niks meer, we hadden gewoon een verhaaltje kunnen verzinnen over Fabiann, en nu is het enige dat we kunnen melden dat hij aan het wandelen was. Mijn hemel!" MollenvangR-Art rolt met zijn ogen. Hij verlaat samen met Michael90 weer het huis van LdHMolletje.

Hulpdakdekker zit in de taxi van het ziekenhuis naar huis, samen met zowel chauffeur als zijn undercoverdetective de_witte. "Dankjewel voor die tip over die ring. Het lijkt erop dat ik iets op het spoor ben." De_witte knikt tevreden. "Mooizo. Ik hou mijn oren en ogen open. Wanneer ga je verder met het onderzoek?" Hulpdakdekker pakt zijn agenda uit zijn tas en slaat hem open. "Eh, morgen heb ik dat feest, dus dan sowieso niet. Zondag even een dagje rust en weer naar Starlight. Maandag dan, denk ik!""Goed, als je iets nodig hebt, bel me. Ik ben dit weekend vrij, je bent mijn laatste rit." Als de taxi arriveert bij het huis van Starlight en hulpdakdekker, stapt hulpdakdekker uit en zegt hij de_witte gedag. "We zijn een topteam!", zegt hij. "Het wordt al donker. Ik ga snel naar binnen. Ik spreek je."

Het licht brandt nog in het appartementje van PutyourHANSup!, die aan de keukentafel het één en ander zit voor te bereiden voor de grote dag morgen. Alle versiering, die hij zelf heeft gemaakt, is eindelijk af en klaar om opgehangen te worden. "Morgen is het dan zover", zegt hij. Hij pakt de koffer die naast hem staat en opent hem. Het wapen pakt hij er uit. "Dan gaan we feest vieren."

Mitchkox kijkt verbaasd als hij iemand op de stoel in de gang ziet zitten. Het is al half twaalf 's avonds. "Hallo, wat doet u hier?", vraagt hij. "Ik zou graag even bij Starlight op bezoek komen. Één persoon maximaal toch? Er wilden er meer mee, maar ik ben de uitverkorene." Mitchkox zucht. "Eigenlijk mag dat zo laat niet meer, maargoed... een kwartiertje dan." De onverwachte gast knikt. "Is goed hoor. Morgen overdag kom ik toch nog een keer, dus een kwartiertje is prima."

Nog twee afleveringen te gaan! Gaat Nieky de leugen van MaikeMeisje echt geloven? Heeft Michael90 het nu helemaal verpest? Wat gaan hij en zijn baas MollenvangR-Art nu doen om wereldnieuws te krijgen? Gaat het Miek1999 en Swifty lukken om te ontsnappen? Of heeft Gupp Miek1999 toch om weten te praten in het vertrouwen van Swifty? En wat is PutyourHANSup! in vredesnaam van plan?!

Wat we net als Mitchkox willen weten...
Wie brengt er een bezoek aan Starlight?
A: Grasisgroen
B: Moni
C: Vermoljoen
D: Lama1997

In dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m dinsdag 20:00 om te stemmen. Dan zal aflevering 20 verschijnen.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #48 Gepost op: 11-08-2020, 20:44:35 »
Aflevering 20
Mitchkox geeft grasisgroen toestemming om de kamer van Starlight binnen te gaan. Grasisgroen opent de deur en doet hem weer dicht zodra ze binnen is. "Ach arme meid toch, ze ligt in een coma!" Grasisgroen begint keihard te lachen. "Dat had Daisy niet verteld. Maargoed, die hulpdakdekker zal morgen wel langs komen. Ik zal Moni bellen..."

De nacht valt in Xuilemveld, maar het wordt een kort nachtje voor sommige inwoners: de volgende ochtend is al een groot deel van de organisatieploeg vroeg bij het huis van burgemeester mrchipie. Vandaag is het zover: zijn verjaardagsfeest zal eindelijk plaats gaan vinden!

"Waar blijft die vent nou weer? 6 uur in zijn voortuin was de afspraak!" Daisy staat samen met PutyourHANSup! en Kaaasje in de voortuin van mrchipie. Het is nog donker buiten. "Straks bederven de hapjes nog!", klaagt Kaaasje. "En de drankjes, en het diner!" Daisy, Kaaasje en PutyourHANSup! draaien zich om. Ze zien dat obers Bjorrn en wouterv aan zijn komen lopen. "Ah, daar zijn ze hoor", zucht Kaaasje. "Jullie zijn te laat, net als de burgemeester zelf trouwens." Bjorrn wijst naar de deur. "Volgens mij komt hij er net aan." En inderdaad, mrchipie opent de voordeur. "Ah, mijn geweldige organisatieteam is er al, en we zijn compleet zo te zien! Loop maar door de hal naar de achtertuin." Één voor één lopen ze naar binnen, de lange gang door. Als ze in de achtertuin zijn aangekomen zegt mrchipie tegen Kaaasje, wouterv, en Bjorrn dat ze het eten en drinken in de vele koelkasten in de grote schuur mogen zetten. Na een aantal minuten, als het drietal klaar is met het vullen van de koelkasten, komen ze terug de achtertuin in lopen. "Ga allemaal even zitten"n zegt Daisy. "Zoals jullie weten heeft mrchipie mij de leiding gegeven, en zal ik vandaag alles in goede banen proberen te leiden." Mrchipie knikt. "Kaaasje, jij helpt PutyourHANSup, zo heet je toch?" Ze kijkt PutyourHANSup vragend aan. Hij knikt. "Goed. Jij helpt hem met versieren, Kaaasje. Bjorrn en wouterv helpen mij met het klaarzetten van alle tafels en stoelen." Dan komen Robbieazerty en TimvDons aanlopen. "Ah, kijk eens aan, onze celeb en zijn piloot en tevens manager! Applaus!", roept mrchipie. Iedereen applaudisseert. "Zij gaan zich voorbereiden voor vanavond. Over elf uur begint het feest! Hup hup, aan het werk allemaal!" Mrchipie staat op en loopt zijn huis weer in, terwijl de rest buiten alles klaar begint te zetten.

Swifty en Miek1999 liggen nog rustig wakker te worden op bed. "Vandaag is de grote dag", zegt Swifty terwijl ze zich uitrekt. "Eindelijk vrijheid!" Miek1999 knikt, en Swifty merkt dat ze zenuwachtig is. "Het komt wel goed. Je ziet hier onterecht, dit is je enige optie om hier uit te komen!" "Je hebt ook gelijk", zegt Miek1999. "We gaan ontsnappen!" Dan klopt Bodejos op hun celdeur. "Dames, ontbijt staat klaar in de ontbijtzaal."

Mrchipie tikt Daisy op haar schouder. Ze draait geïrriteerd om. "Wat? Zie je niet dat ik bezig ben?" Mrchipie pakt haar hand en sleurt haar mee. "Spoedoverleg 2 met de rest van het team!" "Oh, zijn ze er eindelijk?", vraagt Daisy. Mrchipie knikt. "Het is pas zeven uur, en ik had ze ook gevraagd rond die tijd te komen." MollenvangR-Art Michael90, Hautoa en Molduck lopen de achtertuin in. Molduck geeft Daisy gelijk een knuffel. "Heeee, Daisy! Alles goed?" Ook Hautoa omhelst haar. "Ja hoor, met jullie?" Michael90 neemt een fotootje en MollenvangR-Art staat er wat verloren bij. "Uhm, waarom moesten we 10 uur voor aanvang van het feest komen?", vraagt hij. Daisy en mrchipie kijken elkaar geïrriteerd aan. "Het is de bedoeling dat je een verslag maakt van zowel de voorbereidigen als van het feest, zodat de plebs alles mee krijgt!", commandeert Daisy. "En ik vind dat gewoon leuk", voegt mrchipie toe. "Kapsters, jullie komen met mij mee." Hautoa en Molduck volgen mrchipie en laten MollenvangR-Art en Michael90 samen met Daisy achter. "Genoeg te doen dus!", zegt zij tegen het duo van de krant. Ze loopt terug naar de tafel die ze bezig was te dekken. Michael90 maakt er, uiteraard, een foto van.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #49 Gepost op: 11-08-2020, 20:44:59 »
LdHMolletje, Focus en Lödewijk zitten al aan het ontbijt als D*N, Lucy, Fabiann en Brtdm de eetzaal binnen wandelen. "Goedemorgen allemaal, klaar voor het optreden?", vraagt Lucy aan haar huisgenoten. LdHMolletje kijkt haar neerbuigend aan. "Óns optreden bedoel je?" Lucy geeft geen antwoord op zijn vraag, en begint snel te ontbijten. "We moeten al bijna weg", zegt ze, "maar gelukkig is de visagie daar aanwezig." Fabiann knikt. "Ja, allemaal geregeld voor jullie." Focus en Lödewijk zijn opvallend stil, zo stil zelfs dat Brtdm ze indringend aan begint te kijken. Hij ziet dat ze iets van plan zijn.

"Wie is dát?!", vraagt mrchipie aan Molduck. "Oh, dat is Hautoa"s date." Hautoa knikt. "Klopt. Ik heb geen behoefte aan een date, maargoed... je weet hoe Molduck is." Mrchipie begint hard te lachen. "Ja, dat weet ik inderdaad maar al te goed. Maar Molduck, deze jongen... past toch helemaal niet bij Hautoa?" Brent hoorde dat. "Hoezo niet?!", vraagt hij verontwaardigd. "Iets met andere persoonlijkheden, dat merk ik nu al", antwoordt de burgemeester. Brent zwaait naar Hautoa. "Hoi! Leuk je weer te zien!" De kapster zwaait terug. "Hai." Molduck kijkt in de spiegel naar het kapsel van mrchipie. "Hautoa, jij maakt het af! Ik neem een koffiepauze." Hautoa geeft haar een knipoog. "Sorry, ehm.., Brent. Ik ben even druk, ga anders maar koffie drinken met Molduck. Brent knikt. "Is goed." Hij volgt Molduck, die net het huis in is gelopen. "Even rust", zucht Hautoa naar een lachende mrchipie.

Molduck en Brent staan een kopje koffie te drinken in de gigantische keuken van mrchipie. "Zo mooi is het hier", zegt Molduck. Brent mompelt wat. "Huh, wat zei je?", vraagt de kapster aan hem. "Oh, niks. Zeg, weer jij hoe laat Lucy en D*N komen? Ik zou graag met ze op de foto gaan voor Chardo, hij is zo'n fan van ze!" Molduck haalt haar schouders op. "Geen idee, maar de foto wil ik best maken." Ondertussen praat ze verder over hoe hard iedereen buiten aan het werk is. Brent interesseert het niks. Hij verliest langzaam zijn geduld...

De klok slaat twaalf. "De pauze van de bewaarders is nú voorbij! Over vijf minuten komen ze ons halen voor lunch. We hebben dus vijf minuten om te gaan. Nu!" Swifty duwt Miek1999 als het ware naar de grond. Zij moet voorop, en Swifty volgt haar. Het is krap, maar Miek1999 weet door het gat te kruipen. Swifty ook, maar dat gaat al een stuk lastiger, dus Miek trekt haar er doorheen. Ze zijn in de ruimte waar alle persoonlijke spullen van de bewaarders liggen. "Nog 4 minuten! Als het goed is komt er hier zo één pauze houden, want er moest één iemand de gevangenen in de gaten houden terwijk de rest pauze hield." Miek1999 knikt. "We slaan diegene neer en pakken zijn pasje, toch?" Swifty lacht. "Ja. En dan zijn we vrij."

Met twee verschillende luxe auto's zijn het team van Fabiann en het team van LdHMolletje nét aangekomen bij het huis van burgemeester mrchipie. Daisy opent de voordeur. "LdHMolletje, Focus, Lödewijk, wat fijn jullie te zien. De rest van het orkest komt vanavond pas?" Focus knikt. "Ja, we hebben al genoeg gerepeteerd." Daisy laat ze naar binnen. Ze ontvangt D*N, Lucy, Fabiann, en Brtdm met open armen, alsof ze groot fan van ze is. "Wat een eer om jullie allemaal in het echt te zien, zo live is het toch anders!" Brtdm begint te lachen. "Ja, herken je me van TV?", vraagt hij, waardoor Fabiann, Lucy, en D*N hun lach ook niet in kunnen houden. Dan horen ze een bekende stem. "Tijd voor een laatste workout", grapt SpacyColours. Hij rent op het viertal af en loopt mee achter Daisy aan naar binnen.
« Laatst bewerkt op: 11-08-2020, 20:56:53 door FrankLapidus »
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #50 Gepost op: 11-08-2020, 20:45:44 »
Mrchipie ontvangt de dirigent en de andere twee orkestleden in de achtertuin, en net als Daisy doet hij alsof Lucy en D*N een soort machtige goden zijn. "Welkom, wat voel ík me vereerd zeg! Zullen we even repeteren zo? Het podium is al opgebouwd door de barmannen van restaurant Tapas Tapas, en ook door Daisy." Fabiann knikt. "Lijkt me een goed plan. Hup, het podium op jullie twee!" Zodra Lucy en D*N op het podium staan, start de muziek en beginnen ze één van hun grote hits te zingen. LdHMolletje zit ze vanuit een luie stoel met minachting uit te lachen. "Wij gaan vanavond de show stelen", zegt hij tegen Focus en Lödewijk.

de_witte zet de twee dames af bij het ziekenhuis. "Hier heb je nog wat fooi", zegt Moni terwijl ze een euromuntje naar het hoofd van de_witte gooit. Grasisgroen en Moni stappen lachend uit en lopen het ziekenhuis in. "Tijd voor wat actie", zegt gasisgroen tegen haar partner in crime. Als ze bij de kamer van Starlight zijn aangekomen, op één van de bovenste verdiepingen, zien ze dat het er rustig is. "Gelukkig, er is niemand in de kamer", fluistert Moni als ze de deur open doet. Ze trekt grasisgroen mee naar binnen en samen verstoppen ze zich achter de deur. "Als hulpdakdekker komt, wat volgens Daisy zo is, slaan we hem neer, goed?" Moni heeft een honkbalknuppel in haar handen. Grasisgroen knikt. "Goed plan!"

Pas na een kwartier horen ze voetstappen. "Hij komt!", fluistert grasisgroen. En inderdaad, de deur gaat open... maar hulpdakdekker komt niet naar binnen lopen. Met zijn lange witte jas aan neemt Mitchkox een kijkje hoe het met Starlight gaat, maar Moni heeft geen idee hoe hulpdakdekker eruit ziet, en slaat Mitchkox dan ook op het hoofd met de honkbalknuppel. Hij valt neer. "SUFFERD! DAT WAS DE DOKTER!", schreeuwt grasisgroen. Moni slaat snel de deur dicht. "Shit! Sleep hem hierheen, we wachten tot hij wel écht komt."

Brent en Molduck komen de keuken uit gelopen en horen muziek. "Wat is dat joh?", vraagt Molduck. Maar Brent weet genoeg. Hij rent de tuin in, op het podium af, en begint te schreeuwen. "OMG! IK BEN JULLIE GROOTSTE FAN, I DON'T BELIEVE THIS!" Lucy en D*N zingen rustig door en negeren hem. "Heel goed", zegt Fabiann. Maar dan grijpt SpacyColours in. "Ehm, Fabiann, dat is één van die gekke fans die mij destijds lastig heeft gevallen." Als Fabiann wil ingrijpen en Brent weg wil slepen, is het al te laat. Brent is het podium opgesprongen en heeft precies dat gedaan waar hij al bang voor was.

Nog één aflevering te gaan! Wat gaat er gebeuren in het ziekenhuis? Loopt het goed af voor Mitchkox? Gaat hulpdakdekker slachtoffer worden van grasisgroen en Moni? Lukt het Swifty en Miek1999 om uit de laatste kamer te ontsnappen? Gaat het feest een groot succes worden, of gaat er nog iets gebeuren daar? En gaat LdHMolletje echt de show stelen met zijn orkest?

Een iets minder serieuze cliffhanger vandaag...
Wat heeft Brent gedaan?
A: Per ongeluk op Lucy haar voet gaan staan, waardoor ze heel boos wordt
B: D*N zijn haar aangeraakt, die vervolgens helemaal doordraait omdat hij daar niet tegen kan
C: Een microfoon afgepakt en mee gaan zingen alsof hij er zo tussen zou passen
D: Een hele lelijke onderkin-foto met ze gemaakt, genomen door Molduck

In dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m vrijdag 19:30 om te stemmen. Dan zal aflevering 21, de cliffhanger en seizoensfinale verschijnen!
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #51 Gepost op: 14-08-2020, 19:31:44 »
Aflevering 21
Fabiann begint het al warm te krijgen. "Oh nee hé", zegt hij. Het is al te laat. Brent danst het hele podium rond en raakt daarbij ook het kapsel van D*N, wat net perfect zat. Hij gaat er met zijn hand doorheen en gelijk laat D*N zijn microfoon vallen. "WAT DOE JE?!", gilt hij. Brent schrikt. Hautoa rent op het podium af en sleurt Brent mee naar binnen. "Binnen blijven tot het feest begint!" Ze rent terug naar D*N. "Kom, we gaan je haar opnieuw doen." D*N kan niet meer stoppen met schreeuwen. "WIE WAS DIE GEK?!" Lucy kijkt hem verbaasd aan. "Herkende je hem niet? Dat was onze grootste fan, die uit Amerika!" SpacyColours zucht. "Ik heb je nog gewaarschuwd, Fabiann." Fabiann knikt. "Ik weet het." Ondertussen bekijkt mrchipie alles vanaf een afstandje. "Mijn hemel, wat een drama. Ik heb het bloedheet en het is slechts 5 graden!"

Mrchipie probeert te kalmeren door even te overleggen met de mensen die hij belangrijk vindt: Daisy, LdHMolletje, Fabiann, en TimvDons. "Daisy, open de vergadering!", zegt hij officieel. Daisy fronst. "De vergadering?!" Ze zucht. "Nouja, de drie leiders van het entertainment van vanavond, hoe staat het ervoor?" "Heb je dat net niet gezien?", vraagt Fabiann. LdHMolletje grijpt zijn kans. "Gelukkig is mijn orkest er nog om op te treden! Komt helemaal goed." Er valt een stilte. Iedereen is moe, ze zitten al zes uur in de achtertuin van mrchipie. Niemand lijkt echt zin te hebben in het feest. "En hoe staat het met onze presentator Robbieazerty?", vraagt Daisy. "Die heeft er wel zin in hoor", zegt zijn piloot en manager TimvDons. "Fijn, tenminste nog iemand die er zin in heeft.", zegt mrchipie. Hij loopt geïrriteerd zijn huis in en sleept Hautoa mee. "M'n haar zit vreselijk!"

Swifty en Miek1999 wachten. "Nog 2 minuten, dan komen ze ons halen voor de lunch. Hoezo komt er niemand?!", vraagt Swifty. Precies op dat moment gaat de deur open. Bodejos komt binnen lopen, en ziet Swifty met de honkbalknuppel staan. Ze komt op hem af, maar dan zegt Bodejos iets wat haar tegenhoudt. "Ontsnap, nu, snel!" Miek1999 en Swifty kijken elkaar verbaasd aan, en Swifty laat haar honkbalknuppel zakken. "Ik vertrouw het niet. Wat is dit?", vraagt Miek1999. "Een truc?" Bodejos schudt zijn hoofd. "Nee, jullie mogen weg." Maar dan begint hij te glimlachen. "Op één voorwaarde." Swifty gaat met haar honkbalknuppel klaar staan. "Wat is je voorwaarde?"

Een paar uur na zijn uitbarsting is mrchipie klaar voor zijn feest. De klok slaat 5 uur, tijd voor de gasten om te komen. Daisy staat als organisator natuurlijk bij de voordeur om iedereen te verwelkomen. Al één minuut na vijf arriveren de eerste gasten, waaronder haar eigen date: Nieky stapt samen met MaikeMeisje uit de auto. "Wees maar niet bang hoor, ik heb 'm niet van je gestolen", zegt ze tegen Daisy, die begint te lachen. "Ik reed alleen mee." Nieky geeft Daisy een kus. "Leuk je weer te zien", zegt hij. Ze knikt. "Hetzelfde." Daisy wijst ze de weg en loopt dan terug naar de voordeur, waar inmiddels de volgende gast is aangekomen. "Hey, Daisy! Ik ben toch maar gekomen." Daisy schrikt zich een hoedje. Ze had niet verwacht dat hulpdakdekker zou komen, in tegendeel zelfs: ze heeft Moni en grasisgroen gezegd om met hem af te rekenen in het ziekenhuis. Meteen begrijpt ze dat het foute boel is. Ze groet hulpdakdekker en stuurt hem zo snel mogelijk door naar de achtertuin. Dan belt ze grasisgroen.

"Hoe bedoel je hij komt niet?! We zitten hier al vijf uur, met een gewonde dokter! Pfff, aan jou hebben we ook niks Daisy!" Grasisgroen hangt op. "Ander plan. We moeten hier weg, mèt die vent", zegt ze over Mitchkox, de dokter die net wakker is geworden. "Wie zijn jullie?", vraagt hij. Hij voelt aan zijn hoofd en merkt dat hij een grote wond heeft. "Ik ben je grootste nachtmerrie. Boe.", zegt Moni. Mitchkox schrikt daadwerkelijk. "Ik bel één van de handlangers. Nummer vijf is op het feest, daar hebben we niks aan.", zegt grasisgroen. Moni houdt haar tegen. "Één van de handlangers is ook op het feest, dus we zullen die ander wel moeten bellen.", verklaart ze. Grasisgroen knikt. "Ja, we hebben je nodig", zegt ze door de telefoon.

Op het feest zijn de gasten inmiddels allemaal aan hun tafel gaan zitten. Er staan ongeveer twintig tafels in de tuin, maar aan de voorste vier zitten de belangrijkste gasten. Aan tafel 1 zit onder andere Kaaasje. "Hebben jullie mijn heerlijke brie al geproefd?", vraagt ze. Molduck en MaikeMeisje knikken. Net op dat moment schuiven ook Hautoa en haar date Brent aan. "Je houdt je stil!", zegt Hautoa tegen hem. Aan de tafel naast hun zitten barmannen Bjorrn en wouterv. "Proost!", zegt die laatste. Hij heft het glas champagne. Ondertussen wil hulpdakdekker zijn telefoon checken, maar dan ziet hij dat hij geen bereik heeft in de achtertuin. "Doe je ook gezellig met proosten?", vraagt hoofdredacteur MollenvangR-Art. Hulpdakdekker knikt. "Op onze burgemeester!"
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #52 Gepost op: 14-08-2020, 19:32:09 »
Achter hun zitten nóg belangrijkere mensen: Fabiann en zijn introducé Brtdm zijn aan het praten over goede voeding en oefeningen voor buikspieren met trainer SpacyColours. Daarnaast zit TimvDons stilletjes te wachten tot Robbieazerty weer aan komt schuiven. "Waar blijft hij?", zegt hij in zichzelf. En dan is er nog een lege stoel: LdHMolletje is zijn orkest aan het klaarstomen backstage. Aan de tafel daarnaast zitten Daisy en Nieky klef te doen, terwijl mrchipie PutyourHANSup complimenteert over de versiering. "Wat heb je dat mooi gedaan!" PutyourHANSup knikt. "Geen dank." Ondertussen is hij zenuwachtiger dan ooit...

Lama1997 stapt in de taxi bij de_witte. "Hoi, ik wil naar het ziekenhuis. Zo snel mogelijk." De_witte knikt. "Komt voor elkaar." Het is vijf minuten rijden van Lama1997 zijn appartementje naar het ziekenhuis. Waar Lama1997 geen rekening mee houdt, is dat de taxichauffeur in dienst is van hulpdakdekker. Helaas voor hem krijgt de_witte dan ook alles mee van het gesprek tussen grasisgroen en hemzelf. "Hoe kan je nou iemand neerslaan? En welke kamer zit je? 625?" De_witte schrikt. 625, daar ligt Starlight, denkt hij in zichzelf. Zodra hij Lama1997 af heeft gezet bij het ziekenhuis, spreekt hij de voicemail van hulpdakdekker in. "Er is iets mis. Bel me zo snel mogelijk terug." Dan pakt hij zijn pistool uit zijn rugzak en stapt hij uit de taxi.

Maar hulpdakdekker bevindt zich nog nietsvermoedend op het feest, waar op dat moment de persfoto's gemaakt worden. Michael90 heeft zijn camera in zijn handen en roept "smile!", maar niet iedereen doet dat. Lucy en D*N staan samen met Robbieazerty en LdHMolletje voor het orkest. "Zijn wij nog te zien?", vraagt Focus. Niemand geeft antwoord. De enige die chagrijnig kijkt is D*N. "Mijn haar is helemaal verpest door dat rotjong, hoe heet hij ookal weer?" Lucy denkt diep na over de naam van hun grootste fan. "Was het niet Chardo? Of is dat die ander?" Michael90 neemt zo veel foto's dat Lödewijk er duizelig van wordt. "Stop! Die flits is irritant, zo is het wel genoeg!", klaagt hij. Michael90 doet zijn fotocamera weg en knikt. "Tijd voor de show!"

Een paar uur daarvoor was een ander feestje gaande, namelijk in de gevangenis. "Mijn voorwaarde?", vraagt Bodejos lachend. "Ik eis dat jullie mij elke week 5000 euro cash brengen in een mooi envelopje. Tot aan mijn dood." Miek1999 begint al gelijk te zuchten en wil het liefst terugkeren, maar Swifty gaat akkoord. "Deal." Haar celgenote fronst. "Wat?!" "Ach, 5000 euro is niks", zegt Swifty. "En ik heb wel wat contacten en ideeetjes. We gaan." Bodejos opent met zijn pasje de deur naar de centrale gang en loopt met ze mee tot aan een nooduitgang. "Hier hangen geen camera's. Ga, nu!" Swifty opent de deur en pakt Miek1999 haar hand. "Vrijheid!" Samen stappen ze de frisse lucht in, terwijl Bodejos binnen lachend achterblijft. Miek1999 en Swifty vluchten zo snel als ze kan naar het bos vlakbij de gevangenis. Ondertussen heeft Swifty alweer volgend idee. "Ik weet een plekje om naar toe te gaan. Mijn oude celgenoten, ik bel ze zo wel even."

Mitchkox, Moni, en grasisgroen bevinden zich nog steeds in de kamer van Starlight. Ze wachten op Lama1997. "Hij is beter in meestertje spelen dan in handlanger zijn, pfff wat duurt dit lang", klaagt Moni. Op dat moment gilt grasisgroen het uit. "ZE IS WAKKER! DAT MENS IS WAKKER!" En inderdaad, Starlight haar hand beweegt en haar ogen zijn geopend. "Oh mijn hemel, wat doen we nu?!" Grasisgroen is helemaal in paniek, maar Moni heeft al een oplossing. "We nemen haar ook mee." Mitchkox schrikt. "Je kan niet zomaar patiënten ontvoeren!" "Dokters wel?", vraagt Moni. Na nog een paar minuten wachten gaat eindelijk de deur open. Lama1997 komt binnen. "Hèhè, wat duurde dát lang!", hoort hij Moni klagen. "Wat is het plan?", vraagt hij. Grasisgroen legt het uit. "We nemen deze dokter mee, en haar ook, ze is net wakker." Starlight heeft nog geen woord gezegd en ligt met haar ogen open naar het plafond te staren. "Goed, laten we ga-" Net als Lama1997 Starlight uit het bed tilt, komt de_witte binnen met zijn pistool. "Laat haar gaan, nu!" Helaas voor hem staat grasisgroen onopvallend achter hem. Ze slaat hem met de honkbalknuppel waar al bloed aan zit. Ook de_witte valt neer.

Als ze in de taxi zitten, vraagt Mitchkox waar ze heen gaan. "Dat zeggen we niet", zegt Moni, die achter het stuur zit. Ze kijkt naar de achterbank. "Zijn zij een beetje oké?" Lama1997 en grasisgroen knikken. "Ja." Naast hun ligt een bewusteloze de_witte en een vermoeide Starlight.
Moni haar telefoon gaat. Ze neemt op. "Ach, Swifty, wat leuk! Ben je eindelijk vrij?" Grasisgroen begint te glimlachen. "Zeg hoi van mij!" Maar Moni luistert aandachtig naar Swifty. "Ja, goed, ik kom je direct halen. Ik zit nu in de auto. Tot zo."
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #53 Gepost op: 14-08-2020, 19:32:36 »
LdHMolletje staat al klaar met zijn stokje. "Één, twee, drie!" Het orkest begint te spelen en LdHMolletje focust zich op zijn muzikanten. Hij staat met zijn rug naar het publiek en heeft dan ook niet door dat ondertussen PutyourHANSup van zijn tafel op is gestaan. "Wat doet hij?", vraagt Daisy aan mrchipie. "Geen idee! Meneer van de versiering, ga zitten!" Maar dat doet PutyourHANSup niet: hij stapt in plaats daarvan het podium op. D*N en Lucy beginnen al te lachen. "Let op", zegt D*N. PutyourHANSup! tikt LdHMolletje op de schouder, die woest wordt. "Wat doe je, vreemde vogel?! Zie je niet dat we bezig zijn met ons concert?!" PutyourHANSup begint breed te lachen. "Ik wil graag even de aandacht." Bjorrn en wouterv kijken elkaar verbaasd aan. "Dat is die vreemde vent die bij ons in het restaurant kwam laatst", zegt Bjorrn. "Ik heb een cadeautje voor de burgemeester", zegt PutyourHANSup. Mrchipie kijkt geïrriteerd. "Had dat niet kunnen wachten?", fluistert hij naar Daisy. Ze haalt haar schouders op. Dan pakt hij zijn cadeautje uit zijn binnenjaszak: een pistool. Er klinken angstige geluiden vanuit het publiek, en de mensen die helemaal achteraan aan tafeltje 20 zitten rennen naar binnen. Vooraan kijken mensen elkaar bang aan, waaronder Brtdm en Fabiann. "Ik ben bang", zegt Fabiann. "Ik ook", zegt Brtdm. Dan klinken er meerdere schoten. "Deze zijn voor mijn dode broer: Sanmol."


...


Ondertussen zijn er voetstappen te horen in het westelijk deel van het dorp. Twee vreemde figuren lopen het dorp binnen en laten het bord met de tekst 'Welkom in Xuilemveld' achter zich. Ze zien er moe uit, wat ook niet gek is, want ze zijn te voet gekomen vanaf het vliegveld. "We zijn er, toch?", vraagt Duncton. Zijn reisgenoot knikt. "Ja. Hier wonen de twee gekken die mij in het ravijn hebben geduwt." Molcrazy glimlacht. "En nu ben ik hier, voor revenge."


Dat was het dan... seizoen 1 van 'De Erfenis van Xuilemveld'... we blijven met veel vragen achter, waaronder:
- Gaan Swifty en Miek1999 zich houden aan de afspraak met Bodejos?
- Hoe gaat het aflopen met Mitchkox, Starlight, en de_witte, die alle drie gekidnapt zijn door Moni, grasisgroen, en handlanger Lama1997?
- Wie is nummer vijf, en wie is de andere handlanger?
- Wie is Duncton, en hoe kan Molcrazy nog leven?
- Op wie schiet PutyourHANSup!?

In dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt ongeveer een jaar de tijd om te stemmen, haha. Er komt namelijk een tweede seizoen! De poll is deze keer niet bepalend, gewoon puur voor de speculatie! Ik bepaal dus zelf wat de uitslag wordt voor aflevering 1 van seizoen 2...

Tot volgend jaar ;)
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #54 Gepost op: 11-06-2021, 21:11:13 »
Recap: seizoen 1

In het eerste seizoen zagen we dat Sanmol het lijk van Ycaris in diens schuur had liggen en vervolgens zelf neergeschoten werd door Daisy. Daisy bleek in een soort club van vijf machtige mensen te zitten met mrchipie, Moni, grasisgroen en een nog te onthullen vijfde lid. Zij proberen samen met hun handlangers achter de schat te geraken die Ycaris zocht in Egrbadio. Zij werd op zoektocht gestuurd naar de schat, maar Moni en grasisgroen gingen ook op reis. Dit leidde tot het ongeval waarbij Molcrazy in een ravijn viel... tot hij ineens terugkeerde in Xuilemveld in de seizoensfinale van seizoen, samen met ene Duncton...?

Daisy was daarnaast druk met daten: ze heeft al meerdere dates met biologieleraar Nieky achter de rug. Hij werkt op de middelbare school waar beste vrienden Vermoljoen, JaccoS en B&W leerling zijn en waar Lama1997 zijn assistent is - en tevens handlanger van de club van vijf blijkt te zijn. Samen met directrice MaikeMeisje en conciërge Ricardo gingen Lama1997 en de drie vrienden op zoek naar de waarheid achter de moord op Ycaris en Sanmol, maar tot op heden is die nog niet bij hun bekend. Tijdens een zoektocht door het kasteel van Sanmol viel er zelfs een vliegtuig naar beneden - Starlight, de assistente van manager van de PLUS, Daisy, raakte in een coma, terwijl Vermoljoen gewond raakte. Dokter Mitchkox behandelde de twee in het ziekenhuis, maar inmiddels is ook hij slachtoffer geworden van de club van vijf. Later in deze recap meer over wat er met hem gebeurde...

Die entree werd presentator Robbieazerty en piloot en tevens manager TimvDons niet in dank afgenomen. Ze zijn niet erg populair onder de inwoners van Xuilemveld, in tegenstelling tot het zangduo Lucy en D*N. Alle vier zijn ze naar Xuilemveld gekomen voor het verjaardagsfeest van burgemeester mrchipie. Ondertussen worden Lucy en D*N klaargestoomd voor dat optreden door hun strenge manager Fabiann, die een goede band lijkt opgebouwd te hebben met mysterieuze backpacker Brtdm. Ook zorgt personal trainer SpacyColours dat het zangduo klaar is voor hun optreden, door ze flink aan het werk te zetten in zijn sportschool. En dat alles terwijl Lucy, D*N, Fabiann en sinds kort ook Brtdm overnachten bij dirigent LdHMolletje en zijn orkestleden Focus en Lödewijk. LdHMolletje lijkt echter vooral jaloers te zijn op de aandacht die het zangduo krijgt van burgemeester mrchipie - hij wil met zijn orkest zelf in de spotlights staan.

Het feest lijkt een groot ding te zijn in het dorp: winkeliers en horecaondernemers zijn er druk mee bezig. Daarnaast spelen ze een grote rol in de zaak Ycaris/Sanmol, omdat zij degenen zijn die alles meekrijgen en informatie weten te verschaffen voor bijvoorbeeld politieagenten Convans en Niuno, maar ook voor de dorpelingen zelf. Zo gaf eigenaresse van haar kaaswinkel, Kaaasje, al waardevolle informatie over een ruzie tussen Sanmol en Ycaris over het gevaar van de zoektocht. Verder krijgen obers Bjornn en wouterv vooral de laatste nieuwtjes mee over de moordzaak en over de gebeurtenissen omtrent de vliegtuigramp, terwijl kapsters Molduck en Hautoa van kapsalon Hairduck eigenlijk van iedereen wel iets te horen krijgen. Zo kwamen Brent en Chardo op bezoek in de kapsalon, omdat hun idolen Lucy en D*N daar zijn geweest. Het lijkt erop dat zij alles doen om dichterbij de twee te komen. Brent heeft Hautoa zelfs zo ver gekregen om hem mee te nemen naar het feest van mrchipie, terwijl Chardo alleen achterblijft. Ook hoofdredacteur MollenvangR-Art en fotograaf Michael90 proberen het zangduo te volgen: ze verzinnen allerlei roddels om meer inkomsten en populariteit te verkrijgen met hun Xuilemveld's Weekblad, maar wachten op écht nieuws over de celebrities.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #55 Gepost op: 11-06-2021, 21:12:44 »
Een van de vaste klanten van kapsalon Hairduck is Starlight, en doordat zij de vriendin van privédetective hulpdakdekker is, krijgen de kapsters van alles mee. Hulpdakdekker heeft nu echter vooral spijt dat hij naar het landgoed van Sanmol is gegaan - anders was Starlight nooit in een coma geraakt. Hij is nu meer gemotiveerd dan ooit om alles tot op de bodem uit te zoeken. Zijn undercoverdetective de_witte, die overigens ook taxichauffeur is, helpt hem hierbij. Er zijn echter kapers op de kust: de club van vijf en hun twee handlangers willen het liefst zo snel mogelijk van hulpdakdekker af. Moni en grasisgroen moeten deze taak op zich nemen.

En dat terwijl Swifty, hun ex-celgenote, weer contact met ze zoekt nadat ze is ontsnapt uit de gevangenis. Samen met haar nieuwe celgenote Miek1999 heeft ze een tunnel gegraven. Miek1999 werd opgepakt voor de moord op Sanmol en Ycaris, maar die heeft ze niet gepleegd - Daisy vermoorde Sanmol, en wie Ycaris vermoord heeft is nog onbekend. Terwijl de twee ontsnapten uit de gevangenis, maakte bewaarder Bodejos een deal met ze: hij liet ze door naar de uitgang, op voorwaarde dat zij hem wekelijks 5000 euro zouden geven. Swifty en Miek1999 gingen akkoord. Ondertussen heeft directeur Gupp niks door, hoewel hij Swifty voortdurend in de gaten heeft gehouden door, tevergeefs, in proberen te spelen op Miek1999.

En toen kwam de dag van het feest: mrchipie heeft alle organisatoren al 's ochtends vroeg bijeen geroepen, zo ook PutyourHANSup. Hij zorgt voor de versiering, maar heeft ondertussen een ander doel: hij verstoort het optreden van het orkest van LdHMolletje om wraak te nemen op zijn dode broer Sanmol - hij lost een aantal schoten. Maar wie raakt hij?

Ondertussen worden Mitchkox, de_witte en Starlight meegenomen door Moni, grasisgroen en Lama1997. Zij ontvoeren de drie, omdat ze Mitchkox neer hebben geslagen terwijl ze aan het wachten waren op hulpdakdekker - met het doel juist hém neer te slaan. Hulpdakdekker besloot echter naar het feest te gaan, en nu zitten de twee dames en hun handlanger in de penarie. Waar nemen ze deze drie mee naar toe?

Aan het eind van vorig seizoen bleven we dus met een aantal vragen achter:
- Gaan Swifty en Miek1999 zich houden aan de afspraak met Bodejos?
- Hoe gaat het aflopen met Mitchkox, Starlight, en de_witte, die alle drie gekidnapt zijn door Moni, grasisgroen, en handlanger Lama1997?
- Wie is nummer vijf, en wie is de andere handlanger?
- Wie is Duncton, en hoe kan Molcrazy nog leven?
- Op wie schiet PutyourHANSup!?
- Wie heeft Ycaris op missie gestuurd? En wie heeft haar uiteindelijk vermoord?

Het antwoord op deze vragen worden duidelijk in het tweede seizoen. Ik hoop jullie volgende week vrijdag 18 juni 20.00 allemaal te zien voor de première van seizoen twee van de forumsoap!

In dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt nog een week de tijd om te stemmen op de poll. De poll is deze keer niet bepalend, gewoon puur voor de speculatie! Ik bepaal dus zelf wat de uitslag wordt voor aflevering 1 van seizoen 2...

 ::zwaai::
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #56 Gepost op: 18-06-2021, 19:59:48 »
Seizoen 2, aflevering 1
"Ze heeft het niet gered", vertelt ambulancemedewerker GerritDeBloempot.

-- 15 minuten eerder --

"ZOEK DEKKING!", schreeuwt Daisy. Ze trekt mrchipie mee onder de tafel. "Hij richt op jou! Wie is die vent?", vraagt Daisy aan hem. Mrchipie lijkt in shock te zijn. "Weet ik veel! Hij bood zich aan voor de versiering van het feest. Ik weet net zo veel als jij." Daisy schudt haar hoofd. Ze trekt mrchipie ondertussen mee naar de heg die zich naast hun tafel bevindt en samen schuilen ze erachter. "Denk voortaan na voordat je mensen inhuurt." Dan denkt Daisy na over wat PutyourHANSup zojuist chreeuwde. "Deze is voor mijn dode broer, Sanmol!" Daisy kijkt verschrikt naar mrchipie. "Shit, hij weet het! Hij weet dat wij achter die moord zitten. Hoe dan?!" Mrchipie wil antwoord geven, maar dan horen ze nog een tweede schot. "Dan maar iemand anders", horen ze PutyourHANSup schreeuwen. "Die laffe burgemeester zoek ik zelf nog wel op!" Daisy en mrchipie horen geschreeuw en zien alleen maar rennende mensen. Ze durven nog niet op te staan en blijven zich verschuilen achter de heg. "Ik hoop dat nummer vijf oké is", zegt mrchipie.

PutyourHANSup rent ondertussen door het huis heen. In de keuken komt hij Kaaasje tegen. "Hé, ga je nu al weg? Ik pak net mijn hapjes!" PutyourHANSup schudt zijn hoofd en kijkt haar boos aan. Hij richt zijn pistool op haar. "Aan de kant, of ook jij gaat eraan." Kaaasje schrikt en laat de schaal met hapjes direct uit haar handen vallen. Ze stapt sprakeloos aan de kant, en zodra PutyourHANSup naar de voordeur is gelopen, rent ze de tuin in. Daar treft ze één grote puinhoop aan. "Dit kan ik niet aan", zegt ze tegen zichzelf. Ze pakt haar jas en rent huilend het huis uit, terug naar haar winkel.

Brtdm kijkt Fabiann aan. "Ben je oké?" Fabiann knikt. Hij zit nog na te shaken en kijkt de tuin rond. De afgelopen minuut voelt lastig te verwerken. Wat gebeurde er nou precies? Iedereen lijkt rond te rennen, maar Brtdm en hijzelf zitten rustig aan tafel. "Wie heeft hij neergeschoten?", vraagt Fabiann. Brtdm kijkt richting de vrouw die op de grond ligt. "Ik heb geen idee. Ik ken hier vrijwel niemand." Fabiann knikt. Hij durft niet te kijken naar wie het is.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #57 Gepost op: 18-06-2021, 20:00:14 »
Wie dat wel durft, is LdHMolletje. Met een reden. Hij staat op het podium en laat zijn dirigeerstokje uit zijn handen vallen. "F-f-focus... Focus" Naast hem staat Lödewijk. Ook hij weet niet wat hij ziet. Daar ligt ze, hun violiste en huisgenoot Focus. "Mijn violiste!", schreeuwt LdHMolletje. Hij zakt door zijn knieën en begint heel hard te huilen. Lödewijk knielt naast hem neer. "Rustig maar. Rustig..." Meerdere mensen rennen naar Focus toe. "Ik voel een zwakke hartslag", zegt hulpdakdekker. "Ze is neergeschoten in haar buik. Focus, blijf bij ons!" Ook MaikeMeisje rent richting Focus. "Waarom schoot hij haar neer? Zij zit toch niet achter de moorden?" Hulpdakdekker schudt zijn hoofd. "Dat is nu niet belangrijk, maar nee, dat denk ik ook niet. Sterker nog; ik zag dat hij iemand zocht. Ik denk dat ik het heb opgelost, Maike. Maar bel nu eerst 112!"

Vijf minuten later arriveren zowel politie als de ambulance. Agenten Convans en Niuno rennen de tuin in. "Waar is hij?!", schreeuwt Convans. Niemand geeft antwoord. Dan besluit Nieky het woord te nemen. "Hij rende weg. Niemand is hem achterna gegaan." Niuno schudt zijn hoofd. "Waarom niet, stelletje lafaards! Die man blijkt levensgevaarlijk te zijn." SpacyColours zucht. "Misschien is dat waarom. We zouden onszelf in gevaar brengen wanneer we dat zouden doen. Hopelijk begrijpen jullie dat." Het blijft stil vanuit de agenten. "Ik ga hem zoeken", zegt Niuno. Hij loopt terug richting de politiewagen.

Ondertussen staat MollenvangR-Art te fluisteren. "Michael, maak foto's, nu." Michael90 kijkt hem verbaasd aan. "Is dat niet wat harteloos?" MollenvangR-Art schudt zijn hoofd. "We hebben niet elke dag een schietpartij hier in Xuilemveld. Hup hup, aan het werk." Michael90 begint foto's te maken van de tuin en van de chaos, de huilende mensen en de ambulancemedewerkers. Hautoa en Molduck schudden tegelijkertijd hun hoofd. "Wat een harteloze vent ben jij toch!", schreeuwt Molduck. Michael90 kijkt geschrokken. Hautoa staat op het punt weg te gaan, als Convans haar tegenhoudt. "Hé, mevrouw, dit gaan we niet doen hè. Iedereen blijft hier! Iedereen is een verdachte en kan medeplichtig zijn." Brent rolt met zijn ogen. "Wat een onzin! Ik ken die hele vent niet." Hautoa geeft hem gelijk. "Inderdaad, je had het hele gebeuren eens moeten zien, iedereen was in shock." Toch geeft Convans niet toe. Hij haalt rustig zijn schouders op. "Iedereen blijft hier, op het feest."
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #58 Gepost op: 18-06-2021, 20:00:51 »
Lucy en D*N zitten als één van de weinigen nog aan tafel. "Dus hier hebben we twee weken keihard voor getraind", zegt D*N. Lucy knikt. "Ja." Ze zijn allebei sprakeloos. Lucy neemt nog een slok van haar wijn. "Ik kan dit niet geloven", zegt ze. "Hoezo overkomt ons nou weer zoiets?" Terwijl D*N nog een cupcake wil pakken, valt zijn oog op een arm onder de tafel. "Hé, Luus, daar ligt nog iemand!" Lucy staat op en kijkt wie er onder de tafel ligt. "Oh god, ook dat nog."

TimvDons rent in paniek door de tuin. "WAAR IS ROBBIE?!" De presentator van het feest is spoorloos en niemand lijkt hem te missen. TimvDons loopt naar LdHMolletje, die inmiddels is gaan mediteren op het podium. "Dirigent, waar is de presentator?!" LdHMolletje zegt niks. "...." TimvDons tikt hem aan. "Hallo?" Het blijft echter stil. LdHMolletje lijkt diep in gedachten verzonken. Terwijl iedereen bij de ambulancemedewerkers gaat staan, lijkt TimvDons de enige die zich zorgen maakt om Robbieazerty. Dan hoort hij een stem achter zich. Het is Lucy. "Hij is hier! De presentator is hier!" TimvDons rent naar hun tafel en knielt neer. Robbieazerty is in zijn been geschoten. "Meneer van de ambulance, help!" GerritDeBloempot rent naar hem toe en ziet dat Robbieazerty niet veel bloed heeft verloren. "Hij redt het wel", zegt hij.

Als de ambulances Robbieazerty en Focus afvoeren, brengt GerritDeBloempot het slechte nieuws. "Ze heeft het niet gered. De violiste is overleden." Lödewijk begint zacht te huilen, maar krijgt steun van Lucy en D*N. Ondertussen blijft LdHMolletje doorgaan met mediteren. Het lijkt hem rust te geven. "Die vent spoort niet", zegt D*N. Lödewijk lijkt het niet gek te vinden. "Dit is zijn manier om het te verwerken." Nadat de ambulances weg zijn, lijkt iedereen doodop te zijn. Convans vertelt iedereen dat hij zijn onderzoek heeft afgerond en dat iedereen mag vertrekken. Wouterv en Bjornn bieden de gasten die blijven nog een drankje aan. "Het moet op", zegt wouterv. Hulpdakdekker glimlacht. "Dat moet lukken, ik denk dat iedereen nu wel zin heeft in een glaasje." Bjornn vraagt hulpdakdekker of hij iets wijzer is geworden van deze vreselijke dag. "Zeker weten. Meer dan dat zelfs."

PutyourHANSup komt aan bij een gebouw. Het voelt alsof hij wel een uur heeft lopen rennen. Hij is de politie te slim af geweest, maar zijn plan is mislukt. Hij heeft mrchipie en Daisy niet neer kunnen schieten. "Shit", fluistert hij in zichzelf. "Wat nu? Denk na Hans, denk na!" Hij heeft nergens om heen te gaan. "Ik moet onderduiken." Dan ziet hij iemand lopen. Hij herkent diegene gelukkig niet van het feest en besluit daarom een praatje te maken.

Dat was de eerste aflevering! Arme Focus. Ze is het slachtoffer geworden van iets waar ze niets mee te maken had. Hoe gaat LdHMolletje dit verwerken? Gaat hulpdakdekker de zaak nu wel weten op te lossen? Gaan mrchipie en Daisy ontdekt worden? Weet de politie PutyourHANSup! te vinden?

En de vraag waar op kan worden gestemd... wie ziet PutyourHANSup lopen?
A: Chardo
B: Ricardo
C: Molcrazy
D: Een nieuw personage

In dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m zondag 20:30 om te stemmen. Dan zal aflevering 2 van seizoen 2 verschijnen.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #59 Gepost op: 20-06-2021, 20:30:34 »
Aflevering 2

PutyourHANSup aarzelt even, maar besluit dan toch de gok te wagen. "Hallo, mag ik u wat vragen?" Monkeysuncle draait zich om. "Natuurlijk!" "Klopt het dat dit een hotel is?" Monkeysuncle knikt. "Zeker. Daarboven hangt een bordje, ziet u, met daarop de tekst 'Hotel de Erfenis", dus het lijkt me duidelijk." PutyourHANSup glimlacht. "Fijn. Ik zou namelijk graag een kamer boeken. Is dat mogelijk?" Terwijl monkeysuncle antwoord wil geven, klinkt er een schreeuw vanuit het hotel. "MONKEY! HELP!" Monkeysuncle rent naar binnen. "Regel die kamer binnen maar." PutyourHANSup volgt monkeysuncle en loopt het hotel in. Hij ziet dat monkeysuncle een discussie heeft met de vrouw achter de balie. "Waarom schreeuw jij altijd zo? Dat zorgt voor overlast bij onze gasten!" De vrouw fronst. "Het is toch heel logisch dat ik om hulp roep als de telefoon roodgloeiend staat?" Dan ziet monkeysuncle PutyourHANSup staan. "Oh ja, deze meneer wil een kamer boeken. Zus, help jij hem even?" "Tuurlijk, dat kan er ook nog wel bij. Hoi, ik ben susdus, monkeysuncle's zus dus." PutyourHANSup lacht. "Een familiehotel dus. Doe maar een kamer voor onbepaalde tijd."

In de eetzaal naast de receptie zitten Duncton en Molcrazy samen aan een tafeltje. "Wat een knus hotel", zegt Duncton. "Het doet me vaag denken aan een hotel waar ik nogal slechte herinneringen aan heb...", geeft Molcrazy toe. "Maar dit hotel ziet er inderdaad gezellig uit." Duncton neemt een hap van zijn cheeseburger. "Dus, zullen we op onze eerste dag reflecteren? Wat vind jij van dit dorp?" Er valt een stilte. "Ik weet het niet zo goed", zegt Molcrazy na een tijdje. "Het voelt alsof er hier meer aan de hand is wat mysterie betreft dan alleen die twee dames die mij in het ravijn hebben geduwd. Denk alleen al aan onze eerste ontmoeting van vandaag."

Eerder die dag

De hele winkelstraat is verlaten. Duncton kijkt door het raam van de kaaswinkel. "Waarom lijken alle winkels gesloten te zijn? Staat er vandaag iets speciaals te gebeuren ofzo?" Hij hoort iemand lachen. "Moeten jullie geen feestje vieren?" Zowel Molcrazy als Duncton draaien zich om. "Pardon, wie bent u?", vraagt Molcrazy. "Mijn naam is haas. Nee, ik heet Chardo." "Molcrazy." Ze schudden handen. "Wat bedoelde u met een feestje vieren? Bent u jarig?" Chardo begint te lachen. "U bent hilarisch. Nee, ik niet, de burgemeester wel. Iedereen is uitgenodigd, maar ik als toerist natuurlijk weer niet. Lekker klantvriendelijk is dit dorp." Dan wordt Duncton nieuwsgierig. "En wie kunnen we daar allemaal vinden?" Molcrazy begrijpt waar hij op doelt: misschien spotten ze Moni en grasisgroen daar ook. "De elite van de stad, alle horecaondernemers, en een klein deel van de plebs. Zoals het hoort hé", zegt Chardo. "Nou, ik ga er maar weer van door. Mijn reisgenoot bevindt zich ook op dat feest, dus ik heb eindelijk een dagje rust. Tot ziens."
Frankje Lapi