Auteur Topic: [RH] Dag 8 - Instructies  (gelezen 4817 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
[RH] Dag 8 - Instructies
« Gepost op: 29-06-2020, 21:08:16 »

De groep, met nog 1 van de 6 hackers en 14 van de 24 goede personen, ging onder leiding van Vermoljoen verder met de tocht naar de nieuwe schuilplaats. Nog steeds moesten ze heel voorzichtig zijn, want Compuart en Test zaten achter hun aan, dit om RealityNet te redden. De heimwee begon toe te slaan bij verschillende mensen. Lucy kon het lopen niet meer aan, want ze miste haar vriendje waar ze misselijkmakend verliefd op is. Hetzelfde voor Lödewijk, want hij kon enkel nog met zichzelf over pokémon praten. Iedereen had zo zijn of haar reden waardoor het een zware dag was. De overgebleven hacker was gemotiveerd. Hij wou er alles aan doen om Vermoljoen en de achtergebleven hackers niet teleur te stellen.

Om de kans dat de hints van Michael90 opgelost zouden worden te verkleinen, wilde Vermoljoen weer iemand uit de groep halen. Het aandeel van Michael heeft al een grote invloed gehad op de hackers. Een te grote invloed. Daarom werd er een kleine pauze gehouden zodat iedereen zijn of haar laptop kon nemen om te stemmen. Maar er gebeurde iets heel vreemds. Opeens was Ester.vdw verdwenen. Gewoon opeens weg. Vermoljoen kon niet anders dan eerlijk te zeggen om welke reden zij in de groep zat, want de kans dat zij zou terugkomen, was klein. Ester.vdw is een forumlid!

Nadat iedereen was bekomen van deze onverwachte verdwijning, kon Focus doorgaan met het overlopen van de stemmen, ondanks dat ze het vermoeden had dat ze zelf zou moeten vertrekken. Ze had Brent beloofd om haar verantwoordelijk tot de laatste minuut goed uit te voeren en daarom las ze de stemmen voor:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Zoals ze het zelf al verwachtte, moest ze zelf de groep verlaten. Ze gaf een korte speech aan de groep waarin ze de groep nog veel succes wenste. Ook gaf ze de groep nog een zelfgemaakt kaartje in WIDM-stijl dat als belangrijke tip moest dienen om de laatste hacker te pakken:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Na deze speech verliet ze de groep. Focus is een forumlid! Al roepend zei ze tegen Vermoljoen: “Oh ja, ik moet nog iemand kiezen als opvolger voor mijn verantwoordelijkheid. Ik ben ervan overtuigd dat Lodewijk deze job perfect kan uitvoeren! Hij zal me zeker niet teleurstellen, net zoals zijn nudes die hij mij stuurde om me om te kopen.”

Lodewijk liet meteen zien waarom Focus in hem een goede opvolger zag: hij merkte meteen op dat er niets klopte bij de stemming. Naast Ester.vdw had ook Larikoek voor de derde keer niet gestemd. Daarom vroeg hij meteen aan Larikoek om haar laptop in te leveren en te vertrekken. Dit deed ze zonder er een drama rond te maken, waar Lodewijk haar heel dankbaar voor was.

Toen Larikoek de groep verliet en een paar kilometer terug wandelde, kwam ze Compuart en Test tegen. Zij waren de groep uit het oog verloren. Gelukkig herkende Larikoek hen en zei ze meteen hoe Compuart en Test terug tot de groep konden komen. Uiteraard zou een hacker dit niet doen, want Larikoek is een forumlid! De groep had niks door en was in volle vaart aan het doorwandelen.

Toen het avond was, wou Vermoljoen wel een feestje starten, want na vele tegenslagen gingen er deze keer 3 forumleden uit de groep, maar er was geen tijd om te feesten. Het was de bedoeling dat ze morgenavond de bestemming zouden halen. Daarom besloot hij, net zoals Compuart en Test die 1,5 kilometer van de groep verwijderd waren, te gaan slapen zodat ze genoeg energie hadden voor de dag erna. Deze keer vond de groep een slaapplek bij een rijhuis van een vriendelijke jongeman. Compuart en Test moesten het doen met een plekje op de grond in iemands tuin.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 8 - Instructies
« Reactie #1 Gepost op: 29-06-2020, 21:09:19 »
De volgende dag stonden Compuart en Test heel vroeg op met als doel vandaag de groep te vinden. Ze begonnen de instructies van Larikoek te volgen. Toen ze aan het einde van deze instructies waren gekomen, moesten ze zelf uitzoeken hoe ze verder waren gewandeld. Dit deden ze door bij huizen aan te bellen en mensen te vragen of ze hen toevallig hadden gezien.

Een beetje later besloot ook Vermoljoen weer met de groep te vertrekken. Maar hij zag opeens Compuart en Test op 500 meter van hen staan. Dit was niet gepland en daarom moest hij snel een plannetje bedenken. Via het chatprogramma stuurde de laatste hacker het idee om iemand weg te sturen om zo Compuart en Test naar de verkeerde richting te lokken. Zo gezegd, zo gedaan.

Het was Convans die mocht vertrekken. Hij kreeg één regel mee: tegen niemand iets zeggen over wat er aan het gebeuren is. Zonder al te veel op te vallen, deed hij zijn best om niet door Vermoljoen te worden gezien en op die manier, net zoals Larikoek, instructies door te geven aan Compuart. Bij Convans was het wel net iets moeilijker, want bij hem moest het met gebaren gebeuren. Dit was alweer duidelijk gedrag van een niet-hacker. Waarom zou iemand van de hackers dit doen? Convans is een forumlid!

Ondanks dat Convans zijn best deed om ervoor te zorgen dat Vermoljoen dit niet zag, kwam hij er toch achter. Alweer werd hij niet serieus genomen en dit kon hij niet ongestraft laten, zeker niet ten opzichte van de hackers. “Ik wil dat je de groep weer iemand laat uitkiezen. Deze persoon zal worden achtergelaten om net zoals bij Convans die stomme Compuart en zijn vriend te misleiden,” zei hij tegen het kersverse Aanspreekpunt Lodewijk. “Dit moet gebeuren voor dinsdag 30 juni om 20:00:00!”

Deelnemerslijst:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Deadline: dinsdag 30 juni om 20:00:00
« Laatst bewerkt op: 29-06-2020, 21:21:25 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 8 - Instructies
« Reactie #2 Gepost op: 29-06-2020, 21:11:11 »
Slagveld!  ::oink::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 8 - Instructies
« Reactie #3 Gepost op: 29-06-2020, 21:12:05 »
Niet onze beste dag :(
Keep calm and eat chocolates!

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [RH] Dag 8 - Instructies
« Reactie #4 Gepost op: 29-06-2020, 21:16:10 »
L

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 8 - Instructies
« Reactie #5 Gepost op: 29-06-2020, 21:16:57 »
OL
Wit is ook een kleur!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 8 - Instructies
« Reactie #6 Gepost op: 29-06-2020, 21:18:12 »
OL?

En mijn hemel, wie hebben we nu nog over die het kunnen zijn dan? Lödewijk, wie heb jij gezien?
Frankje Lapi

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 8 - Instructies
« Reactie #7 Gepost op: 29-06-2020, 21:18:36 »
OL?

In de tekst lijkt het er bijna op alsof de hacker een koppel vormt met lödewijk. Maar ik denk dat het afleiding is. Vandaag zou de engel namelijk toch de ziener beschermen, dus heeft de hacker het op Convans voorzien.

En anders komen we er erg spoedig achter.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 8 - Instructies
« Reactie #8 Gepost op: 29-06-2020, 21:20:03 »
Ik zei het toch  ::rofl::. Het was echt heel obvious dat Chipie geen hacker was.

Ziener: Lödewijk
Heks: Swifty
Confirmed te vertrouwen: Convans, Aurynn, Brtdm, Miek1999 & Mr.Chipie

Houden we nog over: 8 mensen
- FrankLapidus
- Lucy
- Focus
- Mitchkox
- Sanmol
- de_witte
- Ester.vdw
- Larikoek

Dit hadden we gisteren. Focus, Ester en Larikoek zijn het niet.
Dus blijven over:

Franklapidus, Lucy, Mitchkox, Sanmol, de_witte

en als het goed is valt daar zo door Lodewijk nog eentje van af.
Wit is ook een kleur!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 8 - Instructies
« Reactie #9 Gepost op: 29-06-2020, 21:21:14 »
Niet onze beste dag :(

Ik heb het nog gezegd  ::rofl::. In principe kunnen we er niks aan doen dat Ester & Larikoek niet hebben gestemd.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 8 - Instructies
« Reactie #10 Gepost op: 29-06-2020, 21:22:17 »
OL?

In de tekst lijkt het er bijna op alsof de hacker een koppel vormt met lödewijk. Maar ik denk dat het afleiding is. Vandaag zou de engel namelijk toch de ziener beschermen, dus heeft de hacker het op Convans voorzien.

En anders komen we er erg spoedig achter.
Als het wel zo is, zou één van de vertrouwelingen de hacker toch ook kunnen zijn? (Dan heeft Lödewijk daar dan Forumlid in de plaats van gezet).  Ik ga er niet vanuit hoor, maar dat zou dan wel t geval zijn.

Zelf denk ik nog steeds Mitch tho  ;D
Frankje Lapi

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [RH] Dag 8 - Instructies
« Reactie #11 Gepost op: 29-06-2020, 21:22:28 »
slachtveeeeld ::oink::

OL wat kunnen we daarmee?
Ben benieuwd waarom convans is gepakt eigenlijk
chipsverslaafde <3

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 8 - Instructies
« Reactie #12 Gepost op: 29-06-2020, 21:25:31 »
omdat de hacker iemand moest pakken en de beschermengel weer eens de verkeerde heeft beschermd zeker?
Wit is ook een kleur!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 8 - Instructies
« Reactie #13 Gepost op: 29-06-2020, 21:28:33 »
Stel dat Lödewijk over 2 dagen nog leeft, zullen we dan op hem stemmen? Puur uit zekerheid dat hij geen koppel is met een hacker. Als dit niet het geval is, zal hij voor die tijd al slachtoffer zijn van de hacker, omdat nog 2 dagen ons vrijwel alle informatie geeft.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [RH] Dag 8 - Instructies
« Reactie #14 Gepost op: 29-06-2020, 21:34:26 »
Dennis is wel iemand die Lodewijk zou koppelen denk ik, maar aan wie?
chipsverslaafde <3

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 8 - Instructies
« Reactie #15 Gepost op: 29-06-2020, 21:35:18 »
Misschien is dit een domme toevoeging, maar kan het woord dat Michael probeert te spellen OLA/OLE zijn, want Sandra komt uit Puerto Rico. En op haar Wikipedia page staat "Diaz-Twine seemed like an early target for her lack of physical strength and inability to swim, but her knowledge of the Spanish language and her resourcefulness, which helped their tribe Drake gather much needed resources from local traders at the start of the game, put her in good standing with the majority of her tribe."

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 8 - Instructies
« Reactie #16 Gepost op: 29-06-2020, 21:37:51 »
Het zou best kunnen. Als ziener in een koppel, zou je natuurlijk eerst je partner bekijken. Ik denk dat hij in dat geval niet Brent heeft gezien, maar iemand anders.

Maargoed, we redden het zelfs nog wel 2 dagen met een onbetrouwbare ziener.


Momenteel neig ik naar de_witte als hacker.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 8 - Instructies
« Reactie #17 Gepost op: 29-06-2020, 21:39:50 »
Het zou best kunnen. Als ziener in een koppel, zou je natuurlijk eerst je partner bekijken. Ik denk dat hij in dat geval niet Brent heeft gezien, maar iemand anders.

Maargoed, we redden het zelfs nog wel 2 dagen met een onbetrouwbare ziener.


Momenteel neig ik naar de_witte als hacker.

Alle hints van Michael sloegen tot nu toe op de avatars.. KLM / DDD / en nu vast ook OL?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 8 - Instructies
« Reactie #18 Gepost op: 29-06-2020, 21:41:11 »
Misschien is dit een domme toevoeging, maar kan het woord dat Michael probeert te spellen OLA/OLE zijn, want Sandra komt uit Puerto Rico. En op haar Wikipedia page staat "Diaz-Twine seemed like an early target for her lack of physical strength and inability to swim, but her knowledge of the Spanish language and her resourcefulness, which helped their tribe Drake gather much needed resources from local traders at the start of the game, put her in good standing with the majority of her tribe."
Wat ga jij mij nou weer targetten  ???

Ik vind 't vrij vergezocht overigens, en ik weet niet eens of Michael wel Survivor kijkt  :P

Gotta love Sandra tho  ::love:: ::love:: ::love::

En trouwens, ola? Hola zou het dan moeten zijn  ::hug::
Frankje Lapi

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [RH] Dag 8 - Instructies
« Reactie #19 Gepost op: 29-06-2020, 21:41:43 »

Zelf denk ik nog steeds Mitch tho  ;D

Waarom zou ik als hacker Convans wegstemmen? Degene die mij het meest wil vertrouwen van iedereen?