Auteur Topic: De Verraders  (gelezen 96330 keer)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #100 Gepost op: 20-03-2021, 23:32:38 »
Ik weet nog steeds niet goed wat ik van dit programma moet denken. Ik zie hele mooie elementen (de opdrachten, selectie van deelnemers, locatie etc), maar ook elementen die minder zijn. Zo hebben de deelnemers nauwelijks de mogelijkheid om de verraders te ontmaskeren, waardoor de wegstemronde net als bij Robinson uitloopt op ‘meegaan met de groep om zelf niet weggestemd te worden’. Ook vraag ik me af wat de deelnemers de rest van de dag uitvoeren. We zien immers slechts het ontbijt, een kort spel en de ronde tafel.

Van de verraders speelt Holly het het beste. Ze stuurt niet al te nadrukkelijk een richting uit en stelt zich sociaal en gezellig op in de groep. Diederik was de eerste aflevering veel te opvallend bezig. Kees lijkt door Kim en Loek al ontmaskerd te zijn. De verraders lijken dit nog niet door te hebben.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #101 Gepost op: 20-03-2021, 23:37:35 »
Wat is dit super zeg.. ::bravo::
Ja, wat zit dit goed in elkaar. De regie is ook echt top ...de edit voelt nooit gezocht (zoals ik dat bij widm wel af en toe heb).


O, dat gesprekje tussen de verraders ...zou Holly Mae stiekem weer een man willen nomineren zodat ze zelf onverdacht kan blijven? Komt de focus nog meer op Kees & Diederik te liggen.

Nu al 3 mannen en nog maar 1 vrouw naar huis. Probeerde ze gewoon Sinan er doorheen te douwen ::kado::
« Laatst bewerkt op: 20-03-2021, 23:45:39 door Amethyst »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #102 Gepost op: 20-03-2021, 23:41:19 »
Ik vond dit een heerlijke aflevering. Verraders hebben de goede persoon vermoord, de verdenking richting Diederik vergat iedereen, iedereen dook eerst op Francis. Jürgen hielp natuurlijk ook mee met zijn idee om een random target te kiezen voor de volgende ronde tafel (toevallig Steven). En ik weet niet wie met het idee kwam om voor iemand met een schild te kiezen, slim opgedoken door Holly. Die speelt erg goed.

Ik moest ontzettend lachen om die naalden proef, bij Loek kon je me echt opvegen. ::rofl:: Knap dat de opdracht toch nog slaagde.

Heerlijk om als buitenstaander te kijken naar het spel, hoe de getrouwen proberen te verrader te ontmaskeren.
Hoewel ik nog steeds nog verward ben over hoe dit spel moet eindigen, is het zeer vermakelijk en ik kijk al weer uit naar de nieuwe aflevering.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #103 Gepost op: 21-03-2021, 00:26:17 »
De verraders zijn goed bezig! ::ok::

Ik vond de levend-begraven-worden-opdracht wel wat flauw. Ik had het liever gezien zoals in De Mol 6.
🜃

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: De Verraders
« Reactie #104 Gepost op: 21-03-2021, 00:33:41 »
Prima aflevering weer. De opdrachten mogen naar mijn mening iets meer betrokken worden bij het grote geheel. Schilden zijn soms maar willekeurig te verdienen, alleen bij de injecties zaten ze echt goed in de opdracht verwerkt. Het wegstemmen lijkt ook nog niet altijd voornamelijk op basis van verdenkingen plaats te vinden, dat is jammer.

Er is nu al twee keer een leuke man weggestemd :(
Gelukkig is Francis er nog :)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #105 Gepost op: 21-03-2021, 00:39:21 »
Er wordt door de getrouwen echt alleen maar gedacht aan zelf overleven en nul aan de verraders ontmaskeren .  Want wees eerlijk als je te duidelijk maakt dat jij een verrader op het spoor bent , weet je eigenlijk wel dat je die nacht vermoord wordt.
Dus als je teveel lobby,t om een verrader te nomineren bij de raad, leg je je kop onder het hakblok.

Ik snap eigenlijk niet zo waarom iedereen de energie wissel van Diederik van de vorige dag was vergeten, want bij het ontbijt was hij wel erg stil en dus vertoonde hij in mijn ogen een energie wissel.maar niemand dacht bij de raad aan hem.

Sterkste verrader nog steeds holly. Ik zou als verrader deze week of sinan of abbey viseren. Dat lijken twee personen te zijn die nogal makkelijk mensen mee krijgen in hun stemmen , door die te elimineren krijg je meer losse elementen, ipv een groepje.

Missie, weinig verheffends. Wel sneu dat een beloning nu wordt aangepakt als een extra motivatie om te wirden genomineerd bij de raad. Wel terecht dat er door getrouwen zo naar wordt gekeken, maa4 het neemt de crux beetje uit hele raad.  De groep kiest voor een grotere kans om verder te gaan, ipv het verbannen van een mogelijke verrader.

Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #106 Gepost op: 21-03-2021, 01:48:03 »
Ik had wel op minimaal twee opdrachten per aflevering gehoopt, dit is iets te weinig. Maar de opdracht met meerdere deelopdrachten was wel tof gedaan, ook een bekend plekje bij de rodelbanen van Valkenburg. Het levend begraven had nog wat spannender gemogen, maar het ging nu alleen om de angst. De injecties waren heerlijk om naar te kijken, vooral Loek (het blijft een acteur) deed het fantastisch! ;D

Ik blijf dit zeker volgen, het is veel leuker dan ik van tevoren verwachtte.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: De Verraders
« Reactie #107 Gepost op: 21-03-2021, 13:41:04 »
Tot nu toe vind ik het allemaal een beetje saai. De opdrachten zijn oppervlakkig en de kandidaten hebben werkelijk niets om hun stem op te baseren los van wat chit-chatten in de auto en de blikken van hun medespelers. Kandidaten zijn leuk maar grotendeels gerecycled van allerlei andere spelprogramma's dus dat maakt het ook wat minder spannend. Ik blijf het zeker nog een tijdje kijken, maar ik hoop dat het spannender gaat worden!

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #108 Gepost op: 21-03-2021, 15:43:42 »
Ik ben wel benieuwd hoe de dynamiek in de volgende aflevering zich rondom die schilden gaat spelen. Waarschijnlijk wil niemand volgende week en schild en dat kan natuurlijk ook leuke tv opleveren :D
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #109 Gepost op: 21-03-2021, 18:17:23 »
Leuke aflevering weer  ::jaja::

En ik vind het leuk om aan het einde van de aflevering in de vooruitblik van volgende aflevering uit te zoeken wie er niet meer aan het ontbijt komt.
Voor de tweede aflevering had ik twee personen, waarvan Gertjan er één was.
Voor de derde aflevering heb ik één vrouw en twee mannen die kans maken het (heerlijke) ontbijt te missen.



Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #110 Gepost op: 22-03-2021, 14:47:04 »
Ik had niet gedacht dat Jurgen nog naar binnen zou gaan  ::rofl::
...maar soms even niet :)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #111 Gepost op: 22-03-2021, 17:15:55 »
Ik vond het weer echt een leuke aflevering. Ik vond de opdrachten ook erg leuk en heb me echt kapot gelachen om Loek bij de opdracht. Verder blijft het een leuke groep. Wel jammer dat ze nu vooral proberen mensen met schilden eruit te spelen (dus zorgen er zelf in te blijven). Vandaag moest ik zelf bloed laten prikken, normaal nooit een probleem mee, maar moest nu wel even aan deze uitzending denken.  ::rofl::

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #112 Gepost op: 22-03-2021, 19:43:22 »
Wat wel opvalt is dat inmiddels alle verraders zich op de vlakte houden.
Dat is voor Holly wel natuurlijk maar voor Diederik en Kees niet.

Dat kan niet goed blijven gaan

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Verraders
« Reactie #113 Gepost op: 22-03-2021, 22:16:54 »
het is vermakelijk. Super spannend? Nee, maar wel leuk in elkaar gezet. Ik zou graag meer gesprekken willen zien, maar ja de camera kan niet overal bij zijn.
Jammer dat twee interessante kandidaten eruit zijn.  Gertjan had ik graag ook wat meer van willen zien.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #114 Gepost op: 23-03-2021, 19:58:08 »
Ik mis inderdaad de gesprekken onderling.
Maar het ook aan tafel elkaar meer overtuigen om toch op iemand anders te stemmen.

Maar dat is natuurlijk met weerwolven makkelijker dan met zulke opnames.

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: De Verraders
« Reactie #115 Gepost op: 24-03-2021, 10:17:28 »
Ik vond het weer echt een leuke aflevering. Ik vond de opdrachten ook erg leuk en heb me echt kapot gelachen om Loek bij de opdracht. Verder blijft het een leuke groep. Wel jammer dat ze nu vooral proberen mensen met schilden eruit te spelen (dus zorgen er zelf in te blijven). Vandaag moest ik zelf bloed laten prikken, normaal nooit een probleem mee, maar moest nu wel even aan deze uitzending denken.  ::rofl::

Ja, Loek die gooide zowat heel zijn acteerervaring in de strijd  ::rofl::
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #116 Gepost op: 25-03-2021, 10:26:41 »
Er wordt door de getrouwen echt alleen maar gedacht aan zelf overleven en nul aan de verraders ontmaskeren .  Want wees eerlijk als je te duidelijk maakt dat jij een verrader op het spoor bent , weet je eigenlijk wel dat je die nacht vermoord wordt.
Dus als je teveel lobby,t om een verrader te nomineren bij de raad, leg je je kop onder het hakblok.

Sterkste verrader nog steeds holly. Ik zou als verrader deze week of sinan of abbey viseren. Dat lijken twee personen te zijn die nogal makkelijk mensen mee krijgen in hun stemmen , door die te elimineren krijg je meer losse elementen, ipv een groepje.

Dit gevoel heb ik nou ook. Er zijn 4 of 5 jonge meiden die heel erg klitten met elkaar en meer bezig zijn met wie ze het het gezelligst hebben dan met wie de verrader zou kunnen zijn. De enige manier om dat groepje uit elkaar te spelen is als Diederik, Kees en Holly minimaal 1 iemand van hun ‘vermoorden’ zodat de rest straks niet het slachtoffer is van dat groepje tijdens de bijeenkomsten aan de ronde tafel.
When life knocks you down, fight back!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #117 Gepost op: 25-03-2021, 11:01:05 »
https://www.nu.nl/media/6123959/rtl-bestelt-na-twee-uitzendingen-een-nieuw-seizoen-van-de-verraders.html

Dus vervolg komt er aan.....

Benieuwd wat ze dan eventueel gaan aanpassen nog.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: De Verraders
« Reactie #118 Gepost op: 25-03-2021, 15:33:06 »
Ik denk dat ze veel kunnen bereiken als ze echt rollen toe kennen.

Ziener, jager, etc.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #119 Gepost op: 25-03-2021, 23:01:53 »
Ik denk dat ze veel kunnen bereiken als ze echt rollen toe kennen.

Ziener, jager, etc.

Dat denk ik ook, maar dan komt het veel te dicht bij Weerwolven (iets met copyright?). Tegelijkertijd mis ik echt een mogelijkheid om de verraders te ontmaskeren, bijvoorbeeld middels hints of tegengestelde belangen (tussen verraders en getrouwen).