Auteur Topic: De Verraders  (gelezen 95951 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: De Verraders
« Reactie #120 Gepost op: 25-03-2021, 23:19:24 »
Dat denk ik ook, maar dan komt het veel te dicht bij Weerwolven (iets met copyright?). Tegelijkertijd mis ik echt een mogelijkheid om de verraders te ontmaskeren, bijvoorbeeld middels hints of tegengestelde belangen (tussen verraders en getrouwen).

Maar nu heet het toch ook verraders en getrouwen? Dan verzinnen ze gewoon hun eigen namen zoals sluipmoordenaar en gezegende

Bij hints denk ik dat ze dan de verraders van tevoren al moeten aanwijzen willen ze hints in het spel stoppen. Ik bedoel het is zeker mogelijk. Maar dan is het kiezen een toneelstukje...
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #121 Gepost op: 26-03-2021, 00:23:11 »
Ik denk dat er met het format nog zeker ruimte is voor verbetering. Bv een idee om de getrouwen zich meer te laten focussen op het jagen op de verraders, een aflopende te winnen prijzen pot. Hoe langer de verraders blijven , hoe minder er te winnen is.

Heel eerlijk bij een ervaren weerwolven groep had Diederik nooit kunnen ontsnappen van de tweede raad. Maar omdat de getrouwen zich teveel focussen op zekf overleven , gingen ze iemand met voordeel wegspelen. Nu de verraders dit zien ,zullen zij wel twee keer nadenken alvorens zij zich positioneren om een schild te bemachtigen . Terwijl het gaan voor een schild eigenlijk wel een soort afleiding zou kunnen zijn voor de verrader want waarvoor herft een verrader een schild nodig. Dus daardoor zou men kunnen denken x gaat voor een schild, dus x is geen verrader.

Verder blijft het een zeer psychologisch spel dat weerwolven en kan dat denk ik erg lastig echt in beeld worden gebracht

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Verraders
« Reactie #122 Gepost op: 26-03-2021, 10:21:03 »
Ik ben wel een beetje bang, ook omdat ze nu het tweede seizoen al hebben aangekondigd, dat ze zelf ervan overtuigd zijn dat ze een geweldig programma aan het neerzetten zijn ;D. Dus ik vrees een beetje dat ze het al goed vinden hoe het spel nu in elkaar steekt.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Verraders
« Reactie #123 Gepost op: 26-03-2021, 11:54:42 »
Heb net pas teruggekeken. Bevindingen:

#Sinantokkeltnaarbeneden  ::oink:: (dat deed hij in Colombia allemaal niet) en speelt het spel, leuk om te zien
Holly is de beste verrader van de 3.  Die speelt het echt goed.

*Steven is goed in ontsnappingen, maar was er iemand die net als ik dacht: wanneer gaat hij de grote verdwijntruc doen uit die kist? :P

* Chatilla deze aflevering veel meer van gezien, leuke vrouw.

* Abbey is zo heerlijk naïef   

* De proef met het bloedprikken was een heerlijke (grappige) mindfuck en die reactie van Jörgen  ::rofl::

Leuke aflevering al met al.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #124 Gepost op: 26-03-2021, 22:37:29 »
Liever geen extra rollen in het spel, ik zou liever zien dat een eenmalige zienerkracht de prijs is voor een opdracht bijvoorbeeld, zoals ze nu met de schilden doen.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: De Verraders
« Reactie #125 Gepost op: 27-03-2021, 22:56:29 »
Bij wie is de mol was het iets minder, maar Sinan is er hier met een gestrekt been erin gegaan en wat een respect dat hij het zo keihard heeft gespeeld. Laat dit hopelijk een teken zijn voor de anderen, want verder vond ik deze aflevering zeer matig.

Wat een rare opdracht was dit? 3 mensen deden het werk en de rest kon gewoon op z'n luie gat zitten. Misschien dat ik iets te veel in De Mol zit, maar ik had gewoon heel graag op een dubbele laag gehoopt. Deze opdracht was echt het dieptepunt tot nu toe
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #126 Gepost op: 27-03-2021, 22:59:30 »
Stomme opdracht inderdaad, leek erop dat deze last minute bedacht is omdat de originele opdracht (vanwege corona?) niet door kon gaan.

Goed gedaan van Diederik, hopelijk kunnen ze hem redden bij het volgende verraad. Sinan ging er iets te gestrekt in, dat heeft hem de kop gekost.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #127 Gepost op: 27-03-2021, 23:05:13 »
Ik denk dat je uit de preview van volgende week wel kan halen wie verraders hebben geëlimineerd, zou het Barbara zijn?

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #128 Gepost op: 27-03-2021, 23:13:26 »
Best leuk programma, maar nog wel punten om te verbeteren.

Idd zoals eerder genoemd, meerdere rollen uit weerwolven, of dit constant is of een prijs die met de opdrachten gewonnen kan worden zijn verschillende mogelijkheden om hier iets mee te doen. Net iets meer richting weerwolven

Ook mis ik een beetje het nut van de verraders in de spellen, zoals bij wie is de mol wil de mol de pot zo laag mogelijk. Nu voelt het vreemd dat de verraders net zo hard voor dezelfde pot vechten. Ik mis het doel van de verraders naast het onverdacht blijven.

Lijkt mij leuk dat je die 2 teams ook in de spellen hebt, iets meer een wie is de mol sausje.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #129 Gepost op: 27-03-2021, 23:18:33 »
Alles waarin dit programma verschilt van Wie is de Mol is wat mij betreft iets goeds. Het zou jammer zijn als het er een slap aftreksel van wordt. Daarom is het top dat er niet gesaboteerd hoeft te worden in de spellen.

Leuk dat de spelers in deze aflevering meer probeerden om verraders te ontmaskeren in plaats van zelf te overleven. ::ok::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #130 Gepost op: 27-03-2021, 23:23:13 »
Ja, van mij hoeft het ook niet meer op Wie is de Mol te gaan lijken. Maar ik zou het wel leuk vinden als ze extra’s bij de opdrachten kunnen winnen, waarmee je informatie kunt krijgen over de verraders. Diederik heeft zichzelf er wel goed uit gered deze keer, maar de volgende keer wordt het wel spannend voor hem.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #131 Gepost op: 27-03-2021, 23:28:47 »
Sorry dat ik het zeg, maar wat is dit ontzettend slecht gespeeld van iedereen die op sinan gestemd heeft, ga dan mee met sinan stemmen op Diederik. Want dan weet je zeker dat je twee weken safe bent van de raad.

Of sinan heeft gelijk en Diederik is een verrader en als beloning houd je de week erop sinan aan zijn woord, of sinan speelt hoog speel en Diederik is een getrouwe en de week erop straf je sinan dus door hem weg te stemmen.

Als volgende raad nog stteds Diederik niet wordt verbannen, snappen die mensen het echt niet. Ik zou zelfs als verrader durven inzetten op verwarring en nu Diederik vermoorden  ;D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #132 Gepost op: 27-03-2021, 23:38:22 »
Die laatste optie kwam ook een paar keer op twitter voorbij.

Dat zou de verwarring onder de getrouwen inderdaad groot maken. Want dan gaan ze elkaar met een scheef oog aankijken, wat ze voor een deel tóch al deden. Maar dat zou een bom leggen onder de getrouwen. Die snappen er dan helemaal niets meer van.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #133 Gepost op: 28-03-2021, 00:06:14 »
Wat interessant zou zijn om te doen is denk ik Loek verdacht maken.
Die pushte Diederik op het verbinden aan Sinan.
Dat is op zich als beide geen verrader zouden zijn wel heel handig want dan gaan 2 weken achter elkaar getrouwen eruit. Zo zou je het moeten verkopen.

Nu zouden ze Francis of Abby moeten vermoorden die waren beiden te emotioneel om nog voor verrader door te kunnen gaan.
Ga je voor Abby dan breng je de verdenking weer terug bij Steven.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #134 Gepost op: 28-03-2021, 00:11:54 »
Ja, van mij hoeft het ook niet meer op Wie is de Mol te gaan lijken. Maar ik zou het wel leuk vinden als ze extra’s bij de opdrachten kunnen winnen, waarmee je informatie kunt krijgen over de verraders. Diederik heeft zichzelf er wel goed uit gered deze keer, maar de volgende keer wordt het wel spannend voor hem.

Misschien dat ze het nog richting Loiza kunnen draaien die ook vol voor Sinan ging. Maar lijkt hoog uit een uitstel van executie.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #135 Gepost op: 28-03-2021, 00:25:13 »
Diederik had na de eerste keer ook gewoon moeten zeggen dat hij er zo naast met Daan dat hij niet meer durfde te beschuldigen. Nu was het alleen maar raar dat hij er de eerste keer vol in ging, daarna opeens stil was en nu weer beschuldigend.

Die is niet meer te redden.

Op zich heeft Sinan wel duidelijk gemaakt wie een verrader is. Maar hij heeft het spel niet goed gespeeld want hij is eruit. De bedoeling is wel dat je zelf in het spel blijft.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #136 Gepost op: 28-03-2021, 00:30:15 »
Ja, als ze Diederik volgende week niet verbannen, dan zijn de getrouwen echt heel dom bezig...

Spannende aflevering, opdracht meh, interessante raad! ::ok::

Als ik de verraders was zou ik nu Abbey vermoorden. Zij hield er exact dezelfde tactiek als Sinan op na.
🜃

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #137 Gepost op: 28-03-2021, 00:59:49 »
Ongelofelijk. toen Loek die vraag aan Diederik stelde of hij zijn lot ook aan Sinan wilde verbinden dacht ik "hebbes", nu heeft ie hem. Vervolgens ging hij voor Sinan.  ??? Onbegrijpelijk!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #138 Gepost op: 28-03-2021, 09:11:39 »
Ja, het zou misschien niet eens zo slecht zijn voor Abby en Kees om nu mee te gaan in de anti-Diederik stemming. Dan kunnen ze in elk geval de verdenking van zichzelf af houden. Ik vond het ook raar dat Diederik suggereerde dat ze hem hadden moeten verdedigen aan de ronde tafel, dat was juist enorm verdacht geweest natuurlijk.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #139 Gepost op: 28-03-2021, 10:55:16 »

Wat een rare opdracht was dit? 3 mensen deden het werk en de rest kon gewoon op z'n luie gat zitten. Misschien dat ik iets te veel in De Mol zit, maar ik had gewoon heel graag op een dubbele laag gehoopt. Deze opdracht was echt het dieptepunt tot nu toe
Ik vind de opdrachten binnen het format (als ik het goed begrijp) echt bijzaak ...bij De Mol en widm moet het daar gebeuren, hier zijn die er eigenlijk alleen voor om de verraders in wisselende groepjes te krijgen.

Vind het trouwens vrij duidelijk dat Holly er niet helemaal zuiver instaat. Ze was (alweer) niet echt enthousiast om iemand uit het groepje waar ze veel contact mee heeft te nomineren om te worden vermoord. Heb het gevoel dat Kees dat nu ook doorziet.