Auteur Topic: De Verraders  (gelezen 95916 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #160 Gepost op: 4-04-2021, 09:58:56 »


Vanaf de bank is het lastig oordelen hoe dit spel met je psyche omgaat, als ik die beelden van Diederik's laatste biecht ook kijk. Ik denk dat ik ala Loiza helemaal gek zou worden daar. ::rofl::

En dan speelt hierbij ook nog een rol of je hier als kijker blanco in stapt, dan wel dat je het spel door en door kent. En wil je Loiza helemáál op de kast krijgen, dan hadden ze haar als verrader moeten uitnodigen, ter vervanging van Diederik. Maar dat is mijn eigen inschatting.

Offline LT_Barclay

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is het helemaal !
Re: De Verraders
« Reactie #161 Gepost op: 4-04-2021, 13:13:28 »
Hadden ze niet beter Steven kunnen kiezen als derde verrader? Aangezien die er naar alle waarschijnlijkheid toch wel een keer uit zal vliegen aan de ronde tafel. Dan zouden de getrouwen denken dat er nog maar één verrader in het spel zit.  ::vergroot::

Nee juist niet. De verraders hebben alleen als doel om de getrouwen er zo snel mogelijk uit te werken. Steven ligt er volgende week waarschijnlijk toch wel uit. Weer een getrouwe weg.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #162 Gepost op: 4-04-2021, 14:07:44 »
Ik vond het een hele leuke aflevering. Leuke opdracht ook. En een spannende twist aan het einde. Ik vond het niet heel slim gespeeld van Kees. Vooral dat hij zo meteen in de tegenaanval ging, toen mensen terecht opmerkten dat degenen die voor Steven gingen nu wel verdacht waren.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: De Verraders
« Reactie #163 Gepost op: 4-04-2021, 19:12:13 »
Ik vind de twist op het einde eigenlijk juist helemaal niks. Zeker omdat ik bang ben dat het niet een eenmalig dingetje is. Hoe kunnen de getrouwen nog winnen?

Verder verwacht ik dat de getrouwen niet zullen weten dat er een nieuwe verrader is. Ik gok dat dat niet wordt verteld, en ze dus nog zullen denken dat de verraders nog maar met 2 zijn.

Op de twist na vind ik het een top-programma! Ik merk dat - juist door de twist - dat ik steeds meer partij kies voor de getrouwen. En - zoals ik al vaker heb gedacht - het spel wordt spannender als je als kijker partijdig bent :)

Voorspelling: ik denk dat Kees niet lang overleeft, maar Steven ook niet... Abbey krijgt Holly door en gaat haar misschien wel verdacht maken bij anderen... Ben erg benieuwd hoe dit verder zal gaan.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #164 Gepost op: 4-04-2021, 19:25:36 »
'Probleem' is dat de productie dit wel moet doen, ze moeten wel een x aantal afleveringen produceren, en als Kees er de volgende keer eruit zou vliegen en daarna Holly is het spel eigenlijk gedaan. Afhankelijk van of Samantha ja zegt ben ik wel benieuwd wat dit voor dimensie aan het spel gaat geven, ik zit nog even in kamp neutraal wat dat betreft.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Verraders
« Reactie #165 Gepost op: 4-04-2021, 19:39:52 »
 ::jaja:: Ik ook, want ik was ook een beetje bang voor de andere optie: een sturend programma die er alles aan doet om er zo lang mogelijk verraders in het spel te laten. Ik dacht het heel af en toe lichtjes te merken als Tijl bijvoorbeeld bij de ronde tafel heel kort stilstaat bij een verrader en dan als spelleider de focus verlegd naar iemand anders. Als ze dat teveel zouden doen dan wordt het nog een minder interessant programma.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: De Verraders
« Reactie #166 Gepost op: 4-04-2021, 20:32:29 »
als Kees er de volgende keer eruit zou vliegen en daarna Holly is het spel eigenlijk gedaan
Ja, en?

Dan begin je toch dán een nieuwe ronde?

Anders staat het verloop al van tevoren vast. Wat heeft het anders voor zin wat de getrouwen doen, als toch al vast staat hoe lang het moet duren? Dan blijft als enige doel over om niet weggestemd te worden, en niet per se om de verraders te verbannen. Terwijl dat laatste wordt gepresenteerd als het doel van het spel.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #167 Gepost op: 4-04-2021, 20:40:11 »
Ik vind de rol van tijl toch al dubieus. Hij is niet afzijdig genoeg in de raad. Met kleine nuances en opmerkingen is hij vaak tich sturend en dat vind ik onnodig en zelfs vervelend.

De actie van Kees om Steven te willen vermoorden zou volkomen onnodig zijn geweest.
De twist had ik eigenlijk al wel verwacht , want er is gewoon een vast aantal afleveringen r; zonder verraders is er geen spel. 

Of de keuze voor samantha zo’n goede is, betwijfel ik.
Ja je haalt iemand met spelinzicht naar de verraders ( aannemende dat ze her voorstel aanneemt), maar ik weet niet goed of ze haar veranderende rol niet teveel mee gaat nemen.
Ik zou eerder richting chatilla of abbey zijn gegaan.

Verder weet ik minder en minder of ik de match weerwolven Met de missies zo geslaagd vindt. Er zi5 geen samenhang in, er is geen onderscheidende beloning voor de verraders en dus geen aparte rol. Enkel de mogelijkheid om evt met anderen dan je gebruikelijke gespreksgroep je even te praten in de auto.

Ik kijk uitgesteld en merk dat ik nu de opdracht weer heb gefastforward.
Dat geeft voor mij wel aan dat ik die niet intressant genoeg vindt.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #168 Gepost op: 4-04-2021, 20:48:18 »
Ja, en?

Dan begin je toch dán een nieuwe ronde?

Anders staat het verloop al van tevoren vast. Wat heeft het anders voor zin wat de getrouwen doen, als toch al vast staat hoe lang het moet duren? Dan blijft als enige doel over om niet weggestemd te worden, en niet per se om de verraders te verbannen. Terwijl dat laatste wordt gepresenteerd als het doel van het spel.

Het blijft wel een TV programma. Ik denk niet dat ze de afvallers zo ineens terug kunnen halen, begin maar overnieuw *. Het is wel duidelijk dat ze wat aan het spel schaven om het geschikt maken voor tv. Of het ook het spel ten goede komt oordeel ik pas aan het eind over. Vermaken doet het met tot nu toe wel. ::jaja::

(* dan reken ik de huidige corona maatregelen nog niet eens mee, waarbij de afvallers dan in quarantaine zouden moeten blijven; maar wel dat het programma dat dan extra hotel kosten maakt om daar de afvallers te laten, die je misschien helemaal niet nodig hebt als de verraders het tot het eind volhouden etc.)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #169 Gepost op: 4-04-2021, 21:17:41 »
De reacties zijn hier lauw vergeleken met die op social media. Gisteren veel reacties gelezen van mensen die het beter vonden dan widm.


Iedereen was dit keer betrokken bij de opdracht en het was een mooi geheel. Dat Holly en Kees allebei iemand anders kozen bij de stemming spreekt in hun voordeel, maar de reactie van Kees op de opmerking van Loek was ronduit dom. Benieuwd wat volgende week ons brengt
Ja, Kees valt te veel op. Hij blijft ook maar tegen iedereen mauwen over Steven... Het was niet overdreven veel in beeld, maarr hij kreeg wel zo'n 'ja dat had je al tig keer gezegd'-verwijt naar z'n hoofd. Dan weet je het wel.

Ik vind Kees te zelfverzekerd voor iemand die het spel zo slordig speelt. In het begin zag hij (terecht) dat hij zich te verdacht had gemaakt, maar nu denkt hij dat hij iedereen zo om kan lullen.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #170 Gepost op: 4-04-2021, 21:50:29 »

Ik vind de rol van tijl toch al dubieus. Hij is niet afzijdig genoeg in de raad. Met kleine nuances en opmerkingen is hij vaak tich sturend en dat vind ik onnodig en zelfs vervelend.



Ja, hier ben ik het mee eens. Soms stuurt hij echt teveel.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De Verraders
« Reactie #171 Gepost op: 4-04-2021, 23:09:13 »
geen idee of het ook ter plekke zo is, of dat het dit zo lijkt in de montage. Ik kan me voorstellen dat het moment met de ronde tafel veel langer duurt en dat hij iedereen bevraagt, maar dat slechts een klein gedeelte het programma haalt. En dan wordt er procentueel gewoon iets meer van de verraders laten zien.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Verraders
« Reactie #172 Gepost op: 4-04-2021, 23:18:27 »
De reacties zijn hier lauw vergeleken met die op social media. Gisteren veel reacties gelezen van mensen die het beter vonden dan widm.

Het is een vermakelijk programma, maar dit is wel het grootste overstatement ever  ::rofl::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #173 Gepost op: 4-04-2021, 23:33:05 »
De reacties zijn hier lauw vergeleken met die op social media. Gisteren veel reacties gelezen van mensen die het beter vonden dan widm.
Ja, Kees valt te veel op. Hij blijft ook maar tegen iedereen mauwen over Steven... Het was niet overdreven veel in beeld, maarr hij kreeg wel zo'n 'ja dat had je al tig keer gezegd'-verwijt naar z'n hoofd. Dan weet je het wel.

Ik vind Kees te zelfverzekerd voor iemand die het spel zo slordig speelt. In het begin zag hij (terecht) dat hij zich te verdacht had gemaakt, maar nu denkt hij dat hij iedereen zo om kan lullen.

Ik vind het programma een stuk vermakelijker dan WIDM, althans de NL WIDM sinds seizoen 5. Veel meer spanning ondanks of misschien eigenlijk vooral dankzij het feit dat we weten wie de verraders zijn. Viel eigenlijk ook te verwachten, want het meekijken en zien of ze betrapt of ontdekt worden werkt minstens zo spannend als het mysterie, dit zie je ook in de betere series zoals een aantal jaren geleden Dexter.

Ik vind dat Kees het behoorlijk goed doet hoor, met name het sociale gedeelte en onderdeel uitmaken van de groep doet hij echt heel goed. Hij reageert soms wel wat fel als er vingers zijn kant op wijzen, maar hij kan dit ook weer redelijk goed met zijn persoonlijkheid uitleggen en speelt dan echt de teleurgestelde man die het zo jammer vindt als mensen hem niet vertrouwen terwijl hij gewoon zogenaamd gezellig deel uit wil maken van de groep, vind ik best sterk!  ::ok::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: De Verraders
« Reactie #174 Gepost op: 5-04-2021, 00:14:47 »
Het blijft wel een TV programma. Ik denk niet dat ze de afvallers zo ineens terug kunnen halen
Ik bedoelde "dan begin je toch een nieuwe ronde met de mensen die dan nog over zijn". Oftewel, dan wijs je op dat moment in de nog overgebleven groep 1 of 2 nieuwe verraders aan.

Gisteren veel reacties gelezen van mensen die het beter vonden dan widm.
Het is een vermakelijk programma, maar dit is wel het grootste overstatement ever  ::rofl::.
Ik vind dat er in De Verraders meer spanning zit dan in WIDM. WIDM is leuker om te analyseren, als puzzel, maar qua spanning tijdens het kijken haalt het het wat mij betreft niet bij De Verraders - althans, de eerste 4 afleveringen daarvan. Hoe het eindspel uitpakt, is nog even afwachten.

Verder deel ik de gedachte van Tarbozan dat de opdrachten niet superveel toevoegen. Voor mij is het belangrijkste element van de opdrachten het feit dat ze steeds andere subgroepjes afdwingen, zodat er niet te veel "kliekjes" ontstaan. Het "wie gaat met wie" en de plannetjes die in elk groepje worden gesmeed, voegen wat mij betreft wel wat toe aan het spel.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #175 Gepost op: 5-04-2021, 12:15:01 »

Ik vind dat er in De Verraders meer spanning zit dan in WIDM. WIDM is leuker om te analyseren, als puzzel, maar qua spanning tijdens het kijken haalt het het wat mij betreft niet bij De Verraders - althans, de eerste 4 afleveringen daarvan. Hoe het eindspel uitpakt, is nog even afwachten.


Het zou toch juist spannender zijn als er net zoals bij normaal weerwolven een groepsbelang zou zijn? Maar bij dit programma win je individueel, dus ik vind het persoonlijk niet zo heel spannend of er een getrouwe of een verrader afvalt :P
I will follow my inner gold

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Verraders
« Reactie #176 Gepost op: 5-04-2021, 12:19:43 »
Ben ik de enige die het programma behoorlijk saai vindt worden? De opdrachten stellen niet veel voor, en ook de rest doet me helaas weinig. afgelopen zaterdag had ik even gezapt tijdens de reclame en ik was compleet vergeten weer terug te schakelen... Zodat ik totaal niet zeker wist wie eruit zou gaan...
Ich bin ein Bärliner!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #177 Gepost op: 6-04-2021, 10:22:47 »
Ik vind het best vermakelijk, er zou interesse zijn voor een Vlaamse serie. Ik ben benieuwd.

Toen Tijl de twist kwam voorstellen, dacht ik nog: zou het geen extreem goed idee zijn om Steven een verrader te maken? Die verraadt zich toch binnen de 3 seconden en Kees kon dan claimen dat hij van het begin goed zat.

klaar voor de strijd

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #179 Gepost op: 7-04-2021, 21:02:41 »
Ik had het gelezen ja. Ook opvallend dat ie pas 2 dagen voor de opnames werd gevraagd uit nood - dus eigenlijk had ie niet eens meegedaan.